Gå til innhold

Netflix kan få reklame


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Enten betaling eller reklame.
Begge deler funker ikke.

De må heller ta grep for å få tilbake brukere, ikke jage bort enda flere ved å levere en enda dårligere tjeneste..
Fortsetter de i samme kjøret så ser vi en prisøkning etter hvert, ettersom reklamen jager bort enda flere så de må øke inntjeningen enda mer.

Netflix og andre streaminger er i stor grad basert på vilje fra de som betaler, innholdet er tilgjengelig gratis andre steder, slik det alltid har vært.

Endret av aklla
  • Liker 2
Lenke til kommentar
aklla skrev (2 minutter siden):

Enten betaling eller reklame.
Begge deler funker ikke.

De må heller ta grep for å få tilbake brukere, ikke jage bort enda flere ved å levere en enda dårligere tjeneste..
Fortsetter de i samme kjøret så ser vi en prisøkning etter hvert, ettersom reklamen jager bort enda flere så de må øke inntjeningen enda mer.

Netflix og andre streaminger er i stor grad basert på vilje fra de som betaler, innholdet er tilgjengelig gratis andre steder, slik det alltid har vært.

Nettopp, man finner alltids alternativer. Foreløpig synes jeg Netflix levere et såpass bra totalprodukt at det er verdt den 100-lappen i måneden. Men å skulle betale for å se reklame er totalt uaktuelt for meg. 

Lenke til kommentar

De mister brukere fordi de tar mer betalt for 4k.
Hos de andre tjenestene får man det inkludert i det vanlige abb.

Etter at jeg fikk meg 4k TV så har jeg ingen interesse å betale for Netflix.

Selv om det hadde vært gratis å bruke Netflix med reklame, så ville jeg ikke brukt det.
Da kan jeg likeså laste ned innholdet reklamefritt.

Lenke til kommentar
ITtraktor skrev (5 minutter siden):

Er det noen grunn til å tro at Netflix kommer til å sette ned prisen?

Første linjen i artikkelen du kommenterer på (og formodentlig har lest):

Sitat

Netflix vurderer for første gang å tilby billigere abonnement med reklame. 

 

Endret av henrikwl
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er nok mogleg å få til å køyre to parallell modellar der ein er til full pris utan reklame og den andre er til lav pris med reklame.
Spørsmålet er nok berre om prisen med reklame blir lav nok til at forbrukarane synes det er verdt det. 
Prisen må nok meir enn halverast, og reklamemengden må nok være vesentleg mykje mindre enn det vi har på andre reklamefinansierte løysningar som til dømes YouTube før det blir attraktivt nok. Om det blir slik at episoder og filmar får reklamepauser eller reklamebanner under avspeling så tviler eg på at det er betalingsvilje blant kundane.

Då har eg meir tru på at Netflix burde gå fullt ut og ha ei 100% reklamefinansiert teneste som er heilt gratis og ei teneste som er 100% reklamefri.
Eg vil tru at det store tapet av abonnementar skuldast at den store konkurransen på straumemarkedet gjer at mange velger å berre abonnere i 1-2 månadar i året der dei binge-watch alt som er interessant på plattformen. I dette kundesegmentet som kanskje berre har interesse av nokre få seriar så kan det være akseptabelt å tole nokre reklamefilamar om det betyr at ein får sjå f.eks. Stranger Things utan å måtte betale for eit abonnement som ein sjølv må huske å seie opp for å ikkje bli belasta for ein ekstra månad.

Så eg er litt forsiktig optimistisk til ein slik modell med reklamefinansiering, men eg trur at det må bli veldig billig eller helst gratis før kunden ikkje sitter igjen med kjensla av å måtte betale for å sjå reklame.
Dei fleste straumetenestane kostar over 1000-lappen i året, så det er klart at det fort blir veldig dyrt å ha alle straumetenestane der det kanskje berre er ein eller to seriar som er verdt å bruke tid på å sjå.

Lenke til kommentar
1 hour ago, plankeby said:

 Forøvrig er det jo mange strømmetjenester  i dag. Så konkurransen er stor. 

I praksis er det vel ikke konkurranse i strømmemarkedet takket være eksklusivitet.

Markedet er mettet av tilbydere hvor alle har sitt eget innhold og nekter andre å ha innholdet på sine plattformer, da kan det ikke bli annet enn dårlige tjenester.

Da blir det vanskelig å konkurrere mot torrents.

Abonnerer forøvrig på 8 forskjellige tjenester i dag, og 2 for musikk/podcasts. Wtf.

Endret av Kakeshoma
Lenke til kommentar

De må gjerne innføre et billigere abonnement med reklame, det går ikke utover brukerne de har fra før. Men om de skulle finne på å ha reklame for alle betalende kunder, ja da er det slutt på å betale for Netflix her iallefall. Finner Netflix innhold på torrent samme dag det kommer ut, så terskelen er veldig lav for å avslutte abonnementet her i gården.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...