Gå til innhold

EA varsler store endringer for Battlefield-serien


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
noah.s.pedersen skrev (8 minutter siden):

jeg har alltid likt battlefield-spillene. så jeg håper virkelig de får fikset battlefield 2042. jeg mener det har potensiale til å være et bra spill, men for at det skje må det skje noen store endinger med spillet.

Nå gjenstår det å se om de kan redde dette spillet, men jeg ville vært mer positiv om de innser ordentlig hva som feiler online spill til dags og leverer neste spill uten battle-pass, med ordentlig innhold og er et komplett spill fra dag 1. Gjerne bruk 4-5 år på å utvikle det. 

Det er litt morsomt og trist at dette virker umulig nå, som trenden i sjangeren er satt. 

Endret av atleape
Lenke til kommentar
atleape skrev (48 minutter siden):
noah.s.pedersen skrev (57 minutter siden):

jeg har alltid likt battlefield-spillene. så jeg håper virkelig de får fikset battlefield 2042. jeg mener det har potensiale til å være et bra spill, men for at det skje må det skje noen store endinger med spillet.

Nå gjenstår det å se om de kan redde dette spillet, men jeg ville vært mer positiv om de innser ordentlig hva som feiler online spill til dags og leverer neste spill uten battle-pass, med ordentlig innhold og er et komplett spill fra dag 1. Gjerne bruk 4-5 år på å utvikle det. 

Det er litt morsomt og trist at dette virker umulig nå, som trenden i sjangeren er satt. 

Er ikke et av problemene at de tar 4-5 år å lage til tross for at de ikke blir ferdige pga kompleksitet, grafikk som stadig skal være bedre osv?

Men de skal komme ut raskere. Med mer innhold. Med bedre QOL. Men ikke koste mer på 20 år (nå har de omsider skrudd opp prisen). Og investorer skal betale for AAA spill uten å få noe igjen på 6-7 år? 

Blir spennende å se om AAA overlever. Kanskje blir det for omfattende å lage de og alle kjører rockstar ruta med nytt spill hvert 10-15 år (utenom remastere da)

Endret av BakaBerg
  • Liker 1
Lenke til kommentar
BakaBerg skrev (1 time siden):

Er ikke et av problemene at de tar 4-5 år å lage til tross for at de ikke blir ferdige pga kompleksitet, grafikk som stadig skal være bedre osv?

Men de skal komme ut raskere. Med mer innhold. Med bedre QOL. Men ikke koste mer på 20 år (nå har de omsider skrudd opp prisen). Og investorer skal betale for AAA spill uten å få noe igjen på 6-7 år? 

Blir spennende å se om AAA overlever. Kanskje blir det for omfattende å lage de og alle kjører rockstar ruta med nytt spill hvert 10-15 år (utenom remastere da)

Det spørs hvordan man definerer "AAA". Er spill som The Outer Worlds, Control, Returnal eller Ratchet & Clank "AAA"? Alle disse spillene ble utviklet av studioer som har 400 eller færre ansatte. 

Monsterproduksjoner fra Ubisoft og Rockstar vil nok høre til sjeldenhetene, men det finnes mange mellomstore studioer som kan lansere spill med 3-5 års mellomrom. Det popper opp nye studioer hele tiden også. F. eks Embark Studios (ex-DICE folk) og Deviation Games (ex-Activision). Andre studioer tar steget videre fra AA til noe større. F. eks Housemarque med Returnal og Undead Labs med State of Decay 3.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Fikk en dårlig følelse da jeg såg denne nyheten.

Når EA i tillegg snakker om at Battlefield kanskje kan bli free to play på sikt.

Jeg håper ikke de tenker å gjøre et halvhjertet forsøk på 2042, holde det gående første året (season-passet) for så og skrote det slik som ble gjort med BFV.

Har spillt battlefield siden 1942, så håper virkelig de mener det når de sier de skal gå all in for 2042.

Lenke til kommentar

Er det noen som har eksempler på spill med elendige lanseringer, men som likevel ble suksesser etter patching? Dessverre har førsteinntrykk enorm betydning. Jeg kommer egentlig bare på Rainbow Six Siege. Mange trekker frem No Mans Sky, men det spillet ble vel aldri en hit?

Det er dessverre flere eksempler på spill som blir lovet fikset, men deretter forlatt av utvikler så snart støvskyen har lagt seg. Battlefield V og Anthem gjør at EA ikke akkurat har en god CV på dette feltet.

Endret av Donkey Kong
Lenke til kommentar
Donkey Kong skrev (3 timer siden):

Er det noen som har eksempler på spill med elendige lanseringer, men som likevel ble suksesser etter patching? Dessverre har førsteinntrykk enorm betydning. Jeg kommer egentlig bare på Rainbow Six Siege. Mange trekker frem No Mans Sky, men det spillet ble vel aldri en hit?

Det er dessverre flere eksempler på spill som blir lovet fikset, men deretter forlatt av utvikler så snart støvskyen har lagt seg. Battlefield V og Anthem gjør at EA ikke akkurat har en god CV på dette feltet.

Ble kanskje ikke en stor suksess, men jeg synes Battlefield V ble et veldig bra spill etterhvert. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Litt for seint da.

 Jeg er så glad jeg kansellerte forhåndsbestillingen av makkverket BF 2042, takket være 12 timers trial på xbox, Jeg holdt nesten på å gå i fella igjen. Mine tanker går til alle som har blåst bort en tusenlapp på dette. 
Tro meg , jeg har gått i samme fella selv, mange ganger :)

Endret av Ghost pirate LeChuck
  • Liker 1
Lenke til kommentar
atleape skrev (11 timer siden):

og leverer neste spill uten battle-pass, med ordentlig innhold og er et komplett spill fra dag 1. Gjerne bruk 4-5 år på å utvikle det.

Problemet er vel heller at spill har samme mengden med innhold, men langt mer detaljer og større baner, likevel klager forbrukerne for de tenker alltid tilbake på siste utgave av forrige spill, ikke lanseringen. 

Husker hvor mange som tullet med at battlefront hadde lite innhold, selv om det hadde langt mer enn noe spill tidligere i serien.

 

Ellers er det dumt å fjerne battle-pass, da det betyr at de må tilbake til dlc løsningen, som fungerer langt dårligere.

 

Donkey Kong skrev (8 timer siden):

Er det noen som har eksempler på spill med elendige lanseringer, men som likevel ble suksesser etter patching?

Battlefield 3, Battlefield 4, Battlefield 1, battlefront, battlefront 2.

Altså dice spill generelt.

Lenke til kommentar

Blandede følelser her.

Klart at de må ta seg sammen. Samtidig, hva betyr det i praksis? Mer EA drit form av "Live Service" og et eller annet sært?

Vi får vel vente å se.

Gudene vet at så lenge det er nok fehuer som forhåndsbestiller som om bredbånds internett fortsatt ikke var oppfunnet, så vil sykdommen fortsette.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Petter H skrev (17 minutter siden):

Blandede følelser her.

Klart at de må ta seg sammen. Samtidig, hva betyr det i praksis? Mer EA drit form av "Live Service" og et eller annet sært?

Vi får vel vente å se.

Gudene vet at så lenge det er nok fehuer som forhåndsbestiller som om bredbånds internett fortsatt ikke var oppfunnet, så vil sykdommen fortsette.

Blir det noe verre enn det er nå, så er det slutten for serien ;) Det skal i grunn litt til for at det blir noe dårligere nå. Vince Zampella har i det minste et godt renommé, jeg har et håp at det kan bli bra til tross for at han bakgrunn i CoD og Apex.

Lenke til kommentar
Petter H skrev:

Blandede følelser her.

Klart at de må ta seg sammen. Samtidig, hva betyr det i praksis? Mer EA drit form av "Live Service" og et eller annet sært?

Vi får vel vente å se.

Gudene vet at så lenge det er nok fehuer som forhåndsbestiller som om bredbånds internett fortsatt ikke var oppfunnet, så vil sykdommen fortsette.

Forstår ikke helt poenget med å forhåndsbestille digitale spill. Det var et poeng før når alle spill ble solgt fysisk, da forhåndsbestille man for å sikre seg et eksemplar før det ble utsolgt. Digitale spill blir ikke utsolgt på få timer...
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Iki skrev (På 12/3/2021 den 21.37):

 

Battlefield 3, Battlefield 4, Battlefield 1, battlefront, battlefront 2.

Altså dice spill generelt.

Battlefield 1 og Battlefrpnt 1+2 har jeg spilt mye. Battlefield 1 var suksess fra dag 1. Battlefront 2015 solgte mye, men mistet fort spillere. Battlefront 2 hadde dårlig lunch og ble bedre med patching, men ble aldri en suksess.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...