Gå til innhold

Ville du meldt deg frivillig til å forsvare Norge om vi ble invadert?


Gjemme deg eller kjempe for landet?  

116 stemmer

  1. 1. Gjemme deg eller kjempe for landet?

    • Gjemme deg
      41
    • Kjempe for landet
      75


Anbefalte innlegg

Pettersenper skrev (18 minutter siden):

Hvilke alternativ mener du finnes som ikke kan puttes i en av de to kategoriene?

Noen må holde hjulene i gang også. F.eks om man er i en nødvendig industri eller f.eks helsepersonell etc så er det ikke å "gjemme seg" om man gjør noe annet som er nødvendig. Håper du bytter om på pollen din

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
ITtraktor skrev (Akkurat nå):

Er det ikke nettopp det man ønsker i dag? Likestilling og 50/50? Eller skal det bare gjelde den ene veien? 

Jeg tror du innerst inne forstår likestilling er en løgn. Langt flere menn vil kjempe for landet, og menn er langt bedre rustet fysisk. En utrent mann er sterkere enn de fleste trente kvinner. Folk blir også mindre lei seg om menn dør. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Pettersenper skrev (3 minutter siden):

Jeg tror du innerst inne forstår likestilling er en løgn. Langt flere menn vil kjempe for landet, og menn er langt bedre rustet fysisk. En utrent mann er sterkere enn de fleste trente kvinner. Folk blir også mindre lei seg om menn dør. 

 

Jeg trenger ikke å gå spesielt langt inn i meg selv for å se dette. Men dersom det er likestilling de ønsker, så er det likestilling de skal få. Ikke alt ettersom når det passer best. 

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
bshagen skrev (Akkurat nå):

Da ser jeg ikke poenget med avstemningen da vi som mennesker er avhengig av mat. Så da er det jo ingen som "gjemmer seg". 

Hæ? hvordan bidrar du til å skaffe mat til folket om du gjemmer deg i et bomberom og venter på frivillige som bringer mat til deg?

 

AnthonyEdwardS skrev (1 minutt siden):

Å spille minecraft føles ikke veldig ut som at man kjemper for landet, selv om det ifølge arbeidsgiver og Forsvaret er mer kritisk enn å tjenestegjøre..

Du påstår du spiller minecraft og forsvaret sier det er viktigere for landet enn å hjelpe?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Pettersenper skrev (5 minutter siden):

Du mener menn ikke burde hjelpe om ikke flere kvinner hjelper, så feministene får seg en lærepenge?

Jeg mener ingenting annet enn at dersom de absolutt skal tvinge igjennom likestilling ved hjelp av kvotering og lignende, må dette selvfølgelig gjelde alle arenaer. Da må selvfølgelig jeg gjøre mitt slik at vi opprettholder en 50/50-fordeling. Om det så er å løpe ut mot fienden med et automatvåpen, eller å sitte trygt i et bomberom. 

Endret av ITtraktor
  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Pettersenper skrev (1 minutt siden):

Hæ? hvordan bidrar du til å skaffe mat til folket om du gjemmer deg i et bomberom og venter på frivillige som bringer mat til deg?

Han sier at han kan melde seg som frivillig til å være den som lager maten eller levere den som du selv skriver om?

Lenke til kommentar
Pettersenper skrev (1 minutt siden):

Hæ? hvordan bidrar du til å skaffe mat til folket om du gjemmer deg i et bomberom og venter på frivillige som bringer mat til deg?

Altså, om man ikke bidrar til samfunnet under en konflikt så velger man å gå ut av samfunnet også, da de ikke kan brødfø deg. Så å "gjemme seg" her vil jo ikke være relevant, da det aller aller aller fleste ønsker å fortsette å jobbe for og kunne gi mat til seg og sine. Jeg forstår ikke avstemningen din i det heletatt. 

Lenke til kommentar
bshagen skrev (Akkurat nå):

Altså, om man ikke bidrar til samfunnet under en konflikt så velger man å gå ut av samfunnet også, da de ikke kan brødfø deg. Så å "gjemme seg" her vil jo ikke være relevant, da det aller aller aller fleste ønsker å fortsette å jobbe for og kunne gi mat til seg og sine. Jeg forstår ikke avstemningen din i det heletatt. 

De fleste kan ikke fortsette å jobbe. De kan enten bidra der det trengs med å melde seg frivillig, eller de kan gjemme seg. Jeg vet ikke hva du skal frem til.

Avero skrev (2 minutter siden):

Han sier at han kan melde seg som frivillig til å være den som lager maten eller levere den som du selv skriver om?

Ser ikke sånn ut. Og å beskytte og brødfø de sivile går under å kjempe for landet.  Men uansett vil dette være en veldig begrenset gruppe. 

Lenke til kommentar

Se på Ukraina nå da, Zelensky oppfordrer sivile til å ta opp våpen og å lage molotov cocktails. Hvordan tror dere dette vil ende for de som gjør det? tror dere en gjeng utrente og ukoordinerte sivilister med håndvåpen de ikke vet hvordan de skal bruke og molotovs har noen som helst sjanse mot trente russiske soldater med stridsvogner og fly, helikopter or artilleristøtte?

En slik idiotisk "å be sivilister ta opp våpen" strategi vil bare føre til masse unødvendige sivile tap. Zelensky oppfordrer her egentlig bare sivilister til å dø en meningsløs død, de kommer ikke til å oppnå en dritt. Faktisk er oppfordringen direkte uansvarlig og en fallit-erklæring for det Ukrainske "forsvaret" som ser ut til å være nærmest ikke-eksisterende og/eller laget av papir....

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...