Gå til innhold

Ville du meldt deg frivillig til å forsvare Norge om vi ble invadert?


Gjemme deg eller kjempe for landet?  

116 stemmer

  1. 1. Gjemme deg eller kjempe for landet?

    • Gjemme deg
      41
    • Kjempe for landet
      75


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Lodium skrev (4 minutter siden):

Hvorfor spurte du meg da?

sa samme antall for en stund siden

 

Hæ? Fordi du nettopp postet en post der du skrev som om ukraina bare hadde 10 000 våpen å dele ut, og at de ikke hadde flere tilgjengelig 

Lodium skrev (37 minutter siden):

 Flere medier melder at det skal deles ut 10.000 angrepsrifler til innbyggere i Ukraina.

Vet om du er klar over dette men det er ganske vanskelig  få flere sivile borgere til å kjempe med det antallet Angrepsrifler

men kanskje du mener at de skal bruke kjepper og stokker?

 

 

Viktig å motsi folk som deg som stiller seg på russisk side av informasjonskrigen.

 

 

BBC rapporterer også om våpnene som er blitt delt ut: https://www.bbc.com/news/live/world-europe-60517447

Endret av Pettersenper
Lenke til kommentar
knutinh skrev (6 minutter siden):

Det er lett å si «selvsagt ville jeg ha bidratt til å forsvare landet mitt». Hvordan vi faktisk hadde reagert i et spesifikt scenarie tror jeg ikke vi overskuer selv.

-k

Selvfølgelig kan man ikke si det garantert. Men man kan gi sitt best guess. Det vil være mye følelser involvert i en slik situasjon, og jeg tror solidaritet og ønske om å forsvare sine kjære og sine frihet vil stå sterkt i mange. Og hatet mot de som invaderer, ikke minst

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Pettersenper skrev (23 minutter siden):

Selvfølgelig kan man ikke si det garantert. Men man kan gi sitt best guess. Det vil være mye følelser involvert i en slik situasjon, og jeg tror solidaritet og ønske om å forsvare sine kjære og sine frihet vil stå sterkt i mange. Og hatet mot de som invaderer, ikke minst

Hva er det egentlig du tenker dagens norske elite gir deg eller det norske folk, som det er verdt å forsvare? Jeg vil egentlig si velkommen til et hvert land som tar makta fra de der folka, kanskje utenom Sverige, der de er enda galere. Så Sverige ville jeg kanskje tatt til våpen mot. Tror ikke så mye blir annerledes ellers.

Endret av OleNord
Lenke til kommentar
Pettersenper skrev (5 minutter siden):

Selvfølgelig kan man ikke si det garantert. Men man kan gi sitt best guess. Det vil være mye følelser involvert i en slik situasjon, og jeg tror solidaritet og ønske om å forsvare sine kjære og sine frihet vil stå sterkt i mange. Og hatet mot de som invaderer, ikke minst

Jeg håper at jeg hadde tatt imot en AG og forsinket framrykk av Putin.

Å frivillig kaste bort livet sitt i et rent slag med 10:1 styrkeforhold mot 20 åringer med fersk trening er ikke så fristende.

-k

Lenke til kommentar
OleNord skrev (3 minutter siden):

Hva er det egentlig du tenker dagens norske elite gir deg eller det norske folk, som det er verdt å forsvare? Jeg vil egentlig si velkommen til et hvert land som tar makta fra de der folka. Tror ikke så mye blir annerledes.

Tenker du at ethvert regime ville ha vært like bra som ledelsen vi har i dag? At Jonas og Erna er på nivå med Putin?

Hadde du turt å sagt noe slikt om Putin hvis du bodde i Russland?

-k

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg hadde gjerne tatt del i en motstandsbevegelse.  Er en god skytte, men svak fysisk.  Hadde jeg hatt familie med små barn osv. hadde jeg nok heller gjemt meg og ønsker ikke dømme de i den situasjon, men syns at de uten familiære forpliktelser og mulighet for å bidra på den ene eller andre måten også burde bidra.  

  • Liker 1
Lenke til kommentar
OleNord skrev (4 minutter siden):

Hva er det egentlig du tenker dagens norske elite gir deg eller det norske folk, som det er verdt å forsvare? Jeg vil egentlig si velkommen til et hvert land som tar makta fra de der folka. Tror ikke så mye blir annerledes.

Du lever i et av de beste landene i verden når det kommer til kjøpekraft per person, til helsehjelp, til lykkenivå og annen støtte. Nå høres du ut som en utakknemlig drittunge. Hvis du er for redd for å kjempe er det forståelig. Men å snakke sånn om landet ditt er skammelig. Jeg kan love deg du ville savnet norsk styre om putin tok over norge

knutinh skrev (1 minutt siden):

Jeg håper at jeg hadde tatt imot en AG og forsinket framrykk av Putin.

Å frivillig kaste bort livet sitt i et rent slag med 10:1 styrkeforhold mot 20 åringer med fersk trening er ikke så fristende.

-k

Hvem er det du mener har 10:1 styrkeforhold? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Roger Moore skrev (13 minutter siden):

Setter FN opp en styrke for å frigjøre og forsvare Ukraina så vil jeg melde meg frivillig. Så en kan være trygg på at jeg ville sloss for Norge.

Å forsvaret et land/stat som ble laget av Lenin rundt 1920 og som aldri i historien har eksistert, i området der den Russiske staten ble til, fra Russland. Nei takk. Hele Ukraina er bare tull og skulle aldri eksistert. Men det var moro for EU og USA å ha statskupp der i 2014, så litt moro har det vært.

Endret av OleNord
Lenke til kommentar
knutinh skrev (5 minutter siden):

Tenker du at ethvert regime ville ha vært like bra som ledelsen vi har i dag? At Jonas og Erna er på nivå med Putin?

Hadde du turt å sagt noe slikt om Putin hvis du bodde i Russland?

-k

Det er varierende hvor mye ytringsfrihet vi har her og. Noe er mot loven og noe er mot reglene, laget av de rike, som hindrer fri flyt av meninger og informasjon.

Om jeg hadde turt å si noe mot Putin, er et spørsmål om hvilke lover og regler som gjelder. Akkurat som jeg her i Norge må forholde meg til dette og forvente at noe av det jeg sier ikke er innenfor reglerene til de rike og mektige.

På mange områder tenker jeg Putin tar mer vare på folket sitt enn det Erna gjør, venter fremdeles i spenning på hva Jonas har å by på.

Lenke til kommentar
OleNord skrev (6 minutter siden):

Å forsvaret et land/stat som ble laget av Lenin rundt 1920 og som aldri i historien har eksistert, i området der den Russiske staten ble til, fra Russland. Nei takk. Hele Ukraina er bare tull og skulle aldri eksistert. Men det var moro for EU og USA å ha statskupp der i 2014, så litt moro har det vært.

Hva snakker du om? «

Ville du meldt deg frivillig til å forsvare Norge om vi ble invadert?»

Ja jeg ville ha meldt meg frivillig til å forsvare Norge om vi ble invadert. Med noen betenkninger som notert.

-k

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...