Gå til innhold

Hvorfor er elbileiere så hårsåre?


Gjest Slettet+6132

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+6132

Mange elbileiere nekter å erkjenne at fossilbil er bedre i mange tilfeller. Hvorfor er det slik?

Jeg tipper mange av dem har trådd feil når de kjøpte elbil og forsøker forsvare sitt kjøp så godt de kan i etterkant. Dette er en del av sluttfasen i kjøpsprosessen man lærte om på skolen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132
aklla skrev (5 minutter siden):

Bare lurer på hvor stor personlig erfaring du har.

Selv må jeg si at jeg kjenner mange som er på sin 2 og 3 elbil, så syntes det er litt relevant mtp at du drar konklusjoner.

Da har de nok et bruksmønster som tilsier at elbil er et fornuftig valg.

Man kan ikke kjøre en gammel Leaf dersom man skal mer enn 6 mil på vinteren uten lademulighet. Og om man ikke har råd til dyrere bil kjøper man selvsagt en fossilbil til formålet. Så du drar nok forhastede konklusjoner.

Lenke til kommentar
Nidar2 skrev (23 minutter siden):

Mange elbileiere nekter å erkjenne at fossilbil er bedre i mange tilfeller. Hvorfor er det slik?

Jeg tipper mange av dem har trådd feil når de kjøpte elbil og forsøker forsvare sitt kjøp så godt de kan i etterkant. Dette er en del av sluttfasen i kjøpsprosessen man lærte om på skolen.

Billig agn.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Nidar2 skrev (50 minutter siden):

Mange elbileiere nekter å erkjenne at fossilbil er bedre i mange tilfeller. Hvorfor er det slik?

Jeg tipper mange av dem har trådd feil når de kjøpte elbil og forsøker forsvare sitt kjøp så godt de kan i etterkant. Dette er en del av sluttfasen i kjøpsprosessen man lærte om på skolen.

Fossilbil er jo ikke bedre i mange tilfeller.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Nidar2 skrev (57 minutter siden):

Mange elbileiere nekter å erkjenne at fossilbil er bedre i mange tilfeller. Hvorfor er det slik?

Jeg tipper mange av dem har trådd feil når de kjøpte elbil og forsøker forsvare sitt kjøp så godt de kan i etterkant. Dette er en del av sluttfasen i kjøpsprosessen man lærte om på skolen.

Du har snudd hele problemet på hodet. Det er vel ikke noen som har mer rekkeviddeangst og mer behov for å dele dette enn folk uten elbil. 

Men det er klart, "elbilfolket" kommer naturligvis til å svare på alle eksosblåserne som dukker opp i et hvert elbilforum under en hver artikkel for å fortelle at deres dieselbil kjører 7348 mil på en fylling, og at de fyller opp på 23 sekunder.

Og du store all pakka hvor problematisk enkelte av disse klarer å få elektriske biler til å bli.

Ingen elbileiere har noen som helst problem med å erkjenne at for enkelte, I veldig få tilfeller, så er det umulig å skifte til elektrisk, selv om de har lademuligheter. Men av disse er det i praksis jævelig få.

Ei heller har noen av oss problemmer med å erkjenne at bensin og diesel kan være bedre i enkelte tilfeller. Ikke jevnt over, men i enkelte nøye utvalgte situasjoner. Men da blir det fort sært.

Hvis det er noen som må jobbe hardt for å forsvare sine kjøp i dag, så er det de som ikke velger elektrisk. 

Endret av Serpentbane
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Det er for eksempel ikke mulig å sette svigermor bak rattet i en elbil og tro hun skal å få den til gå fremover. Er man skikkelig lei henne kan man sende henne over fjellet i en snøstorm og si at det er superenkelt å hurtiglade. Ja, selv det å sette i kontakten i garasjen kan bli svært utfordrende. 

Elbil er jo også helt fantastisk for de som gateparkerer, strømmen er så å si gratis på hurtigladestasjonene.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Salvesen. skrev (1 minutt siden):

Synes ikke jeg opplever mye hårsåre elbilister jeg altså

Du skal se i en annen tråd her - folk blir helt desperate om man ikke snakker pent om elbil. Innlegg blir fjernet og skilt ut i andre tråder så fort man toucher et sårt tema.

Lenke til kommentar
1 hour ago, Nidar2 said:

Mange elbileiere nekter å erkjenne at fossilbil er bedre i mange tilfeller. Hvorfor er det slik?

Jeg tipper mange av dem har trådd feil når de kjøpte elbil og forsøker forsvare sitt kjøp så godt de kan i etterkant. Dette er en del av sluttfasen i kjøpsprosessen man lærte om på skolen.

Jeg tipper du liker å trolle nettforum som hobby? Ofte et tegn på at man er i sluttfasen av tenårene.

Ha en fin helg 😉

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
oldboy skrev (10 minutter siden):

Jeg tipper du liker å trolle nettforum som hobby? Ofte et tegn på at man er i sluttfasen av tenårene.

Ha en fin helg 😉

Du følte deg truffet du også? Ja, ser man det!
God helg!

Lenke til kommentar
  • Uderzo låste denne emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...