Gå til innhold

Hege Storhaug - radikal?


Anbefalte innlegg

21 minutes ago, DarkwingDuck666 said:

Dere uredelige som demoniserer meningsmotstandere som "rasister" fremfor å ta en ærlig og redelig debatt: Dere kan ikke gjemme dere bak SNL. Det er ansvarsfraskrivelse. 

Nei, det er du som prøver definere rasisme i eit forsøk på å unngå erkjenne at du ytrer rasistiske ting gang på gang. Dette er ikkje berre SNL som definerer rasisme slikt, det er rett og slett definisjonen av rasisme. Det er definisjonen som me har hatt i mange tiår. Det er ingenting som har forandret seg. Det er berre du som prøver revidere verdenshistoria til å passe deg.

Og eg er drittlei av å fantasere at du har eit argument når du berre skrik i mot fakta med å synse fake news, politisk bias og anna skit. Nei, det er berre du som tar feil. Punktum.

Endret av Drunkenvalley
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Drunkenvalley skrev (6 minutter siden):

Nei, det er du som prøver definere rasisme i eit forsøk på å unngå erkjenne at du ytrer rasistiske ting gang på gang. Dette er ikkje berre SNL som definerer rasisme slikt, det er rett og slett definisjonen av rasisme. Det er definisjonen som me har hatt i mange tiår. Det er ingenting som har forandret seg. Det er berre du som prøver revidere verdenshistoria til å passe deg.

Og eg er drittlei av å fantasere at du har eit argument når du berre skrik i mot fakta med å synse fake news, politisk bias og anna skit. Nei, det er berre du som tar feil. Punktum.

Det er du som prøver å definere pedofili i et forsøk på å unngå å erkjenne at du ytrer pedofile ting gang på gang. Det er ikke bare <vilkårlig kilde> som definerer pedofili slik, det er rett og slett definisjonen av pedofili. Det er definisjonen som me har hatt i mange tiår. Gutar. 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Tåkefyrste skrev (47 minutter siden):

Så du velger vold med en gang noe ikke passer dine idealer, men likevel hevder du ord er det verste av 2 onder.

Høres ut som du hadde passet godt inn blant disse voldelige motdemonstrantene.

...nå ilegger du meg meninger jeg ikke har, fordi du ikke forstår hva som sies.

Og du kan svare på samme spørsmål.

Datteren din blir muslimsk ekstremist, eller blir slått av en muslim.

...

Å bli utsatt for vold er generelt bedre enn å ha idiotiske filosofiske standpunkter, av en rekke grunner.

...og når alt kommer til alt, så vil nok de fleste som tenker seg om også heller ha et barn med god moralsk forståelse som slår en dobbeltmoralist fordi de bli provosert over urettferdighet, enn et barn som er en dobbelmoralist som utøver dobbeltmoral i spørsmål om essensielle borgerrettigheter og genuint ønsker en islamsk / kristen / hvit stat.

Endret av Red Frostraven
  • Liker 1
Lenke til kommentar
4 minutes ago, DarkwingDuck666 said:

Hehe. Sier personen som kaller andre rasister o.l. toxic ting.... Du er vel vant til at andre forumer/kommentarfelt er moderert av venstrevridde som kun går etter dine ideologiske motstandere. :)

Eg kalle deg kva du er. Om du har eit problem med det burde du kanskje revurdere livet ditt heller. Falsk sivilitet for å beskytte den tynne huden din fra fornærmelse er poengløst når du fremmer utryddelse av folkeslag.

Endret av Drunkenvalley
  • Liker 2
Lenke til kommentar
4 minutes ago, DarkwingDuck666 said:

Det er du som prøver å definere pedofili i et forsøk på å unngå å erkjenne at du ytrer pedofile ting gang på gang. Det er ikke bare <vilkårlig kilde> som definerer pedofili slik, det er rett og slett definisjonen av pedofili. Det er definisjonen som me har hatt i mange tiår. Gutar. 

Dette fiktive eksemplet ditt funker ikkje sida det, i forskjell til definisjonen av rasisme, ikkje stemmer med virkeligheten. Og det er ganske nakent forsøk av deg på å kalle motstanderne her inne for pedofile når det passer deg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Red Frostraven skrev (1 time siden):

...hun har nå vært nynazist i ett år, og snakker ikke med deg fordi du forsøker å bestemme hva hun skal mene.

Og du har fremdeles ikke svart på spørsmålet.

Jeg forsøker ikke bestemme hva hun skal mene, jeg vil fortsatt være glad i henne, men ikke stille meg bak valgene hun tar. Samtidig er det hennes liv. Det er stort sett sånn det er å oppdra barn. 

Jeg ville ikke støttet hennes syn, men jeg ville heller ikke slått henne hver gang hun fremmet synet. Jeg ville prøvet å snakke med henne om det og aldri gitt opp å snu hennes syn på ting. 

Jeg kan godta at folk har et forkvaklet syn på ting. 
Jeg kan ikke godta at folk blir slått hver gang de sier noe som er forkvaklet. 

Jeg forstår ikke hvordan vold skal fjerne ett hat? Hvor mange ganger må du slå en rasist for at han er rasist før han endrer mening? Hvor mange ganger skal du bombe midtøsten før terroristene slutter å være terrorister? 

Hvorfor skal vi forstå at folk går til angrep på sian? Jo, vi kan forstå det fordi de er håpløst blåst og provoserende, men de blir ikke bedre av å bli slått, jeg tror det har motsatt effekt, i tillegg til at de få idiotene som går til angrep samtidig stiller muslimer i et dårlig lys. 

Endret av Baranladion
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Baranladion skrev (19 minutter siden):

Jeg forsøker ikke bestemme hva hun skal mene, jeg vil fortsatt være glad i henne, men ikke stille meg bak valgene hun tar. Samtidig er det hennes liv. Det er stort sett sånn det er å oppdra barn. 

Jeg ville ikke støttet hennes syn, men jeg ville heller ikke slått henne hver gang hun fremmet synet. Jeg ville prøvet å snakke med henne om det og aldri gitt opp å snu hennes syn på ting. 

Jeg kan godta at folk har et forkvaklet syn på ting. 
Jeg kan ikke godta at folk blir slått hver gang de sier noe som er forkvaklet. 

Men du har fremdeles enda ikke svart på spørsmålet og det ser ut som om du misforstår det.

Slått én gang, eller være nynazist.

Om jeg var ditt barn, så ville jeg vært dypt bekymret om du valgte B.

Du vil genuint heller at barnet ditt LIDER av hjernevask, vrangforestillinger og umoral -- i et valg som med rette følger det resten av livet -- enn at det utsettes for midlertidig smerte og ubehag..?

Jeg tror circa null eks-nynazister ville valgt B for seg selv, eller sine barn.

Endret av Red Frostraven
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Red Frostraven skrev (Akkurat nå):

Men du har fremdeles enda ikke svart på spørsmålet og det ser ut som om du misforstår det.

Slått én gang, eller være nynazist.

Om jeg var ditt barn, så ville jeg vært dypt bekymret om du valgte B.

Jeg forstår ikke spørsmålet, hvorfor slått èn gang? Jeg forstår heller ikke sammenhengen, eller grunnen til spørsmålet, beklager!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er et valg mellom to onder. Velg det minste.

A) ditt barn blir slått en gang i ansiktet

B) ditt barn kommer til å mene at en gruppe mennesker i egenskap av sin etnisitet er mindreverdige og bør ut av landet, formidler dette offentlig, og vil ønske et parti som har samme ideologi velkomment

Endret av Red Frostraven
Lenke til kommentar

Hæ? Jeg forstår ikke hvordan valgene er sammenlignbare engang. sorry, skjønner ikke hva du mener eller i hvilken kontekst det passer inn. Handler det om hvem som har best moralske verdier av voldelige motdebattanter og sian? 

 

Jeg vil si de aller fleste mennesker lider av en eller annen form for hjernevask og umoralske verdier, og så er det opp til samfunnsutviklingene å bestemme hva som er dårlig eller verre. 

 

Endret av Baranladion
Lenke til kommentar

Forøvrig er det viktig å hugse: Heila øvelsen mellom to onder her er ein false dichotomy; det eksisterer openbart fleire alternativer. Men det er ein interessant øvelse å sjå kva folk svare om dei  svare.

Personlig er eg i mot rasister, nazister, islamofober, osv. Vold er ikkje ynskjelig, men eg har igjen vanskelig for å uttrykke sympati til dei som får deng når dei deltar i å fremme utryddelse av folkegrupper. 

Altså, for å sei det enkelt til SIAN medlemmer som fekk deng: Kva pokker forventa du? Og nei, du har ikkje rett fordi du fekk deng for det. Du er berre ein rasistisk tosk og du fekk deng.

Endret av Drunkenvalley
Lenke til kommentar
Drunkenvalley skrev (11 minutter siden):

Forøvrig er det viktig å hugse: Heila øvelsen mellom to onder her er ein false dichotomy; det eksisterer openbart fleire alternativer. Men det er ein interessant øvelse å sjå kva folk svare om dei  svare.

Personlig er eg i mot rasister, nazister, islamofober, osv. Vold er ikkje ynskjelig, men eg har igjen vanskelig for å uttrykke sympati til dei som får deng når dei deltar i å fremme utryddelse av folkegrupper. 

Altså, for å sei det enkelt til SIAN medlemmer som fekk deng: Kva pokker forventa du? Og nei, du har ikkje rett fordi du fekk deng for det. Du er berre ein rasistisk tosk og du fekk deng.

Ja, og så er det laget slik at den som stiller spørsmålet kan legge sin egne føringer, slik at jeg må tillegges en negativ karakter. Red Frost insinuerer at jeg ønsker min datter lidelse i form av hjernevask og gjerne som nynazist, jeg synes det er ufint. 

Ja, men er ikke det en veldig primitiv holdning? VIl du virkelig at samfunnet skal være bygget opp sånn? Og tror du det er løsningen for å bli kvitt rasister, nazister og islamofober?  Jeg forstår ikke engang hvorfor folk gidder å risikere huden på knyttnevene for å slå til sian engang, det er en gjeng klovner som kun folk har hørt om fordi folk lar seg provosere av de. Hele opplegget er jo på steinaldernivå. 

Det går helt fint å avkle sian som rasistiske tosker, det er såre enkelt, la de stå der og gaule sitt hat i fred, er jo ingen som bryr seg om de 

Hvis man synes det er deilig at de får juling, så er man ikke bedre enn dem som utøver volden. 

Endret av Baranladion
Lenke til kommentar
Baranladion skrev (11 minutter siden):

Hæ? Jeg forstår ikke hvordan valgene er sammenlignbare engang. sorry, skjønner ikke hva du mener eller i hvilken kontekst det passer inn. Handler det om hvem som har best moralske verdier av voldelige motdebattanter og sian? 

...

Det du nå opplever heter kognitiv dissonans.

Jeg vil bare ha et ærlig svar på et spørsmål, og spørsmålet er i utgangspunkt egentlig ganske retorisk.

Endret av Red Frostraven
Lenke til kommentar
Red Frostraven skrev (1 minutt siden):

...

Det du nå opplever heter kognitiv dissonans.

Jeg vil bare ha et ærlig svar på et spørsmål.

Jeg har ikke lyst til å svare på spørsmålet, når jeg ikke skjønner hvor du vil med det, og som jeg sier til deg, jeg ser ikke sammenhengen med de 2 valgene, eller hvor du vil hen.  

Jeg ser heller ikke nytteverdien i det, virker som du ønsker å sette meg i en bås? Jeg ønsker heller å diskutere hvordan det er fornuftig å håndtere sian, eller lignende feilinformerte grupperinger, og jeg mener vold ikke er løsningen. 

Lenke til kommentar
Red Frostraven skrev (1 minutt siden):

...prøver du å si at svaret ditt på et spørsmål er avhengig av hvor jeg vil med spørsmålet -- at hva du synes er mest moralsk riktig er relativt..?

Nei, jeg prøver å si at jeg ikke forstår sammenligningen mellom det å bli nynazist eller det å bli slått en gang. Jeg ser heller ikke nytteverdien i å svare på spørsmålet,  hva får du ut av det? 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...