Gå til innhold

Russlands invasjon av Ukraina [Ny tråd, les førstepost]


Gjest Slettet-404071

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Aagesen skrev (21 minutter siden):

Den store diskusjonen relatert til dette er hvem som har skylden.

Du blir skutt av person1 uten at du har gjort noe. Hvem er det sin skyld?

Edit: Nå når vi har stadfestet at du er russer med 100% sikkerhet, så lurer jeg på hvorfor du lyver om det. Er det en doktorine dere har i russland? - Man skal lyve om alt?
Må være ett utrolig trist liv å bli styrt så til de grader. 

Diskuter gjerne dine synspunkt - selv om du kan ha andre meninger, her har vi demokrati og ingen styrer hva du vil si - er ikke det bra? Men ikke lyv, det er så lett å gjennomskue dere (samt bevise) og dere dummer dere bare rett ut

Endret av D0vendyret
  • Liker 5
  • Innsiktsfullt 4
Lenke til kommentar
Aagesen skrev (1 time siden):

Da kommer Europa til å sakke akterut økonomisk inn i evigheten. Som en skygge av seg selv. Mens USA og Asia dominerer. Kina kommer til å eie USA og USA vil dominere Europa, som patetiske nikkeduer.

Jeg er bare en realist som vet at Norge og resten av Europa taper enormt på dette. Det er derfor jeg virkelig hater det som skjer nå.

DU er jammen meg en bra naiv "realist" hvis du tror innovasjon og utvikling i EU vil stoppe opp fordi Ru-SS-land vil rette seg mer mot Asia / Kina. Jeg vil påstå det motsatte, at utfordringene som EU står ovenfor vil bidra til mer innovasjon og effektivisering. Jeg ser et enormt potensiale i EU for innovasjon og utvikling, spesielt innen energi sektoren.

  • Liker 7
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Aagesen skrev (3 timer siden):

Du er klar over at de store landene alle har atomubåter, som går helt lydløst rundt om kring på havenes dyp? Som på et øyeblikks varsel kan sende atombomber av gårde og treffe hvor som helst i verden? Jeg tror ikke dere forstår hvor alvorlig dette er.

 

Vi som er klar over dette vet derfor at det kun er et spill for galleriet at Russland sier de føler seg truet av Ukraina eller andre naboland.

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Aagesen skrev (2 timer siden):

Da kommer Europa til å sakke akterut økonomisk inn i evigheten. Som en skygge av seg selv. Mens USA og Asia dominerer. Kina kommer til å eie USA og USA vil dominere Europa, som patetiske nikkeduer.

 

Skal vi liksom prioritere økonomi og vår egen velferd i nåtiden fremfor vår egen langsiktige sikkerhets situasjon? Jeg er fullt klar over at mange vil tenke slik men er det rett prioritering? Det virker som du mener at Russland bør agere for å sikre seg selv mens du argumenterer for ar Europa heller bør tenke på sin egen velferd.

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 3
Lenke til kommentar

Så mye sykt som er dokumentert så skal det ikke forundre meg at dette stemmer heller (men er klar over at det kan være propaganda)

Spoiler

 

Edit: Samt, dette tror jeg stemmer og igjen er Russerne uten hensyn til egen befolkning. (så hvorfor skal de bry seg om andre .... tragiske greier)

Spoiler

 

 

Endret av D0vendyret
  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar

Etter at spesialoperasjonen er avsluttet og familiene til noen titalls tusen falne soldater oppdager at de er falt og ikke kommer hjem, hva skjer da når så mange pårørende oppdager at de har blitt løyet for?

Dette må jo være en ballong som Putin forstår vil sprekke og sende bæsj på vifta en dag?

Tar man det problemet når det kommer?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
1 hour ago, 1Dr.E said:

Etter at spesialoperasjonen er avsluttet og familiene til noen titalls tusen falne soldater oppdager at de er falt og ikke kommer hjem, hva skjer da når så mange pårørende oppdager at de har blitt løyet for?

Dette må jo være en ballong som Putin forstår vil sprekke og sende bæsj på vifta en dag?

Tar man det problemet når det kommer?

Min spådom/ønsketenkning er at plutselig begynner mange i Russland å gå med t-skjorter der det står "Putin er en idiot", "Bli kvitt Putin", "Få han vekk" etc.

Endret av lada1
Lenke til kommentar

Kinesisk DJI har tidligere sagt at de stopper eksporten til både Russland og Ukraina. Likevel hevder Ukrainske drone operatører at de aktivt jaktes på av Russiske soldater fordi Russiske styrker har fått tak i et "adminverktøy" fra DJI som lar dem ikke bare se hvor det er droner, men også hvor de tar av og lander, samt hele turen de har fløyet. Usikker på om det er selskapet eller regjeringen som har gitt ut denne programvaren, eller om den er tilgjengelig på andre vis. 

Flere drone piloter har blitt drept, og de har nå lagt om sine rutiner ved å plassere dronen ett sted, og så gå et helt annet sted selv, for så å fly og lande på et 3. sted, men det er ikke en perfekt løsning. De ønsker derfor droner fra vestlige land.

Så det i et intervju på TV, men fant ikke noen digital versjon i farten. Operatøren sier også at dronepilotene i stor grad er unge gamere. De kartlegger et område og sender så info opp i kjeden, og militære droner settes inn for å få bedre oversikt eller for å ødelegge. De erogså med tropper på fremrykning og gir disse real time info.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
BadCat skrev (4 timer siden):

Det er ikke enten eller. Summen av alt leder opp til en hendelse. Slik er det også i denne konflikten.

Ja, det kan sammenlignes med at du tidligere heiet på Manchester og var til en nabo og så kamp hele tiden, men egentlig likte du ikke fotball noe særlig, og du likte egentlig City bedre, og han ble drit sur når du fortalte det. Men, så bestemte du deg i tilleg en dag for å gå til den andre naboen som ser på synkrinsvømming, for du tenker at det trolig er interessant det også. 

Den første naboen blir da sur, sparker ned gjerdet ditt, banker deg, voldtar og dreper kona og barna dine og forlanger at ingen av naboene hjelper til. Du slåss tilbake ved å kaste småstein de andre naboene lobber over gjerdet på andre siden av huset. 

Mange fotball fans vil kanskje si det er forståelig med en reaksjon, men at naboen kanskje overdrev en god smule. 

Endret av Serpentbane
  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
lada1 skrev (2 timer siden):

Min spådom/ønsketenkning er at plutselig begynner mange i Russland å gå med t-skjorter der det står "Putin er en idiot", "Bli kvitt Putin", "Få han vekk" etc.

Vel, mange styrker har sluttet å følge ordre, og nekter å flytte possisjon osv. Intervju med folk på gata viser at mange, særlig unge ikke støtter krigen eller Putin, og er godt kjent med hva som skjer, så Putin sliter med å skaffe folk. 

Den Russiske hæren slåss fremdeles, men at det stadig er slik intern uro hjelper ikke på. Hvis det stemmer. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
1Dr.E skrev (Akkurat nå):

Etter at spesialoperasjonen er avsluttet og familiene til noen titalls tusen falne soldater oppdager at de er falt og ikke kommer hjem, hva skjer da når så mange pårørende oppdager at de har blitt løyet for?

Dette må jo være en ballong som Putin forstår vil sprekke og sende bæsj på vifta en dag?

Tar man det problemet når det kommer?

Under Josef Stalin ble vel en del innbyggere arrestert for et eller annet humbug-lovbrudd, men ovenfor familiene til disse "kriminelle" ble det påstått at de som var "fiender av folket" hadde blitt dømt til for eksempel femten år straffe-arbeid i Gulag. Hvis familiene deres døde før sånne straffer var ferdig-sonet, så behøvde ikke myndighetene finne på historier om hvor familie-medlemmene deres egentlig hadde blitt av.

Men hvis familien deres fremdeles levde etter at straffen til noen de kjenner var ferdig-sonet (og de begynte å lure på hvor familie-medlemmene deres hadde blitt av) så kunne sovjetiske myndigheter  finne opp historier om hjerte-infarkt, eller what ever. I tillegg produsere falske dødsattester som påstod at familie-medlemmene deres hadde dødd mange år tidligere av sykdom. Folk som ble arrestert hadde kanskje blitt skutt samme kveld som de ble arrestert, men myndighetene forteller vel ikke dette til familiene deres.

kanskje russiske myndigheter nå kan finne på noe lignende? påstå at russiske soldater har blitt sendt på andre oppdrag (ett helt annet sted enn i Ukraina) og produser  deretter falske dødsattester om at soldatene døde i trafikk-ulykker, eller på grunn av forskjellige sykdommer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...