Gå til innhold

VW-sjefen: Hvorfor er Tesla smidigere enn konkurrentene? Musk: Først og fremst fordi jeg er ingeniør


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kahuna skrev (8 minutter siden):

Ikke greit å si. Jeg *tror* Tesla hadde klart seg uansett men støtteordningene har helt klart gjort at det har gått fortere.

De hadde ikke fått flere av fabrikkene blant annet, så nei, det ville nok vært umulig. EM har jo selv sagt at de omtrent bokstavelig talt var konkurs i 2018 blant annet. 

Endret av oophus
  • Liker 5
Lenke til kommentar
uname -i skrev (6 timer siden):

Det er et faktum at hvem som helst kan kalle seg ingeniør. Som demonstrert her.

Musk fans synes naturlig nok at det er en bra ting. Andre kan nok helle til at ord bør ha mening.

Det er riktig at hvem som helst kan kalle seg ingeniør, men hvorfor la det plage deg? Betyr virkelig denne tittelen så mye for deg? Han kommer neppe til å søke på noen stillinger her i Norge, så du vil nok fint slippe å ha han som arbeidskollega.
Ellers har jo Musk oppnådd en god del mer i løpet av sin karriere enn hva de fleste "høyskole ingeniører" i Norge har fått til med denne "liksom tittelen" sin, og personlig synes jeg han har gjort seg fortjent til den.

Endret av defuzion
  • Liker 5
Lenke til kommentar
uname -i skrev (12 timer siden):

Burde vært aldersgrense her. Dette er TU.  Nok av alternativer for barnehagen.

Ikke blås deg opp

 

Poenget her er at du har veldig lite teknisk innsikt eller evne til å forstå hva som faktisk skjer.
Måten Tesla innoverer på kommer til å gruslegge så mange bransjer at du har ikke den fjerneste aning engang.


Du bare gulper opp hatet ditt mot Musk og Co til enhver tid uten at noe av det du sier har noe kontakt med realiteten.
Tror de fleste her ser på deg som et stort troll som bare vil skape amper stemning og vil provosere.


Hvor mye har du tjent på dine påstander og veddemål mot Tesla og Musk de siste årene, har du nok til å smøre på skiva om morgen? 😆

Endret av KriZZ
  • Liker 5
  • Innsiktsfullt 3
Lenke til kommentar
KriZZ skrev (3 timer siden):

Ikke blås deg opp

 

Poenget her er at du har veldig lite teknisk innsikt eller evne til å forstå hva som faktisk skjer.
Måten Tesla innoverer på kommer til å gruslegge så mange bransjer at du har ikke den fjerneste aning engang.


Du bare gulper opp hatet ditt mot Musk og Co til enhver tid uten at noe av det du sier har noe kontakt med realiteten.
Tror de fleste her ser på deg som et stort troll som bare vil skape amper stemning og vil provosere.


Hvor mye har du tjent på dine påstander og veddemål mot Tesla og Musk de siste årene, har du nok til å smøre på skiva om morgen? 😆

Er enig med deg i at uname virker å ha en voldsom bias mot Tesla, men det er lov på et forum. Han argumenterer uansett godt for seg og viser en større teknisk forståelse enn du noengang er i nærheten av.

  • Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
AL123 skrev (4 minutter siden):

Er enig med deg i at uname virker å ha en voldsom bias mot Tesla, men det er lov på et forum. Han argumenterer uansett godt for seg og viser en større teknisk forståelse enn du noengang er i nærheten av.

Spent på om han har tjent noe på sine argumenter i det hele tatt, er bare tomme utspill.
Gjelder vel hele TSLAQ gjengen!

Så lenge jeg har tjent millioner på valgene og vurderingene jeg har tatt, så kunne det ikke brydd meg mindre hvor mye tekniske forståelse du mener han har. Jeg ler i hvert fall hele veien til banken :D


Men for all del er det bare å kjøre sitt eget løp, men hvor godt tjent de er med å fortsette vil bare tiden vise.
Så langt det ikke gått så veldig bra for de som vedder i mot Tesla🙉

  • Liker 3
Lenke til kommentar
KriZZ skrev (51 minutter siden):

Spent på om han har tjent noe på sine argumenter i det hele tatt, er bare tomme utspill.
Gjelder vel hele TSLAQ gjengen!

Så lenge jeg har tjent millioner på valgene og vurderingene jeg har tatt, så kunne det ikke brydd meg mindre hvor mye tekniske forståelse du mener han har. Jeg ler i hvert fall hele veien til banken :D


Men for all del er det bare å kjøre sitt eget løp, men hvor godt tjent de er med å fortsette vil bare tiden vise.
Så langt det ikke gått så veldig bra for de som vedder i mot Tesla🙉

Dette er et teknisk forum for tekniske diskusjoner, ikke en pissekonkuranse for unger som skryter av sin fiktive lommebok.

  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
AL123 skrev (3 minutter siden):

Dette er et teknisk forum for tekniske diskusjoner, ikke en pissekonkuranse for unger som skryter av sin fiktive lommebok.

Om du tror du treffer en nerve ved å kalle meg for en unge med fantasi lommebok tar du grådig feil.


Jeg ler fortsatt hele veien til banken :) 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
AL123 skrev (2 timer siden):

Er enig med deg i at uname virker å ha en voldsom bias mot Tesla, men det er lov på et forum. Han argumenterer uansett godt for seg og viser en større teknisk forståelse enn du noengang er i nærheten av.

uname kommer for det meste med falske påstander og har så godt som ingen argumenter. Andre har kommet med innlegg der folk som kjenner Elon Musk dokumenterer at han er en superingeniør med detaljerte kunnskaper om det meste, tar del i de fleste beslutninger (på teknisk nivå) og som ofte har originale synspunkter som viser seg å være riktige. Og Elon Musk innrømmer også at han kan ta feil og satser på gode medarbeidere og teamarbeid.

Å være forutinntatt på noe er vel intet godt utgangspunkt for en god diskusjon! Sterke meninger som en argumenterer godt for, er noe helt annet!

  • Liker 5
  • Innsiktsfullt 2
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Ketill Jacobsen skrev (54 minutter siden):

uname kommer for det meste med falske påstander og har så godt som ingen argumenter. Andre har kommet med innlegg der folk som kjenner Elon Musk dokumenterer at han er en superingeniør med detaljerte kunnskaper om det meste, 

Idoldyrkelsen har nå gått så langt at Ketil Jacobsen mener sin egen sivilingeniørgrad ikke er mye verdt mens det å snakke med folk som har peiling og lese om ting på Wikipedia gjør deg til en 'superingeniør"

Hva de ansatte sier om sin sjef kan muligens tas med en klype salt med tanke på at Musk har for vane å sparke folk ved det minste avvik fra betingelsesløs hyllest.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...