Gå til innhold

Ville du meldt deg frivillig til å forsvare Norge om vi ble invadert?


Gjemme deg eller kjempe for landet?  

116 stemmer

  1. 1. Gjemme deg eller kjempe for landet?

    • Gjemme deg
      41
    • Kjempe for landet
      75


Anbefalte innlegg

Lodium skrev (Akkurat nå):

Menn og kvinner som sier farvell til sine familer har jo ofte noen til å ta seg av omsorgen til de barna jeg snakkket om ellers ville de ikke hatt noen famile å tatt farvel med.

Jeg tror neppe et lite barn vil forstå hva ett farvel er og muligheten for å kanskje ikke se sine foreldre igjen

Ok men tror du den samlede befolkningen som enten har en kone eller noen andre til å ta over omsorgen, eller er barnløs ikke utgjør mer enn 0,05% av befolkningen? 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Just now, Pettersenper said:

Ok men tror du den samlede befolkningen som enten har en kone eller noen andre til å ta over omsorgen, eller er barnløs ikke utgjør mer enn 0,05% av befolkningen? 

Jeg har ikke anelse om hvilke folk i bunkeren som har barn eller ikke og det tror jeg ikke du kan vite noe om du heller

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
5 minutes ago, Pettersenper said:

Man kan se hele familier sitter sammen. Man kan også høre hvor mange som har meldt seg. 18000 er det siste tallet jeg har hørt. Altså 0.05%

Da regner jeg du vet om noen av disse ikke har familer og barn som er kommet bort fra hverandre under konnflikten eller at de i værste fall er drept ? Noe som kan skje i en konflikt

Jeg tror ikke at noen som sitter sammen i en gruppe er noen indikator på noe som helst heller

har du spurt disse om de er i slekt med hverandre eller noe?

 

Endret av Lodium
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Lodium skrev (11 minutter siden):

Da regner jeg du vet om noen av disse ikke har familer og barn som er kommet bort fra hverandre under konnflikten eller at de i værste fall er drept ? Noe som kan skje i en konflikt

Jeg tror ikke at noen som sitter sammen i en gruppe er noen indikator på noe som helst heller

har du spurt disse om de er i slekt med hverandre eller noe?

 

Igjen, jeg repeterer, 0,05%

Lenke til kommentar
5 minutes ago, Pettersenper said:

Igjen, jeg repeterer, 0,05%

Det sier jo ingenting om noe overhodet

Kun om de som meldte seg til tjeneste av forvaret av hovedstaden

har du tall på hvor mange som søkte tilfflukt i bunkere i hovedstaden så vi har noe å gå ut fra?

Endret av Lodium
Lenke til kommentar
Lodium skrev (1 minutt siden):

Det sier jo ingenting om noe overhodet

Kun om de som meldte seg til tjeneste av forvaret av hovedstaden

har du tall på hvor mange som søkte tilfflukt så vi har noe å gå ut fra?

Vel vi vet de har rundt 5000 offisielle bomberom, og bomberommene vi har sett ser ut til å være stappfulle. I tillegg har de lagd nye provisoriske løsninger, som å gjemme seg i barer som er  under jorden, og i tbanen som også nå er fulle. Så det er nok snakk om noen hundre tusen minimum.

Lenke til kommentar
Just now, Pettersenper said:

Vel vi vet de har rundt 5000 offisielle bomberom, og bomberommene vi har sett ser ut til å være stappfulle. I tillegg har de lagd nye provisoriske løsninger, som å gjemme seg i barer som er  under jorden, og i tbanen som også nå er fulle. Så det er nok snakk om noen hundre tusen minimum.

Selfølgelig er de stappfulle

Man lager ikke bomberom som rommer hele befolkningen

så de blir fort fyllt opp av de folkene som ikke flyktet mot polen og romania

Norge har jo heller ikke bomberom eller tilfluktsrom som rommer hele befolkningen

Dessuten synes jeg du begynner å bli usaklig

Livefeeden som er sendt på youtube og diverse kanaler viser video fra de offiselle bomberommene og fra undergrunnen

slike provosoriske du snakker om, not so much

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Lodium skrev (4 minutter siden):

Selfølgelig er de stappfulle

Man lager ikke bomberom som rommer hele befolkningen

så de blir fort fyllt opp av de folkene som ikke flyktet mot polen og romania

Norge har jo heller ikke bomberom eller tilfluktsrom som rommer hele befolkningen

Dessuten synes jeg du begynner å bli usaklig

Livefeeden som er sendt på youtube og diverse kanaler viser video fra de offiselle bomberommene og fra undergrunnen

slike provosoriske du snakker om, not so much

 

 

Du tror ikke på at det finnes provisoriske bomberom? Jeg er forvirret. Nyhetene har snakket om det, og det er også anbefalinger å søke tilflukt i disse.

 

https://www.dagbladet.no/studio/nyhetsstudio/5?post=86371

 

"

Nyfødte ved nyfødtintensiv avdeling ved et barnesykehus i Dnipro øst i Ukraina skal torsdag ha blitt flyttet til et provisorisk bomberom i bygget.

- Dette er nyfødtintensiv avdeling. I et bomberom. Kan du forestilled eg det? Dette er vår virkelighet, skriver overlege Denis Surkiv ved sykehuset i en WhatsApp-melding til The New York Times."

Endret av Pettersenper
Lenke til kommentar
Just now, Pettersenper said:

Du tror ikke på at det finnes provisoriske bomberom? Jeg er forvirret. Nyhetene har snakket om det, og det er også anbefalinger å søke tilflukt i disse.

Jeg tror nok på dem

men å gjette seg til hvor mange som har gjemt seg der og hvilke typer mennesker som har gjemt seg der er tåpelig

Lenke til kommentar
5 minutes ago, Pettersenper said:

Det er ikke veldig vanskelig å forstå at 0,05% er langt færre enn de som i teorien ville hatt muligheten  uten å etterlate barn alene.

Jeg vil si at 18000 av sivilbefolkningen av ett ukjent antall borgere som gjemmer seg i 5000 bomberom av hovedstaden er ett ganske bra antall med tanke på at en ikke vet hvor mange inbyggere tilfluktsrommene rommer totalt og om vi vet at  alle disse er fulle eller ikke og vi vet at veldig mange folk flyktet fra hovedstaden

Endret av Lodium
Lenke til kommentar
Lodium skrev (1 minutt siden):

Jeg vil si at 18000 av sivilbefolkningen av ett ukjent antall borgere som gjemmer sg i 5000 bomberom av hovedstaden er ett ganske bra antall med tanke på at en ikke vet hvor mange inbyggere tilfluktsrommene rommer totalt og om vi vet at  alle disse er fulle og vi vet at veldig mange folk flyktet fra hovedstaden

Er 18000 bare de i kiev? Hvor kan jeg lese om det? For det er første gangen jeg hører om det.

Lenke til kommentar
1 minute ago, Pettersenper said:

Er 18000 bare de i kiev? Hvor kan jeg lese om det? For det er første gangen jeg hører om det.

Vel, det er jo livefeeden fra videoer som viser tilfluktsrommene i hovedstaden du bruker som argument her

Jeg kan ikke svare for andre byer med det grunnlaget

Endret av Lodium
Lenke til kommentar
14 minutes ago, Pettersenper said:

Jeg bruker antallet frivillige ukraina har meldt har mottatt våpen. Jeg har ikke sett noe sted at dette gjelder for bare kiev. 

Nei du gjetter basert på veldig rare analyser og plukker ut selektiv informasjon

Ps. Flere medier melder at det skal deles ut 10.000 angrepsrifler til innbyggere i Ukraina.

Vet om du er klar over dette men det er ganske vanskelig  få flere sivile borgere til å kjempe med det antallet Angrepsrifler

men kanskje du mener at de skal bruke kjepper og stokker?

 

 

Endret av Lodium
Lenke til kommentar
Lodium skrev (11 minutter siden):

Nei du gjetter basert på veldig rare analyser og plukker ut selektiv informasjon

Ps. Flere medier melder at det skal deles ut 10.000 angrepsrifler til innbyggere i Ukraina.

Vet om du er klar over dette men det er ganske vanskelig  få flere sivile borgere til å kjempe med det antallet Angrepsrifler

men kanskje du mener at de skal bruke kjepper og stokker?

 

 

? De har allerede delt ut iallfall 18000.

Lenke til kommentar

Jeg synes det viktigste tross alt er hvor mange av disse 18 000 som er kvinner. Dersom det ikke er minst 50% burde man snarest sette inn tiltakk for å oppnå dette. Gjerne ved bruk av EU-midler. Likestilling har ingen grenser! Og dersom det blir aktuelt å sende militær støtte, burde man fortrinnsvis sende kvinnelige soldater, slik at vi tar vår del av ansvaret for å oppnå likestilling. Når flyktningerstrømmen kommer, må man selvfølgelig også sørge for at det blir 50/50. 

Endret av ITtraktor
  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Om jeg ville meldt meg frivillig til å forsvare et rikt land som ikke har ønsket å vedlikeholde sin forsvarsevne vet jeg ikke. Jeg ville vel vurdert det men vet ikke hva jeg ville kommet frem til.

 

Ferdig vurdert. Jeg hadde ikke meldt meg. Jeg er for oppgitt over mitt eget land.

 

Endret av Helm
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...