Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Tinder er skadelig for menn.


Anbefalte innlegg

Krøvel Vellevoll skrev (1 time siden):

Dette er særdeles banalt og får meg til å tenke at kvinner har voldt deg skade på en eller annen måte, for å få deg til å tenke slik.

Tror det er riktig at en del blir "klok av skade". Det er gjerne også berettiget i den aktuelle situasjonen, men dessverre klarer ikke alle å bearbeide det skikkelig, slik at man ender opp der du skriver:

Sitat

Det blir da et problem at dette dreier seg om gruppen "kvinner" og ikke de menneskene som voldte denne skaden.

Riktig. En del blir så forbitret at de ikke klarer å komme seg ut av den boblen, og lar da isteden bitterheten farge sitt syn på andre personer tilhørende samme gruppe (typ; alle menn/kvinner/svarte/hvite er like ille). Som fører til kamp mellom ulike grupperinger.

Sitat

I grunn virker det som om at i disse tider er diskriminering mellom kjønn mer akseptert enn diskriminering rundt hudfarge, seksualitet og lignende.

Diskriminering (dvs forskjellsbehandling) er berettiget hvis det er et gyldig grunnlag for forskjellsbehandlingen. Menn trenger f.eks. ikke innkalling til bryst- eller underlivskreftundersøkelse. Kvinner trenger ingen prostataundersøkelse. Det er f.eks. også greit å skille mellom herre/dame-garderober og dusjanlegg.

Sitat

At menn kvier seg for å åpne seg har selvfølgelig en mengde årsaker, ikke sjelden sitter problemet i hodet på individet selv. 

Menn sliter oftere med å sette ord på følelser ja (gjelder ikke alle). Kvinner er mer opptatt av relasjoner og følelser (gjelder ikke alle), så det faller dem gjerne mer naturlig.

Sitat

Hva får deg til å tenke dette? 

Jeg kan generelt ikke se at poenget om at menn ikke kan slå kvinner, mens kvinner har "lov", kan føre noe som helst sted. Kvinner er generelt svakere, mindre og har lavere fysisk kompetanse enn menn. Hvis jeg begynte å slå på hvilket som helst menneske som er mindre enn meg ville det blitt oppvask og jeg ville vært synderen. Ikke bare fordi det er fysisk størrelsesforskjell, men fordi jeg vet jeg kan volde større skade på det andre mennesket enn motsatt, og med viten og vilje går inn for akkurat det. Uansett må svaret være at vold er siste utvei, og at folk som bruker vold heldigvis ser ut til å være en liten minoritet. 

Kanskje er det heller ikke særlig relevant, for gode poenger begynner å bli mangelvare her. Ser ut som denne tråden er på vei av hengslene. Man får skylde på det motsatte kjønn, der er det alltid mangel på fornuftig tankegang. 

Helt riktig er det å utøve fysisk vold mot noen som er mindre og svakere enn seg selv et stort problem som kan føre til stor skade. Det er mye bedre å bare gå vekk ifra situasjonen, men dette kan også utnyttes kynisk, slik at den svake kan finne på nesten hva som helst uten at det får særlig konsekvenser. Det er fryktelig vanskelig å bedømme i slike situasjoner, da man ikke vet bakgrunnen for akkurat den situasjonen, men vold må uansett være siste utvei som du sier.

Neffi skrev også:

Sitat

Og legg merke til at det bare er andre menn som avbryter mannen. Det er altså ingen kvinner som bryter inn.

Dette stemmer ikke, så man kan jo lure på hvor mye hun egentlig har sett (fra 0:35 i den andre videoen avbryter en kvinne mannen).

I tillegg forklarer hun hvorfor menn reagerer:

Sitat

Mennene som bryter inn, gjør det vel mest for å selv fremstå som helten i historien, ganske uavhengig av hva som foregår. Slik at de selv får høyere status, bedre rykte og mer drag på damer.

Dette stemmer nok en del ganger, men tipper det oftest har å gjøre med at vold nesten alltid er en uakseptabel reaksjon som det reageres instinktivt på. Bare at hvis det er motsatt vei (kvinne slår mann) så reageres det ikke tilsvarende, og det er dette som oppleves urettferdig. Merk at det også kommer "jeg har aldri sett en mann bli slått av en kvinne". Vel.. hvilket univers befinner man seg i da? Har du aldri vært på by'n en sen Lørdagskveld? Jeg har sett utallige ganger at en kvinne slår en mann eksempelvis fordi hun ble sur for ett eller annet (og følte seg berettiget til å kunne slå), men greia er (som du er inne på) at de slår så mye svakere at mannen knapt gidder å reagere. Mens en mann kan gjøre enorm skade hvis han vil eller mister besinnelsen. Det kan forsåvidt damer også (med et våpen f.eks.), men det tilhører sjeldenhetene.

Også verdt å merke seg at det er en "doomed if you do, and doomed if you don't"-tankegang innbakt her. Hvis en mann reagerer på at en kvinne blir slått så er det tydeligvis først og fremst utav egoistiske motiver at mannen bryter inn (får høyere status, bedre rykte, mer drag på damer). Hvis en mann derimot bare hadde gått forbi i stillhet så hadde han fått høre at han ikke stod opp for vold mot kvinner. Så uansett hva du gjør så kommer du negativt ut. Det er ultra-feminisme i et nøtteskall. Hva ønsker egentlig slike kvinner at menn skal gjøre? Skal de holde oppe døren for deg? Trekke frem stolen? Betale regningen? Bryte inn hvis de blir slått? Voldtatt? Eller skal de bare la være?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Denne tråden går fortsatt? 

Menn flest ser etter lojalitet og respekt, spesielt respekt ovenfor en selv. Hvis en kvinne verdsetter seg selv som en vandrende fleshlight, hvorfor skal en mann verdsette henne enn som noe mer? Du kan ikke forvente at andre skal verdsette deg noe mer enn det du selv gjør(ofte, ihvertfall). Hvis hun ligger med mange er det allerede et rødt flagg når det kommer til både lojalitet og respekt, da det er et tegn på at hun har lite av dem, om ikke noe i det hele tatt. Disse kvinnene kommer mest sannsynligvis til å bli cat ladies når de nærmer seg 40 og de har seg selv å takke. 

Forventingene fra menn har vært mer eller mindre de samme i flere tusen år, samme med hva de kan generelt tilby. Vi har en million single her til lands. Hvor mange av de faktisk ønsker seg å finne noen? Hadde vært en interessant statistikk å se på og analysere.

Chris Williamson har også interessant innhold på emnet, og har flere personer som kommer inn og snakker om alt mulig rart.

 

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

@Fustasjeopphengsforkobling Min kommentar var bare en oppfølger av at alt kan brukes imot én (kjønn) hvis det er målet i seg selv. Tro meg, jeg klarer å vinkle alt som blir sagt til å være imot menn, akkurat som det serveres om kvinner. Spørsmålet er hvor langt dere vil dra leken?

Når det brukes som et argument mot kvinner at én kvinne beskylte en mann for mishandling når han kastet en serviett på henne, så er det ingen rasjonell virkelighetsoppfatning igjen i tråden (og mange andre tråder på forumet), og det er bare et eksempel av 900 000 000. 

Da kan man jo spørre seg hva poenget og målet er? 

Å diskutere reell kjønnsrolleproblematikk er ok. Men når folk svarer bare for å vise at de får til å snakke ned ett kjønn, så kjører jeg gjerne tilbake med samme mynt. En liten stund i alle fall. Til man trykker på 'ignore'. 

Jeg hører forskjell på argumenter med substans, og de uten.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Neffi skrev (19 minutter siden):

@Fustasjeopphengsforkobling Min kommentar var bare en oppfølger av at alt kan brukes imot én (kjønn) hvis det er målet i seg selv. Tro meg, jeg klarer å vinkle alt som blir sagt til å være imot menn, akkurat som det serveres om kvinner. Spørsmålet er hvor langt dere vil dra leken?

Tviler ikke på at du klarer det. Det vet jeg jo fra andre tråder (hvor jeg kunne fortsatt å plukke fra hverandre ting du skrev, påpekt feilslutninger og/eller misoppfatninger etc), men du ville ikke vise at du forstod hva jeg skrev, var ikke opptatt av at kvinner og menn skulle ha det så bra i sammen, og kom med stadige stråmenn, personangrep og unnamanøvre. I tillegg drev jeg visst med utmattelsesteknikk, umyndiggjorde deg, og åpenbart ville du ha det siste ordet også. Så da fikk du det. :)

Sitat

Når det brukes som et argument mot kvinner at én kvinne beskylte en mann for mishandling når han kastet en serviett på henne, så er det ingen rasjonell virkelighetsoppfatning igjen i tråden (og mange andre tråder på forumet), og det er bare et eksempel av 900 000 000. 

Hvorfor det? Har du ikke fått med deg at falske anklager er i vinden? Jeg har fått bullshit og falske anklager slengt etter meg selv. Det er ganske ubehagelig når det kan få store konsekvenser, og er tilnærmet umulig å motbevise (hvordan bevise noe som ikke fant sted?)

Sitat

Da kan man jo spørre seg hva poenget og målet er? 

Å snakke om falske anklager?

Sitat

Å diskutere reell kjønnsrolleproblematikk er ok. Men når folk svarer bare for å vise at de får til å snakke ned ett kjønn, så kjører jeg gjerne tilbake med samme mynt. En liten stund i alle fall. Til man trykker på 'ignore'. 

Jeg hører forskjell på argumenter med substans, og de uten.

Du hører ofte hva du selv vil høre, og kommer opp med dine egne forklaringer på alt mulig. Jeg får bare ønske deg lykke til!

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Comma Chameleon skrev (18 minutter siden):

Merkelig tankegang. Tenker du det samme om mannfolk som ligger med flere damer?

Enig i at det er en snodig tankegang. Ikke minst er den veldig endimensjonal. Kvinner vil jo også ha lojalitet og respekt. Dette er universelt gode egenskaper. Men, lojalitet avhenger ikke av hvor mange man har ligget med når det ikke har vært noe lojalitetsbrudd i utgangspunktet. Folk (menn og kvinner) endrer også syn på hva de vil på kort og mellomlang sikt og det er normalt at man vil ha et forhold i en periode og vil være singel i en annen periode, f.eks. etter et samlivsbrudd.

Når det er sagt, må jo gjerne de menn som tenker sånn være åpne om det - så blir det lettere for kvinner å luke dem vekk. Det er jo tydeligvis slik at menn strever mer i markedet enn kvinner (de klager i alle fall mest), og da gjør det jo ikke noe om noen frivillig melder seg ut.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
leticia skrev (15 timer siden):

Har du sett en mann bli slått til av en kvinne på åpen gate? Det har ikke jeg. Jeg har derimot sett en mann slå til en kvinne på åpen gate. 

Jeg har aldri sett en mann slå en kvinne nei, men jeg har sett kvinner slå menn mange mange ganger, kaste tallerkener har jeg også sett, det er litt klisje så måtte nevnes, jeg har også sett kvinner sende sine menn på raid for å banke andre menn fordi de på et eller annet vis ble krenket i dasskøen.

 

Neffi skrev (15 timer siden):

Mennene som bryter inn, gjør det vel mest for å selv fremstå som helten i historien, ganske uavhengig av hva som foregår. Slik at de selv får høyere status, bedre rykte og mer drag på damer.

Whiteknighting ? Ja sant, er ekkelt det greiene der, jeg skal slutte med det. 

Endret av skaftetryne32
  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
9 hours ago, Comma Chameleon said:

Merkelig tankegang. Tenker du det samme om mannfolk som ligger med flere damer?

Hvis hun ikke klarer å date en person av gangen er det et nokså sterkt tegn på mangel av respekt og lojalitet, samme gjelder hvis det er en mann. Ikke bare mangel på respekt ovenfor en selv men også motparten og et framtidig forhold i seg selv. Dog det er forskjeller mellom menn og kvinner, det å date flere har ikke samme konsekvens. 

Respekt kommer i mange former, inkludert det å vise at man klarer å begrense seg selv gjennom å velge en person som ser lovende ut gjennom dating. Skal hun ligge med alt og alle som har en puls er hun ikke bedre enn en "one night stand" og er ikke egnet for noe langvarig da hun ikke viser lojalitet selv til personen hun ligger med, og i det eksemplet ovenfor ville jeg ikke rørt henne selv med en stjålet penis og en falsk ID. Gudene vet hvor mange STDer hun har. 

Skal kvinner selge seg selv billig blir hun behandlet som om hun er billig. Menn, som med kvinner, er ikke interessert i dårlig kvalitet på varene. I dette tilfellet, en vare som er allerede ødelagt. 

Menn ser på slike kvinner som lav kvalitet. Hvis du vil date ei som har ligget med mange og mulig ligger med flere enn bare deg så får du være alene i å simpe/whiteknighte/være tøffelhelt. Slik lav kvalitet er ikke ønsket på min front.

Så har vi også litt interessante studier på emnet, dog ikke helt relatert..

https://www.psychologytoday.com/intl/blog/women-who-stray/201812/feminists-think-sexist-men-are-sexier-woke-men

https://theconversation.com/why-women-including-feminists-are-still-attracted-to-benevolently-sexist-men-101067

  • Liker 3
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar

En kvinne som har ligget med 300 menn på et år, Gud vet hvor mange totalt, er total no go. Iallfall bra hun er åpen om det, da både ons og forhold med henne for å finne ut senere ville trigget helseangst for hva enn som finnes av kjønnssykdommer. I tillegg ville jeg i et forhold aldri kunne stolt på henne. Hvis hun gikk på fest eller en tur på byen med venner, så hadde det vært vanskelig å ikke tenke at hun drev å knullet rundt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Comma Chameleon skrev (31 minutter siden):

Wow. Vet ikke om du kommer fra en liten by på sørlandet eller hva det er, men skjønner ikke hva du mener med "kvalitet".

Tror du et en person som har hatt sex med 10 personer er fysisk annerledes i forhold til en som har hatt sex med 2?

Nå tror jeg ikke den du siterer tenker at de er fysisk annerledes, men at det moralske kompasset er litt dårligere jo flere man har ligget med. (Men det gjelder såklart bare for damer da ;) )

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
leticia skrev (4 minutter siden):

Nå tror jeg ikke den du siterer tenker at de er fysisk annerledes, men at det moralske kompasset er litt dårligere jo flere man har ligget med. (Men det gjelder såklart bare for damer da ;) )

Om det gjelder bare for damer er vel opp til damer å vurdere. Hvis damer ønsker et forhold med en mann som ligger med 300 kvinner i året, så har de gitt sitt svar. Da jeg ikke er interessert i forhold til menn, uttaler jeg meg heller ikke om det da det ikke har noen betydning.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Eddie_Peddie skrev (49 minutter siden):

Om det gjelder bare for damer er vel opp til damer å vurdere. Hvis damer ønsker et forhold med en mann som ligger med 300 kvinner i året, så har de gitt sitt svar. Da jeg ikke er interessert i forhold til menn, uttaler jeg meg heller ikke om det da det ikke har noen betydning.

Neida, det er menn selv som tar denne vurderingen. (De menn som dette gjelder, ikke alle). Denne typen skal helst gå fra jomfru til jomfru, så reglene de har for kvinner gjelder såklart ikke dem selv. 

Jeg ser du nevner 300 i året som et tall her. Innlegget jeg svarte på handlet om det var forskjell på 2 eller 10 fram til nå, altså ikke årlig engang. Jeg tror de færreste hadde ønsket et forhold med noen som ligger med 300 i året uansett kjønn, så det du skisserer blir et litt ekstremt tilfelle, og er sikkert grunnen for at det blir en nyhetssak utav greia. At det rett og slett er litt sensasjonelt å gjøre. Altså ikke så veldig vanlig. 

https://www.smh.com.au/lifestyle/life-and-relationships/third-of-men-still-want-virgins-20080601-gdsg1b.html

Endret av leticia
endret i tekst og lagt til link
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
3 hours ago, Comma Chameleon said:

Wow. Vet ikke om du kommer fra en liten by på sørlandet eller hva det er, men skjønner ikke hva du mener med "kvalitet".

Tror du et en person som har hatt sex med 10 personer er fysisk annerledes i forhold til en som har hatt sex med 2?

En mann blir generelt sett dømt ut ifra hva han kan tilby av ressurser. En kvinne blir dømt ut ifra hvor mange hun har ligget og/eller vært i forhold med. Menn har kontroll over forhold, mens kvinner har kontroll over sex. Standardene for hva menn og kvinner blir dømt ut ifra er vidt forskjellige. 

Dette burde ikke være for vanskelig å forstå.

  • Liker 3
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Yakamaru skrev (37 minutter siden):

En mann blir generelt sett dømt ut ifra hva han kan tilby av ressurser. En kvinne blir dømt ut ifra hvor mange hun har ligget og/eller vært i forhold med. Menn har kontroll over forhold, mens kvinner har kontroll over sex. Standardene for hva menn og kvinner blir dømt ut ifra er vidt forskjellige. 

Dette burde ikke være for vanskelig å forstå.

Bullshit!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Yakamaru skrev (1 time siden):

En mann blir generelt sett dømt ut ifra hva han kan tilby av ressurser. En kvinne blir dømt ut ifra hvor mange hun har ligget og/eller vært i forhold med. Menn har kontroll over forhold, mens kvinner har kontroll over sex. Standardene for hva menn og kvinner blir dømt ut ifra er vidt forskjellige. 

Dette burde ikke være for vanskelig å forstå.

Har du vært i et forhold før?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
1 hour ago, leticia said:

Bullshit!

19 minutes ago, Comma Chameleon said:

Har du vært i et forhold før?

Noe sier meg at jeg traff spikern på hodet. :p

Og som er en av grunnene til at menn(og kvinner, men denne tråden er av menn, for menn, om menn) har de problemene de har nå til dags. Hvis det er et problem at menn skal få lov til å snakke åpent om de problemene de har så burde folk ta en titt i speilet og få en realitetssjekk. 

Det er fritt fram til å lage en separat tråd som ikke spesifikt omhandler menn. 

Endret av Yakamaru
Typo
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Yakamaru skrev (Akkurat nå):

Noe sier meg at jeg traff spikern på hodet. :p

Og som er en av grunnene til at menn(og kvinner, men denne tråden er av menn, for menn, om menn) har de problemene de har nå til dags. Hvis det er et problem at menn skal få lov til å snakke åpent om de problemene de har så burde folk ta en titt i speilet og få en realitetssjekk. 

Det er fritt fram å lage en separat tråd som ikke spesifikt omhandler menn.

Nei, du bomma fullstendig, derav min kommentar. Dette er kun dine tanker om hva kvinner søker. Og dine tanker om hvordan du verdsetter kvinner. Du trenger ikke projisere det over på alle andre kvinner og menn. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Yakamaru skrev (50 minutter siden):

Noe sier meg at jeg traff spikern på hodet. :p

Nei, du var helt på viddene og det er derfor jeg lurer på om du i det hele tatt har vært i et forhold. Kommentarene høres ut som noe noen har skrevet om de kun har lest om damer på nett og ikke pratet med de på ordentlig.

Det er som å bedømme alle menn eller alle kvinner utifra de verste eksemplene fra hver gruppe. Og det er jo ikke slik det er til vanlig. Ute her i landet er folk flest bare gjennomsnittlig og kjedelige og ønsker egentlig bare å være i et trygt og stabilt forhold med noen man er glad i og som er snill. De som ligger med 300 personer er ikke representativt for noen.

Endret av Comma Chameleon
  • Liker 3
Lenke til kommentar
2 hours ago, leticia said:

Nei, du bomma fullstendig, derav min kommentar. Dette er kun dine tanker om hva kvinner søker. Og dine tanker om hvordan du verdsetter kvinner. Du trenger ikke projisere det over på alle andre kvinner og menn. 

"Jeg har ikke et argument fordi jeg vet at det han sier er sant, så derfor skal jeg skrike og unngå argumentet istedet". 

Hvis ikke kvinner, hvem er det da som kontrollerer tilgangen til sex for menn? 

Hvis ikke menn, hvem er det da som kontrollerer tilgangen til forhold for kvinner?

Akkurat. Du har ikke noe svar fordi du vet jeg har rett. 

1 hour ago, Comma Chameleon said:

Nei, du var helt på viddene og det er derfor jeg lurer på om du i det hele tatt har vært i et forhold. Kommentarene høres ut som noe noen har skrevet om de kun har lest om damer på nett og ikke pratet med de på ordentlig.

Det er som å bedømme alle menn eller alle kvinner utifra de verste eksemplene fra hver gruppe. Og det er jo ikke slik det er til vanlig. Ute her i landet er folk flest bare gjennomsnittlig og kjedelige og ønsker egentlig bare å være i et trygt og stabilt forhold med noen man er glad i og som er snill. De som ligger med 300 personer er ikke representativt for noen.

Har du ikke lest noe som helst i disse trådene og kommer inn blind? For det virker sånn.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...