Gå til innhold

Hege Storhaug - radikal?


Anbefalte innlegg

Tåkefyrste skrev (39 minutter siden):

Så disse demonstrantene som bruker vold mot SIAN er ikke like umoralske som SIAN? Jeg vil si de er mye mer umoralske, til en grad at de ikke kan sammenlignes engang.

Hadde de ført en fredelig motdemonstrasjon så hadde de vist alle sin moralske overlegenhet, men vi ser jo at det klarer de aldri.

...

Du forstår ikke.

Velg 1:

A) bli slått i ansiktet

B) genuint tro at vestlige jenter er horer og at Islam er veien

...

Både SIAN og islamister -- ikke vanlige kristne eller muslimer -- er allerede utsatt for noe verre enn vold, og er allerede mer skadet -- og ønsker å skade mennesker gjennom å rekruttere andre for å skade deres sinn...

OG de ønsker ultimat å gjøre større og verre skade på samfunnet og individer i det enn de selv blir utsatt for når noen slår dem i sinne og avsky. De ønsker å skade alle i samfunnet tilsvarende skaden på deres sinn, og ønsker å gjøre verre ting mot dem de utøver dobbeltmoral mot.

Endret av Red Frostraven
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
7 minutes ago, Red Frostraven said:

Du forstår ikke.

Eg har sluttet å anta good faith ut av den du siterer. Eg trur dei forstår godt kva du seie, men det fremstår som dei er meir interessert i å fremme sin agenda for å fremstille SIAN positivt.

Tross alt er @Tåkefyrste sannsynleg medlem av SIAN, gitt deiras mange islamofobiske utsagn tidligere.

Blir det for mykje persondiskusjon? Eg berre veit at eg har hatt fleire sider med poster kor eg har prøvd å forklare til han kva islamofobi er, og kvifor det typiskt er rasisme. Og på eit tidspunkt erklærte han at om den definisjonen stemte (som den gjere) så var han rasist.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
10 minutes ago, Theo343 said:

Så hvis man ikke liker kristendom så er man rasist? Ærlig talt.

Om du faktiskt berre ikkje like kristendom er du ikkje rasist. Men som mange her demonstrerer er det muslimer dykk ytre hat mot, ikkje islam. For den saks skyld er det ikkje ein gong ytringer mot muslimer, men individer dykk ser som muslimer; om dei faktiskt er troende muslimer, eller berre tilfeldigvis er same hudfarge som dei rasistene assosierer med msulimer, er sjeldent av relevanse for dei her inne.

Endret av Drunkenvalley
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Just now, Theo343 said:

Jeg har ikke ytra hat mot muslimer? Kan du peke på hvor?

Der forsvann måla kjapt. Du kom med ein kommentar som transparent ikkje forsto skilnaden mellom kritikk av islam, og rasisme mot muslimer - sjølv om eg mistenke du leker dum heller enn at du faktiskt er så dum som du adverterer. Eg forklarte deg kva skilnaden er. Du velje å tolke det som personangrep. Ta deg ei bolle.

Lenke til kommentar
Just now, Drunkenvalley said:

Der forsvann måla kjapt. Du kom med ein kommentar som transparent ikkje forsto skilnaden mellom kritikk av islam, og rasisme mot muslimer - sjølv om eg mistenke du leker dum heller enn at du faktiskt er så dum som du adverterer. Eg forklarte deg kva skilnaden er. Du velje å tolke det som personangrep. Ta deg ei bolle.

Den bolla kan du suge på selv. Jeg tar det ikke som et personangrep men ber deg peke hvor "dere" ytrer hat mot muslimer.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
debattklovn skrev (17 minutter siden):

At man i det hele tatt kan få seg selv til å si at en lovlig, fredelig demonstrasjon er verre enn å slå ned noen er helt bak mål. Alvorlig talt, skjerpings. 

Hva med å svare på problemstillingen, i stedet for å fortsette å misforstå?

Velg 1:

A) bli slått i ansiktet

B) genuint komme til å tro at vestlige jenter er horer og at Islam er veien, og at Islam bør ha en særstilling i Norge

Endret av Red Frostraven
Lenke til kommentar
4 minutes ago, Red Frostraven said:

Velg 1:

A) bli slått i ansiktet

B) genuint komme til å tro at vestlige jenter er horer og at Islam er veien, og at Islam bør ha en særstilling i Norge

Det er ikke problemstillingen. Du påstår at SIANs politiske meninger er større trusler for demokratiet enn islamister som går til angrep dem. 
Hvis du fikk styre, ville å ha slike meninger vært ulovlig? Hva med å holde demonstrasjoner der man ytrer slike meninger, som SIAN gjorde? Ulovlig? 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

...og du svarte fremdeles ikke, og forstår fremdeles åpenbart ikke hva jeg sier. Jeg prøver å hjelpe deg å forstå, men du virker ikke interessert i å komme forbi den kognitive dissonansen.

Du må svare A før vi kan diskutere hvorfor B er verre.

Og vi vet alle at A er bedre enn B.

Utenom de som tilhører gruppen B.

Endret av Red Frostraven
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Vet ikke om jeg ville kalt Hete Olsen «radikal», men spreder av fake news er hun ihvertfall. 

https://www.rights.no/2021/01/nrk-konfronterer-erna-med-falsk-islam-nyhet/

Her er det temmelig tydelig at Hege Olsen verken forstår journalistikk, vitenskap eller statistikk. Dette VAR faktisk fake news. Når de fremstiller et problem til å være langt mer betydelig enn det faktisk er. Søker man etter spesifikke søkeord så finner man selvfølgelig det. Enhver journalist er klar over det. Og det er ikke journalistikk. 

Rights.no og måten de fremstiller nyheter på virkelig ikke bra. Vi ser lignende med resett.no og document.no. Trumpisme nærmest, ignoranse, forkledd som nyheter. Og folk biter på. 

Endret av Kenny Bones
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Theo343 skrev (6 timer siden):

SIAN, NS, Nazister, Muslim brotherhood. Hvilken organisasjon er ikke relevant for saken om man skal ha lov til å avholde en fredlig demonstrasjon uten å bli utsatt for vold.

Testen på om vi har reell ytringsfrihet er ikke om de veltalende, fornuftige og sympatiske får snakke uten å bli straffet eller får bank.

Det er hvorvidt de ekle, usympatiske fyrene får snakke uten straff eller bank.

-k

Endret av knutinh
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (17 timer siden):

Støtter man SIAN er man et dårlig menneske. Jeg har enorme problemer med bruk av vold mot en "demonstrasjon" og forsvarer det ikke, men forstår jeg hvorfor noen ikke klarer å styre aggresjonen mot SIAN? Ja, selvfølgelig.

Hvis du leser statuttene til sian så er de ikke så langt ute. Hvis du leser vinklingen på «nyhetssakene» på nettsiden eller retorikken ved demonstrasjoner så er de temmelig langt ute. If it walks like a duck...

Det er situasjoner i livet hvor man kan komme til å bruke vold. Situasjoner hvor jeg kan «forstå» hvorfor det bikket over for gjerningsmannen. Når hormoner og impuls og sinne og evt rus overstyrer kontrollen vi har bygget opp og man gjør noe man angrer på. Det er viktig å skille mellom å forstå og å «forstå» - å sette seg inn i andres vanskelige situasjon er ikke det samme som å tilgi de valgene de tar.

Når man lar barna dra på sian møte eller selv møter opp så setter man seg selv i en situasjon der man må vurdere om man greier å styre seg. Å møte opp for å mer eller mindre bevisst «forsvare vår ære med vold» har jeg liten forståelse for. Det er litt som konemishandleren som ikke hadde unnskyldningen av å handle i sekundets affekt, men som kjølig resonerte at med litt bank så ville den elendige kona for en gangs skyld holde munn.

Jeg er ganske sikker på at det _finnes_ koner der ute som er «troll». Som er ond i munnen og finner glede i å verbalt trykke ned mannen sin. Kanskje tilogmed noen som nyter makten det gir å kunne trigge mannen til å begå den totale fallitten det er å slå kona, og forskyvelsen i maktbalanse det gir etterpå. Det fritar ikke oss fra ansvaret: ikke slå.

-k

Endret av knutinh
  • Liker 2
Lenke til kommentar
3 minutes ago, knutinh said:

Når man lar barna dra på sian møte eller selv møter opp så setter man seg selv i en situasjon der man må vurdere om man greier å styre seg.

Riktig. Man oppsøker en situasjon og klarer tilfeldigvis ikke å styre seg. Ingen sympati for disse bøllene. Tenk deg hvor mye bedre budskap enn SIAN de hadde sendt om de forholdt seg helt rolig.

Hver gang motdemonstranter blir voldelige så vinner SIAN.

Endret av Tåkefyrste
  • Liker 2
Lenke til kommentar
DarkwingDuck666 skrev (På 11.4.2021 den 18.29):

Jeg hører mange sier at Hege Storhaug er radikal, men er hun egentlig det? Meningene hennes virker relativt normale.

På en måte så er det vel irrelevant om Storhaug er «radikal» og om meningene hennes er «normale». Det viktige er om de er fornuftige. Har hun en rimelig måte å hente inn data som unngår bias, og former hun konklusjoner på fornuftig vis? Er kritikken hennes av islam «rimelig» eller framstår det som en stråmann for å endre folkets oppfatning motivert av skjulte motiver? Ville Norge bli «bedre» om hun fikk påvirke politikken i større grad?

-k

Endret av knutinh
  • Liker 1
Lenke til kommentar
CommanderKeen skrev (1 time siden):

La det være sagt at jeg er helt imot voldelige protester. Men ærlig talt, SIAN kommer aldri til å vinne noe som helst. Det er implisitt at tapere forblir tapere. 

Ja, de er tapere, men samtidig så vinner de på den måten at folks muslimhat øker når de ser folk går amok på disse demonstrasjonene. Sian er det ytterst få som bryr seg om, hadde de stått der med hatpreken sin uten at det fikk noe oppmerksomhet så hadde det vært litt som han gærningen på gatehjørnet  med skilt med diverse budskap om jordens undergang, ingen bryr seg.  

Sian vinner ikke mange følgere, men budskapet deres gjør det, når folk roper allahu akbar, kaster steiner og angriper politiet. 

Ser det også her på forumet, en part mener mange muslimer er voldelige og bekrefter dette, den andre siden mener volden er fortjent. Sian vinner, de ønsker denne splittelsen. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...