Gå til innhold

Elon Musk kjøper Twitter for 44 milliardar dollar


Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Anbefalte innlegg

16 minutes ago, Red Frostraven said:

Er det greit av ansatte i Elkjøp å spre noen sine eposter og private bilder om en laptop blir levert inn av en ukjent person, og denne ikke blir hentet..?

Det er helt irrelevant da det er snakk om USA og ikke Norge. Det er i denne saken snakk om en ansvarsbevisst småbedriftseier som tok samfunnsansvar når han oppdaget kriminell atferd og korrupsjon på presidentsønnens laptop. 
Han leverte PCen til FBI. Det er ikke hans skyld at narkomane Hunter Biden

a) glemmer at han leverte inn PC til reparasjon
b) ikke betaler for arbeid han har bestilt
c) ikke lar seg kontakte
d) har kompromitterende beviser på kriminaliteten sin på PC som han gir andre adgang til

 

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
debattklovn skrev (13 minutter siden):

Det er helt irrelevant da det er snakk om USA og ikke Norge. Det er i denne saken snakk om en ansvarsbevisst småbedriftseier som tok samfunnsansvar når han oppdaget kriminell atferd og korrupsjon på presidentsønnens laptop. 
Han leverte PCen til FBI. Det er ikke hans skyld at narkomane Hunter Biden

Skikkelig smart det der. Neste gang du leverer PC'en din på rep på Elkjøp og du havner på sykehus etter en ulykke og ikke får betalt regningen, så regner jeg med at det er greit for deg at Elkjøp publiserer nettleserloggen din.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
45 minutes ago, 0laf said:

Til FBI faktisk. Samtidig som han kopierte alt innholdet, og overleverte det til Giuliani.
I ettertid viser undersøkelser at store mengder av dataene trolig er forfalsket.

Nåvel. 

Quote

Copy of Hunter Biden data appears to be genuine, independent experts find
House Republicans say one of their top investigative priorities is the Biden family businesses, and Hunter Biden's purported laptop could be crucial to those investigations. CBS News commissioned an independent forensic review of what is believed to be Hunter Biden's laptop data. Catherine Herridge reports. 

 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
debattklovn skrev (3 timer siden):

Det er helt irrelevant da det er snakk om USA og ikke Norge. 

 

Det er åpenbart ikke irrelevant før rettssaken er over, og det at det faktisk er en rettssak hvor seriøse aktører er usikre på utfallet beviser at spørsmålet og tvilen om loven i USA er legitimt, for ikke å snakke om Twitter sine retningslinjer, som åpenbart bør være enda litt strengere enn loven, da loven er et minimum.

 

Sitat

 

a) glemmer at han leverte inn PC til reparasjon

b) ikke betaler for arbeid han har bestilt

c) ikke lar seg kontakte

d) har kompromitterende beviser på kriminaliteten sin på PC som han gir andre adgang til

 

Forretningsmodellen til Isaac går ut på å ikke bare ta eierskap i tingene han repararer -- men lese gjennom stjele og formidle folk sine persondata om de ikke betaler for og henter tingene sine, og det synes du er greit..?

Jeg ser ingen beviser for A, B eller C. Men rettssaken kan avklare disse.
Det er jo uansett åpenbart at det minst er grovt umoralsk.

For meg som faktisk liker å tenke, så er det mye mer som skurrer med Isaac sin forklaring:
Det var 27 000 eposter.
Det er presentert noen få eposter som ble påstått å fremstå mistenkelig.

Man må i snitt lese 3700 eposter om det var 7 eposter som fremstod potensiellt inkriminerende, for å lese en av dem.

Jeg er overbevist om at Isaac er en løgner og hykler -- helt til det er grundig bevist at han evner å huske og fortelle en sannhet. Da må han også snart slutte å stadig endre forklaring.
Men igjen, rettsaken kan bevise noe om han vitner under ed der.

Endret av Red Frostraven
  • Liker 5
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

  

Quote

Forretningsmodellen til Isaac går ut på å ikke bare ta eierskap i tingene han repararer -- men lese gjennom stjele og formidle folk sine persondata om de ikke betaler for og henter tingene sine, og det synes du er greit..?

Forretningsmodellen går åpenbart ikke ut på det. Han fikk ikke betalt for arbeid han har utført og så tilfeldigvis filer på PCen som viste presidentsønnen involvert i tung kriminalitet og korrupsjon. 

Quote

Jeg ser ingen beviser for A, B eller C. Men rettssaken kan avklare disse.
Det er jo uansett åpenbart at det minst er grovt umoralsk.

Nei, du ser det du ønsker å se. Du tar på deg skylappene. 

Quote

For meg som faktisk liker å tenke, så er det mye mer som skurrer med Isaac sin forklaring:
Det var 27 000 eposter.
Det er presentert noen få eposter som ble påstått å fremstå mistenkelig.

Man må i snitt lese 3700 eposter om det var 7 eposter som fremstod potensiellt inkriminerende, for å lese en av dem.

Eller man kan slutte å være steinaldermann og søke seg frem i de. 
Du burde tenke litt på det. Hva er mest sannsynlig, at reparatøren har brukt 3 årsverk for å lese gjennom epostene eller har han brukt noe til å filtrere dem?

Quote

Jeg er overbevist om at Isaac er en løgner og hykler -- helt til det er grundig bevist at han evner å huske og fortelle en sannhet. Da må han også snart slutte å stadig endre forklaring.
Men igjen, rettsaken kan bevise noe om han vitner under ed der.

Selvfølgelig er du overbevist om det, forklaringen hans strider jo imot ditt narrativ. 

Quote

Det er jo uansett åpenbart at det minst er grovt umoralsk.

Det som er umoralsk er å bestille en tjeneste for så å aldri betale for den. Som er årsaken til hele skandalen. Ville du ha likt det om du plutselig ikke lenger fikk lønn for arbeidet du gjorde? 

Endret av debattklovn
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
15 minutes ago, jjkoggan said:

Og passer med ditt narrativ, som gjør det mer troverdig for deg.

Kanskje det hele er en stor konspirasjon? Kanskje reparatøren er en skuespiller. Laptopen er fake. Bildene og dokumentene er fake. Det hele er en russisk konspirasjon som NYP falt for. 

Høres det sannsylig ut for deg?

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
debattklovn skrev (4 minutter siden):

Kanskje det hele er en stor konspirasjon? Kanskje reparatøren er en skuespiller. Laptopen er fake. Bildene og dokumentene er fake. Det hele er en russisk konspirasjon som NYP falt for. 

Høres det sannsylig ut for deg?

Kanskje vi bør vente litt og få litt mer informasjon fra alle kanter før vi konkluderer noe og tror vi vet hele sannheten?  Sannheten er oftest ikke enten eller men mer nyansert.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
debattklovn skrev (2 timer siden):

  

Forretningsmodellen går åpenbart ikke ut på det. Han fikk ikke betalt for arbeid han har utført og så tilfeldigvis filer på PCen som viste presidentsønnen involvert i tung kriminalitet og korrupsjon. 

[…]

Eller man kan slutte å være steinaldermann og søke seg frem i de. 
Du burde tenke litt på det. Hva er mest sannsynlig, at reparatøren har brukt 3 årsverk for å lese gjennom epostene eller har han brukt noe til å filtrere dem?

Det er åpenbart gjort aktive søk og filtrering for å finne frem til graverende innhold. Her har noen gravd og lett. Og det virker som de fant noe?!

Det er videre åpenbart at PC-reperatør ikke tilfeldigvis "ramlet over" noen hint om kriminell aktivitet. De har lett med overlegg.

 

Ingen av partene har sånn sett ryggen helt klar her. Begge har gjort noe de ikke burde gjøre. Alvorlighetsgraden fra de to parter er muligens ganske forskjellig, da ... Men ingen av de fremstår som noen helt i mine øyne.

Med den kunnskap vi har nå, hadde jeg aldri sendt mitt utstyr til reparasjon hos ham. (Det til tross for at jeg ikke har noe ulovlig materiale liggende.) Er virkelig ikke keen på at ukjente privatpersoner eller bedrifter skal søke og grave i mitt private innhold. Uavhengig av om mine data er på rett side av loven eller ei!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
debattklovn skrev (3 timer siden):

Det som er umoralsk er å bestille en tjeneste for så å aldri betale for den. Som er årsaken til hele skandalen. Ville du ha likt det om du plutselig ikke lenger fikk lønn for arbeidet du gjorde? 

 

Du må jo tro han er helt totalt evneveik, og du fornærmer meg med å impliserer at jeg kunne vært like evneveik.

...

Tror du at jeg ville overlatt betalinger til tilfeldigheter i mine forretninger, og gjort arbeid uten juridisk bindende avtaler med mine kunder og arbeidet uten et system som sikrer meg betaling for arbeidet jeg gjør?

Tror du at jeg ikke ville klart å få tak i Hunter Biden eller noen i hans familie interessert i at tre av laptopene hans ikke kommer på avveie..?

Tror du jeg ville lest tusenvis av kunder sine private eposter..?

...

Og til sist;

Eier jeg Adope Photoshop om en kunde glemmer igjen på en pc med det installert..? Eier jeg filmene vedkommende lastet ned? Spillene installert..? Deres private foto?

Endret av Red Frostraven
  • Liker 5
  • Innsiktsfullt 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
27 minutes ago, Red Frostraven said:

Tror du at jeg ville overlatt betalinger til tilfeldigheter i mine forretninger, og gjort arbeid uten juridisk bindende avtaler med mine kunder og arbeidet uten et system som sikrer meg betaling for arbeidet jeg gjør?

Så alle reparasjonssjapper i USA gjør det på feil måte? Vet du bedre enn dem hvordan de bør drive forretningen sin? Interessant. 

Ville du brukt 50000 kr på advokater for å gå etter en 2000 kroners reparasjon? Hva om du vinner men vedkommende likevel ikke betaler?

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
germanwhip skrev (4 timer siden):

noen som kan engelsk? jeg trenger oversettelse av en setning "In a criminal case, evidence must be lawfully obtained to be admissible. Generally, illegally obtained evidence cannot be used against you in a court of law."


Haha. Det er jo svært relevant her, hvor det er et stort spørsmål om det faktisk er lovlig for Mac Isaac å overlevere Hunter Bidens laptop til FBI, for å ikke snakke om til Trumps advokater.

Nå har Biden angivelig allerede inngått forlik, ved at han betaler noe skatt han skylder, og det er lite trolig det kommer noe mer utav det enn det, men Isaac kan jo et problem her, ettersom han nå er saksøkt.

Fun fact : I Norge er det ikke slik, her tillates bevis uansett om det er ulovlig innentet.

"I Norge er det ingen krav om såkalt prosesslovlydighet. Selv om forsvarer avdekker at de bevis politiet har innhentet er skaffet på en ulovlig måte, så har det gjennomgående ingen betydning. Domstolen får seg ikke til å se bort fra de innhentede bevis, som det her er tale om. Uansett hva politiet har gjort. Hensynet til sakens opplysning vil nesten alltid trumfe motforestillingene mot å bruke bevis politiet har innhentet på ulovlig vis."

https://rett24.no/articles/-ulovlig-ransaking-far-rett-og-slett-ingen-betydning

CidMeyer91 skrev (16 minutter siden):

Hva?! Hahaha, dette har jeg ikke fått med meg.

https://www.theverge.com/2023/6/21/23769263/mark-zuckerberg-elon-musk-fight-cage-match-worldstar

Endret av 0laf
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
debattklovn skrev (20 minutter siden):

Så alle reparasjonssjapper i USA gjør det på feil måte? Vet du bedre enn dem hvordan de bør drive forretningen sin? Interessant. 

Dersom alle reperasjonssjapper søker og graver i maskinvaren de besitter, så ja: da gjør samtlige feil. Dette er ikke OK! 

At de beslaglegger utstyr som ikke er betalt for, forstår jeg. De kan jo ikke gi det ut gratis i retur. 

En seriøs aktør hadde beslaglagt utstyret i X antall måneder, og etter flere forsøk på å få tak i eier, hadde de enten formatert alle harddisker selv, eller fått andre aktører til å nullstille systemet, før duppedittene så hadde blitt solgt på et second-hand marked, eller lignende. 

En reperatør skal ikke grave i kundens personlige filer. Og de skal selvfølgelig ikke bruke opplysningene de finner til personlig økonomisk gunst! Uhørt! Er dette virkelig noe å lure på?

  • Liker 7
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...