Gå til innhold

iPhone 13-tråden


Evil-Duck

Anbefalte innlegg

Evil-Duck skrev (1 time siden):

jeg har hatt denne  noen måneder, funker som bare juling den, kan ikke forstå at den originale apple laderen skal være noe bedre.

https://www.komplett.no/product/1182528/mobiler-klokker/tilbehoer-til-mobiltelefoner/ladere/magsafe-lader?q=magsafe#

 

Den der fungerer bra ja, kjøpte nettopp en slik. Det man må passe på når man kjøper tredjeparts MagSafe-ladere som det der er at noen er på kun 5 watt. 😅

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen her som har kjøpt Spigen GLAS.TR EZ FIT? 

https://skalhuset.no/no/mobiltilbehor/apple/iphone-13/iphone-13-iphone-13-pro-skjermbeskytter-glastr-ez-fit-2-pack/

Er det meningen at busslomma på glasset ikke skal være like stort som busslomma på telefonen? Ser ut som at det akkurat ikke dekker sensorene. 

 

Edit: En annen ting vedr. eksport av bilder fra telefonen til PC. HEIC formatet, er det en enkel måte å få konvertert dette til jpeg?

Endret av Hotel Papa
Lenke til kommentar
Hotel Papa skrev (3 timer siden):

Edit: En annen ting vedr. eksport av bilder fra telefonen til PC. HEIC formatet, er det en enkel måte å få konvertert dette til jpeg?

Om du bruker iCloud så slipper du vel å tenke på det tror jeg. Hvordan er det du eksporterer bilder? Jeg bruker å bare gå på icloud.com om jeg ikke har icloud installert på pcen og bare laste ned bildene jeg skal ha derfra. Da kommer de som JPEG. Om man har iCloud installert så har du en egen mappe i filutforsker (på windows maskiner) som heter "iCloud photos" der alle bildene ligger i JPEG format. De er lagret som HEIF i iCloud også, men de gjør konverteringen automatisk så man skal slippe å tenke på det. 

Lenke til kommentar
Hotel Papa skrev (På 7.10.2021 den 8.37):

Noen her som har kjøpt Spigen GLAS.TR EZ FIT? 

https://skalhuset.no/no/mobiltilbehor/apple/iphone-13/iphone-13-iphone-13-pro-skjermbeskytter-glastr-ez-fit-2-pack/

Er det meningen at busslomma på glasset ikke skal være like stort som busslomma på telefonen? Ser ut som at det akkurat ikke dekker sensorene. 

 

Edit: En annen ting vedr. eksport av bilder fra telefonen til PC. HEIC formatet, er det en enkel måte å få konvertert dette til jpeg?

Jeg har dette på iPhone 13 Pro Max og det er likt som tidligere skjermbeskyttere fra Belkin, de dekker ikke busslommen. Det går rundt sensorene, ikke over.

Lenke til kommentar

Etter å ha brukt 13pro siden lansering nå så må jeg bare si at i år traff de spikeren. Det er små oppdateringer over hele linjen slik som alle produsenter gjør for tiden, men samlet sett nå så har de truffet slik jeg mener en smart telefon bør være. Batteriet leverer så til de grader kombinert med skjermen som jeg var små skeptisk til om ville ødelegge nettopp den gode batteritiden vi er vant med fra 12 pro/pro Max. I high end segmentet stikker de rett og slett av med min uoffisielle pris i 2021 som beste smart telefoner akkurat som i fjor med 12pro. Tror faktisk at i år blir det første året på lenge der jeg bare hopper over å skifte til android telefon da de trenger en stund på å ta igjen forspranget. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Jakobk skrev (31 minutter siden):

Har 12 pro god batteritid da? Det opplever i alle fall ikke jeg, Er nok hovedgrunnen til at jeg går over til 13 pro Max.

Ja. Mener jeg postet en dag med 11timer screen on time i iPhone 12 tråden, men 13 holder ut en del lenger enn 12ern igjen. 11 timer får du nok ikke med mye spilling å slikt så da er pro Max tingen. 

Lenke til kommentar
Jakobk skrev (25 minutter siden):

Spiller ikke noe særlig, men er aldri i nærheten av slike skjermtider på en lading. Mulig det er noen innstillinger.

Jeg kunne ha greit 7-8timer SOC , 11 var ekstremt, men da var det mye netflix titting på en reisedag med dødtid mener jeg å huske. Jeg hadde ikke gjort noe med instillingene som skulle tilsi batterisparing egentlig. Alt av notifikasjoner på, blåtann/wifi osv. 

Lenke til kommentar

Det er mange som har hatt dårlig erfaring med batteritiden, eller rettere sagt "levetiden til batteriet" på iPhone 12-serien. Ser noen mener det er iOS 14 som var aggressiv på batteriet, men det er usikkert...

Uansett, veldig mange som opplevde rask degradering av batteriet på iPhone 12 modellene, så satser på bedre levetid på denne serien. Hittil har 13 Pro innfridd!

Lenke til kommentar

Dårlig batterilevetid på en et år gammel telefon?

Min 12 Pro Max var på 97% kapasitet etter ca 1 år, ladet fullt opp hver natt. Kona sin 12 er også på 97%.

Når det kommer til 13 Pro er jeg veldig fornøyd med batteriet, ingen tvil om at den er bedre på batteri enn min Samsung Note10 selv med mindre batteri.

Endret av FiveInline
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Windoge skrev (24 minutter siden):

Hvorfor har engelsk tastatur på iPhone bedre ordliste? Bytter jeg til engelsk får jeg opp forskjellige ordvalg og en bedre autokorrektur. 

Bruker du swiftkey eller tilsvarende? Om det er den innebygde så tar det noe tid å lære den opp. Den blir bedre etterhvert som du bruker den.. Jeg opplever også at den virker bedre i starten med Engelsk valgt, men nå fungerer den Norske helt fint etter noen ukers bruk. Jeg tok ikke restore fra iCloud denne gangen, men neste gang du skifter og tar restore følger ordboken med videre så du slipper å starte på nytt. 

Lenke til kommentar
Windoge skrev (1 time siden):

Hvorfor har engelsk tastatur på iPhone bedre ordliste? Bytter jeg til engelsk får jeg opp forskjellige ordvalg og en bedre autokorrektur. 

Vet ikke om andre språk er bedre, men den norske er tragisk i forhold til den engelske. Der den engelske virker som swiftkey er den norske utdatert som bare det. Og så må man bytte tastatur for å bytte mellom norsk og engelsk der man i feks swiftkey kan bruke to språk på samme tastatur.

TLDR; Bruk swiftkey

Lenke til kommentar
3 hours ago, Comma Chameleon said:

Vet ikke om andre språk er bedre, men den norske er tragisk i forhold til den engelske. Der den engelske virker som swiftkey er den norske utdatert som bare det. Og så må man bytte tastatur for å bytte mellom norsk og engelsk der man i feks swiftkey kan bruke to språk på samme tastatur.

TLDR; Bruk swiftkey

Det er nettopp det jeg mener. Den engelske fungerer som Swiftkey, mens den norske er sånn passe middelmådig. Swiftkey har også en bedre integrering av norsk og engelsk tastatur under ett tastatur, mens på iOS sitt må jeg bytte mellom de to. 

Lenke til kommentar
Windoge skrev (9 minutter siden):

Det er nettopp det jeg mener. Den engelske fungerer som Swiftkey, mens den norske er sånn passe middelmådig. Swiftkey har også en bedre integrering av norsk og engelsk tastatur under ett tastatur, mens på iOS sitt må jeg bytte mellom de to. 

Helt enig. Og grunnen til at jeg gikk tilbake til SwiftKey, selv etter å ha prøvd noen måneder med det innebygde. Ganske heftig glipp av Apple når det kommer til brukervennlighet her.

Lenke til kommentar
4 minutes ago, Comma Chameleon said:

Helt enig. Og grunnen til at jeg gikk tilbake til SwiftKey, selv etter å ha prøvd noen måneder med det innebygde. Ganske heftig glipp av Apple når det kommer til brukervennlighet her.

Får prøve Swiftkey igjen. Var det jeg brukte på min forrige Samsung, og var aldri misfornøyd. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...