Gå til innhold

iPhone 13-tråden


Evil-Duck

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
42 minutes ago, minim said:

Det står der også; «The answer is no. Using iTunes is not required. You have other choices.»

Man må ikke ha det men som resten av artikkelen skriver så fører det til en del ulemper. Man må sjelden noe som helst, jeg må ikke kjøre Android telefon via google play store heller men det er ulemper med å være utenfor økosystemet.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Theo343 skrev (27 minutter siden):

Man må ikke ha det men som resten av artikkelen skriver så fører det til en del ulemper. Man må sjelden noe som helst, jeg må ikke kjøre Android telefon via google play store heller men det er ulemper med å være utenfor økosystemet.

Jeg kommer ikke på en eneste ulempe med å ikke bruke iTunes egentlig. iCloud til sync er sømløst og oppdateringer får man rett på telefonen. Har ikke lest hele artikkelen, men hadde ikke bekymret meg stort for iTunes. 

Lenke til kommentar
Theo343 skrev (14 minutter siden):

De står i artikkelen.

Skummet igjennom igjen uten å finne noe. Virker som en artikkel med wow overskrift for å fange lesere egentlig. 

Icloud: Man bruker jo en form for sky lagring i 2021, men insisterer en på å gjøre det manuelt så kan det være iTunes forenkler. 

musikk: Spotify, Apple music, YouTube, Tidal osv. sikkert noen nisje-brukere på mp3/Flac enda, men de er nok i fåtall.

apps: AppStore på telefonen? Kan ikke se NOEN fordel whatsoever med å ta det via iTunes.

bøker osv: Amazon, Apple og en røys med apper. Igjen bare tungvint med iTunes.

som de to over meg er inne på så blir det ytterst sjeldent brukt. Kan ikke huske å aktivt ha brukt iTunes på sikkert 7-8år minst. Om man er i nisje gruppene med flac så kan en vel bare installere det? 

Endret av minim
Lenke til kommentar
6 minutes ago, minim said:

Skummet igjennom igjen uten å finne noe. Virker som en artikkel med wow overskrift for å fange lesere egentlig. 

Godt å se at man da ikke lenger er avhengig av iTunes for å ha all administrasjon oversiktlig samlet på en plass. Backup til iCloud er da evt. det eneste hvor man må betale hvis man har mye data man ønsker backup av.

 

 

 

Lenke til kommentar
Theo343 skrev (6 minutter siden):

Godt å se at man da ikke lenger er avhengig av iTunes for å ha all administrasjon oversiktlig samlet på en plass. Backup til iCloud er da evt. det eneste hvor man må betale hvis man har mye data man ønsker backup av.

 

 

 

Jepp. Men backup går via Google disc, jotta og lignende også for en god del ting. Telefonen er best å ta via iCloud for å få sømløs restore igjen. Jeg liker å ha alt i iCloud bare fordi det virker så bra med alt samlet. 200gb abo er bare 29kr/mnd. Nå har jeg 2Tb til 99kr og så deles det på 5 enheter i familien så vi slipper mange små abo. Du kan bruke 1stk abo på så mange enheter/iCloud kontoer du vil mener jeg, men man går jo fort tom for gb :x 

Lenke til kommentar

 

Etter flere dager på jobbreise ble det for hektisk å dra innom Bergen for å hente iPhone 13 Pro Max'en som ligger på den lokale 7-11'en så jeg får heller leve uten til mandag kveld. 

Jeg er litt usikker denne gangen om jeg skal bytte til 13 Pro siden Max er i grenseland størrelsesmessig og nå som batteriet på den mindre Pro'en virker levelig sammenlignet med 12 Pro. 

Etter å ha sett mange videoer på YouTube så virker det som om Apple faktisk har levert i år på løftet om bedre batteritid og det selv med 120hz skjerm. Så jeg er glad jeg hoppet forbi Fold 3 som jeg vurderte sterkt som erstatter for 12 Pro Max nå som jeg får et av markedets beste kameraer, skjerm og batteritid med 13 Pro Max. 🙂 

Jeg forventer ikke en revolusjon når jeg bytter mobil neste uke men tror det blir en god mobil å bruke kommende året. Må bare vurdere om 13 Pro er riktig størrelse i år. 

Lenke til kommentar
Hedonism skrev (10 minutter siden):

 

Etter flere dager på jobbreise ble det for hektisk å dra innom Bergen for å hente iPhone 13 Pro Max'en som ligger på den lokale 7-11'en så jeg får heller leve uten til mandag kveld. 

Jeg er litt usikker denne gangen om jeg skal bytte til 13 Pro siden Max er i grenseland størrelsesmessig og nå som batteriet på den mindre Pro'en virker levelig sammenlignet med 12 Pro. 

Etter å ha sett mange videoer på YouTube så virker det som om Apple faktisk har levert i år på løftet om bedre batteritid og det selv med 120hz skjerm. Så jeg er glad jeg hoppet forbi Fold 3 som jeg vurderte sterkt som erstatter for 12 Pro Max nå som jeg får et av markedets beste kameraer, skjerm og batteritid med 13 Pro Max. 🙂 

Jeg forventer ikke en revolusjon når jeg bytter mobil neste uke men tror det blir en god mobil å bruke kommende året. Må bare vurdere om 13 Pro er riktig størrelse i år. 

Jøss...

I år bestilte jeg begge modellene, sov om jeg definitivt har mest trua på vanlig Pro utgaven. Men når du begynner å lure på å gå vekk fra Max, da bør i hvert fall jeg gjøre det 🙂. Nesten moro å lese at du vurderer den "lille" iPhonen 🙂

Lenke til kommentar
torbjornhb skrev (2 minutter siden):

Jøss...

I år bestilte jeg begge modellene, sov om jeg definitivt har mest trua på vanlig Pro utgaven. Men når du begynner å lure på å gå vekk fra Max, da bør i hvert fall jeg gjøre det 🙂. Nesten moro å lese at du vurderer den "lille" iPhonen 🙂

Blir bare mer og mer gla for at jeg droppet Max også. Fint å kunne bruke den litt med en hånd igjen. Blir spennende å se hva du ender med. 

Batteriet er ofte en grunn til å velge de store, men de har gitt vanlig 13 pro et enormt løft også. Har brukt den MYE i dag å jeg har bare kommet meg ned til 60%. Sjekk drain test videoene på YouTube nå!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
minim skrev (1 time siden):

Blir bare mer og mer gla for at jeg droppet Max også. Fint å kunne bruke den litt med en hånd igjen. Blir spennende å se hva du ender med. 

Batteriet er ofte en grunn til å velge de store, men de har gitt vanlig 13 pro et enormt løft også. Har brukt den MYE i dag å jeg har bare kommet meg ned til 60%. Sjekk drain test videoene på YouTube nå!

Ja det jeg skrev til @Hedonism gjelder også deg ☺️.

Moro å se to Max bruker gå for den mindre utgaven. Nesten usikker på om jeg skal åpne telefonen, eller sende den rett i retur. Er helt avhengig av å kunne bruke den med en hånd.

Lenke til kommentar
torbjornhb skrev (3 timer siden):

Ja det jeg skrev til @Hedonism gjelder også deg ☺️.

Moro å se to Max bruker gå for den mindre utgaven. Nesten usikker på om jeg skal åpne telefonen, eller sende den rett i retur. Er helt avhengig av å kunne bruke den med en hånd.

Går fra 12 Pro Max jeg også, til 13 Pro.

Kona har en vanlig iPhone 12, og denne størrelsen passer meg mye bedre.

Å bruke Pro Max med en hånd går ikke for meg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Skjønner ikke dette med alle som mener pro Max ikke kan brukes med en hånd såpass at man ikke Kn bruke den? Jeg har korte fingre og har brukt 11 pro Max og 12 pro Max helt fint med en hånd. Både hjemme på jobb og når man ikke skal bruke mobil med den andre hånden på rattet.  
 

tør å vedde på at om dere måler lengden på fingrene deres så er dem enten like lang eller lengre enn mine. 

Endret av Smultring77
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Smultring77 skrev (1 time siden):

Skjønner ikke dette med alle som mener pro Max ikke kan brukes med en hånd såpass at man ikke Kn bruke den? Jeg har korte fingre og har brukt 11 pro Max og 12 pro Max helt fint med en hånd. Både hjemme på jobb og når man ikke skal bruke mobil med den andre hånden på rattet.  
 

tør å vedde på at om dere måler lengden på fingrene deres så er dem enten like lang eller lengre enn mine. 

Ja, enda lettere er det å få adresselinjen ned etter iOS 15

Lenke til kommentar
brukernavn331 skrev (1 time siden):

Noen som merker den lille delayen når man trykker på power-knappen for å vekke skjermen? Blir på en måte en fade-in. En nesten litt irriterende «feature».

Det har jeg ikke tenkt over, men mulig det er noe de gjør for å gi en illusjon av at faceid er kjappere? jeg forsøkte å skru på «reduser bevegelser», men det utgjorde ingenting. 
 

takk forresten. Når jeg var innom innstillinger->tilgjengelighet->bevegelser så fant jeg et valg som heter «begrens bildefrekvens». Var ikke klar over at den kunne senkes. Nå vet jeg ærlig talt ikke om det er noe poeng lenger ettersom batteriet selv på 120Hz er helt rått. 6t 49min skjerm på tid har jeg nå siden forrige lading og den har 31% gjenværende. Slike tider har jeg savnet :) 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...