Gå til innhold

Pass godt på bankkortet ditt. Det er ikke sikkert du kan få et nytt med det første


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Dubious skrev (39 minutter siden):

Til nød så kan magnetstripen brukes, så de får alltids laget kort til folk, uten chip.

Har magnetstripe på alle mine kort.

Usikker på om magnetstripeleseren er tatt bort eller bare disablet i software. Uansett er praksis at stripe ikke fungerer lengre, og dette er et sikkerhetsvalg. Langt enklere å forfalske kort med stripe enn kort med chip.

Men om den bare er disablet, og det faktisk blir en krise, så må den vel aktiveres. Ellers så må myndighetene på banen og styre tilgangen slik at steder der man med langt mindre fare, kan bruke kort uten chip. Så som lånekort til bibliotek og diverse medlemskort som bare blir liggende som fyll i lommeboka eller i et skap hjemme.

Lenke til kommentar
zanta skrev (15 timer siden):

Eneste stedet som ikke tar Gamin Pay som jeg vet er min lokale Jysk-butikk. Vet ikke hvorfor, men ellers går det overalt hvor de tar berøringsfri betaling.

Jeg tipper terminalen kun er aktivert for BankAxept, ikke VISA og MC. *Pay løsningene er jo en VISA/MC/EuroCard standard og BankAxept er den særnorske. 

Lenke til kommentar
1 hour ago, henrikwl said:

Jeg tipper terminalen kun er aktivert for BankAxept, ikke VISA og MC. *Pay løsningene er jo en VISA/MC/EuroCard standard og BankAxept er den særnorske. 

Jeg kan betale med det fysiske kredittkortet, men ikke med det samme kortet på klokken. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-aEAbw77a

Er fullt mulig med virtuelle kort, Lunar støtter virtuelle kort koblet opp mot bank kontoen, samt kan jeg legge de virtuelle kortene inn i Apple Pay

Endret av Slettet-aEAbw77a
Lenke til kommentar
Dubious skrev (49 minutter siden):

Norske banker.

Altså din lokale bank, hvor du har lønnskonto.

Ser ikke poenget med det?

Curve bruker bankkortet eller bankkortene du selv vil og så bestemmer du i appen hvilket kort som skal brukes når du betaler med Curve (integrert med Google Pay, Apple Pay osv). Lunar ligner litt mer på en tradisjonell bank hvor du må ha penger på kontoen i Lunar for å kunne bruke kortet. Men her og er det både virtuelle og fysiske kort, samt integrasjon mot Google Pay, Apple Pay osv.

Jeg bruker begge disse og merker ingen forskjell på om jeg bruker bankkortet utstedt av banken jeg får lønna inn på eller om jeg bruke virtuelt eller fysisk kort utstedt av Curve eller Lunar. Tvert i mot føler jeg meg faktisk hakket tryggere da det er en ekstra barriere mellom pengene mine og evnt kriminelle som får tak i kortinformasjonen min. Og jeg kan lett sperre disse kortene og få nytt virtuelt kort på minuttet - uten å risikere å dele info fra det fysiske kortet fra banken jeg får lønn inn på.

Lenke til kommentar
3 hours ago, nomore said:

Curve bruker bankkortet eller bankkortene du selv vil og så bestemmer du i appen hvilket kort som skal brukes når du betaler med Curve (integrert med Google Pay, Apple Pay osv). Lunar ligner litt mer på en tradisjonell bank hvor du må ha penger på kontoen i Lunar for å kunne bruke kortet. Men her og er det både virtuelle og fysiske kort, samt integrasjon mot Google Pay, Apple Pay osv.

Jeg bruker blant annet Monocard fra BRAbank, som har både fysisk og virtuelt kort. Jeg får lagt inn det virtuelle for bruk i Garmin Pay, men i Apple Pay må jeg bruke det fysiske. Støtter Lunar bruk av virtuelt kort i Apple Pay?

Lenke til kommentar
zanta skrev (6 minutter siden):

Jeg bruker blant annet Monocard fra BRAbank, som har både fysisk og virtuelt kort. Jeg får lagt inn det virtuelle for bruk i Garmin Pay, men i Apple Pay må jeg bruke det fysiske. Støtter Lunar bruk av virtuelt kort i Apple Pay?

Japp. Google Pay påstår de også. Jeg har kun testet Apple Pay.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...