Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Han dytta, jeg spytta


Chakra

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
1 minute ago, Theo343 said:

Det skjer faktisk at kapable kvinner gir menn rundjuling. Det er ikke søkt i det hele tatt.

Hadde ei dame som sparka en mann til blods med sine høyhæler, på et av utestedene jeg jobba på før. Dype, dype sår ble det og en ambulanse til sykehuset.

Just now, Salvesen. said:

Ok flott, du får kose deg me fantasiene dine

Du har tydeligvis aldri vært i arbeid i utelivet.

Endret av shockorshot
  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Theo343 skrev (1 time siden):

Når du snakker ovenfra ned til andre så bør du kanskje forholde deg faktuelt selv. Hvem her sier at man har lov til det?

Min kommentar var ikke rettet mot det, men heller mot en del utsagn som tildels restferdigjorde denne typen oppførsel på bakgrunn av ganske rare argumenter. For eksempel at spytting er det samme som å banke opp noen på grunn av smittefare eller som en bruker sa, drapsforsøk. Så var det hele denne greia med om det er bedre å banke opp en mann enn en kvinne. En rar debatt som på ingen måte er relevant. 

Lenke til kommentar
shockorshot skrev (Akkurat nå):

Hadde ei dame som sparka en mann til blods med sine høyhæler, på et av utestedene jeg jobba på før. Dype, dype sår ble det og en ambulanse til sykehuset.

😳 sykt... 

 

 jeg er ikke voldelig, heldigvis..overrasket meg selv når jeg spytta . Er jo ille i seg selv. som politi sa; han gikk langt over grensen og det er uakseptabelt. De vet jeg spytta på han, men det er ikke greit å banke noen blå og blodig av den grunn

Lenke til kommentar
Theo343 skrev (2 minutter siden):

Jeg har ingen fantasier om dette. Trener BJJ med ei snerten dame på 60kg som hadde tatt meg om hun ville :)

Og derfor er det greit å utøve vold på små damer? Eller like greit som å utøve vold på tilsvarende størrelse menn som sannsynligvis kan forsvare seg? Lykke til i retten med den forklaringen. 

Men for all del, det er dine meninger. Skal ikke legge meg opp e de jeg. Som du bør la være å legge deg opp i andres meninger.

Lenke til kommentar

Å gå til angrep på noen med unødvendig mye vold, uten at det foreligger en reel trussel er tåpelig, og det blir enda mer tåpelig dersom den du gjør det mot tilsyneltatende ikke er i stand til å stoppe angrepet. 

Å forsvare seg er forsåvidt greit, jeg kan forstå at det kan være nødvendig å slå ned ei dame, men det er lang vei fra en nødvendighet voldelig handling, til det å gå til voldsomt angrep fordi man får en bitchslap, blir spyttet på eller får en kommentar om at man har liten penis. 

 

 

Lenke til kommentar
Baranladion skrev (1 time siden):

Sist jeg slo til noen gikk jeg også på barneskolen 

Er ikke akkurat noen slåsskjempe jeg heller, men jeg har nå gitt noen ørefiker på mine 45 år. Men spytte har jeg liksom ikke helt fått meg til å gjøre i voksen alder. 

Når noen heller ØL'en over hodet på deg helt uten noen foranledning, så er dte bare en velplassert knyttneve som gjelder. Jeg fikk riktignok en bot i dette tillfelle, noe jeg syntes var innafor, for det var jo ikke i selvforsvar jeg slo, men for hevnen sin skyld. 

Men det var vel anvendte 4.000 kroner. Hantenker seg nok om to ganger før han gjør det samme igjen med noen andre vil jeg tro. 

Hadde jeg spyttet så hadde han jo bare slått tilbake (eller noe). Det vil jeg jo ikke. Jeg vil jo hindre i at han gjentar det, samt få en hevn, samtidig som jeg følte det var på sin plass med en lærepenge. 

Men til TS. Når du spytter så uskadligjør du ikke akkurat motparten. Du gjør bare saken værre. Enten får du klinke til han midt i planeten, eller så får du innse at slaget er tapt og bare gå din vei. Når du valgte å gjøre som du gjorde, så ble det som det ble. Vi må alle leve med konsekvensene av det vi gjør. 

Men å slå i rent selvforsvar er noe helt annet. Dette skal man ikke bli straffet for. Men i fylla så er det som oftest to som danser tango. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Bjerknez skrev (5 minutter siden):

Er ikke akkurat noen slåsskjempe jeg heller, men jeg har nå gitt noen ørefiker på mine 45 år. Men spytte har jeg liksom ikke helt fått meg til å gjøre i voksen alder. 

Når noen heller ØL'en over hodet på deg helt uten noen foranledning, så er dte bare en velplassert knyttneve som gjelder. Jeg fikk riktignok en bot i dette tillfelle, noe jeg syntes var innafor, for det var jo ikke i selvforsvar jeg slo, men for hevnen sin skyld. 

Men det var vel anvendte 4.000 kroner. Hantenker seg nok om to ganger før han gjør det samme igjen med noen andre vil jeg tro. 

Hadde jeg spyttet så hadde han jo bare slått tilbake (eller noe). Det vil jeg jo ikke. Jeg vil jo hindre i at han gjentar det, samt få en hevn, samtidig som jeg følte det var på sin plass med en lærepenge. 

Men til TS. Når du spytter så uskadligjør du ikke akkurat motparten. Du gjør bare saken værre. Enten får du klinke til han midt i planeten, eller så får du innse at slaget er tapt og bare gå din vei. Når du valgte å gjøre som du gjorde, så ble det som det ble. Vi må alle leve med konsekvensene av det vi gjør. 

Men å slå i rent selvforsvar er noe helt annet. Dette skal man ikke bli straffet for. Men i fylla så er det som oftest to som danser tango. 

Et alternativ kunne jo vært å tilkalt vakta og fått vedkommende fjernet, da hadde man sluppet en potensielt skade på en fyr som kanskje hadde fått i seg litt for mye, og du hadde sluppet bot på 4.000. Du måtte kanskje gått resten av kvelden med øl i håret og på klæra, men det måtte du uansett. 

Jeg skjønner poenget med lærepenge, men jeg mener det er en feil vei å gå når det kommer til samfunnsutvikling, hvis alle skal gå rundt å gi lærepenger når de blir provosert, så anser jeg det for å være uheldig. Det vil også bli rimelig dyrt for deg, hvis du skal lære opp folk som er provoserende på den måten ;) Uansett hvor mange lærepenger du gir, så fødes det nye idioter hvert eneste minutt. 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Baranladion skrev (4 minutter siden):

Et alternativ kunne jo vært å tilkalt vakta og fått vedkommende fjernet, da hadde man sluppet en potensielt skade på en fyr som kanskje hadde fått i seg litt for mye, og du hadde sluppet bot på 4.000. Du måtte kanskje gått resten av kvelden med øl i håret og på klæra, men det måtte du uansett. 

Jeg skjønner poenget med lærepenge, men jeg mener det er en feil vei å gå når det kommer til samfunnsutvikling, hvis alle skal gå rundt å gi lærepenger når de blir provosert, så anser jeg det for å være uheldig. Det vil også bli rimelig dyrt for deg, hvis du skal lære opp folk som er provoserende på den måten ;) Uansett hvor mange lærepenger du gir, så fødes det nye idioter hvert eneste minutt. 

 

 

 

 

Jeg tror vi er sikre på at denne "Puben" ikke hadde vakt, og at det er en del av issuet.

Dette er en klassisk nekt av servering som går galt. Det er en del av jobben å nekte servering, og når gjestene er fulle så kan de bli sure og kranglete.

Da skal de kastes ut og ikke dyttes eller bankes. Det er rett og slett bråk det, og ikke pubdrift.

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar
Baranladion skrev (1 minutt siden):

Et alternativ kunne jo vært å tilkalt vakta og fått vedkommende fjernet, da hadde man sluppet en potensielt skade på en fyr som kanskje hadde fått i seg litt for mye, og du hadde sluppet bot på 4.000. Du måtte kanskje gått resten av kvelden med øl i håret og på klæra, men det måtte du uansett. 

Jeg skjønner poenget med lærepenge, men jeg mener det er en feil vei å gå når det kommer til samfunnsutvikling, hvis alle skal gå rundt å gi lærepenger når de blir provosert, så anser jeg det for å være uheldig. Det vil også bli rimelig dyrt for deg, hvis du skal lære opp folk som er provoserende på den måten ;) Uansett hvor mange lærepenger du gir, så fødes det nye idioter hvert eneste minutt. 

 

 

 

 

Er helt enig med deg. Politisk korrekt alt du sier. Jeg ser den. Men når man sitter der og får ØL'en helt over hodet så er det vertfall noe som skjer i mitt hode som vil gjøre alt annet enn å "sladre" til en dørvakt. 

Jeg så de 4.000 kronene som en invistering i min egen mentale helse. Følte meg mye bedre etterpå når personen det gjaldt gikk slukøret ut etter å ha ligget på gulvet i noen sekunder. 

Lenke til kommentar
Bjerknez skrev (1 minutt siden):

Er helt enig med deg. Politisk korrekt alt du sier. Jeg ser den. Men når man sitter der og får ØL'en helt over hodet så er det vertfall noe som skjer i mitt hode som vil gjøre alt annet enn å "sladre" til en dørvakt. 

Jeg så de 4.000 kronene som en invistering i min egen mentale helse. Følte meg mye bedre etterpå når personen det gjaldt gikk slukøret ut etter å ha ligget på gulvet i noen sekunder. 

Ja men du eier ikke, og driver en Pub gjør du vel???

Lenke til kommentar
Bjerknez skrev (4 minutter siden):

Er helt enig med deg. Politisk korrekt alt du sier. Jeg ser den. Men når man sitter der og får ØL'en helt over hodet så er det vertfall noe som skjer i mitt hode som vil gjøre alt annet enn å "sladre" til en dørvakt. 

Jeg så de 4.000 kronene som en invistering i min egen mentale helse. Følte meg mye bedre etterpå når personen det gjaldt gikk slukøret ut etter å ha ligget på gulvet i noen sekunder. 

Nåja, rent objektiv sett så har du jo tapt på en del måter, du har uansett blitt våt, du har kanskje fått vondt i hånda, muligens blitt ksatet ut/arrestert og samtidig tapt penger på det. At du har fått slukket din hevntørst er et godt poeng, helt klart.  Denne sirkelen vil jo også gjenta seg, siden det hele tiden kommer nye idioter til. Jeg vil anbefale å prøve en annen fremgangsmåte, og se om det kanskje føles bedre, sånn over tid. 

Morsomt nok, så har jeg vært i ganske like situasjoner, den ene der jeg helt uten annen grunn at jeg satt på et bord i nærheten gjentatte ganger fikk kastet øl på meg. Jeg fikk vakta til å fjerne vedkommende, problemet var løst og jeg lo bare heller av situasjonen sammen med venna mine. Hevntankene forsvant egentlig ganske umiddelbart, selvom jeg selvsagt ble provosert av det hele. 

Men, vi er forskjellige, jeg mener bare tilnærmingen ved bruk av vold er unødvendig og skadelig for alle parter, og i verste fall kan du bytte ut å få en øl i hodet med å gjøre noen invalid eller død, selvom de muligens fortjener ett slag. 

 

Lenke til kommentar

Hadde noen jeg kjenner blitt utsatt for vold på den måten så hadde jeg uten tvil oppmuntret de til å anmelde, og det håper jeg også at TS gjør.

Dette med at han angriper fordi han var redd for smitte høres jo helt tullete ut. Var han som redd for smitte etter å ha blitt spyttet på burde han vel trukket seg unna å fått rengjort seg skikkelig, ikke gå til angrep.

Håper han blir anmeldt og får en straff som fortjent

Lenke til kommentar
Baranladion skrev (1 time siden):

Nåja, rent objektiv sett så har du jo tapt på en del måter, du har uansett blitt våt, du har kanskje fått vondt i hånda, muligens blitt ksatet ut/arrestert og samtidig tapt penger på det. At du har fått slukket din hevntørst er et godt poeng, helt klart.  Denne sirkelen vil jo også gjenta seg, siden det hele tiden kommer nye idioter til. Jeg vil anbefale å prøve en annen fremgangsmåte, og se om det kanskje føles bedre, sånn over tid. 

Morsomt nok, så har jeg vært i ganske like situasjoner, den ene der jeg helt uten annen grunn at jeg satt på et bord i nærheten gjentatte ganger fikk kastet øl på meg. Jeg fikk vakta til å fjerne vedkommende, problemet var løst og jeg lo bare heller av situasjonen sammen med venna mine. Hevntankene forsvant egentlig ganske umiddelbart, selvom jeg selvsagt ble provosert av det hele. 

Men, vi er forskjellige, jeg mener bare tilnærmingen ved bruk av vold er unødvendig og skadelig for alle parter, og i verste fall kan du bytte ut å få en øl i hodet med å gjøre noen invalid eller død, selvom de muligens fortjener ett slag. 

 

Politisk har jeg tapt på alle punkter ja. Men gud så deilig og kunne gi en skikkelig nesestyver til noen som heller ØL'en over hodet på deg. 

Lenke til kommentar
2 hours ago, Salvesen. said:

Og derfor er det greit å utøve vold på små damer? Eller like greit som å utøve vold på tilsvarende størrelse menn som sannsynligvis kan forsvare seg? Lykke til i retten med den forklaringen. 

Men for all del, det er dine meninger. Skal ikke legge meg opp e de jeg. Som du bør la være å legge deg opp i andres meninger.

Det er bare komisk slik du holder på med stråmannsargumentasjon. Dine uttalelser er ikke mine meninger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...