Gå til innhold

Elon Musk kjøper Twitter for 44 milliardar dollar


Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Aiven skrev (1 time siden):
toreae skrev (18 timer siden):

Stor takk til dere som holder @debattklovn i ørene. Hen produserer mer bullshit en hva jeg gidder å sjekke opp selv. :thumbup:

Du gidder tydeligvis ikke sjekke svarene deres heller.

Jævlig hvor sur du var da! Jo, jeg leser hele tråden. Du er i det minste med på diskusjonene. For @debattklovn virker det mer å være mikrofonstativ.
Men nok avsporing fra min side.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
toreae skrev (21 timer siden):

mer bullshit en hva jeg gidder å sjekke opp selv. :thumbup:

Det tar kortere tid å produsere usannheter enn å finne fakta. Derfor kan det bli slitsomt å debunke dem. Tips: Lagre kilder og lenker til fakta i en mappe som du kan ta frem igjen når de samme alt right/mannosfære-mytene dukker opp.

F.eks hvis noen prøver seg på det Winston Churchill-sitatet under en diskusjon om antifascisme, så kan du ta frem denne som du har lagret, så du slipper å lete deg frem hver gang:

https://www.washingtonpost.com/news/retropolis/wp/2018/08/07/no-greg-abbott-winston-churchill-never-said-that-about-antifa/

  • Liker 8
Lenke til kommentar
toreae skrev (4 timer siden):

Jævlig hvor sur du var da! Jo, jeg leser hele tråden. Du er i det minste med på diskusjonene. For @debattklovn virker det mer å være mikrofonstativ.
Men nok avsporing fra min side.

Det får være din mening. For min del setter jeg stor pris på hans bidrag. Kan heller ikke se at noe er debunket.

Endret av Aiven
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Hvorfor er facebook og instagram så full av svindelreklame og hvorfor nekter de å fjerne åpenbare svindler? Er det slik at så lenge de betaler så er det greit? Er det ok å reklamere på slike plattformer?

Bør folk boikotte selskaper som reklamerer på slike tvilsomme plattformer og dermed støtter svindelen?

https://www.nettavisen.no/livsstil/felix-herngren-ble-erklart-dod-av-svindelreklame-da-fikk-han-nok/s/5-95-1256693

 

https://www.nettavisen.no/livsstil/harald-ronneberg-advarer-fansen-ma-ikke-folge-tipsene/s/5-95-1114224

 

https://www.nettavisen.no/livsstil/tv-profilen-maper-etter-svindelreklame-ekstremt-provoserende/s/5-95-1112229

 

 

  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
RJohannesen skrev (1 time siden):

Hvorfor er facebook og instagram så full av svindelreklame og hvorfor nekter de å fjerne åpenbare svindler? Er det slik at så lenge de betaler så er det greit? Er det ok å reklamere på slike plattformer?

Bør folk boikotte selskaper som reklamerer på slike tvilsomme plattformer og dermed støtter svindelen?

https://www.nettavisen.no/livsstil/felix-herngren-ble-erklart-dod-av-svindelreklame-da-fikk-han-nok/s/5-95-1256693

 

https://www.nettavisen.no/livsstil/harald-ronneberg-advarer-fansen-ma-ikke-folge-tipsene/s/5-95-1114224

 

https://www.nettavisen.no/livsstil/tv-profilen-maper-etter-svindelreklame-ekstremt-provoserende/s/5-95-1112229

 

 

Ja.

Kvaliteten på reklamen en plattform aksepterer, forteller meg mye om deres holdninger og verdier.

Meta scorer krisedårlig her!

De bryr seg ikke om at folk svindles, så lenge Meta kan tjene noen få dollar på svindelen. Derfor flommes vi over av svindel-reklame for Facebook og Instagram. Og det virker! Svindlerne (og Meta) tjener store penger på dette! 😡

  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Aiven skrev (11 timer siden):

Det får være din mening. For min del setter jeg stor pris på hans bidrag. Kan heller ikke se at noe er debunket.

Om du blar en side tilbake poster vedkommende en link uten å gjøre seg forstått med innholdet. Det er ganske vanlig i tråden her.

Jeg forstår at alt som går imot strømmen er fristende når man føler seg marginalisert.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
debattklovn skrev (På 13.8.2023 den 10.29):

Nei, han kan ha byttet mening. Jeg tenker nok uansett at å slenge drit om arbeidsgiver er noe fondet ikke kommer til å kjempe mot, det er regnet som en legitim og saklig grunn å sparke folk i USA.

Det er ingenting som tilsier at han har endret mening om det han har gjort tidligere. Hadde han gjort det så burde han ha sagt noe om det.

Sitat

Når samfunnet begynner å anerkjenne folk som andre enn den de er så skaper det store problemer og er ikke medmenneskelig. Derfor bør folk anerkjennes som den de er, verken mer eller mindre. 

Det er ikke du og jeg som bestemmer hvem andre personer er. Det at du skal diktere hvem andre er er nettopp det jeg snakker om her.

Sitat

Problemet er at eksempelet ditt er for annerledes fra mennesker.
Jeg kan jo si at dette med kjønn er ikke så enkelt, fugler legger egg og ruger på dem.
Har det noe med menneskers reproduksjon å gjøre? Nei. 
Har det eksempelet eller ditt eksempel tilført noe nyttig til diskusjonen? Nei. 
Sammenlign heller mennesket med andre landlevende pattedyr. 

Nei, poenget er at det ikke er så rett frem i naturen generelt.  

debattklovn skrev (På 13.8.2023 den 10.55):

Vedrørende misinformasjon rundt Musk og unnskyldninger; hvis Musk faktisk har nakke- eller ryggproblemer så er det i høyeste grad et problem som må tas hånd om før kampen. Det er ikke en unnskyldning. 

Utøvere må gjennom medisinke tester før de blir godkjent til å gå til kamp.

Kanskje han da burde ha fikset dette før han begynte å avtale kamper?

Endret av Markiii
  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
DrAlban3000 skrev (13 timer siden):

Om du blar en side tilbake poster vedkommende en link uten å gjøre seg forstått med innholdet. Det er ganske vanlig i tråden her.

Jeg forstår at alt som går imot strømmen er fristende når man føler seg marginalisert.

Om du leser litt opp på sida så har jeg allerede poengtert den åpenbare årsaken bak.

Psykologisering av mindretallet er fristende for majoriteten.

Endret av Aiven
  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Aiven skrev (På 14.8.2023 den 9.52):

Vi lever i dag i en verden hvor kommersielle interesser får stadig mer makt også over forskning og medier. Da blir det spesielt viktig å være på vakt i forhold til ytringsfriheten som et grunnleggende demokratisk prinsipp.

Litt som når en av verdens rikeste menn kjøper et populært nettsted der han selv kan diktere hva som er lov å skrive? Samme person, forøvrig, som er ivrig spreder av feilinformasjon og syke konspirasjonsteorier (gjerne ispedd litt "White Power-dogswhistles").

 

Fustasjeopphengsforkobling skrev (På 15.8.2023 den 15.50):

Jo, det er et problem. Jeg har vist til en rekke fagpersoner her inne over lang tid som viser dette. Jordan Peterson

Tuller du nå?

    

shockorshot skrev (22 minutter siden):

Kan ikke se hvordan dette kan slå feil ut /s

RDT_20230818_232843964134453181985994.thumb.jpg.98dc1cd78a5bac2594f1798be49171df.jpg

Hva er problemet? Jeg synes det høres bra ut. Hver enkelt kan velge hvem de vil høre på, men de skal ikke få lov til å bestemme hva alle andre skal lese eller skrive.

Blokkering brukes gjerne ofte av nettopp propagandister på høyresiden, særlig prorussiske kontoer, til å fjerne folk som kommer med fakta.

 

uname -i skrev (På 16.8.2023 den 23.39):

Vi snakker om en fyr som i 2018 fikk fjernet flesteparten av de gule varselmarkeringene på fabrikkgulvet fordi Elon Musk ikke liker fargen gul.

Det er visstnok egne team i SpaceX og Tesla som har som oppgave å distrahere Musk og sørge for at han ikke føkker opp det som faktisk funker. 

Dette er nok bare myter. Det er blant annet basert på et anonymt og uverifisert innlegg på Reddit eller lignende. Greit at Musk er en drittsekk og alt det der, men man trenger ikke falle for de mest åpenbare skrønene heller.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
7 minutes ago, Markiii said:

Hva er problemet? Jeg synes det høres bra ut. Hver enkelt kan velge hvem de vil høre på, men de skal ikke få lov til å bestemme hva alle andre skal lese eller skrive.

Blokkering brukes gjerne ofte av nettopp propagandister på høyresiden, særlig prorussiske kontoer, til å fjerne folk som kommer med fakta.

En stor fordel med å kunne blokkere er at du kan hindre folk som harrasser deg, noe som ikke akkurat er uvanlig på X.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
1 hour ago, Markiii said:

Det er ikke du og jeg som bestemmer hvem andre personer er. Det at du skal diktere hvem andre er er nettopp det jeg snakker om her.

Det er biologiske fakta som bestemmer hvem folk er. Vi bør alle være enige om at slike fakta bør danne et grunnlag for våre interaksjoner i livet. 

Quote

Nei, poenget er at det ikke er så rett frem i naturen generelt.  

I pattedyrenes biologi (hvilket menneske tilhører) er naturen så enkel og rett frem. Kanskje finnes det noen encellede organismer som gjør reproduksjon annerledes, kanskje det også finnes liv på en annen planet i galaksen som gjør reproduksjon helt annerledes, men slik er det altså for mennesker. All annen avsporing er altså irrelevant. 

Quote

Kanskje han da burde ha fikset dette før han begynte å avtale kamper?

Ja, kanskje det. Når sa jeg at det var en god idè å avtale kamper? 

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
debattklovn skrev (8 timer siden):

Det er biologiske fakta som bestemmer hvem folk er. Vi bør alle være enige om at slike fakta bør danne et grunnlag for våre interaksjoner i livet. 

I pattedyrenes biologi (hvilket menneske tilhører) er naturen så enkel og rett frem. Kanskje finnes det noen encellede organismer som gjør reproduksjon annerledes, kanskje det også finnes liv på en annen planet i galaksen som gjør reproduksjon helt annerledes, men slik er det altså for mennesker. All annen avsporing er altså irrelevant. 

Ja, kanskje det. Når sa jeg at det var en god idè å avtale kamper? 

Jaha? Kan du virkelig forklare hvem jeg er, kun basert på biologi?

Hvem er i så fall jeg, da? 

 

At jeg har et biologisk kjønn, type hann, er udiskutabelt. Men jeg er så ufattelig mye mer enn bare det. Ingen er kun en gutt eller bare ei jente. Vi er komplekse vesner, som består av langt mer enn en utovertiss eller innovertiss! Ikke F om biologi alene er nok til å beskrive meg og deg ett hundre prosent. Vi trenger bedre verktøy enn biologi til å forklare en person.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Markiii skrev (11 timer siden):

Dette er nok bare myter. Det er blant annet basert på et anonymt og uverifisert innlegg på Reddit eller lignende. Greit at Musk er en drittsekk og alt det der, men man trenger ikke falle for de mest åpenbare skrønene heller.

Nei, det stemmer ikke. Reveal.org baserte artikkelen sin på intervjuer med over 30 Tesla-ansatte. 

Tesla says its factory is safer. But it left injuries off the books

 

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...