Gå til innhold

iPhone 13-tråden


Evil-Duck

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
9 minutes ago, Randeboy said:

iPhone 7 har nå fått iOS 15 og den er 7 år gammel. 

Og den fungerer like godt? Noe som irriterer meg med Samsung er at eks. S9 kun får 2 nye hovedversjoner og er utestengt fra Android 11. Nå får nyere Android telefoner 3 hovedversjoner men jeg synes det er for lite.
 

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

En på jobb har iPhone 8 (fra 2017). Den fikk iOS 15 og virket til å fungere helt greit, men selvsagt ikke like responsiv som min telefon. Jeg gjetter på at iPhones får oppdateringer i 5-6 år, men da er de uansett så pass treige at de egner seg mest som reserve telefonen.

Jeg klarer nå ikke å se noe forskjell i hastighet  mellom 13 Pro og 12 Pro. Appene åpnes opp øyeblikkelig på begge. Tror det er førte gang at jeg ikke merker noe forskjell. Vet ikke om det er et godt tegn eller ikke 🙃 

Endret av Joooakim
  • Liker 1
Lenke til kommentar
7 minutes ago, Joooakim said:

En på jobb har iPhone 8 (fra 2017). Den fikk iOS 15 og virket til å fungere helt greit, men selvsagt ikke like responsiv som telefon. Jeg gjetter på at iPhones får oppdateringer i 5-6 år, men da er de uansett så pass treige at de egner seg mest som reserve telefonen.

Jeg klarer nå ikke å se noe forskjell i hastighet  mellom 13 Pro og 12 Pro. Appene åpnes opp øyeblikkelig på begge. Tror det er førte gang at jeg ikke merker noe forskjell. Vet ikke om det er et godt tegn eller ikke 🙃 

5-6 år er mer i min gate. Jeg er ikke tilhenger av at telefonen er  utdatert etter 2 OS versjoner.

Hvor får jeg raskest tak i en iPhone 13 Pro 128GB nå? Vurderer blå. Apper jeg har kjøpt på google playstore får bare være. Jeg går nok u ansett for 13 Pro pga. bedre batteritid enn 12 Pro.

EDIT:
En uting er at min mor har Google Wifi hvor jeg må bruke Google Home (Var tidligere appen Google Wifi) app for å administrere det for henne. Men kjører en Galaxy S10 VM i Virtualbox som gjør oppgaven (på laptopen).

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Theo343 skrev (33 minutter siden):

Og den fungerer like godt? Noe som irriterer meg med Samsung er at eks. S9 kun får 2 nye hovedversjoner og er utestengt fra Android 11. Nå får nyere Android telefoner 3 hovedversjoner men jeg synes det er for lite.
 

Den fungerer helt greit den ja. Apple er flink til å gi oppdateringer til gamle enheter. Selv den ene iPaden til barna som er ganske gammel nå fungerer helt utmerket.

 

Lenke til kommentar
2 minutes ago, Randeboy said:

Den fungerer helt greit den ja. Apple er flink til å gi oppdateringer til gamle enheter. Selv den ene iPaden til barna som er ganske gammel nå fungerer helt utmerket.

 

Jeg har selv en gammel førstegenerasjons iPad Air som jeg bruker som sofanettleser, fjernkontroll for en del ting og til oppskrifter mm. Den er altså 8 år gammel og kjører iOS 12 tror jeg det er.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Googlet iOS 15 nå og den støttes helt til førstegenerasjon iPhone SE som kom i 2016.

Jeg har blå (lyseblå-grå) iPhone 13 Pro :)

Sjekket med Prisjakt.no og kunne bare se at butikken Power hadde inne 13 Pro.

Nordmenn er bare helt gale etter å kjøpe nye telefoner, meg inkludert😎 Å kjøpe et nytt kjøleskap til 13.000 sitter langt inne, men ny telefon ingen problem 😅🙈

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg tar meg ofte god tid når jeg skal ha ny telefon. Det er årsaken til at jeg eks. har skippet både S20, S20 FE og S21.

Problemer og issues viser seg ofte ikke før en stund etter launch og man vet først en stund etter det igjen om problemene blir løst eller ei. Eks. som med batteritiden til iPhone 12 Pro. Jeg bytter heller ikke telefon før jeg har flere grunner til det som er årsakent til at jeg skippet S10.

Det siste jeg ønsker er å bruke mye penger på en telefon som har issues jeg ikke kan leve med eller bruke mye penger på noe som gir meg veldig lite.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Theo343 skrev (2 timer siden):

Hvor mange iOS versjoner fremover er man garantert fra Apple nå?

Jeg mener de garanterer 5år, men iPhone 6s fikk vel på sjette året nå om jeg ikke regner feil. Oppdateringen kommer også samme dag uansett hvor ny gammel telefonen er så man henger med ganske lenge. Lenger enn hardwaren vil jeg si. 

Brukte en 6s plus fra 2015 nå før jeg fikk denne siden jeg solgte unna samsungen. Den er litt tregere, men absolutt ikke ubrukelig. Batteriet henger dog ikke med lenger. Det har jeg skiftet en gang også, men lurer på om cpu jobber så hardt bare med å kjøre iOS at det går utover batteritiden. Jeg slapp å lade den igjennom dagen, men den var helt tom i 21-22tiden i motsetning til 13pro som i går hadde nesten 7.5t screen om time med 27% igjen. 

Lenke til kommentar

For min del er Apple et selskap som gjør meg ganske så trygg på at jeg blir fornøyd med det jeg kjøper. De har ikke alltid det nyeste og beste, men produktene fungere stort sett meget bra.

Opplevde forresten ikke at 12 Pro hadde dårligere batterikapasitet enn 11, men iPhone 7 (hvis jeg husker riktig) var rimelig håpløs å bruke ute i kuldegrader. Måtte ha den liggende på magen under t-skjorta for at den ikke skulle slå seg av.
 

Jeg bestilte fra Apple,. Fungerer helt greit det selv om jeg liker best å hente telefonen selv (syns det er litt stress med å gå å vente på telefon fra transportselskapet mens man er på jobb).

Lenke til kommentar
Theo343 skrev (56 minutter siden):

Min iPhone 5S var en telefon som var utsatt for en dårlig batch med wifi chip men det var ikke noe problem å sende den i retur til apple.no.

I løpet av helgen bestiller jeg nok da iPhone 13 Pro 128GB med silikondeksel og skjermbeskytter. Evt. prøve å finne noe med plass til 1-2 plastkort i dekselet.

Jeg gikk til innkjøp av Spigen Valentinus med MagSafe. Kan virkelig anbefales :)

Endret av brukernavn331
Lenke til kommentar
41 minutes ago, brukernavn331 said:

Jeg gikk til innkjøp av Spigen Valentinus med MagSafe. Kan virkelig anbefales :)

Og Magsafe lading fungerer lite bra når man har en slik? Det skader heller ikke nøkkelkortet til jobb eller bankkortet?

Og en helt annen ting. Kan man lade iPhone 12 og 13 på generiske trådløse ladere eller må det være en magsafe lader? Tenker eks. biler som har trådløse ladere innebygd osv.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Joooakim skrev (4 timer siden):

For min del er Apple et selskap som gjør meg ganske så trygg på at jeg blir fornøyd med det jeg kjøper. De har ikke alltid det nyeste og beste, men produktene fungere stort sett meget bra.

Opplevde forresten ikke at 12 Pro hadde dårligere batterikapasitet enn 11, men iPhone 7 (hvis jeg husker riktig) var rimelig håpløs å bruke ute i kuldegrader. Måtte ha den liggende på magen under t-skjorta for at den ikke skulle slå seg av.
 

Jeg bestilte fra Apple,. Fungerer helt greit det selv om jeg liker best å hente telefonen selv (syns det er litt stress med å gå å vente på telefon fra transportselskapet mens man er på jobb).

Enig med deg ang 12pro batteritiden. Den var tvert om ganske bra. Jeg fikk kortere batteritid med Samsung S21 ultra selv om alt av tester sier noe annet. Synst det er en gjenganger å jeg lurer på om det kan ha med at jeg har et litt annet bruksmønster med lite spilling samt at Apple generelt har vært gode på lavt idle strømforbruk. 

Lenke til kommentar
Theo343 skrev (34 minutter siden):

Og Magsafe lading fungerer lite bra når man har en slik? Det skader heller ikke nøkkelkortet til jobb eller bankkortet?

Og en helt annen ting. Kan man lade iPhone 12 og 13 på generiske trådløse ladere eller må det være en magsafe lader? Tenker eks. biler som har trådløse ladere innebygd osv.

Kort som bruker magnetstripe vil alltid ta skader av å ha magneter i nærheten av seg så de bør en ikke blande med en telefon med fult av magneter på baksiden, men det sakt har vel de aller fleste droppet magnetstripe nå, RFID og NFC kort bryr seg ikke om magnetene. 

iPhone lader på en hvilken som helst Qi lader, men om du vil ha høyest effekt (15 watt?) må du ha en magsafe lader.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...