Mr.M Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Enceladus skrev (8 minutter siden): Det er ikke en ytterligere opptrapping rundt Venezuela vi kan se her da? Tviler dog på at det er relatert til Ukraina og russland. Hva enn det er frykter jeg for konsekvensene. kan det være at han har tenk sparke noen dusin av de?
JK22 Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Apathy skrev (26 minutter siden): Dette er muligens ett sidespor men jeg mistenker en svært skummel agenda i forkant av government shutdown på Onsdag Jeg håper ledere har funnet sin integritet og har noen worst case scenario planer klar. Håper jeg tar feil. Hvem vet? Men alle amerikanske offiserer har avlagt deres ed mot konstitusjonen og kan nekte å følge ordre om det er i strid med deres ed. Det spekuleres om Trump vil få dem til å sverge ed mot ham, men det kan han bare glemme. Da er risikoen for masseoppsigelse og varsling rett til dommerstanden langt mye større - hvis Roberts skulle se bort fra det, kan ikke flesteparten av dommerstanden la være å reagere fordi eden er en av de første og viktigste konstitusjonelle bestemmelsene etablert av grunnlovsfedrene. Trump kan anklages for forræderi med en slik handling. Dessverre kan man ikke regne med USA inntil det amerikanske folket kastet ut det republikanske åket. Dermed må Ukraina - og EU/NATO - klarer seg på egenhånd. Men det kan sees at Trump og MAGA har mistet tålmodigheten med Putin, de er i full gang med å legge et stort press på russerne - Vance gjentok hans budskap om Putin er for kravstort og for hensynsløst, og antyder at Zelenskyj kunne få det han ønske seg, som Tomahawk kryssermissiler. I bytte mot dette vil Zelenskyj gi all know-how om dronekrigføring og taktiske lære til det amerikanske militæret som hadde blitt instruert om å adoptere dronekrigføring og bruk av AI med full styrke. Det betyr da at Trump vil både fjerne seg fra Ukraina og gi Ukraina det de vil ha, på den ene siden vil han trekke seg ut, på den andre siden vil han straffe Putin gjennom ukrainerne. De bare vil ha slutt på krigen. Og i selve Russland er det klart at mange er ganske enkelt gått lei. Over 70,000 soldater har desertert - det vil si at de rømte fra sin tjeneste fremfor å utebli (AWOL) - bare i dette året. Det er 10 % av alle soldatene i Ukraina og de russiske oblastene som grenset mot Ukraina. Putins strategi bli bare mer og mer uforstående. Flere og flere spør seg nå hvorfor Putin ikke tok imot Trumps tilbud. Et tilbud som ville ha styrket Russland mye bedre enn å ha uavbrutt krig. Den globale situasjonen er blitt meget sterkt ustabilt. Svært ustabilt. 1
Dragavon Skrevet 50 minutter siden Skrevet 50 minutter siden Sitat High-power microwave system downs 49 drones in one shot – weaponized electromagnetic interference erases drone swarms en masse By Mark Tyson published 2 hours ago The Epirus Leonidas weapon ‘neutralized 61-of-61 drones’ during a recent live fire trial in Indiana. https://www.tomshardware.com/tech-industry/high-power-microwave-system-downs-49-drones-in-one-shot-weaponized-electromagnetic-interference-erases-drone-swarms-en-masse 1
Regenburg Skrevet 44 minutter siden Skrevet 44 minutter siden Enceladus skrev (1 time siden): Det er ikke en ytterligere opptrapping rundt Venezuela vi kan se her da? Tviler dog på at det er relatert til Ukraina og russland. Hva enn det er frykter jeg for konsekvensene. Kina angripe Taiwan 2027? Er eneste realistiske krigsscenario jeg kan se for meg. Men er nok ikke så spennende. Er nok bare en tale til generalene, alla den bartemannen hadde til sine top dogs i 1938, hvor han beroliget dem med at krigen (mot tsjekkoslovakia) skulle holdes liten. 1
Regenburg Skrevet 42 minutter siden Skrevet 42 minutter siden JK22 skrev (52 minutter siden): Flere og flere spør seg nå hvorfor Putin ikke tok imot Trumps tilbud. Putin ser nok for seg at han alltids kan gå tilbake og be om dette tilbudet. Så krever han mer og ser hva som skjer.
Regenburg Skrevet 41 minutter siden Skrevet 41 minutter siden Har Russland sluttet å ta territorie daglig, forresten? Ser ut som Ukrainerne har tatt tilbake noen kvadratkilometer hist og her.
Snikpellik Skrevet 36 minutter siden Skrevet 36 minutter siden (endret) Apathy skrev (1 time siden): Dette er muligens ett sidespor men jeg mistenker en svært skummel agenda i forkant av government shutdown på Onsdag Jeg håper ledere har funnet sin integritet og har noen worst case scenario planer klar. Håper jeg tar feil. Washington Post og flere andre medier skriver at dette møtet ikke er noe alvor i det hele tatt, og at det hele handler om at Pete Hegseth vil at de skal være til stede for å høre ham holde en kort tale om militære standarder han skal innføre, som for eksempel hårlengde og barbering, og "krigeretos". Hegseths tale skal være en slags leksjon og advarsel til de militære lederne, og den skal filmes til bruk i sosiale medier. Han mener effekten er større dersom publikummet består av høytstående militære. https://www.washingtonpost.com/national-security/2025/09/26/hegseth-generals-meeting-warrior-speech/ https://edition.cnn.com/2025/09/26/politics/hegseth-generals-meeting-warrior-ethos Endret 35 minutter siden av Snikpellik
toreae Skrevet 18 minutter siden Skrevet 18 minutter siden agvg skrev (5 timer siden): Man fundere på og bygge opp igjen Loran-systemet i en forbedret utgave. https://en.m.wikipedia.org/wiki/ELoran Hva brukte flyene til å navigere med før GPS? Husker når GPS kom og fly ikke fikk bruke GPS. Spørsmålet er ikke rettet spesielt til @agvg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå