Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Lar meg ikke få møte svigerfamilien


Anbefalte innlegg

Dette er mildt sagt en spesiell situasjon. Jeg ville vært helt tydelig og krevd et svar umiddelbart. Hvis ikke han vil gi deg et svar, eller svaret er lite forklarende/forståelig, så ville jeg ha avsluttet forholdet.
Spør du meg, basert på slik du fremstiller fyren, så høres ikke han ut som en å samle på. Hvem behandler en partner på en slik måte? Ærlig talt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har nå tatt en prat med han...eller prøvd mitt beste iihvertfall.

Jeg sa at jeg tenker mye på dette, at jeg er veldig lei meg, fordi jeg vet ikke om han skjemmes over meg eller hva det er som gjør at jeg ikke får møte familien hans. Uansett hva det er som er grunnen så takler jeg svaret. Jeg trenger bare et svar.

 

Han svarte med " jeg skjemmes ikke over deg" 

 

Jeg spurte igjen "hvorfor får jeg ikke møte familien din?" 

 

Han svarte " Har ikke noe svar til deg"

 

Jeg spørr igjen "vil ikke familien din møte meg? Vet de at vi er sammen?"

Han svarer " de vet det og lurer ofte på hvordan det går med deg" 

 

Så jeg prøver igjen "så hvorfor får jeg ikke møte de?" 

 

Han "jeg kan ikke gi deg et svar"

 

Skjenner at jeg gir litt opp 😔

Lenke til kommentar
Gjest 0144b...7c0

TS

Jeg er involvert med en mann av samme kaliber og vi har også holdt på i to år. Han kommuniserer annerledes, men adferden er lik som din. Jeg får ikke komme hjem hos ham, får ikke hilse på familie eller venner og skjermes fra livet hans. Jeg trodde at han bare var treg og brukte lang tid på å knytte seg til noen (mange menn er slik) men han er faktisk seriøs med dette. Så han ryker nok ut døra. 

Jeg tror ikke det blir bedre når han har oppdaget at han kommer unna med sånn oppførsel, dessverre. 

Anonymous poster hash: 0144b...7c0

Lenke til kommentar
Gjest 0144b...7c0
M.H93 skrev (35 minutter siden):

Har nå tatt en prat med han...eller prøvd mitt beste iihvertfall.

Jeg sa at jeg tenker mye på dette, at jeg er veldig lei meg, fordi jeg vet ikke om han skjemmes over meg eller hva det er som gjør at jeg ikke får møte familien hans. Uansett hva det er som er grunnen så takler jeg svaret. Jeg trenger bare et svar.

 

Han svarte med " jeg skjemmes ikke over deg" 

 

Jeg spurte igjen "hvorfor får jeg ikke møte familien din?" 

 

Han svarte " Har ikke noe svar til deg"

 

Jeg spørr igjen "vil ikke familien din møte meg? Vet de at vi er sammen?"

Han svarer " de vet det og lurer ofte på hvordan det går med deg" 

 

Så jeg prøver igjen "så hvorfor får jeg ikke møte de?" 

 

Han "jeg kan ikke gi deg et svar"

 

Skjenner at jeg gir litt opp 😔

Høres ut som der jeg er - i et forhold med en mann som ikke er i et forhold med meg. Er nok bare å gå videre, tror jeg. 

Anonymous poster hash: 0144b...7c0

Lenke til kommentar
M.H93 skrev (1 time siden):

Jeg spurte igjen "hvorfor får jeg ikke møte familien din?" 

 

Han svarte " Har ikke noe svar til deg"

- - -

 

Skjenner at jeg gir litt opp 😔

 

Når en person som vet hva dette betyr for deg “har kke noe svar til deg” i en sak av betydning som dette er tiden overmoden for å sette på tommestruen og gi et ultimatum: “Hører hva du sier, men da sørger du for å   et svar, skriver det svaret ned, daterer og signener, legger svaret i en konovlutt og legger konvolutten på bordet der innnen innen kl 21 dato X (to uker fra nå?). Dette er helt avgjørende for meg og mangler du evne, vilje eller begge deler til å forstå dette har jeg et svar tid deg: Det er at du da innen kl 22 samme dag  har pakket sammen sakene dine og forsvunnet ut av leiligheten - på enveisbillett. Da er nemlig jeg ikke interessessert i å fortsette samvær og kontant med deg! Valget er fritt, valget er ditt - og ansvaret for valget er også ditt. Så er  temaet  avsluttet inntil jeg ser hva som betyr mest for deg, og resepkterer du ikke  det, men prøver å fortsette i deebatt i saken  du en time på deg til å pakke sammen.”. 

Får han da heller ikke noe svar innen 14 dager skal du være glad for at han blir historie i ditt liv, nøyaktig samme hva du føler for ham nå. Ethvert resultat av videre samarbeid/kontakt blir da verre i lengen. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
M.H93 skrev (1 time siden):

 

Han svarte " Har ikke noe svar til deg"

Hei. 

For en vond situasjon. Men da vet du i alle fall hvor du står og hvordan livet videre med denne mannen vil bli. Han utsetter deg (og da tydeligvis også sin egen familie) for en vond å merkelig situasjon og han klarer ikke å prate om det. Når noen viser deg hvem de er så må du nesten bare tro på det. Jeg hadde nok ikke tenkt at dette var en karakterkvalitet jeg ønsket å gå videre med. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Tror du har fått svaret ditt nå TS. Det er ikke noen fremtid med denne mannen. Det at han ikke kan gi noen svar er også veldig merkelig, og tidendes varsellampe spør du meg. Med mindre det er dette livet du vil ha, så er det nok best å gjøre det slutt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Dette leder ingen gode steder. Hvis du ikke får noe tilfredstillende svar fra han på dette ville jeg kanskje vurdert å ta kontakt med moren hans på egenhånd. Da får man som regel et godt svar.

Det er mange ting man ikke kan tolerere i et forhold og dette er en av dem.
Jeg har en kamerat som ble nektet kontakt med broren sin pga brorens kone og dette er helt på trynet. De skilte seg etter 20 år men da var brødreforholdet tapt. Det eneste gale denne broren som ble nektet kontakt hadde gjort var å være syk med en alvorlig infeksjon når det var dåp.

Folk som holder på slik bør man ikke han en varig relasjon til.

Endret av Theo343
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Her hadde jeg rett og slett tatt kontakt med familien bak ryggen på han og sjekket hva som faktisk er galt.
Dere er voksne personer (Dere har tross alt et barn sammen som også vil møte beste \ ste-foreldre?)

Om du ikke gjør det bør du dumpe denne fyren med en gang.. å la deg sitte alene på julaften gråtende uten en eneste lyd er helt fullstendig uaktuelt.. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest 0144b...7c0
Påkrevdnavn skrev (2 timer siden):

Hei. 

For en vond situasjon. Men da vet du i alle fall hvor du står og hvordan livet videre med denne mannen vil bli. Han utsetter deg (og da tydeligvis også sin egen familie) for en vond å merkelig situasjon og han klarer ikke å prate om det. Når noen viser deg hvem de er så må du nesten bare tro på det. Jeg hadde nok ikke tenkt at dette var en karakterkvalitet jeg ønsket å gå videre med. 

Dette er så sant. Når noen viser seg fra sin sanne side 

Theo343 skrev (42 minutter siden):

Dette leder ingen gode steder. Hvis du ikke får noe tilfredstillende svar fra han på dette ville jeg kanskje vurdert å ta kontakt med moren hans på egenhånd. Da får man som regel et godt svar.

Det er mange ting man ikke kan tolerere i et forhold og dette er en av dem.
Jeg har en kamerat som ble nektet kontakt med broren sin pga brorens kone og dette er helt på trynet. De skilte seg etter 20 år men da var brødreforholdet tapt. Det eneste gale denne broren som ble nektet kontakt hadde gjort var å være syk med en alvorlig infeksjon når det var dåp.

Folk som holder på slik bør man ikke han en varig relasjon til.

Takk, dette var faktisk et veldig godt råd. Å bygge en dyp og varig relasjon med noen som skjermer deg fra livet sitt er nok dødfødt. Sannsynligvis også den andre parten sitt tap. 

Ikke ts, men er i samme situasjon. Da er det nok bare å gå videre. 

Anonymous poster hash: 0144b...7c0

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...