Gå til innhold

Vi tester BMWs nye flaggskip: – Dette er litt av en bil!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Quote

Med vanlig klasse B-førerkort er du begrenset av maks tillatt totalvekt på 4250 kg, som vil si at den største hengeren du kan trekke kan ha en tillatt totalvekt på  1105 kg.

I følge Bil og Henger appen kan en bare trekke tilhenger opp til 750 kg med førerkort klasse B med denne bilen (edit-nå korrigert i artikkelen).

Endret av J-Å
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Og igjen med den generiske kina-grillen eller engelsk drosje grill som gjør at jeg venter på neste kosmetiske oppgradering :) Men det er ikke første gang BMW gjør gedigne kosmetiske designfeil.

Jeg regner med at vi får se mye markedsføring av disse fremover da det er nødvendig i slike tilfeller.

Nå synes jeg forøvrig engelske drosjer er kule men jeg ville ikke hatt en i garasjen eller oppkjøringa hjemme.

Where to, gov'na? New TX4 London Cabs introduced in Europe
British Cab Images, Stock Photos & Vectors | Shutterstock1960 Beardmore MK7 London Taxi Cab All Alloy Body 4-Cylinder 1.7L Ford  Engine | London taxi cab, London taxi, London cab

image.thumb.png.8b470c005cec02e964a9b4476a5b6ac6.png

 

Endret av Theo343
  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
14 minutes ago, (not the real) Dr. Bombay said:

Jeg så flere av den da jeg besøkte Bilia denne uken. Den ser så utrolig mye bedre ut i virkeligheten enn på bilder. Faktisk synes jeg grillen ser for liten(!) ut i virkeligheten.

Ja de kunne kanskje vært litt større. Men bever-grillen er hvertfall hentet med inspirasjon fra naturen og dyr vi liker godt.

"Save a beaver, buy a beemer!" - passer jo bra i disse klima dager.
rodent-teethj.JPG.eb1c81c097799716e85f77e7ccbb9cfe.JPG

Kanskje de kommer med gode "Leasing" avtaler?

 

Endret av Theo343
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
1 hour ago, (not the real) Dr. Bombay said:

Jeg så flere av den da jeg besøkte Bilia denne uken. Den ser så utrolig mye bedre ut i virkeligheten enn på bilder. Faktisk synes jeg grillen ser for liten(!) ut i virkeligheten.

Det har ikke vært bygget biler med skikkelige griller siden den på Land Rover Serie IIA. Den kunne faktisk demonteres og  brukes til grilling. Siden har det gått mye i plast.

Endret av J-Å
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Huffda, detta så trist ut. Linjene var riktig travle og den grillen. Jaja smaken og baken. Vi får vel se når endel folk har fått testet de en stund om den overrasker positivt eller negativt. Og det er helt sikkert en god del noen få som klarer å se bort fra utseendet og tenker at det er det indre som teller. E60 fikk jo pes i sin tid, og  mange hadde sterke meninger om Chris Bangles design. Det stod seg jo faktisk godt over tid. Så kanskje noen kan klare å bli glad i denne også over tid. 

Endret av bojangles
  • Liker 2
Lenke til kommentar
johnrixn skrev (1 time siden):

Typisk SUV. Stor utenpå, liten inni. Flott med en elbil som kan dra skikkelig henger, men jeg ser fram til Rivian R1S.

Ja, det er rart ingen klarer å konkurrere med Tesla her. Model X er stor utenpå og diger inni. Men kudos for god hengervekt da, 2500kg er bra. Interiøret var også ganske bra synes jeg, mye bedre enn det meste annet fra BMW. Bortsett fra at man kan bestille noen ganske grelle fargekombinasjoner da ;)

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Jens Kr. Kirkebø skrev (47 minutter siden):

Ja, det er rart ingen klarer å konkurrere med Tesla her. Model X er stor utenpå og diger inni. Men kudos for god hengervekt da, 2500kg er bra. Interiøret var også ganske bra synes jeg, mye bedre enn det meste annet fra BMW. Bortsett fra at man kan bestille noen ganske grelle fargekombinasjoner da ;)

Model X har ingenting som beskytter deg mot last i en kollisjon. Andre produsenter tenker mer helhetlig rundt sikkerhet og ofrer litt plass for å kunne ta vare på de som sitter inne i bilen.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Roger Moore skrev (1 minutt siden):

Model X har ingenting som beskytter deg mot last i en kollisjon. Andre produsenter tenker mer helhetlig rundt sikkerhet og ofrer litt plass for å kunne ta vare på de som sitter inne i bilen.

Den har hel bakseterykk og feste for lastestropper. Det eneste som evt. mangler er gitter/nett fra seterygg og opp til taket. Men det er det ganske mange andre biler som også mangler, og det koster uansett ikke noe plass. 

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Jens Kr. Kirkebø skrev (1 time siden):

Ja, det er rart ingen klarer å konkurrere med Tesla her. Model X er stor utenpå og diger inni. Men kudos for god hengervekt da, 2500kg er bra. Interiøret var også ganske bra synes jeg, mye bedre enn det meste annet fra BMW. Bortsett fra at man kan bestille noen ganske grelle fargekombinasjoner da ;)

Joda, masse biler som har gjort dette bedre enn Tesla Model X tidligere. Både franskmenn og amerikanere har laget MPVer med fantastisk pakking. Det er imidlertid ikke mange som vil kjøpe en MPV i dag, og da vil ikke fabrikkene bygge de heller.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Jens Kr. Kirkebø skrev (2 timer siden):

Ja, det er rart ingen klarer å konkurrere med Tesla her. Model X er stor utenpå og diger inni. Men kudos for god hengervekt da, 2500kg er bra. Interiøret var også ganske bra synes jeg, mye bedre enn det meste annet fra BMW. Bortsett fra at man kan bestille noen ganske grelle fargekombinasjoner da ;)

Det er ikke rart at BMW ikke slår Tesla (eller noen andre) på plass. BMW har alltid hatt liten baksete- og bagasjeromsplass. Du kjøpte ikke 3-serie stasjonsvogn hvis du skulle ha premiumbil med plass til halve huset i gamledager. Da kjøpte du en av likbilene til Mercedes.

For øvrig er det ikke rart at Model X er en plassmester når den er like stor som en bylastebil. Enkelt å ha best plass når du er størst. IX er en mindre bil og det er merkbart visuelt også. IX ser størrelsesmessig ut som en vanlig SUV, der Model X får deg til å føle deg liten selv når du sitter i en normal familiebil.

Endret av (not the real) Dr. Bombay
  • Liker 1
Lenke til kommentar
4 minutes ago, Trestein said:

Tviler på at kjøpere av denne regner på pris/volum forhold. De ønsker komfort kjøreegenskaper. Dette er en solid bil mange vil være villige til å betale for. For noen vil det også være viktig at den ikke kan forveksles med en kia eller tesla

Premium biler har aldri hatt mest plass, fordi det ikke har vært viktig for kjøpergruppen. De har hatt "tilstrekkelig".

Bilen er ikke en konkurrent til Caravelle og Galaxy.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...