Hansien Skrevet onsdag kl 13:50 Skrevet onsdag kl 13:50 Sjørøver skrev (På 1.8.2025 den 16.59): Jeg er så sær at jeg mener mc er lite egnet for turkjøring. Bruker det bare i nærområdet. Da har du feil MC. *Insert smilefjes som passer til en ironisk beskjed her for dere som trenger slikt* Sa han som har kjørt Norge rundt på 690 duke og MT10.. Får jeg med meg tannbørste, lommbok, hengekøye og et par truser er mye gjort.
Sjørøver Skrevet onsdag kl 14:32 Skrevet onsdag kl 14:32 Hansien skrev (38 minutter siden): Da har du feil MC. *Insert smilefjes som passer til en ironisk beskjed her for dere som trenger slikt* Sa han som har kjørt Norge rundt på 690 duke og MT10.. Får jeg med meg tannbørste, lommbok, hengekøye og et par truser er mye gjort. Jeg har prøvd mye forskjellig. Hatt 690 også. Synes ikke den var god til noe som helst. Kjøpte den egentlig for bykjøring, men dne manglet en sylinder. Den sykkelen jeg har vært mest fornøyd med er bmw boxer 1200, men den blir så fryktelig bred i kø. Nå har jeg en sv1000 og en k1100rs. Har vært på jakt etter en vrod og en ktm 950/990 en stund, kommer aldri noe jeg føler er verdt pengene. Kjørte fra Stavanger til Bergen i fjor. Er nok den lengste turen jeg har gjort, og det var ikke noe særlig. Foretrekker bil når jeg bikker en time. 1
Hansien Skrevet onsdag kl 19:45 Skrevet onsdag kl 19:45 Sjørøver skrev (5 timer siden): Jeg har prøvd mye forskjellig. Hatt 690 også. Synes ikke den var god til noe som helst. Kjøpte den egentlig for bykjøring, men dne manglet en sylinder. Den sykkelen jeg har vært mest fornøyd med er bmw boxer 1200, men den blir så fryktelig bred i kø. Nå har jeg en sv1000 og en k1100rs. Har vært på jakt etter en vrod og en ktm 950/990 en stund, kommer aldri noe jeg føler er verdt pengene. Kjørte fra Stavanger til Bergen i fjor. Er nok den lengste turen jeg har gjort, og det var ikke noe særlig. Foretrekker bil når jeg bikker en time. 690 var grei til det meste utenom bykjøring. Så da var det nok helt feil sykkel til deg. Om man ettermonterte O2controller så ble den ok-ish til dette og. 690 var best til å brukes på skarpe svinger og ellers som en litt større motard. Folk er forskjellige. Jeg bytter ut bilen med motorsykkel så fort sessongen er i gang.
Sjørøver Skrevet onsdag kl 20:12 Skrevet onsdag kl 20:12 Hansien skrev (25 minutter siden): 690 var grei til det meste utenom bykjøring. Så da var det nok helt feil sykkel til deg. Om man ettermonterte O2controller så ble den ok-ish til dette og. 690 var best til å brukes på skarpe svinger og ellers som en litt større motard. I teorien skulle den være så god. Godt bunndrag, lett og god svingradius. Men det funket bare ikke. Jeg synes det var litt for lite fres i den til min bruk utenom. Er ca dobbelt så mye hester i min sv1000, og det synes jeg er fint. Føler aldri for å tømme den helt. Ganske bra innsugslyd på de syklene og. Jeg skal prøve meg på en duke 950/990 for bykjøring. Tror det blir perfekt.
Hansien Skrevet onsdag kl 20:42 Skrevet onsdag kl 20:42 Jeg opplevde ikke som at den manglet futt, en derigjen så jaktet jeg skarpe svinger opp fjellsider mer enn strekkene. Det var ikke ofte folk på 1000cc sportssykler hang på i de partiene trass dobbelt antall hester. Men utenom dette og lek på gokart bane så var sykkelen middelmådig til det meste.
mfb Skrevet torsdag kl 07:31 Skrevet torsdag kl 07:31 Har en Honda CB650F. Ser at bremsevæskenivået er lavt. Er det bare å kjøpe mer bremsevæske, skru av lokket og fylle på, eller kan det være et problem at det kommer luft inn i systemet da?
Travellingman Skrevet torsdag kl 07:42 Skrevet torsdag kl 07:42 Det er ikke så lavt at det er noe problem, væskenivået synker jo gradvis som bremseklosser blir slitt. Har du sjekket klossene i det siste?
Gavekort Skrevet torsdag kl 08:10 Skrevet torsdag kl 08:10 Som nevnt over så er det ikke skrekkelig lavt så lenge du fortsatt kan se væsken gjennom vinduet. Men svaret på spørsmålet ditt er at det går helt fint å åpne opp og etterfylle. Bare pass på at du fyller med riktig bremsevæske (les manual), og husk å ta av den membranen som ligger over. Jeg ville sjekket bremseklossene dine først. Men om de må byttes så ville jeg gjerne byttet bremsevæsken også.
mfb Skrevet torsdag kl 08:21 Skrevet torsdag kl 08:21 Jeg sjekket skivene bak og foran. Bak virker de fine. Og der er bremsevæskenivået på medium. Men utifra bildene er kanskje skivene foran på tide å bytte ut? 1
Travellingman Skrevet torsdag kl 11:14 Skrevet torsdag kl 11:14 Ser ut som du burde bestille nye klosser fremme ja 😎
mfb Skrevet torsdag kl 12:22 Skrevet torsdag kl 12:22 ikke tilfeldigvis noen i Oslo-området som har lyst til å hjelpe meg? send pm isåfall:)
Leo_ Skrevet fredag kl 23:44 Skrevet fredag kl 23:44 Sjørøver skrev (På 6.8.2025 den 16.32): Jeg har prøvd mye forskjellig. Hatt 690 også. Synes ikke den var god til noe som helst. Kjøpte den egentlig for bykjøring, men dne manglet en sylinder. Den sykkelen jeg har vært mest fornøyd med er bmw boxer 1200, men den blir så fryktelig bred i kø. Nå har jeg en sv1000 og en k1100rs. Har vært på jakt etter en vrod og en ktm 950/990 en stund, kommer aldri noe jeg føler er verdt pengene. Kjørte fra Stavanger til Bergen i fjor. Er nok den lengste turen jeg har gjort, og det var ikke noe særlig. Foretrekker bil når jeg bikker en time. Er det en SV1000 eller en SV1000S? SV1000(N) er vel omentrent så skjelden som hønsetenner 😁 Jeg har forøvrig en SV1000 K3 😁
Bjerknez Skrevet i går, 00:45 Forfatter Skrevet i går, 00:45 Hvilken MC som er best og hva som er langt etc. blir jo en smakssak, men en skikkelig MC tur so jeg kaller en god dagstur er sjelden under 40-50 mil. når det kommer til motor har jeg testet det meste. Men har man eid en Triumph Rocket 3 GT med 2.500 kubikk og 170ish hester så blir det meste annet ganske kjipt. På langtur vil jeg ha mye uanstrengte krefter som er til stede uansett gir. Jeg har hatt to BMW S1000R med omtrent like mange hester men som veide 100kg. Mindre. Ikke noe gakt med kreftene, men motorlyden er slitsom på langtur og man sitter konstant i hockey stilling. Det går, men ikke det JEG vil annse som en god langtursykkel. Den perfekte langtursykkel hvis man tenker komfort er nok (gud forby) en BMW GSA1250. Men dem er så grusomme og lite engasjerende å kjøre at da lar jeg heller være. Føler liksom man kjlrer en sykkel levert av hjelpemiddelsentralen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå