Gå til innhold

(kontor) Jobb uten overtid?


Anbefalte innlegg

God jul og etter hvert godt nytt år til alle! :) 

Albert Einstein: The definition of insanity is doing the same thing over and over and expecting different results.

I år som i fjor ble desember en måned som forsvant i mengder av jobb. Jeg er utdannet ingeniør og jobber som konsulent/rådgiver innen bygg. Det som preger byggebransjen er typisk stramme tidsfrister og dårlige marginer på prosjektene. I år opplevde jeg faktisk for første gang å ha god tid på et prosjekt og takket være effektiv jobbing var jeg faktisk rimelig frempå med god tid. Resultatet var dessverre at jeg da ble overført til et annet prosjekt som hadde havnet bakpå og når jeg omsider var tilbake på det jeg først var på var forspranget spist opp og vel så det.

I 2022 tenker jeg å gjøre et ærlig forsøk på å konsekvent jobbe maksimalt 40 timer per uke og effektivisere arbeidet mitt så mye som mulig. Jeg tenker også å ta en prat med daglig leder og rett ut si at jeg kommer til å forsvinne om det blir like mye overtid i 2022. Jeg frykter at Albert Einstein kommer til å få rett, men jeg skal i hvert fall gi det et siste forsøk.

I mellomtiden begynner jeg gjerne å orientere meg mot andre jobber som har mer forutsigbar arbeidstid med mindre tidspress og hvor man uansett er ferdig når arbeidsdagen er over.

Drømmen hadde vært å jobbe off-shore eller lignende, men mistenker at det er feil tid å komme inn i den bransjen akkurat nå.

Noen innspill eller erfaringer ellers å dele?

På forhånd takk! : )

Hilsen Duke

Endret av DukeRichelieu
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse