Gå til innhold

iPhone 13-tråden


Evil-Duck

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

  

3 hours ago, minim said:

Det er på mange måter rimeligere å kjøpe iPhone selv om innkjøpet i seg selv er dyrere.  Jeg skifter telefoner 2-3ganger i året og gjengangeren er at gjensalgsverdi er mye høyere på en iPhone så selger du like før lansering så kan du ofte få igjen typ 9k om du ga 12k for den ny. Kjøpte du den på DnB supertilbud til 10k da så har du telefon for 1k i året. Dette var tilfelle for min 12pro nå. S21u kostet vel 14.5k ny og jeg fikk igjen 8.5k. Mer ukurante android telefoner som xiaomi mi 10pro måtte jeg dumpe enda lenger ned i pris siden disse selger dårligere enn de kjente fra Samsung. 
 

Velger du å ikke selge så har du også en rimeligere telefon på sikt med det at du har oppdateringer til nyeste iOS i 5-6år fremover sånn at telefonen er fullt brukbar mye lenger. Der opplevde vel du allerede på din Samsung telefon å ikke få oppdateringer å da kan en fort bli akterutseilt på at en ikke får nye features eller at appene er laget til android 11, men telefonen henger igjen på 10 selv om det er bare en 1-2år gammel telefon. 

Stemmer, på S9 fikk man kun 2 os versjoner. Nå fra S20 tror jeg, får man 3 os versjoner men Apple er klart best her. Min S9 ble kjøpt i 2018. Altså litt over 3 år gammel nå og får kun Android 10. 11 og 12 kommer ikke til den.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Windoge skrev (2 timer siden):

Sony sine er bedre. Det er Samsung sine også, men Samsung Buds Pro har ingen app til iPhone.

Men på iPhone fungerer AirPods mye bedre enn alt annet så jeg hadde valgt enten vanlig eller pro om du skal ha trådløse propper. Veksling mellom Apple dingser og telefoner virker så kjapt. Av/på med propper og bruk av singlepropper samt bytting underveis i et teams møte eller hva det skal være virker så bra. Dette er pga W1 chippen til Apple som de andre ikke har. AirPods på en samsung virker like dårlig som Samsung buds på en iPhone så det har bare med at de lager utstyret sitt til å snakke best sammen med sitt eget..
 

Jeg har et par vanlige som blir mest brukt til alt annet enn der det støyer. Pro er ikke like behagelige å sitte med over tid for min del. Pro proppene er ok på støydemping, men Sony er nok hakket hvassere IMO. 
 

Lenke til kommentar
1 hour ago, minim said:

Men på iPhone fungerer AirPods mye bedre enn alt annet så jeg hadde valgt enten vanlig eller pro om du skal ha trådløse propper. Veksling mellom Apple dingser og telefoner virker så kjapt. Av/på med propper og bruk av singlepropper samt bytting underveis i et teams møte eller hva det skal være virker så bra. Dette er pga W1 chippen til Apple som de andre ikke har. AirPods på en samsung virker like dårlig som Samsung buds på en iPhone så det har bare med at de lager utstyret sitt til å snakke best sammen med sitt eget..
 

Jeg har et par vanlige som blir mest brukt til alt annet enn der det støyer. Pro er ikke like behagelige å sitte med over tid for min del. Pro proppene er ok på støydemping, men Sony er nok hakket hvassere IMO. 
 

Vet ikke hva du definerer som mye bedre. Så lenge du kan ta proppene ut av boksen og inn i øret ditt, så fungerer de vel som annonsert? AirPods er gode de, sier bare at du får mer for pengene hos andre.

Lenke til kommentar
Windoge skrev (44 minutter siden):

Vet ikke hva du definerer som mye bedre. Så lenge du kan ta proppene ut av boksen og inn i øret ditt, så fungerer de vel som annonsert? AirPods er gode de, sier bare at du får mer for pengene hos andre.

At man slipper blåtann fikleriet og at de "bare virker". At de sømløst kan bytte mellom proppene å lade underveis uten brudd sliter jeg med å få til på jabra proppene mine f.eks. Har man parret de mot to enheter så ordner de seg greit i forhold til mange  andre propper som en da får det evinnelige blåtann parings marerittet med. De veksler sømløst mellom ipad/macbook/iphone. Listen bare fortsetter. Det er vel noe som er nevnt i omtrent samtlige reviews også så det er gjerne mer utfyllende forklart der. Samsung buds fungerer forøvrig på samme måte på en samsung telefon, og der er som nevnt airpodsa tilbake på blåtann klønestadiet igjen også pga W1 chippen som ikke er like tett integrert mot samsung telefoner. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det vanskeligste med overgangen fra Samsung er st iPhone er unødvendig vanskelig å navigere med en hånd. Hvorfor kan jeg ikke gå tilbake ved å blad til både høyre og venstre i absolutt alle applikasjoner? I mange tilfeller må man trykke på noe helt i det ene hjørnet. Hvorfor kan man ikke dra ned meldinger eller kontrollsenteret ved å dra ned på midten av skjermen? Fryktelig tungvindt.

 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Windoge skrev (44 minutter siden):

Det vanskeligste med overgangen fra Samsung er st iPhone er unødvendig vanskelig å navigere med en hånd. Hvorfor kan jeg ikke gå tilbake ved å blad til både høyre og venstre i absolutt alle applikasjoner? I mange tilfeller må man trykke på noe helt i det ene hjørnet. Hvorfor kan man ikke dra ned meldinger eller kontrollsenteret ved å dra ned på midten av skjermen? Fryktelig tungvindt.

 

Hvor er det du ikke får gått tilbake med sveip? 

Du kan aktivere noe lignende på iPhone. Om du går i tilgjengelighet->bevegelser og skrur på rask tilgang så kan du ved et raskt sveip ned helt nederst på skjermen «dra» hele skjermen ned så du når toppen med en hånd. Da når du greit begge sider samt toppen om det er andre ting der du skulle nådd som ikoner. Jeg kom til at det enkleste er å la være å kjøpe Max utgaven :p 

 

edit: når du sveiper ned så start ca 5-6mm opp på skjermen og sveip lett ned mot kanten. Det skal ikke mye til. Går kjapt når en er vandt med det og da når du til enhver tid hele skjermen med en hånd på en 13pro ihvertfall. 

Endret av minim
Lenke til kommentar
brukernavn331 skrev (7 minutter siden):

Er MTP klovner fordi du bestilte et 12 pro deksel og forventet at det passet din 13 pro, eller var det noe jeg ikke forstod her?

de selger 13 deksler som egt er til 12. sak på det på reddit og. mange som tror det er identiske telefoner og bare selger 12 under 13.. faen meg irriterende, kamera passer ikke litt engang

Lenke til kommentar
PepsiMaks skrev (2 timer siden):

de selger 13 deksler som egt er til 12. sak på det på reddit og. mange som tror det er identiske telefoner og bare selger 12 under 13.. faen meg irriterende, kamera passer ikke litt engang

Sikker på at de ikke har sendt feil produkt? Feil kan jo skje akkurat i overgangen når nye deksler til nye modeller kommer inn.

Endret av brukernavn331
  • Liker 1
Lenke til kommentar
12 hours ago, PepsiMaks said:

de selger 13 deksler som egt er til 12. sak på det på reddit og. mange som tror det er identiske telefoner og bare selger 12 under 13.. faen meg irriterende, kamera passer ikke litt engang

Ikke bare er kameraet annerledes, men telefonen er også tykkere på grunn av større batteri. Jeg ser også at høytaleren til øret har ny posisjon, så heller ikke skjermbeskytter til iPhone 12 vil fungere på de nye.

Lenke til kommentar
Windoge skrev (49 minutter siden):

Ikke bare er kameraet annerledes, men telefonen er også tykkere på grunn av større batteri. Jeg ser også at høytaleren til øret har ny posisjon, så heller ikke skjermbeskytter til iPhone 12 vil fungere på de nye.

Det fungerer fint, har montert mange 12 skjermbeskyttere på 13 :) Når man kjøper skjermbeskytter fra Spigen til 13 så ser man at under klistremerket under er det 12 det står, så de har bare rebrandet med nye lapper 

Lenke til kommentar

Endelig fått mine Ottterbox Symmetry og Otterbox Defender XT etter å ha vært på venteliste hos Eplehuset i evigheter.

Begge casene er råbra, på høyde med Spigen vil jeg si. Veldig dyre, men fornøyd. 

https://www.otterbox.com/en-us/iphone-13-pro/symmetry-series--antimicrobial-case-with-magsafe/77-83588.html#start=1

https://www.otterbox.com/en-us/iphone-13-pro/defender-series-pro-xt-with-magsafe/77-85618.html#prefn1=featuresRefinements&prefv1=For+MagSafe&sz=28&start=1

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...