Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Tinder er skadelig for menn.


Anbefalte innlegg

For de som ikke vet hva en 304 er: Bruk en kalkulator og snu den opp ned. :p

Skal en kvinne få lov til å ha standarder til en mann skal en mann få lov til å ha standarder til en kvinne også.

Er veldig mange menn som ikke vil ha en kvinne som har ligget rundt mye. For mange menn er en kvinnes fortid interessant på samme måte som en manns framtid er for mange kvinner. 

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Yakamaru skrev (8 minutter siden):

Har du ikke lest noe som helst i disse trådene og kommer inn blind? For det virker sånn.

Jeg har da lest men selvfølgelig ikke alt. Det er jo over 80 sider her.

Yakamaru skrev (3 minutter siden):

For de som ikke vet hva en 304 er: Bruk en kalkulator og snu den opp ned. :p

Skal en kvinne få lov til å ha standarder til en mann skal en mann få lov til å ha standarder til en kvinne også.

Er veldig mange menn som ikke vil ha en kvinne som har ligget rundt mye. For mange menn er en kvinnes fortid interessant på samme måte som en manns framtid er for mange kvinner. 

Ikke rart du tenker som du gjør hvis disse videoene er kildene til hvordan du tror folk er her til lands.

Det er som å dømme alle Norges kvinner etter oppførselen til sophie elise 

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
kremt skrev (34 minutter siden):

Hun er jo forbildet for mange 10-15 åringe småjenter som er lett å påvirke. Du skal ikke undervurdere effektene av dette. Eller muligens skaden.

Jeg kjenner ingen personer under 18 år og følger ikke influencere, så mulig hun fortsatt er det. Hun var det før, men med så mye galskap hun har gjort så hvem vet. Mange dårlige forbilder på sosiale medier uansett. Mange gode også, men de dårlige får vel mest oppmerksomhet. Men likevel. Folk flest er bare normale. Folk flest er hyggelige. 

Og angående det som blir nevnt ang. seksuelle partnere så vil jeg minne om statistikk

Sitat

Når vi ser på antall partnere gjennom hele livet er median blant menn 7 partnere (mean 16.8 partnere, og blant kvinner er median 6 (mean 11.9). Majoriteten av menn og kvinner har siste 12 måneder har siste 12 måneder hatt 1 partner (median). Gjennomsnittet (mean) er for menn 3.1 partnere og for kvinner 2.6 partnere.

https://www.sv.uio.no/psi/forskning/prosjekter/seksualvaneundersokelsen/antall-partnere/

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Yakamaru skrev (1 time siden):

Jeg har ikke et argument fordi jeg vet at det han sier er sant, så derfor skal jeg skrike og unngå argumentet istedet". 

Hvis ikke kvinner, hvem er det da som kontrollerer tilgangen til sex for menn? 

Hvis ikke menn, hvem er det da som kontrollerer tilgangen til forhold for kvinner?

Akkurat. Du har ikke noe svar fordi du vet jeg har rett. 

Nei, du har ikke rett, du er så langt på viddene. Er det mulig liksom???

Hvorfor skulle kvinner kontrollere tilgangen til sex for menn mer enn menn kontrollerer tilgangen til sex for kvinner. It takes two to tango. 

Hvorfor skal menn kontrollere tilgangen på et forhold for kvinner mer enn kvinner kontrollerer tilgangen til forhold for menn? 

Igjen, It takes two to tango. Det ene kjønnet bestemmer ikke over det andre på  noen måte i forhold til sex og forhold. Man må faktisk være 2 stykker for å få både sex og forhold. Bare tankegangen om at den ene skal "kontrollere" dette mer enn den andre, er rett og slett kvalmende for min del. 

 

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
kremt skrev (41 minutter siden):

Hun er jo forbildet for mange 10-15 åringe småjenter som er lett å påvirke. Du skal ikke undervurdere effektene av dette. Eller muligens skaden.

Jeg er veldig enig med deg i at mange influensere er dårlige forbilder for dagens ungdom. Ingen nevnt, ingen glemt. Det finnes sikkert også influensere som har positiv effekt på ungdommen. Men vi hadde da "forbilder" vi også da vi vokste opp, som senere viste seg å ikke være like gode forbilder som det man trodde. 

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Yakamaru skrev (8 timer siden):

En mann blir generelt sett dømt ut ifra hva han kan tilby av ressurser. En kvinne blir dømt ut ifra hvor mange hun har ligget og/eller vært i forhold med. Menn har kontroll over forhold, mens kvinner har kontroll over sex. Standardene for hva menn og kvinner blir dømt ut ifra er vidt forskjellige. 

Dette burde ikke være for vanskelig å forstå.

Det er vanskelig å forstå noe som er riv, ruskende galt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Yakamaru skrev (3 timer siden):

For de som ikke vet hva en 304 er: Bruk en kalkulator og snu den opp ned. :p

Skal en kvinne få lov til å ha standarder til en mann skal en mann få lov til å ha standarder til en kvinne også.

Er veldig mange menn som ikke vil ha en kvinne som har ligget rundt mye. For mange menn er en kvinnes fortid interessant på samme måte som en manns framtid er for mange kvinner. 

Standarder går begge veier. Om fortid er viktig for det ene kjønnet, må vi si at det er viktig for det andre også. Men egentlig er dette svært individuelt, og menn som er opptatt av en kvinnes fortid vil jo da måtte holde igjen på antall partnere selv for ikke å havne i utakt med den målgruppen han sikter seg inn mot. Det er ikke så sexy om to personer som begge er enige om at dette er viktig, så har man helt ulikt antall. Da vil jo minst en av dem være misfornøyd med den andre på dette feltet.

Det greieste er jo om disse to minoritetene finner hverandre, så kan majoriteten som ikke bryr seg filla om dette lete etter partnere i sine undergrupper.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
20 hours ago, Comma Chameleon said:

Jeg har da lest men selvfølgelig ikke alt. Det er jo over 80 sider her.

Ikke rart du tenker som du gjør hvis disse videoene er kildene til hvordan du tror folk er her til lands.

Det er som å dømme alle Norges kvinner etter oppførselen til sophie elise 

Med andre ord, du har ikke lest. Det har aldri vært nevnt eller ment "alle kvinner" eller "alle menn". Det har kun vært referert til "nok" og/eller "mange" menn og/eller kvinner. 

Det er nok slike vrangforestilte kvinner med helt urealistiske forventninger til at det blir surt for alle som faktisk vil finne seg noen. Eller er det det et problem at noen kvinner har bevist seg for å være råtne epler som folk ser på som lav kvalitet? Er det et problem at menn stiller krav til kvinnen?

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
18 hours ago, leticia said:

Jeg er veldig enig med deg i at mange influensere er dårlige forbilder for dagens ungdom. Ingen nevnt, ingen glemt. Det finnes sikkert også influensere som har positiv effekt på ungdommen. Men vi hadde da "forbilder" vi også da vi vokste opp, som senere viste seg å ikke være like gode forbilder som det man trodde. 

Enig der, leticia. Er mange influencers som ikke er noe godt forbilde, for både menn og kvinner. Andrew Tate for eksempel er et eksempel på et dårlig forbilde for menn. Jana Hochins eller hva navnet hennes er er et godt eksempel på et dårlig forbilde for kvinner. Den siste Whatever klippet som jeg har postet er eksempler på kvinner som tror de kan kan gjøre hva de vil uten konsekvenser og problemer. 

Hvis en kvinne skal ha standarder og forventninger fra mannen skal en mann få ha det samme fra kvinnen. Problemet er når menn blir driti på, blant annet av noen folk i tråden her og/eller Thai damer tråden fordi de ikke er interessert i kvinner som har en fortid med mange partnere. 

Menn er interessert i en kvinnes fortid hvorav en kvinne er interessert i en manns framtid.  Dette er generelt, mind you, da det finnes alltids unntak. 

Ydmykhet, lojalitet og respekt, i det minste til en grei nok grad fra en kvinne er ikke for mye å be om. Har en kvinne noen om ikke alle av disse kvalitetene vil det bli mye større sjanse for at hun faktisk finner seg noen.

Vil si vi er enig i hva vi vil ha som slutt resultat, altså at alle som ønsker klarer eventuelt å finne seg noen. Spørsmålet blir vel hvordan vi skal komme oss dit.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Yakamaru skrev (43 minutter siden):

Hvis en kvinne skal ha standarder og forventninger fra mannen skal en mann få ha det samme fra kvinnen. Problemet er når menn blir driti på, blant annet av noen folk i tråden her og/eller Thai damer tråden fordi de ikke er interessert i kvinner som har en fortid med mange partnere. 

Selvfølgelig skal man selv få bestemme hva man ønsker i en partner. Jeg tenker ikke at det er snakk om å bli "driti på", men at man setter forskjellige standarder på seg selv og den man skal ha et forhold med. Det syns jeg ingenting om. Uansett om dette kommer fra en kvinne eller en mann. Jeg tror verken en kvinne eller en mann ønsker å ha en kjæreste som har hatt flust med partnere, som har vært utro mange ganger osv, men jeg oppfatter at det er menn som har høyest krav der, og da blir det rart for meg at de ikke har samme krav til seg selv, jfr undersøkelser om at menn har flere sexpartnere enn kvinner. Problemet i denne og den andre tråden blir for meg det kvinnesynet enkelte har, spesielt i forhold til likestilling, økonomisk selvstendighet o.l. 

Yakamaru skrev (43 minutter siden):

Ydmykhet, lojalitet og respekt, i det minste til en grei nok grad fra en kvinne er ikke for mye å be om. Har en kvinne noen om ikke alle av disse kvalitetene vil det bli mye større sjanse for at hun faktisk finner seg noen.

Jeg sier ikke at dette er for mye å be om. Men hvis man ber om dette, så må man forvente å gi det samme tilbake. Det skal ikke være ensrettet.

 

Yakamaru skrev (43 minutter siden):

Vil si vi er enig i hva vi vil ha som slutt resultat, altså at alle som ønsker klarer eventuelt å finne seg noen. Spørsmålet blir vel hvordan vi skal komme oss dit.

Selvsagt, hvis punktet over er innfridd, altså at det er snakk om gjensidig kjærlighet og respekt :) Det er kun en type menn jeg misliker sterkt, og det er de som anser seg som smartere enn en kvinne, mer velegnet til å ta sjefsavgjørelser / styre økonomien, og som anser seg som  mindre egnet til å ta seg av hjem og husarbeid og oppfølging av barn. 

Samtidig så sier jeg ikke at det er noe galt at man velger å leve i et tradisjonelt forhold heller som kvinne, men man må nesten ha fått muligheten til å ta et annet valg, slik at tradisjonelt ikke er det eneste "valget" man har. Og da søker man ikke en mann som beskrevet i avsnittet over. 

Endret av leticia
skrivefeil
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Yakamaru skrev (3 timer siden):

Med andre ord, du har ikke lest. Det har aldri vært nevnt eller ment "alle kvinner" eller "alle menn". Det har kun vært referert til "nok" og/eller "mange" menn og/eller kvinner. 

Det er kanskje "mange nok" i absolutte tall, men garantert ikke mange nok i prosent.

Yakamaru skrev (3 timer siden):

Det er nok slike vrangforestilte kvinner med helt urealistiske forventninger til at det blir surt for alle som faktisk vil finne seg noen. Eller er det det et problem at noen kvinner har bevist seg for å være råtne epler som folk ser på som lav kvalitet? Er det et problem at menn stiller krav til kvinnen?

Og hvordan tror du det er på andre siden? Kvinnfolk som klager over mannfolk og hvor surt det er å date. Selv når de ikke har skyhøye krav. Det er ikke et problem at noen er "råtne epler", fordi det er bare en viss prosent på begge sider. 

Det er ikke et problem at menn stiller krav til kvinner. Men da må de også godta at kvinner stiller krav til menn. Her inne virker det som om folk klager over at menn må være X og Y, men samtidig klager over at kvinner ligger med for mange eller er for kravstore. 

Krav går begge veiene, og folk flest er bare normale folk med normale krav. 

Om du føler at kvinner flest har latterlige krav eller ligger med for mange ja da går du etter feil folk og du kan skylde deg selv.

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
1 hour ago, leticia said:

Hvis du mener med ordet ydmykhet, som i at kvinner skal være underdanige, så kvesser jeg klørne, og kunne ikke vært mer uenig, just say'in :thumbdown:

Ydmykhet som i ikke være høy på pæra. Vite at verden ikke omhandler deg. Ikke tro at du er en 10'er og oppføre deg som om du er gull verdt. Yanno, på engelsk:"Modesty". 

Noen av videoene som er postet har kvinner som oppfører seg slik. Med mindre slikt er akseptabelt ser jeg ikke noen uenigheter, egentlig.

Endret av Yakamaru
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Yakamaru skrev (9 minutter siden):

Noen av videoene som er postet har kvinner som oppfører seg slik. Med mindre slikt er akseptabelt ser jeg ikke noen uenigheter, egentlig.

Men de aller aller aller fleste er ikke slik. Hva er vitsen med å diskutere kvinnfolk som i videoen, eller de som typisk melder seg på Paradise/Love Island og slikt? Det er en liten, dog synlig, minoritet.

Det er ikke relevant når vi snakker om dating-livet til vanlige folk, med mindre du er en en av de som kun ønsker å date slike folk men siden du poster det fordi du er uenig i de så regner jeg med det ikke stemmer.

Så hva er problemet? At det finnes slike personer?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
3 hours ago, Comma Chameleon said:

Om du føler at kvinner flest har latterlige krav eller ligger med for mange ja da går du etter feil folk og du kan skylde deg selv.

Men man får jo en skyllebøtte om man går etter det motsatte av dette også? Hvis man ikke ønsker slike men ønsker tradisjonelle, så får man høre all slags negative kommentarer fordi man tar det valget.

Ikke bare det, men om man ikke blir valgt så har det til syvende og sist ikke noe å si hva man selv ønsker. Da er man ikke god nok og eneste alternativ er å skifte beite. Bare fordi man ikke scorer topp på fasade-skalaen, så betyr ikke det at man automatisk skal godta all slags folk som i fortiden har tatt idiotiske valg. Ellers takk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Colin. skrev (6 minutter siden):

Men man får jo en skyllebøtte om man går etter det motsatte av dette også? Hvis man ikke ønsker slike men ønsker tradisjonelle, så får man høre all slags negative kommentarer fordi man tar det valget.

Hvor da? På internett? Der vil du ALLTID finne noen som er uenig med deg. Uansett hva det er. Og så kommer det jo veldig an på hvordan man legger det fram. Eks: Her inne har jeg lest flere innlegg (blant annet fra Yakamaru) som påstår at de som ligger med mange mangler moral, lojalitet, respekt for seg selv og andre etc. DET er noe helt annet enn å si at "jeg ønsker en partner som ikke har hatt for mange tidligere partnere". 

Det er som forskjellen på å foretrekke noen som er over X antall cm høy, kontra å si at alle som er lavere enn X cm høy er tapere. Stor forskjell i de utsagnene.

Colin. skrev (9 minutter siden):

Ikke bare det, men om man ikke blir valgt så har det til syvende og sist ikke noe å si hva man selv ønsker. Da er man ikke god nok og eneste alternativ er å skifte beite. Bare fordi man ikke scorer topp på fasade-skalaen, så betyr ikke det at man automatisk skal godta all slags folk som i fortiden har tatt idiotiske valg. Ellers takk.

Om de du ønsker å bli ilag med ikke ønsker å bli i lag med deg så er det synd men sånn er livet. Det er garantert mer enn nok av de i verden, men timing og odds har mye å si. Kanskje er de naboen din, men du møtte de 1 år for sent. Eller kanskje de er i et annet land.

Og det er ikke snakk om å score topp på fasade-skalaen. Tenk litt statistikk. Hvor mange scorer topp på fasadeskalaen og hvor mange i landet er i et forhold?

Og det at du kaller det idiotiske valg sier igjen mye om det. Om man skal dømme deg på hvordan du skriver her inne så virker du bitter og dømmende. Hvis det skinner igjennom når du prøver å møte personer så er det ikke rart de skyr unna. Kanskje de ikke orker å godta dine "idiotiske valg".

Som jeg har linket til tidligere så har de aller fleste en veldig normal mengde med sex-partnere, så med mindre du er ute etter en jomfru er det masse å velge i. 

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
15 minutes ago, Comma Chameleon said:

Hvor da? På internett? Der vil du ALLTID finne noen som er uenig med deg. Uansett hva det er. Og så kommer det jo veldig an på hvordan man legger det fram. Eks: Her inne har jeg lest flere innlegg (blant annet fra Yakamaru) som påstår at de som ligger med mange mangler moral, lojalitet, respekt for seg selv og andre etc. DET er noe helt annet enn å si at "jeg ønsker en partner som ikke har hatt for mange tidligere partnere". 

Hvis man behandler seg selv uten selvrespekt, hvorfor skal de uvalgte plutselig respektere dem når tiden er inne for at de vil stifte familie? For meg gir det ikke mening, men det er trist å se at bruk og kast-mentaliteten fører til et samfunn med rekordmange single.

19 minutes ago, Comma Chameleon said:

Om de du ønsker å bli ilag med ikke ønsker å bli i lag med deg så er det synd men sånn er livet. Det er garantert mer enn nok av de i verden, men timing og odds har mye å si. Kanskje er de naboen din, men du møtte de 1 år for sent. Eller kanskje de er i et annet land.

 Jepp, alle har ikke like forutsetninger. Verden er urettferdig. Det er jeg inneforstått med for lenge siden.

23 minutes ago, Comma Chameleon said:

Og det er ikke snakk om å score topp på fasade-skalaen. Tenk litt statistikk. Hvor mange scorer topp på fasadeskalaen og hvor mange i landet er i et forhold?

Og det at du kaller det idiotiske valg sier igjen mye om det. Om man skal dømme deg på hvordan du skriver her inne så virker du bitter og dømmende. Hvis det skinner igjennom når du prøver å møte personer så er det ikke rart de skyr unna. Kanskje de ikke orker å godta dine "idiotiske valg".

Som jeg har linket til tidligere så har de aller fleste en veldig normal mengde med sex-partnere, så med mindre du er ute etter en jomfru er det masse å velge i. 

Ekstremt mange som ikke er i et forhold. Noe som tyder på at de som sitter med makten til å velge, velger eliten istedenfor å vurdere de som ikke scorer høyt. Det forteller statistikken meg.

Helt greit om folk ikke godtar mine valg. Alle har vi vel vår definisjon av hva et idiotisk valg er. Jeg jobber dog målrettet mot mitt mål for å finne den rette, om det så betyr at jeg må reise langt bort. Det gjør jeg gjerne for å finne den spesielle.

Normal mengde er også subjektivt. Hva som er normalt for deg trenger ikke være normalt for noen andre. Du sier det er masse å velge i, men jeg har ikke erfart det. Men "sånn er livet". Derimot om jeg snakker med andre fra andre kulturer, da har jeg også mye å velge i. Men da har jeg jo hørt at forklaringen til det er fordi da blir jeg "eksotisk"... 🤔

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Colin. skrev (4 minutter siden):

Hvis man behandler seg selv uten selvrespekt, hvorfor skal de uvalgte plutselig respektere dem når tiden er inne for at de vil stifte familie? For meg gir det ikke mening, men det er trist å se at bruk og kast-mentaliteten fører til et samfunn med rekordmange single.

Comma Chameleon skrev (52 minutter siden):

Igjen sier du at de ikke behandler seg selv med selvrespekt. Hvorfor det? Det virker som du tror uforpliktende sex er noe galt. Er du kristen eller hva er greia? Om la oss si en person i 20-årene ikke har lyst til å være i et lengre forhold men fortsatt vil ha sex så er det jo massevis av folk som vil ha uforplikende sex. Det er jo ikke noe GALT i det? Hvorfor i all verden har det noe med selvrespekt å gjøre? Tror du sex er noe skittent eller kun har noe med kjærlighet å gjøre?

Colin. skrev (7 minutter siden):

Ekstremt mange som ikke er i et forhold. Noe som tyder på at de som sitter med makten til å velge, velger eliten istedenfor å vurdere de som ikke scorer høyt. Det forteller statistikken meg.

Det er for mange som er i et forhold til at de kun velger eliten. Kanskje de på bunnen sliter, men det er noe helt annet enn å være eliten. Vi har en middelklasse innen dating også vet du.

Og hvilken aldersgruppe ser du på som er single når du leser statistikken? Å være singel når man er under 30 er jo null stress. Med tanke på høyere utdanning, flytting, reising, festing eller annen 20-års oppførsel så er ikke det noe rart. Tiden der man måtte gifte seg og få barn før man er 22 er over for leeenge siden.

Og så må du også ta høyde for hvor mange som vil være i et forhold. Jeg er i 30-årene, har vært i forhold mesteparten av mitt voksne liv, men jeg kan fint være singel resten av livet uten at det er noe stress. Kun verdt å være i et forhold hvis man har noen man virkelig vil være med. Likevel vil du tro ifølge statistikken du leser at jeg er ufrivillig singel og er valgt bort til fordel for "eliten".

--- 

Det er fullt mulig at vi har et problem med at for få folk er i et forhold når de egentlig vil være i et forhold. Men samtidig er det en seier at vi bor i et samfunn der man ikke er avhengig av å være i et forhold.

Der man før ofte bare godtok en dårlig partner fordi man var avhengig av å ha en kone/mann for å overleve, så kan man nå velge bort dårlige partnere. I noen andre land så vil jo fortsatt "bunnen av gryta" bli inngiftet i et forhold. Jeg er glad vi ikke har det her.

---

Om du sliter med å bli valgt, så jobb med deg selv eller senk standarden din.

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Yakamaru skrev (2 timer siden):

Ydmykhet som i ikke være høy på pæra. Vite at verden ikke omhandler deg. Ikke tro at du er en 10'er og oppføre deg som om du er gull verdt. Yanno, på engelsk:"Modesty". 

Noen av videoene som er postet har kvinner som oppfører seg slik. Med mindre slikt er akseptabelt ser jeg ikke noen uenigheter, egentlig.

Jeg syns det blir rart at man skal "rate" personer. Den er en tier, åtter, treer osv. Å ha mål i livet og litt "spisse albuer" er ikke det samme som å være høy på pæra. (Jeg har ikke kikket på noen av disse videoer som er lagt ut, ei heller har jeg interesse av å gjøre det). Men jeg kan tenke meg hvordan disse damer er. De er altså ikke representative for hvordan damer normalt er. Så hvis man bare sitter inne og ser på youtube og ikke kommer seg ut i det virkelige liv og opplever damer på en normal måte, så får man et veldig skjevt syn på hvordan damer som gruppe er. Klart disse du ser på i videoene finnes, men de er i et sterkt mindretall, så jeg ser ikke poenget med at disse skal få lov å definere synet på damer generelt.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...