Gå til innhold

Russlands invasjon av Ukraina [Ny tråd, les førstepost]


Gjest Slettet-404071

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
45 minutes ago, Dragavon said:

 

Å sammenligne størrelsen på landområdene på den måten blir jo rimelig missvisende tatt i betraktning at den raZZiske befolkningen "bare" er, eller i alle fall var omkring i overkant av tre ganger så stor sammenlignet med Ukraina. raZZland er så vidt jeg fannt ut i farten omkring 28,33 ganger større enn Ukraina. Men utover større tilgang til naturressurser hjelper det ikke SÅ mye som størrelsesforholdet skulle tilsi når så store områder av raZZland er ødemark og forholdet i befolkningsmengden ikke er i nærheten av å være tilsvarende stor... Selv om man ser bort i fra befolkningen i den midlertidig okuperte delen av Ukraina er fortsatt ikke styrkeforholdet i nærheten av å være SÅ enormt som ilustrasjonen forsøker å få det til å se ut til... Teksten ramser også opp allierte av raZZland men ignorerer at Ukraina heller ikke er alene, men er støttet av NATO-land og en del andre land selv om støtten fra disse er skuffende liten 🤔

Når det er sakt så er det fortsatt ingen tvil om at Ukraina kjemper heltemodig mot en i alle fall i utganspunktet overmakt!!!

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Gjest MKII skrev (2 timer siden):

Å sammenligne størrelsen på landområdene på den måten blir jo rimelig missvisende tatt i betraktning at den raZZiske befolkningen "bare" er, eller i alle fall var omkring i overkant av tre ganger så stor sammenlignet med Ukraina. raZZland er så vidt jeg fannt ut i farten omkring 28,33 ganger større enn Ukraina.

Whoooosh!

Lenke til kommentar
sedsberg skrev (5 timer siden):

Vil tro det er omtrentlig 0,0000% sjanse for at russerne ville overholdt denne våpenhvilen.

Vel, det avhenger veldig av tilgangen til våpen og utstyr. Om styrkeforholdet endrer vesentlig seg til Ukrainas fordel i løpet av våpenvilen øker også muligheten for at russerne overholder den. Om vesten kan være noenlunde sikre på at de klarer å produsere nok kvalitetsustyr til ukraina så kan det hende at *Ukraina* vil måtte sørge for at våpenhvilen på et tidspunkt brytes. ;) 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Skogslik skrev (17 minutter siden):

Var på konsert i Bergen i går, og en ukjent kar kom bort til meg og begynte og peke og snakke om vesten min.
Viste seg at han var Ukrainsk som hadde komt til Norge for ca et år siden pga krigen. 

Han likte patchene mine, av Ukrainske band, som jeg har hatt i 10+ år.
Han hadde selv t-skjorte av et av bandene jeg hadde patch av.

Ganske kult, full support! 

Veldig kult :) 

Er en del veldig bra ukrainske metal band :) 

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...