Gå til innhold

Sjaman Durek


Anbefalte innlegg

Inspector skrev (1 time siden):

 

Det åpne spørsmålet er om Martha kommer til å gjennomskue svindelen, får nok og rømmer hjem til familien.
Risikoen for at hun blir varig skadet av sjarlatanen er også til stede

«Predikant-personligheter» har tendens til å endre personlighet når man er utenfor rampelyset: https://www.nettavisen.no/livsstil/sjaman-durek-verrets-eks-kjareste-apner-seg-til-pressen-jeg-har-ingenting-pent-a-si-om-ham/s/12-95-3423789176

Dette kan ta mentalt knekken på den sterkeste……

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
3 hours ago, Inspector said:

God ide.
Her i Norge kommer de til å bli evig forfulgt av kritisk media, myndigheter og seriøs ekspertise.  Der er Durek og Martha dømt til å tape.

Det åpne spørsmålet er om Martha kommer til å gjennomskue svindelen, får nok og rømmer hjem til familien.
Risikoen for at hun blir varig skadet av sjarlatanen er også til stede

Hun er tross alt ikke 20, blåøyd og naiv lenger. Som 50+ får man si at man må ta ansvar for hva man selv begir seg inn på.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Setter jo det ellers så folkelige kongehuset i en lei knipe her også. Hvordan håndtere det tullet her på en sånn måte at dattera deres blir skåna samtidig som dem også ikke fornærmer hele det norske folk. 

Når sjalatan Durex slenger om seg med adelige titler også (fra denne artikkelen) så har det gått altfor, altfor langt og noe må gjøres. Jeg vil aldeles ikke ha en kvakksalver som mener at folk som har kreft har valgt det sjøl til å representere Norge. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Wheeljack skrev (8 timer siden):

Jeg vil aldeles ikke ha en kvakksalver som mener at folk som har kreft har valgt det sjøl til å representere Norge. 

Er det noe som tilsier at han vil representere Norge?

Blir det ikke litt som ektemennene til prinsesse Ragnhild og Astrid, bare at Martha har sagt ifra seg tittelen?

-k

Endret av knutinh
Lenke til kommentar
Theo343 (takk for meg) skrev (19 timer siden):

Hun er tross alt ikke 20, blåøyd og naiv lenger. Som 50+ får man si at man må ta ansvar for hva man selv begir seg inn på.

Nettopp derfor burde hun være voksen nok til å forstå og ta konsekvensene av sine/partnerens valg. 
Enten ved å holde en lav profil og miste dagens næringsgrunnlag, eller ved å flytte til et land hvor svindel og sjamanisme er mer akseptert. 

Hvis de fortsetter som i dag, vil sladderpressen få nok å gjøre.
Vil hun virkelig utsette seg selv, barna, partneren, kongehuset for evigvarende dritt og forfølgelse ?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Inspector skrev (3 minutter siden):

Nettopp derfor burde hun være voksen nok til å forstå og ta konsekvensene av sine/partnerens valg. 
Enten ved å holde en lav profil og miste dagens næringsgrunnlag, eller ved å flytte til et land hvor svindel og sjamanisme er mer akseptert. 

Hvis de fortsetter som i dag, vil sladderpressen få nok å gjøre.
Vil hun virkelig utsette seg selv, barna, partneren, kongehuset for evigvarende dritt og forfølgelse ?

Det er vanskelig når man har blitt tildelt alle muligheter og økonomiske fordeler hele livet.

Hun er opplært til å tro at å være seg selv er nok markedsføring, så om kjøperene uteblir, eller kritikken kommer, så er det de andre som er problemet.

Kan jo være en kulturkræsj, altså den amerikanske kulturen der andre skylder deg suksess siden du er unik.

$$$

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
12 hours ago, knutinh said:

Er det noe som tilsier at han vil representere Norge?

Blir det ikke litt som ektemennene til prinsesse Ragnhild og Astrid, bare at Martha har sagt ifra seg tittelen?

Ingenting offisielt. Men sånn som han holder på og melke det for alt det er verdt så blir han jo en representant - ufrivillig for oss og på helt feil måte. Han dater jo en kongedatter (sjøl om ho har sagt fra seg tittel så er Martha fortsatt nr 4 i arverekka) og sjarlatanen og kvakksalveren har utnevnt seg sjøl til "prins".

Kan ikke sammenligne ektefellene til søstrene til Harald med klovnen Durex. Dem holder seg i skyggen og oppfører seg som folk. Ikke prøver dem å selge medaljonger som kurerer corona eller sier at folk med kreft har valgt sjøl å ha det heller.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Wheeljack skrev (8 minutter siden):

Kan ikke sammenligne ektefellene til søstrene til Harald med klovnen Durex. Dem holder seg i skyggen og oppfører seg som folk. Ikke prøver dem å selge medaljonger som kurerer corona eller sier at folk med kreft har valgt sjøl å ha det heller.

Var det ikke noe muffens med avskoging av Brasil?

Jeg er enig i at de har/hadde en helt annen profil. Om de brukte familie-forbindelsen i forretninger vet jeg ikke.

Martha har spesielle interesser. Typen hennes later til å være sprø på en usjarmerende måte. Det må være lov å falle for sprø drittsekker, selv for datteren til kongen. Det er ikke min sak. Samfunnet får om nødvendig sette opp safe-guards mot at han får for stor påvirkning (fjerne Martha og hennes barn fra arvefølgen)

Er prins en beskyttet tittel? Kan Norge straffe meg hvis jeg urettmessig kaller meg prins av Norge?

-k

Endret av knutinh
Lenke til kommentar
knutinh skrev (14 minutter siden):

Er prins en beskyttet tittel? Kan Norge straffe meg hvis jeg urettmessig kaller meg prins av Norge?

Nei til begge deler.

 

knutinh skrev (18 minutter siden):

(fjerne Martha og hennes barn fra arvefølgen)

Hun ligger såpass langt ned på den listen, også hennes barn, at det er lite trolig at hun vil arve tronen. Så jeg tror vi kan slå oss til ro med at Sjamanen ikke vil få en "oppgradering".

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Uderzo skrev (22 minutter siden):

Hun ligger såpass langt ned på den listen, også hennes barn, at det er lite trolig at hun vil arve tronen. Så jeg tror vi kan slå oss til ro med at Sjamanen ikke vil få en "oppgradering".

Sjamanen vil vel uansett bli en gemal. Men i den grad han da får noe slags autoritet ovenfor neste generasjon så er det litt kleint.

Nr 4 i arverekken er som du sier er stykke ned men hvis Haakon drar mye på bilferie med 18-åringen så kan en bilulykke eller terror potensielt ta 1.-3.arving i en jafs?

-k

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
knutinh skrev (3 minutter siden):

Sjamanen vil vel uansett bli en gemal. Men i den grad han da får noe slags autoritet ovenfor neste generasjon så er det litt kleint.

Nr 4 i arverekken er som du sier er stykke ned men hvis Haakon drar mye på bilferie med 18-åringen så kan en bilulykke eller terror potensielt ta 1.-3.arving i en jafs?

-k

Jeg tror ikke alle 3 får lov til å reise sammen pga. arverekken.
Og om noe som aldri har hent før faktisk skulle skje, at to av dem reiser sammen og de omkommer, så må den siste i arverekken også bli offer for en lignende absurd ulykke/terror i ettertid.

En ulykke er ekstrem sjelden vare i tronrekkefølgen, at to ulykker skal oppstå på noen år/tiår er så usannsynlig at det ikke er vits i å ta stilling til.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
knutinh skrev (21 minutter siden):

Sjamanen vil vel uansett bli en gemal. Men i den grad han da får noe slags autoritet ovenfor neste generasjon så er det litt kleint.

Nr 4 i arverekken er som du sier er stykke ned men hvis Haakon drar mye på bilferie med 18-åringen så kan en bilulykke eller terror potensielt ta 1.-3.arving i en jafs?

-k

Han får som tidligere nevnt ingen offisiell rolle, men det er klart at han kommer til å sole seg i glansen av å være tilknyttet et europeisk kongehus. At han kommer til å utnytte det, også i forbindelse med hans virksomhet, i likhet med hva hans kommende kone har gjort tidligere, er veldig sannsynlig. 
Mitt inntrykk av Kongen er at han er en fornuftig type, men det er hans datter og han må støtte henne, som enhver far ville ha gjort. Det kan ikke være så lett for han, da jeg vil tro han tenker det samme om sjamanen som resten av oss.
Som Konge så har man et begrenset handlingsrom, private anliggende må behandles med varsomhet.

Som Noxhaven er inne på, så skal det mye til før det kan bli aktuelt for Martha Louise å arve tronen.

Endret av Uderzo
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg tror ikke de kommer til å slå seg ned i Norge, pga en dårlig start og kulturforskjeller (og rasisme). Men Märtha ønsker nok å følge opp døtrene sine en stund til. Kanskje å pendle mellom to land.

Roe ned hele situasjonen ved å unngå pressen, blir veien å gå videre. Men de lever av kjendisrollene og sosiale medier, så det kan bli vanskelig å ligge lavt. Pressen følger med på levebrødet deres på digitale medier, som ikke kommer til å stenges ned.

Profilerte personligheter uttrykker sitt sinne i bla A-magasinet. Nesten som en heksejakt/trolljakt for å ta sjamanen.

Martha ble ferdig med engleskolen, men har kommet sterkt tilbake. Hun forstår nok at det tar for mye av nå, og uroer seg for gamle foreldre.

Endret av Subara
  • Liker 1
Lenke til kommentar
4 hours ago, knutinh said:

Er prins en beskyttet tittel? Kan Norge straffe meg hvis jeg urettmessig kaller meg prins av Norge?

Nei, men så regner ikke jeg med at du dater noen fra kongefamilien heller, eller er en annen form for veldig offentlig person. Om du kaller deg sjøl for Prins Knut av Norge så har det like mye betydning som om jeg skulle kalle meg sjøl Kongen av Campingplassen - ingen bryr seg.

Men, hele poenget mitt er at en sjølerklært øglemann fra andromeda som dater noen i arverekka til tronen kaller seg prins, syntes jeg er svært uheldig for Norge.

Hvem Martha dater på privaten kunne ikke brydd meg mindre. Han (eller hun om Martha plutselig skulle gå i den retninga) kan være så sprø han vil, og ha hvilken som helst etnisk eller religiøs tilhørighet som helst. Jeg bryr meg fordi Durex bruker platformen til kongehuset til å spre galskapen sin, og kongehuset er en representant for Norge.

Endret av Wheeljack
  • Liker 3
Lenke til kommentar
6 hours ago, Subara said:

Jeg tror ikke de kommer til å slå seg ned i Norge, pga en dårlig start og kulturforskjeller (og rasisme). Men Märtha ønsker nok å følge opp døtrene sine en stund til. Kanskje å pendle mellom to land.

Roe ned hele situasjonen ved å unngå pressen, blir veien å gå videre. Men de lever av kjendisrollene og sosiale medier, så det kan bli vanskelig å ligge lavt. Pressen følger med på levebrødet deres på digitale medier, som ikke kommer til å stenges ned.

Profilerte personligheter uttrykker sitt sinne i bla A-magasinet. Nesten som en heksejakt/trolljakt for å ta sjamanen.

Martha ble ferdig med engleskolen, men har kommet sterkt tilbake. Hun forstår nok at det tar for mye av nå, og uroer seg for gamle foreldre.

Jeg synes det er en uting at absolutt alle som kan skrive og har ønsker om å profilere seg gjennom enhver aktuell sak - gjør nettpp det stadig vekk. Nesten som en ny naturlov.

Man kan ikke bli nevnt i media i dag uten at alle som såvidt har en "noen vet hvem jeg er" status skal melke det forbi knusktørt for å få sine nye 5 minutter i lyset.

Endret av Theo343 (takk for meg)
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Theo343 (takk for meg) skrev (På 5.9.2022 den 12.16):

Hun er tross alt ikke 20, blåøyd og naiv lenger. Som 50+ får man si at man må ta ansvar for hva man selv begir seg inn på.

Også derfor bør de seksualiserte utspillene som kommer fra det pene og atletiske eksemplaret av en mann være i overkant kleint….

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Droppet Märtha-samarbeid etter Verrett-kritikk

Sitat

Epilepsiforbundet valgte i 2020 å ikke søke om å fortsette å ha prinsesse Märtha Louise som beskytter. Nå forklarer de at uro rundt Durek Verrett var årsaken.

Prinsessen hadde i mange år vært forbundets beskytter, en tittel forbundet måtte søke om forlengelse av. I 2020 gikk åremålet ut, og de valgte å ikke søke om forlengelse, skriver NRK.

– Uroen rundt prinsesse Märtha Louise og Durek Verrett ble en del av diskusjonen i forbundsstyret fordi vi er opptatt av skolemedisin, sier forbundsleder Bente Nordahl Langsø i Norsk Epilepsiforbund til kanalen.

– Som pasientorganisasjon er vi opptatt av å jobbe tett med fagfolk og fremme det som er vitenskapelig bevist. Det Durek Verrett formidler, er mot vår etikk, fortsetter hun.

 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Subara skrev (1 time siden):

Det er uheldig dersom Martha blir kansellert fordi hun har funnet seg en usjarmerende type. Hvis ditt bidrag i et samarbeid utelukkende er å spre "englestøv" og positivitet så blir det utfordrende om ditt nærvær heller gir negativ omtale. Jeg vet ærlig talt ikke hvordan man skal løse et slikt dilemma.

-k

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Inspector skrev (På 6.9.2022 den 7.59):

 

Hvis de fortsetter som i dag, vil sladderpressen få nok å gjøre.
Vil hun virkelig utsette seg selv, barna, partneren, kongehuset for evigvarende dritt og forfølgelse ?

Og sjamanen svarer: https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/veQWqj/durek-verrett-svarer-ville-vaert-doed-naa-uten-hjelp-fra-skolemedisin

Sladderpressen , skolemedisinen og fornuften har fortsatt gode kort på hånden og kommer ikke til å gi seg med det første. Paret må snarest flytte ut av landet eller holde en vesentlig lavere profil. Hvis ikke, kan dette bli stygt…….

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Inspector skrev (59 minutter siden):

Og sjamanen svarer: https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/veQWqj/durek-verrett-svarer-ville-vaert-doed-naa-uten-hjelp-fra-skolemedisin

Sladderpressen , skolemedisinen og fornuften har fortsatt gode kort på hånden og kommer ikke til å gi seg med det første. Paret må snarest flytte ut av landet eller holde en vesentlig lavere profil. Hvis ikke, kan dette bli stygt…….

Har ingen fortalt denne mannen at det som kalles alternativ medisin heter hva det heter fordi det enten ikke er bevist at fungerer, eller er bevist at ikke fungerer?
Alternativ medisin som er bevist at fungerer kalles.. trommevirvel. Medisin.

La forskning ta seg av jobben med å finne ut av virkning og effekt via gitt substans eller metode så setter vi vår lit til det som faktisk fungerer.
Slangeolje selgere som rettferdiggjør bedrageriet deres ved å hevde at alternativ medisin er viktig fordi det ikke kan bevises at ikke fungerer, eller ikke har blitt bevist at det ikke fungerer kan ta seg en bolle.

Sjamanen kan påstå så mye han vil at han kan snu på atomer og helbrede kreft, han kan påstå at han kan fortrylle en medaljong så den begynner å gi covid resistence +15 til den som holder den, og sjamanen kan bortforklare det med at det kulturkrasj og at alternativ medisin har tettere kontakt med medisin i Amerika.. At der så jobber leger og sjamaner tett på hverandre på sykehus og lærer av hverandre.. Men det endrer jo ikke faktum at han aktivt prøver å lure penger fra lettlurte eller desperate nordmenn via påstander han ikke kan begrunne eller som er regelrett løgn. Det er ikke greit.

Det er sikkert riktig som han sier at en slik praksis er mer akseptert i et land der ca. 160 millioner mennesker ikke tror at liv har utviklet seg via evolusjon, det er jo trolig nok det. Men han kan jo prøve å være litt ydmyk og sette seg litt inn i den kulturen han kaller seg selv prins av og har flyttet til.


Visjon "Gi oss arven din og du vil få en plass i Himmelen" Norge er samme dritten. Når Covid brøt ut så ba de folk sende inn 2020 kr, og om de gjorde det skulle Gud gi barna til innsenderne beskyttelse mot covid. Nesten identisk med det sjamanen gjorde med medaljongen sin.

  • Innsiktsfullt 2
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...