Gå til innhold

Sjaman Durek

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så filmen på Netflix i dag og må konkludere med at dette var en selsom opplevelse.
Et par som tar offerrollen i sitt iherdige forsøk på å amerikanisere det norske kongehuset og et par som lever etter mottoet all PR er god PR=penger i kassa. 
Selvinnsikt, objektivitet og nyansering var mangelvare i dette til tider ondsinnede og gjennom-kommersialiserte forsvarsskriftet, som kun er egnet som indirekte norgesreklame.
Marthas sjalusi over alltid å komme i skyggen av tronarvingen skinner gjennom.

Et korthus som sannsynligvis vil rakne når kameralinsene rettes en annen vei og rusen ikke virker lenger….

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Vokteren skrev (7 timer siden):

Så filmen på Netflix i dag og må konkludere med at dette var en selsom opplevelse.
Et par som tar offerrollen i sitt iherdige forsøk på å amerikanisere det norske kongehuset og et par som lever etter mottoet all PR er god PR=penger i kassa. 
Selvinnsikt, objektivitet og nyansering var mangelvare i dette til tider ondsinnede og gjennom-kommersialiserte forsvarsskriftet, som kun er egnet som indirekte norgesreklame.
Marthas sjalusi over alltid å komme i skyggen av tronarvingen skinner gjennom.

Et korthus som sannsynligvis vil rakne når kameralinsene rettes en annen vei og rusen ikke virker lenger….

Jeg skrudde av etter at Durek sier noe om hva nordmenn tenker, at "En svart, bifil sjaman skal ta prinsessa vår". 
Nei Durek, vi vil ikke ha en sjaman inn i kongefamilien, det er sannheten, og derfor er folk skeptiske. 

Så er det selvsagt også slik at det vil være noen som ikke vil ha en svart, eller en bifil inn i kongefamilien, men det er ikke det som er problemet. Problemet er at du er en sjaman.

• Liker 1
Skrevet
Baranladion skrev (37 minutter siden):

Jeg skrudde av etter at Durek sier noe om hva nordmenn tenker, at "En svart, bifil sjaman skal ta prinsessa vår". 
Nei Durek, vi vil ikke ha en sjaman inn i kongefamilien, det er sannheten, og derfor er folk skeptiske. 

Så er det selvsagt også slik at det vil være noen som ikke vil ha en svart, eller en bifil inn i kongefamilien, men det er ikke det som er problemet. Problemet er at du er en sjaman.

Ikke bare sjaman,  han er ekstremt usympatisk, og mistenkt for seksuelle krenkelser i tillegg. Samt at mange sjamaner har vel sagt at han er ikke helt i t4pd med hva man skal være

• Liker 1
Skrevet
Akkurat sett Rebel Royal. Jeg kan virkelig ikke fatte at denne filmen, på noen måte, skader eller stiller kongeparet i et dårlig lys. Tvert imot, demonstrerer kongeparet en avventende , men åpen innstilling til en outrert amerikaner, som tropper opp på slottet, med en bizarr fremtoning og klesstil for å hilse på sine kongelige, kommende svigerforeldre. Kan forsåvidt se at denne fyren kan ha noen spennende, spirituelle sider i personligheten sin, men de drukner litt i dette Grandiose kaoset av medaljonger, reptiler og jåleri. Men mest av alt sitter jeg igjen som et spørsmålstegn ift Märtha. Hvilken naiv boble er hun i ? Å invitere en så til de grader anderledes person, mht holdninger, språkdrakt, klesstil og kulturforståelse, uten å forberede han i det hele tatt, fremstår fullstendig uforståelig. Vitner jo om at hun ikke skjønner noe som helst av hvilke privilegier hun er vokst opp i, og 0 innsikt i sosiale regler ellers i samfunnet. Lett å asossiere med Prins Henry, som også snakker og handler totalt uten å skjønne konsekvensene av egen adferd. Hvilke rådgivere har de egentlig disse kongelige nr 2?😳Og hvordan denne filmen kan klare å fremprovosere en slik kollektiv norsk krenkelse, som vi ser i alle aviser nå, fremstår for meg som en gåte. Innimellom alt dusteriet, syns jeg både kulturkrasj, manglende folkeskikk, jantelov, og manglende innsikt i sosiale norske regler presenteres med en god porsjon humor og ( delvis ufrivillig) selvironi fra Durek.

Jeg synes dette var godt sagt.
  • Liker 2
Skrevet
Baranladion skrev (2 timer siden):

I visse deler av verden er heksekunst høyt respektert og verdsatt. Det vil nok bli populært i Norge også skal du se. Kundemassen øker for hver dag som går.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...