Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Problemer med en BMW 118d


Anbefalte innlegg

Samboer sin bil har vært på verksted og skiftet abs aggregat (brukt) ettersom hun opplevde at varsellamper begynte å blinke etter tur og hun mistet servostyringen og bremser, diagnose ble utført og de fant ut det var abs aggregat. Fikk tilbake bilen og bilen fungerer av og til, men så begynner nå varsellamper å lyse igjen. Var ute med bilen nå i kveld og da jeg skulle kjøre inn på gårdsplassen og tok full rattutslag for å snu før jeg rygget inn begynte alle varsellamper nå å lyse og etter å ha parkert så nekter bilen å starte. Og på meg virker det som at til og med vindusviskere lever sitt eget liv ettersom jeg ikke får slått de av.

Jeg har som sagt kjørt bilen 2 ganger etter at samboer gjorde meg klar over feilen, og begge ganger begynte varsellamper å lyse etter at jeg gjorde fullt rattutslag.

Hva i huleste kan være feilen her?.

Endret av Lindsay
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vindusviskere som ikke slår seg av er et vanlig problem på disse. Det kan være vindusviskerreléet. Ca. 200,- for et nytt.

Hvis bremsene forsvinner så kan det være vakumpumpa. Hvis bare ABS-en slår seg av (lampe i dashbordet) så er ABS-sensorene et typisk problem i salt-Norge.

Hvis du får feil ved fullt rattutslag kan det kanskje være rattvinkelsensoren? Er dette mens du beveger bilen eller når du står helt stille?

Lenke til kommentar
Just now, sedsberg said:

Vindusviskere som ikke slår seg av er et vanlig problem på disse. Det kan være vindusviskerreléet. Ca. 200,- for et nytt.

Hvis bremsene forsvinner så kan det være vakumpumpa. Hvis bare ABS-en slår seg av (lampe i dashbordet) så er ABS-sensorene et typisk problem i salt-Norge.

Hvis du får feil ved fullt rattutslag kan det kanskje være rattvinkelsensoren? Er dette mens du beveger bilen eller når du står helt stille?

Nei det er når den er i bevegelse, jeg må snu i gata før jeg kjører tilbake og deretter rygge inn på gårdsplassen.

Lenke til kommentar

Hadde tatt den tilbake til verkstedet og latt de få se på den igjen. Kan muligens være en reklamasjon om du opplever samme problemer som før den ble reparert. Er heller ingen garanti for at den brukte abs-enheten er i orden om det er et kjent problem at disse ryker på disse bilene. 

Lenke til kommentar
1 minute ago, Opelduude said:

Hadde tatt den tilbake til verkstedet og latt de få se på den igjen. Kan muligens være en reklamasjon om du opplever samme problemer som før den ble reparert. Er heller ingen garanti for at den brukte abs-enheten er i orden om det er et kjent problem at disse ryker på disse bilene. 

Verksmesteren kommer tilbake på jobb på mandag og han vil da få se på video av dette og avgjøre om det er reklamasjon.

 

Lenke til kommentar

Nå er batteri oppladet og bilen startet. Tok noen kjøreturer og det som jeg nå merker er at når du drar på og kommer opp i en rimelig bra fart, starter en del av varsellamper og lyse og ratt blir betydelig tyngre å betjene. Uansett må de på verksted ta en kjøretur så de kan fremtvinge de symptomer vi opplever. Tror at bilen hadde godt av opplading av batteri eller elektronikken hadde godt av opplading av batteri.

Endret av Lindsay
Lenke til kommentar

Begynner å høres ut som det er dynamoen som er problemet her. Om du har ladet opp batteriet helt og bilen går greit en liten stund før den tapper seg for strøm. Når dynamoen ikke lader og bilen kun bruker opp strømmen som er på batteriet, så begynner flere funksjoner på bilen og kutte fordi det etter kort tid blir for lite strøm i systemet. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...