Gå til innhold

KOMMENTAR: Ingen store overraskingar


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Flott tid og ha game pass på,mye snacks som kommer og mye valuta før pengan.særlig når det e snakk om at prisan stig tell 700-800 kr før spæll framover.særlig godt e det at eg klar og tjen nok reward points gjennom ms rewards appen og ulitmate game pass quests tell og hold game pass abonomentet gåas kun med og bruk reward points😁👍

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ingen store overraskelser nei, men for første gang på lenge tror jeg en pressekonferanse kan ha overbevist meg om å kjøpe en konsoll.

Kombinasjonen Flight Simulator og Forza Horizon 5 som begge ser strålende ut, den håpløse GPU-situasjonen på PC (sitter på GTX 970 nå) og alle spill dag 1 på Gamepass samt den flotte bakoverkompabiliteten gjør at jeg seriøst vurderer å skifte fra spill-PC til Xbox Series X.

Jeg synes det er greit at de annonserer en del spill som er ett år eller to unna når de uansett har såpass mye bra de neste månedene: Flight Simulator i juli, Psychonauts og 12 Minutes i august, AoE4 i oktober, Forza i november, Halo i desember? Hvis de klarer å levere eksklusive kvalitetsspill omtrent hver måned framover også i 2022 og 2023, så lover det veldig bra. Og det tror jeg de faktisk kan klare med Bethesda-oppkjøpet.

Endret av kilik
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Synes det var en bra presentasjon alt i alt, selv om den manglet de store overraskelsene. Ble faktisk mest overrasket over indie-spillene denne gangen. Veldig flott å få Supergiant tilbake på en Xbox-spill med Hades og sidescrolleren Replaced så veldig stilig ut.

Litt frustrerende at vi fortsatt må vente på mange av de etterlengtede titlene, men heldigvis ser høsten 2021 ganske brukbar ut. Forza Horizon 5 imponerte veldig.

Lenke til kommentar

Alt i alt ganske bra. Liker at det er no nonsense og spruter ut trailere. hehe

Som nevnt i xbox tråden er det litt synd at det ikke kom noe info om fable og avowed. Forsåvidt tes6 også, men sånn er det. virket som fokus var på 21-22. Disse kommer sikkert tidligst i 2023.

Tenkte etterpå at her var det veldig mye som så spennende ut, som jeg gjerne prøver og da fortsetter jo game pass å være helt genialt :)

 

 

Lenke til kommentar
Iki skrev (52 minutter siden):

Vil si Horizon kom som en overraskelse, da de allerede hadde annonsert motorsport tidligere.

Ellers ser det ut til at de har tatt imot kritikken rundt Halo, nå ser det iallefall ut til å være på høyde med Destiny.

For de av oss som følger med på hva som skjer i Xbox-verdenen så var desverre mesteparten av presentasjonen avslørt på forhånd. Inkludert Forza Horizon 5 i Mexico.

...men på papiret kunne de ha hatt noen overraskelser om det ikke hadde vært for lekkasjene: FH5, Redfall, TOW2 og Contraband.

Lenke til kommentar
7 hours ago, kilik said:

Ingen store overraskelser nei, men for første gang på lenge tror jeg en pressekonferanse kan ha overbevist meg om å kjøpe en konsoll.

Kombinasjonen Flight Simulator og Forza Horizon 5 som begge ser strålende ut, den håpløse GPU-situasjonen på PC (sitter på GTX 970 nå) og alle spill dag 1 på Gamepass samt den flotte bakoverkompabiliteten gjør at jeg seriøst vurderer å skifte fra spill-PC til Xbox Series X.

Jeg synes det er greit at de annonserer en del spill som er ett år eller to unna når de uansett har såpass mye bra de neste månedene: Flight Simulator i juli, Psychonauts og 12 Minutes i august, AoE4 i oktober, Forza i november, Halo i desember? Hvis de klarer å levere eksklusive kvalitetsspill omtrent hver måned framover også i 2022 og 2023, så lover det veldig bra. Og det tror jeg de faktisk kan klare med Bethesda-oppkjøpet.

Problemet med Flight simulator på Xbox er at Xbox er nå de eneste uten VR muligheter, noe som er synd, MSFS i VR er en opplevelse uten like.

Endret av Gunfreak
  • Liker 2
Lenke til kommentar
kilik skrev (5 timer siden):

Ingen store overraskelser nei, men for første gang på lenge tror jeg en pressekonferanse kan ha overbevist meg om å kjøpe en konsoll.

Kombinasjonen Flight Simulator og Forza Horizon 5 som begge ser strålende ut, den håpløse GPU-situasjonen på PC (sitter på GTX 970 nå) og alle spill dag 1 på Gamepass samt den flotte bakoverkompabiliteten gjør at jeg seriøst vurderer å skifte fra spill-PC til Xbox Series X.

Jeg synes det er greit at de annonserer en del spill som er ett år eller to unna når de uansett har såpass mye bra de neste månedene: Flight Simulator i juli, Psychonauts og 12 Minutes i august, AoE4 i oktober, Forza i november, Halo i desember? Hvis de klarer å levere eksklusive kvalitetsspill omtrent hver måned framover også i 2022 og 2023, så lover det veldig bra. Og det tror jeg de faktisk kan klare med Bethesda-oppkjøpet.

Er i samme situasjon som deg på PC fronten (970 her og), endte opp med Series X da det er lettere å gripe kontrolleren og fyre opp et spill fra Quick Resume (Når det fungerer) å spille litt fra sofaen enn å dra i gang PCen. Spiller da det som finnes av fine indie strategi på PCen og større titler samt indieperler på Xboxen👌

Lenke til kommentar

Selvfølgelig er fokuset på GP. De vil jo ha så mange aktive aboer som mulig. Til slutt så er det penger det er snakk om her. Probemet er da at de ikke fokuserer på hardware (uten om krefter). En så stor aktør som ikke kommer med sin egen form for VR når VR endelig begynner å ta seg ut av klisjeskyggen, blir billigere og lettere å bruke er et tilbakesteg for industrien. Ikke noe form for HD rumble...HAr ikke gyro en gang. Synes de virkelig burde implementere alt dette før enn senere.

Spill er ikke det samme som film hvor det er nok med bedre lyd og bilde, men inputen er da sykt viktig. Jo flere muligheter for innevelse, jo bedre.

Ser jo fler folk her har allerede nevnt VR, men desverre tror jeg jeg MS er mer ute etter lette penger nå med GP.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

MS var jo tidlig ute og gjorde poeng ut av at alt gammelt utstyr skulle funke og bli med over til neste generasjon. Tipper det er noe av grunnen til at de har valgt å ikke gjøre store endringer på kontrollen denne gang. 

De har også ligget bak Sony på titler i flere år og det alle har mast etter er spill og fokus på titler og det er akkurat det MS gjør nå. Så får vi se om de klarer levere noe i nærheten av Sony nivå her neste par åra.

Lenke til kommentar

Ja, de ville lage sin egen universale platform. De måtte gjøre noe etter XO ikke gjorde det bra nok. Investorer bestemmer mer enn folk tror. Helt greit. MEN, jeg kjøper ikke en next-gen konsoll for å spille gamle spill med bedre lastingstider og framerate osv, jeg kjøper dem for nye spill og opllevelser. BC er en fin bonus (som veldig få snakke om lengre). Og igjen: input til spill er viktig. Hvordan vi kontroller spillene, og der sviker MS pga GP. de er som besatt av det.

Håper virkelg de roer seg ned når de eventuelt mister brukere og ser seg litt rundt. Gaming er ikke det samme som film. nteraktiviteten har..ehm.. mye å si og nye metoder gir dypere opplevelser. VR er ett perfekt eksempel, men HD rumble er faktisk et bra et og.

Lenke til kommentar
Chaos_Niddhogg skrev (19 timer siden):

Ja, de ville lage sin egen universale platform. De måtte gjøre noe etter XO ikke gjorde det bra nok. Investorer bestemmer mer enn folk tror. Helt greit. MEN, jeg kjøper ikke en next-gen konsoll for å spille gamle spill med bedre lastingstider og framerate osv, jeg kjøper dem for nye spill og opllevelser. BC er en fin bonus (som veldig få snakke om lengre). Og igjen: input til spill er viktig. Hvordan vi kontroller spillene, og der sviker MS pga GP. de er som besatt av det.

Håper virkelg de roer seg ned når de eventuelt mister brukere og ser seg litt rundt. Gaming er ikke det samme som film. nteraktiviteten har..ehm.. mye å si og nye metoder gir dypere opplevelser. VR er ett perfekt eksempel, men HD rumble er faktisk et bra et og.

HD rumbel er fint, men vil ikke si MS svikter helt, de var først med egen rumble i triggerne på Xbox One så kan jo si at Sony sviktet totalt på PS4 da. Motion er ikke noe must for min del og noe jeg generelt sett deaktiverer, finnes bare et spil hvor jeg virkelig likte motion og det var Skyward Sword. Er ganske sikker på at Microsoft jobber med en revidert kontroller med HD Rumble og noe ala de adaptive triggerne ettersom de har vært ute å spurt om det. Men ja DualSense er en sykt bra kontroller og Sony skal ha creds for den.

Lenke til kommentar

Ja savnet info om Avowed. Innbilte meg at det nærmet seg ferdig... Tes6 tror jeg nok er mange år til... Jaja mye annet gøy på vei, Game pass er helt konge. Type 300 spill tilgjenglig allerede også kommer 27 til. For omtrent prisen av et ps5 spill per år. Skjønner ikke helt hvordan det er mulig jeg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...