Gå til innhold

Dette ble den mest solgte bilen i 2021


Anbefalte innlegg

Uromomentet skrev (9 timer siden):

Jeg vet ikke om det er så bra for samfunnet at en haug med folk skal gå rundt å være trollbundet.
Masse kommentatorer som er trollbundet av diverse ideologier på resett og document.

Millioner av mennesker går rundt og trollbundet av Donald Trump og hans MAGA-bevegelse. Det er ikke bra for amerikanerne.

Jeg liker folk som har beina plantet på jorda med vettet i behold og som ikke går rundt i tåka og er trollbundet😉

Så det tesla og Musk gjør er absolutt ikke bra.

Det var HØYST ironisk ment fra min side, men hvis du virkelig går rundt og tror på det der, så er det nok du som har problem...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
14 hours ago, Uromomentet said:

Også felgdesignet til tesla er ett plagiat av turbinfelgene som Saab lanserte i 2010, (eller var det før?)
https://www.esaabparts.com/saab/parts/12824031

Det er en blåkopi

Fikk ikke designerene hos tesla nok lønn siden de ikke gadd å skape ett unikt tesla design, men bare gjøre det enkelt å plagiere andre?

De ligner, men den Jaguaren du brukte som eksempel opprinnelig ligner ikke i det hele tatt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
kremt skrev (17 timer siden):

UX300e.

Ekstremtilfellet frå eigen erfaring er noko mellom 11-12  timar frå sør i Tyskland til Hirtshals med forbrennarbil. Altså sjekkar eg ymse elektriske modellar mot dette på "A Better Routeplanner".

Tesla Model Y, Long Range: Køyretid 10:31, Ladetid: 02:01, 7 ladestopp

Lexus UX300e: Køyretid 11:49, Ladetid: 09:27, 13 ladestopp

Når eg skal byte bil om nokre år, kjem denne testen til å vere inkludert og vektast høgt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Uromomentet skrev (På 4.1.2022 den 0.29):

Men, det er en vesentlig stor forskjell mellom bobla og tesla.
Bobla solgte som hakka møkk uten å være avhengig av incentiver, subsidierer og andre økonomiske fordeler.
Bobla solgte mange millioner fordi det var en bra bil som var verdt prisen.

Her er eksempler som viser hvor galt det går med tesla når bare bittelitt av disse fordelene forsvinner:
https://www.businessinsider.com/tesla-sales-stopped-in-hong-kong-tax-break-for-electric-cars-scrapped-2017-7?amp&jwsource=cl

https://insideevs.com/news/337981/following-tesla-sales-crash-denmark-reconsiders-ev-incentives/

Tesla henger jo etter og er gammeldags på flere område i forhold til konkurrenter, (ikke engang utfordrere)så tesla er ikke engang verdt det som forlanges:
https://www.inverse.com/innovation/best-autonomous-driving-companies

https://www.forbes.com/sites/jamesmorris/2021/03/13/why-is-teslas-full-self-driving-only-level-2-autonomous/

https://topelectricsuv.com/news/volvo/volvo-xc90-recharge/

10 poeng til folkevogna😊😊😊 0 poeng til tesla

Så triggered du var da? Kan du ikke bare godta at Tesla er populær og at de selger som hakka møkk?  

Uromomentet skrev (21 timer siden):

Jeg er ikke så veldig imponert oveer tesla. Tesla er jo en superhype. Hvorfor selger de ikke mer?

Fordi de ikke klarer å produsere mer. De selger hver eneste bil de klarer å produsere.

De nesten doblet jo salget i 2021 fra 2020.

Flere spørsmål?  

Uromomentet skrev (18 timer siden):

Noen som vet hvor mange tesla x det ble solgt i Norge, 2021?

De har vel ikke begynt å selge S og X-refresh i Europa enda? Så jeg tror ikke man kan få utlevert en selv om man ønsker det.  

Uromomentet skrev (17 timer siden):

Om incetiver og fordeler som tesla er 100% avhengig av, i fremtiden blir oppretthold og at fordeler blir sterke og innført i flere land og stater, og om tesla-hypen ikke gir seg, så skal et ikke ta lang før tesla selger like mye som Toyota.

...

I Norge har Toyota har enda ikke de sterke fordelene som tesla har.

Eh, hva snakker du om? Alle som selger elbiler har de samme fordelene.

Endret av hekomo
  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
-Birger- skrev (På 4.1.2022 den 10.02):

Enormt imponerende av Tesla. Og de har kun et fåtall utsalgssteder i Norge.

Det blir utrolig interessant å se hva som blir resultatet nå i 2022 med mange gode modeller å velge mellom. Dette blir året hvor vi for første gang ser et veldig modent elbilmarked i Norge med mange gode modeller fra gamle og nye produsenter.

Klarer Tesla å holde på markedet?

I 2021 skulle jo både VW ID.3 og ID.4 ta knekken på Tesla? Hvordan gikk det?

Det er allerede mange modeller å velge mellom, men Tesla fortsetter å selge. Det er det gode grunner til.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Juggel skrev (På 4.1.2022 den 11.56):

Det er ikke bitterhet. Jeg bytta ut min Tesla med en i3 etter at den ble stående på verksted i nærmere 2 mnd. Det er ikke til å komme utenom at Tesla har hatt, og fortsatt har, ekstremt mye problemer.

Jeg tror Tesla i hovedsak selges av to grunner; den har blitt status å eie og den ser bra ut (for de fleste).

Folk kan umulig eie den på grunn av kvalitet og kundeservice hvertfall.

Joda, det er faktisk å komme utenom, det du påstår. De aller fleste har sin Tesla uten problemer. Du kan ikke generalisere ut ifra deg selv og anta at alle opplever det samme som deg. Jeg har hatt flere Teslaer, og det har vært helt fantastisk.

Status å eie Tesla? Den er jo over alt. Det er den nye "middelklassebilen". Familiebilen for mor, far og to barn. Ikke mye status i en bil som kjøpes av "alle".  

Juggel skrev (23 timer siden):

Men jeg klarer å se objektivt på bilmerket i motsetning til hver eneste Tesla eier i Norge.

🤣🤣🤣  

Juggel skrev (22 timer siden):

Kan man virkelig bortforklare 250 feil pr 100 bil?

Det trenger man ikke å gjøre, da dette tallet kommer fra JD Power, som ikke er troverdig. De har ikke gyldige data på lik linje med andre merker, og må derfor "gjette".

Endret av hekomo
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
AL123 skrev (22 timer siden):

Enig der. Model 3 har en karosseriløsning som aldri har appelert til nordmenn (bortsett fra i premiumsegmentet), den har mildt sagt elendig finish, den har en tvilsom rustbeskyttelse og tvilsom byggekvalitet og den har et uinteressant design som er laget for å tiltrekke seg massene. Men i tillegg til et velutbygget ladenettverk så er det en bil med veldig god plass, motoreffekt og rekkevidde til en veldig lav pris. Og det er nok det med mye bil for pengene som appelerer til de fleste, og som gjør at Model 3s salgstall i Norge nok ikke vil bli slått med det første. Jeg tviler vel på at Model Y vil bli en lignende suksess, all den tid den ikke står seg like bra i sitt segment. 

Da er det jo rart at Model Y har solgt som hakka møkk, den også. Selv om den ikke ble levert ut før fra høsten en gang så har den skutt oppover på salgsstatistikkene.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Hanhijnn skrev (9 timer siden):

Ja den øverste bussen der glemte jeg faktisk. Selv om jeg har en kompis som har en sånn. og jeg har vært på tur i den. 😁

Den nederste SKAL komme, men er ikke kommet enda, tross MASSIV promotering.

Men hvem av disse var det du mente at Model 3 lignet på bakfra? Bussen?

Jeg mener ikke noe om Model 3 her.

Når det kommer til massiv promotering for noe som ikke finnes så har Toyota mye å lære av Tesla. Det er vel ingen som promoterer ting som ikke finnes hardere enn Tesla?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
hekomo skrev (2 timer siden):

Joda, det er faktisk å komme utenom, det du påstår. De aller fleste har sin Tesla uten problemer. Du kan ikke generalisere ut ifra deg selv og anta at alle opplever det samme som deg. Jeg har hatt flere Teslaer, og det har vært helt fantastisk.

Status å eie Tesla? Den er jo over alt. Det er den nye "middelklassebilen". Familiebilen for mor, far og to barn. Ikke mye status i en bil som kjøpes av "alle".  

🤣🤣🤣  

Det trenger man ikke å gjøre, da dette tallet kommer fra JD Power, som ikke er troverdig. De har ikke gyldige data på lik linje med andre merker, og må derfor "gjette".

Jeg generaliserer vel ikke utfra meg selv når jeg viser til tall som underbygger det jeg sier? Jeg har heller aldri sagt at Tesla er dårlig kvalitet ene og alene fordi jeg hadde en dårlig opplevelse. Stråmannsargumentasjon på sitt beste dette her. Du legger nivået ditt på linje med enkelte andre i denne tråden. Du henviser jo forøvrig til dine egne fantastiske opplevelser. Kaste stein i glasshus på sitt beste.

Hvorfor har ikke JD Power gyldige data? De er da vitterlig et anerkjent analyseselskap?

Det er fortsatt ikke noen her som har vist til tall eller studier som faktisk viser at Tesla har god byggekvalitet. De scorer lavt eller middels på stort sett absolutt alt jeg har sett.

Model 3 historien er jo bare vond i seg selv.

Edit: Jeg kan jo legge til at det å blankt avfeie en undersøkelse, eller de som står bak undersøkelsen, som ikke troverdige likner mer på VG kommentarfelt-opptreden enn noe annet. Mulig jeg tar HELT feil i absolutt alt jeg sier, men da kan du jo starte med å vise til kilder som eventuelt underbygger det. Nevnte undersøkelse tok for seg de første 90 dagene etter leveranse av bilen. Jeg kan sikkert finne undersøkelser som tar for seg 50 og 30 dager også, som heller ikke er særlig oppmuntrende lesing. Kanskje det finnes undersøkelser der Tesla ikke holder tilbake informasjon også. De er jo kjent for redelighet og åpenhet.

Endret av Juggel
  • Liker 2
Lenke til kommentar
4 hours ago, hekomo said:

Ja, det gjør de jo. De gjør det ekstremt bra med å selge biler, samtidig som de jobber med fremtidig teknologi.

Ingenting å si på optimismen i hvert fall. De er ikke så gode på autonomi som dere skal ha det til, i følge ekspertene.

Endret av Lynxman
Lenke til kommentar
hekomo skrev (7 timer siden):

Da er det jo rart at Model Y har solgt som hakka møkk, den også. Selv om den ikke ble levert ut før fra høsten en gang så har den skutt oppover på salgsstatistikkene.

Nyhetens interesse. Mesteparten av bilene var bestillt for mange år siden, før noen konkurent var lansert. Vil nok ikke holde seg like lenge som Model 3.

Lenke til kommentar
53 minutes ago, AL123 said:

Nyhetens interesse. Mesteparten av bilene var bestillt for mange år siden, før noen konkurent var lansert. Vil nok ikke holde seg like lenge som Model 3.

Samme ble vel sakt når Model 3 kom til Norge. Solgte bare bra for at det var flere år med bestillinger som ventet.

Var lite konkurranse da, men den selger jo latterlig bra enda.

Endret av Complexity
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Complexity skrev (1 time siden):

Samme ble vel sakt når Model 3 kom til Norge. Solgte bare bra for at det var flere år med bestillinger som ventet.

Var lite konkurranse da, men den selger jo latterlig bra enda.

Kan ikke huske at noen sa det, nei. Når det er sagt, så synes jeg nok Model 3s nærmeste konkurent, Polestar 2s salgstall er like imponerende, med tanke på at de ikke har en eneste skikkelig forhandler.

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Trestein skrev (14 timer siden):

Tesla 3 er jo en enkel og trist bil på linje med corolla avensis passat og mange andre bestselgere.

Det var faktisk mye  rarere i fjor da audi e tron var norges mest solgte bil. 

Ellers så er det  bare du som har rar smak på bil.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
magb skrev (45 minutter siden):

Ellers så er det  bare du som har rar smak på bil.

Muligens. Har aldri sett på hva ola dunk kjøper , før jeg har kjøpt bil. Hadde vel en Ford Taunus når jeg studerte. Det er vel nærmeste jeg har vert en populær bil. 

Ford Taunus hadde vel endel til felles med dagens bestselgere også. Ufattelig at så mange Nordmenn kjøpte en så dårlig bil. Mulig historien gjentar seg?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Hanhijnn skrev (På 5.1.2022 den 7.29):

Det var HØYST ironisk ment fra min side, men hvis du virkelig går rundt og tror på det der, så er det nok du som har problem...

Det er jo ikke lett å vite om tesla fanboyz er alvorlig eller ironiske med alt tøvet de legger ut på nettet. Så sånn sett er det problemer ute og går, men det er ikke jeg som har problemene😉

I det enes sekundet spyr de ut oppgulp og trakassering i neste sekundet er det oppgulp og vrede så man kjenner blodsmaken.

Men håper da at alt det du sier er HØYEST ironisk, for er du alvorlig med kommentarene dine, er det ingenting av det du sier som henger på greit😉

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Uromomentet skrev (13 timer siden):

Det er jo ikke lett å vite om tesla fanboyz er alvorlig eller ironiske med alt tøvet de legger ut på nettet. Så sånn sett er det problemer ute og går, men det er ikke jeg som har problemene😉

I det enes sekundet spyr de ut oppgulp og trakassering i neste sekundet er det oppgulp og vrede så man kjenner blodsmaken.

Men håper da at alt det du sier er HØYEST ironisk, for er du alvorlig med kommentarene dine, er det ingenting av det du sier som henger på greit😉

Her er kommentar totalt unødvendig, for du definerer deg selv svært tydelig der.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...