Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Tinder er skadelig for menn.


Anbefalte innlegg

Neffi skrev (På 2.11.2023 den 10:39 PM):

Tro meg, jeg klarer å vinkle alt som blir sagt til å være imot menn, akkurat som det serveres om kvinner. Spørsmålet er hvor langt dere vil dra leken?

Ah. Så det er en lek hvor det er om å gjøre å skylde mest mulig på det andre kjønn for deg. Det var ikke klart for meg, men det forklarer mye.

Det blir mer konstruktivt om du ikke gjør det til en konkurranse om å finne mest dritt på en størst mulig gruppe. Hvis noe virker overdrevent eller latterlig for deg; Spør. Ikke bare gå ut ifra at det er for å sverte mest mulig fordi det ikke ga mening for deg i øyeblikket.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Yakamaru skrev (På 3.11.2023 den 6:56 PM):

Skal en kvinne få lov til å ha standarder til en mann skal en mann få lov til å ha standarder til en kvinne også.

Er veldig mange menn som ikke vil ha en kvinne som har ligget rundt mye. For mange menn er en kvinnes fortid interessant på samme måte som en manns framtid er for mange kvinner. 

Man kan jo tenke på det slik: Dersom man har stjålet noe i en butikk. Senere blir man oppsøkt av politiet som har funnet deg og anklager deg for tyveri.

Kan man nå si til politiet: Jeg har sluttet å stjele og lever livet mitt basert på andre normer nå.

Hva vil politiet nå gjøre? Godta det, eller arrestere deg for fortiden din?

Det hadde vært fint om verden var slik at man bare en dag kunne si at - nå gjelder ikke fortiden min for meg lengre, men det virker noe utopisk.

Endret av fokkeslasken
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

leticia skrev (På 4.11.2023 den 8:30 PM):

Hvis du mener med ordet ydmykhet, som i at kvinner skal være underdanige, så kvesser jeg klørne, og kunne ikke vært mer uenig, just say'in :thumbdown:

Sammenligner du ydmykhet med underdandighet er det vel strengt tatt et "du"-problem, og burde ikke projiseres over på alle andre som snakker med deg.

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
leticia skrev (På 4.11.2023 den 11:53 PM):

Jeg syns det blir rart at man skal "rate" personer. Den er en tier, åtter, treer osv. Å ha mål i livet og litt "spisse albuer" er ikke det samme som å være høy på pæra. (Jeg har ikke kikket på noen av disse videoer som er lagt ut, ei heller har jeg interesse av å gjøre det). Men jeg kan tenke meg hvordan disse damer er. De er altså ikke representative for hvordan damer normalt er. Så hvis man bare sitter inne og ser på youtube og ikke kommer seg ut i det virkelige liv og opplever damer på en normal måte, så får man et veldig skjevt syn på hvordan damer som gruppe er. Klart disse du ser på i videoene finnes, men de er i et sterkt mindretall, så jeg ser ikke poenget med at disse skal få lov å definere synet på damer generelt.

Får jeg bare legge til her, siden vi er så uenige om "alt", at dette er jeg helt enig i.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Fustasjeopphengsforkobling skrev (7 timer siden):

Det er kanskje mulig å opprette en konto (i tilfelle brudd), men man sier jo egentlig til partneren sin da at; deg stoler jeg egentlig ikke på, og det er også et problem. Da ville jeg blitt usikker på om jeg burde vært med denne personen i det hele tatt - fordi et forhold bygges på tillit (som også er knyttet til kjærlighet). Det er ikke annet å bygge det på, og dersom det gjøres (slik at man føler seg trygg) så burde det bety (så lenge man er oppegående nok selv) at man har funnet en real nok person som, tross skilsmisse, også klarer å gjøre opp noenlunde rettferdig. Jeg synes det da holder å ha en kontrakt som sier at alt skal deles 50/50. For et annet problem er jo at dersom man har en slik konto, som du nevner, men bare har ên inntekt - så blir det nok litt vanskelig å legge av store beløp på en slik konto. Jobber begge er det nok enklere - hvis man da ikke også har dyrere bolig og utgifter ellers på grunn av det. Ellers finnes vel også ordninger som tilbyr økonomisk hjelp om man likevel skulle havne ille ut, men kommer kanskje an på kommunen man bor i. 

Det er vel sånn cirka 50 % av alle ekteskap som går i oppløsning. Sikkert enda oftere når man er samboere, fordi det er mye enklere å dra fra hverandre da. Å opprette en konto som sparing, ikke bare i tilfelle et brudd, men særlig pga at den ene personen skal unngå å leve kun på minstepensjon når hen kommer i den alderen. 

Man må faktisk ta høyde for at personen man stolte på ikke er så ærlig som man trodde. Det ser man f.eks ved utroskap og ved dårlige økonomiske avgjørelser, f.eks at man har tatt opp gjeld den andre ikke vet om. En kontrakt med at man bør dele alt 50 /50 vil jo også inkludere gjeld man i utgangspunktet ikke visste om. 

Joda, det finnes økonomiske ordninger, som sosialhjelp bostøtte o.l. dersom man skulle komme dårlig ut av en skilsmisse / brudd. Men det er jo nettopp dette som bør unngås, og derfor bør man ikke overlate styringen av økonomien til kun den ene personen i forholdet. 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
knopflerbruce skrev (6 timer siden):

Når var sist noen hørte en oppegående mann referere til en kjæreste med et tall? Det skjer knapt.

Nettopp. Stort sett så går det i, hu var fin, søt, hyggelig, flink osv. Aldri referert med et tall. 

 

knopflerbruce skrev (6 timer siden):

Mitt inntrykk er at kvinner i stor grad er tilfreds med situasjonen "finner jeg ingen som er en god match, har jeg det bedre alene", i motsetning til den gruppen av menn som lar mangel på matcher på Tinder o.l. gå inn på seg. Vinklingen hos flere her, vitner jo også om det. "Kvinner som sikter for høyt, slik at menn forblir single".

Ditt inntrykk stemmer nok ganske godt. En slik holdning "kvinner sikter for høyt, slik at menn forblir single" forteller også ganske mye holdningene til den personen som kommer med slike uttalelser. Da setter man sin egen verdi over den man liksom eventuelt skal være glad i. 

 

knopflerbruce skrev (6 timer siden):

Er også enig med deg i poenget med sånne stereotype tjenester. Det kan tolkes som vennlighet, men også som en forventning om at man er svak. Det blir litt som om jeg, som mann, skulle bakt en kake og kvinner skulle ilt til for å hjelpe til. Sikkert ikke vondt ment, men man kan jo lukte forventningen om at menn er mennesker som ikke kan sånt. Det koster lite å spørre den det gjelder om man er den ene eller den andre sorten, Komplimenter og hjelp er jo der når man har gjort noe spesielt bra eller trenger en ekstra hånd. Jeg har ikke vært borti kvinner som løper etter meg for å hjelpe meg med ting, men den litt overempatiske som skal gi skryt for trivialiteter kjenner jeg til. Det kan man godt blåse i, tenker jeg. Komplimentene blir mindre verdt når de brukes hele tiden. Og, det hinter jo også om lave forventninger (derav at jeg kommenterer det i denne settingen).

Ja, det burde ikke være så vanskelig egentlig. Kommunikasjon og evnen til å lytte kan løse det meste hvis man er usikker.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
skaftetryne32 skrev (3 timer siden):

Menn lider av det samme, menn er liksom ikke i stand til å ta seg av barn tenker mange kvinner, disse i praksis kvinnerådene som deler ut retten til samvær med barn gir nesten alltid fast bosted til kvinnen. Vi har mange fordommer å ta knekken på, både den ene å den andre veien. 

Ja, jeg er enig i at det er fordommer begge veier. Og at det er like mye kvinner som står i veien for positiv endring som det er menn. Akkurat når det gjelder barnefordeling så må man ta med i betraktning at man ønsker å gjøre det beste for barna, og at det er barna som har rett på samvær, ikke foreldrene som har den retten. Og de eneste to tilfellene der jeg vet at en mann har fått omsorgen så var moren ufør (30 år siden), og rusmisbruker (nåtid). 

Jeg mener at 2 normale foreldre, som vil det beste for barna sine, hører på barna hvilken ordning de ønsker, uten å påvirke dem på noen måte, og at saken holdes utenfor rettssystemet. For meg så er utgangspunktet at denne fordelingen skal være 50 /50 hvis ikke det er årsaker som vanskeliggjør dette, f.eks foreldrenes egne ønsker om mindre samvær, rus, vold, psyke, sykdom, og sist men ikke minst barnas eget ønske om fordeling. 

Men... og dette er vel hovedpoenget mitt. At hvis vi får bort fordommer på det ene området (arbeidslivet) så vil fordommene mot fordeling i hjemmet også gradvis forsvinne. Og motsatt, hvis man starter i hjemmet med en fordeling som lik permisjon, like sykedager, lik arbeidsmengde i hjemmet osv, så vil fordommene om hvordan arbeidslivet skal organiseres også gradvis forsvinne. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
fokkeslasken skrev (44 minutter siden):

 

Sammenligner du ydmykhet med underdandighet er det vel strengt tatt et "du"-problem, og burde ikke projiseres over på alle andre som snakker med deg.

Er det et meg problem når ydmykhet og underdanighet er beskrevet på denne måten?

Ydmykhet (av norrønt auðmjúkr i betydningen jeg/noen «som lett blir myk») betegner en persons egenskap, ved at vedkommende personlig viser beskjedenhet, saktmodighet og underdanighet i forholdet til omverdenen

.https://no.wikipedia.org/wiki/Ydmykhet

 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
fokkeslasken skrev (1 time siden):

Ah. Så det er en lek hvor det er om å gjøre å skylde mest mulig på det andre kjønn for deg. Det var ikke klart for meg, men det forklarer mye.

Det blir mer konstruktivt om du ikke gjør det til en konkurranse om å finne mest dritt på en størst mulig gruppe. Hvis noe virker overdrevent eller latterlig for deg; Spør. Ikke bare gå ut ifra at det er for å sverte mest mulig fordi det ikke ga mening for deg i øyeblikket.

Du får kaste en serviett på meg, sånn at jeg skjønner hva du mener.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
1 hour ago, fokkeslasken said:

Klarer du også fortelle hva denne "Rydd rommet ditt" greia er for noe, eller er det bare noe du syntes høres tullete ut så da repeterer du det?

"Clean your room" er mer eller mindre som å si "har du et problem så burde du fikse det", eller "du burde ha ditt eget bo i stand før du går ut og prøver å hjelpe andre". Det er vagt fordi det er opp til enhver hva du putter i de ordene. Du kan til og med ta det bokstavelig talt også, og rydde opp i hjemmet ditt og holde det ved like. Er mer ment som inspirerende ord og/eller en type moral, eller mentalitet. Du er til syvende og sist ansvarlig for din egen helse og tilværelse, og det er mange der ute som trenger den pushen og/eller inspirasjon for å rydde opp i livet sitt. 

Overvektig? Gå ned i vekt og kom deg i det minste til et bedre nivå vekt-messig. 

Sosial angst? Ser på det som om det er noe du må utfordre deg selv om å klare å håndtere om ikke erobre som en angst, gå ut og snakk med folk.

Dårlige sosiale evner, leser sosiale ting annerledes, problemer med å lese folk, etc? Erfaring er den beste kuren her, og jo mer du har interaksjoner med folk jo bedre. 

Lite jobb erfaring? Finn deg noe, spiller liten rolle så lenge kollegaene dine er positive til å ha en ny en på jobben, og miljøet er bra.

Jordan Peterson er en av de viktigere personene som inspirerte meg til å rydde opp i livet mitt rundt 2016/2017-ish og har fulgt han i noen år nå. I 2016 var jeg en overvektig taper med lite jobb erfaring, sosial angst så det ljomer, lite sosialt tilpasset og erfaring(Autismen hjalp ikke akkurat her xD), ingen referanser eller førerbevis, +++. Det var veldig, veldig mye som jeg måtte ta tak i. Dog for meg var det viktig å plante noen frø og lære meg hvordan de skal tas vare på sånn at de kan gro til store og pene trær. Var en del "trial and error", men sluttresultatet står for seg selv. Tjener 500k i året uten tillegg, har gått ned 24kg, sosiale angsten er ikke der lenger og er mer som om noen står og skriker på deg en 100m unna. Du hører ikke hva tullingen sier og du har ingen interesse heller. Har truckførerbevis for T1, T2 og T4 og fikk meg førerkort klasse B i november 2021 når jeg bestod førerprøva. Har en søt liten Hyundai i30 1.6L(90hp) 2012 modell som jeg tok med meg der og da for 79 lapper rett fram og hun er en drøm å kjøre. Er litt morsomt å kalle bilen for "dama" da det blir forvirrende for folk. :lol:

Dog for at "Clean your room" skal ha noen innvirkning må du ha en interesse av å forbedre deg selv og være interessert i selvinnsikt. Ha kritikk ovenfor en selv og adressere ting man mulig burde gjøre noe med og/eller forandre, om det er så lite som spisevaner. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
fokkeslasken skrev (2 timer siden):

Klarer du også fortelle hva denne "Rydd rommet ditt" greia er for noe, eller er det bare noe du syntes høres tullete ut så da repeterer du det?

Greia med å rydde rommet sitt, er at det handler om å ta tak i livet sitt, og ikke skylde på alle andre. Og det starter gjerne der. I rommet du sitter. Det er en helt normal 'alle vet vel det', men tydligvis vet ikke alle det, og J.P. traff en nerve der og fikk sitt publikum. Jeg syns det er fint at han får folk til å rydde rommene sine. Å videre sammenligne mennesker med hummer, syns jeg ikke er så bra. Vi mennesker har ingen likhetstegn med hummer som art. Men han traff på å rydde rommet sitt. Syns han skal ha ære for det. Så jeg drar fram det poenget hans, fordi jeg liker å løfte fram det positive folk gjør.

Akkurat som at du er flink til å se halene på bellkurvene i normalfordelinger. Det skal du ha cred for.

Og @Fustasjeopphengsforkobling har veldig fine tanker om kjærlighet, det skal han ha cred for.

Og @leticia har noe så inn i hampen ben i nesen. Beundrer henne til tusen. Det skal hun ha cred for!

Og @knopflerbruce har skjønt at kvinner kan være mer rasjonell enn menn. Revolusjonerende å si det høyt! Beundringsverdig. Det syns jeg han skal ha cred for.

Og @Krøvel Vellevoll ser ting stort og i farger. Vakkert hode må jeg si. Det syns jeg han skal ha cred for.

Og @Comma Chameleon er utrolig åpensindig. Det syns jeg (tror det er en han?) han skal ha cred for.

Og @itgrevelin er en hissigpromp. Veldig nyttig hvis Russland skulle invadere oss. Det skal han ha cred for!

...men det betyr ikke at jeg er enig i alt som blir sagt.

Endret av Neffi
  • Liker 2
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
1 hour ago, fokkeslasken said:

Man kan jo tenke på det slik: Dersom man har stjålet noe i en butikk. Senere blir man oppsøkt av politiet som har funnet deg og anklager deg for tyveri.

Kan man nå si til politiet: Jeg har sluttet å stjele og lever livet mitt basert på andre normer nå.

Hva vil politiet nå gjøre? Godta det, eller arrestere deg for fortiden din?

Det hadde vært fint om verden var slik at man bare en dag kunne si at - nå gjelder ikke fortiden min for meg lengre, men det virker noe utopisk.

Folk blir dømt ut ifra de valgene de tar, om det er kvinner eller menn som blir dømt spiller ingen rolle. De blir også dømt lettere eller hardere avhengig av hva slags valg de har tatt avhengig av kjønn. 

Din fortid gjelder kanskje ikke for deg, men den gjelder for andre og det er ikke noe man kan løpe fra. Har en kvinne en historikk med dårlige forhold sier det mye om kvinnen. Hvorfor dater du bad boys når du vet at hjertet ditt mest sannsynligvis vil bli knust? Det finnes veldig mange menn som ville tatt usedvanlig godt vare på deg og elsket deg veldig høyt hvis de bare hadde fått en sjanse til å vise at du ikke vil bli behandlet dårlig. 

Dog det kan også hende at kvinnen bare har dårlig lykke/hell også. Vennekretsen hennes er kanskje ikke akkurat den beste og gir dårlige råd og mulig gir introduksjoner til menn som de ikke burde, hun gikk til et sted til feil tidspunkt, og vet ikke hva hun skal se etter med tanke på kriterier for å finne en mann som ikke vil behandle henne dårlig, +++. Det er mange muligheter for hvorfor en kvinnes fortid har dårlige forhold i seg, men det kunne lett blitt diskutert i det uendelige da vi har uendelige kombinasjoner som kan være årsaken. 

Lenke til kommentar
Neffi skrev (6 timer siden):

Det går sikkert an for mange å gjøre det sånn, men for å bruke meg selv som eksempel, fungerer det over hode ikke. Altså, rent teoretisk går det sikkert an, men jeg er biologisk skrudd sammen sånn at hvis jeg er nær noen, så lager hjernen min hormoner som skaper tilknytning i en sånn grad at det bare ville gjort vondt og i beste fall ville skapt en kognitiv disonnans som er svært så ubehagelig å stå i.

Og det tror jeg ikke jeg er alene om. Så vår (de som har det sånn) biologiske makeup støtter ikke en slik livsstil.

Jeg har ikke implisert at det gjelder alle, men de som nettopp "ligger rundt" vil, på det tidspunktet i livet, som regel føle det slik. Ellers ville man jo latt være. Enten det er menn eller kvinner det er snakk om (konseptet er jo uavhengig av kjønn).

  • Liker 1
Lenke til kommentar
knopflerbruce skrev (6 minutter siden):

Jeg har ikke implisert at det gjelder alle, men de som nettopp "ligger rundt" vil, på det tidspunktet i livet, som regel føle det slik. Ellers ville man jo latt være. Enten det er menn eller kvinner det er snakk om (konseptet er jo uavhengig av kjønn).

Tja, eller gjør noen det fordi 'gjengen' gjør det og fordi de ikke klarer å ta nok hensyn til seg selv i søken etter bekreftelse? Det vet vi ikke. Mennesker er utrolig sårbare vesen og ikke alltid så rasjonell. 

Unge mennesker dras gjerne ut i drikke-miljøer rundt en form for sosialt press. Blir man ikke med havner man utenfor. Og drikker man, mister man bedømningskraft og hemninger, derifra er veien kort. Ikke sikkert noen av disse valgene er så veldig reflektert over.

Men la oss si du har rett. Det gjør det triveligere å tenke på i alle fall.

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
fokkeslasken skrev (3 timer siden):

Man kan jo tenke på det slik: Dersom man har stjålet noe i en butikk. Senere blir man oppsøkt av politiet som har funnet deg og anklager deg for tyveri.

Kan man nå si til politiet: Jeg har sluttet å stjele og lever livet mitt basert på andre normer nå.

Hva vil politiet nå gjøre? Godta det, eller arrestere deg for fortiden din?

Det hadde vært fint om verden var slik at man bare en dag kunne si at - nå gjelder ikke fortiden min for meg lengre, men det virker noe utopisk.

En smule spesielt å sammenlikne tyveri (som altså impliserer å ta noe uten samtykke) med sex MED samtykke. Skal du sammenlikne, måtte det være mellom tyveri og voldtekt. Eller det å kjøpe en gjenstand i butikken gjentatte ganger med det å ha sex med samtykke med flere. I begge av disse tilfellene ville det vært konsekvent "bedømning".

Men dette "manneproblemet" løses jo greit hvis det å ligge rundt er sett på som noe negativt, slik at menn som har ønske om ONS får som fortjent når de ikke når opp i konkurransen. Det er hvertfall det som logisk følger fra et syn om at "det å ligge med flere i ung alder er noe som følger en videre". Jeg får igjen påpeke at man ikke har noen anledning til å sjekke sannheten, så alle kvinner som leser dette kan i prinsippet bare si "jeg har ligget med to personer i hele mitt liv" uansett antall. Det oppfordrer jeg dem ellers til å gjøre, da dette er private detaljer som ikke angår tredjepart. En kjæreste har ikke noe med hva man gjorde i russetiden å gjøre, ingen har krav på å få vite ens seksuelle "rulleblad".

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Neffi skrev (3 minutter siden):

Tja, eller gjør noen det fordi 'gjengen' gjør det og fordi de ikke klarer å ta nok hensyn til seg selv i søken etter bekreftelse? Det vet vi ikke. Mennesker er utrolig sårbare vesen og ikke alltid så rasjonell. 

Unge mennesker dras gjerne ut i drikke-miljøer rundt en form for sosialt press. Blir man ikke med havner man utenfor. Og drikker man, mister man bedømningskraft og hemninger, derifra er veien kort. Ikke sikkert noen av disse valgene er så veldig reflektert over.

Men la oss si du har rett. Det gjør det triveligere å tenke på i alle fall.

 

Mulig vi misforstår hverandre. Jeg tenker ikke at alle ONS er så gjennomtenkte. Uten å implisere at det er gal avgjørelse, heller - det meste vi gjør i hverdagen er jo i kategorien "ikke gjennomtenkt" fordi vi ikke reflekterer så mye rundt livets små avgjørelser. Det er kanskje ikke nødvendig, heller. Om to personer lå sammen fordi det føltes riktig i nuet, tenker jeg at det er greit (såfremt man ikke er i et forhold e.l. med andre, da).

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Yakamaru skrev (2 timer siden):

"Clean your room" er mer eller mindre som å si "har du et problem så burde du fikse det", eller "du burde ha ditt eget bo i stand før du går ut og prøver å hjelpe andre". Det er vagt fordi det er opp til enhver hva du putter i de ordene. Du kan til og med ta det bokstavelig talt også, og rydde opp i hjemmet ditt og holde det ved like. Er mer ment som inspirerende ord og/eller en type moral, eller mentalitet. Du er til syvende og sist ansvarlig for din egen helse og tilværelse, og det er mange der ute som trenger den pushen og/eller inspirasjon for å rydde opp i livet sitt. 

Overvektig? Gå ned i vekt og kom deg i det minste til et bedre nivå vekt-messig. 

Sosial angst? Ser på det som om det er noe du må utfordre deg selv om å klare å håndtere om ikke erobre som en angst, gå ut og snakk med folk.

Dårlige sosiale evner, leser sosiale ting annerledes, problemer med å lese folk, etc? Erfaring er den beste kuren her, og jo mer du har interaksjoner med folk jo bedre. 

Lite jobb erfaring? Finn deg noe, spiller liten rolle så lenge kollegaene dine er positive til å ha en ny en på jobben, og miljøet er bra.

Jordan Peterson er en av de viktigere personene som inspirerte meg til å rydde opp i livet mitt rundt 2016/2017-ish og har fulgt han i noen år nå. I 2016 var jeg en overvektig taper med lite jobb erfaring, sosial angst så det ljomer, lite sosialt tilpasset og erfaring(Autismen hjalp ikke akkurat her xD), ingen referanser eller førerbevis, +++. Det var veldig, veldig mye som jeg måtte ta tak i. Dog for meg var det viktig å plante noen frø og lære meg hvordan de skal tas vare på sånn at de kan gro til store og pene trær. Var en del "trial and error", men sluttresultatet står for seg selv. Tjener 500k i året uten tillegg, har gått ned 24kg, sosiale angsten er ikke der lenger og er mer som om noen står og skriker på deg en 100m unna. Du hører ikke hva tullingen sier og du har ingen interesse heller. Har truckførerbevis for T1, T2 og T4 og fikk meg førerkort klasse B i november 2021 når jeg bestod førerprøva. Har en søt liten Hyundai i30 1.6L(90hp) 2012 modell som jeg tok med meg der og da for 79 lapper rett fram og hun er en drøm å kjøre. Er litt morsomt å kalle bilen for "dama" da det blir forvirrende for folk. :lol:

Dog for at "Clean your room" skal ha noen innvirkning må du ha en interesse av å forbedre deg selv og være interessert i selvinnsikt. Ha kritikk ovenfor en selv og adressere ting man mulig burde gjøre noe med og/eller forandre, om det er så lite som spisevaner. 

Jeg er ikke overrasket over at det ligger litt JP i bunn, ut fra det du skriver ellers. Han støtter kanskje dette med "kvinners fortid bla bla"?

Forøvrig har det vært poenget mitt fra første post at menn burde ta tak i det som hindrer dem i å møte kvinnene på det de ønsker, fremfor å gjøre som de jeg krangler med her - som i hovedsak ender opp med å klage over et "rigget system", "kravstore kvinner" eller andre måter å dytte ansvaret og endringsbyrden bort fra den (kronisk) single.

Men igjen: man trenger ikke JP for å skjønne dette, selv jeg har skrevet det i tilsvarende tråder lenge før JP ble noen kjendis. Og, jeg er ikke alene. "Gjør noe med problemene dine" er ikke en banebrytende tanke bare noen få intellektuelle er i stand til å finne.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...