Gå til innhold

MdG vil bestemme hva du har til middag


Anbefalte innlegg

14 minutes ago, GaiusMarius said:

64. plass i verden, med lave utslipp per capita og totalt for hele landet. Land som Kina får begynne å ta sin del av ansvaret, Norge har allerede gjort mer enn de fleste land i verden.

Vi trenger ikke gjøre noe fordi andre ikke gjør noe. Er det slik du tenker at ting blir gjort? Dette er slik ungene i barnehagen tenker.

Endret av Abigor
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Atib Azzad skrev (14 minutter siden):

Gitt at situasjonen er slik at man står ovenfor en ganske formidabel krise, bør det vel være i alles interesse å finne en løsning.
Dersom man annerkjenner menneskeskapt global oppvarming virker det pussig å insistere på retten til å sabotere mulige løsninger.

Hvorfor mener klimareligiøse at det kun er Norge som skal gjøre noe og det kun med tulletiltak med null virkning, mens land som Kina får åpne nye kullkraftverk og øke utslippene? Bør ikke tiltakene gjøres der de har størst effekt istedet?

 

Abigor skrev (14 minutter siden):

Nei, den største andelen norsk kultur ble avviklet på 1000-tallet.

Nei, det skjedde ikke før på 60-tallet og utover hvor all norsk kultur ble og blir angrepet av liberale verdirelativister, feminister og sosialister som forsøker å utrydde norsk kultur.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Abigor skrev (15 minutter siden):

Vi trenger ikke gjøre noe fordi andre ikke gjør noe. Er det slik du tenker at ting blir gjort? Dette er slik ungene i barnehagen tenker.

Norge har gjort mer enn de fleste andre land, derfor er det på tide at de også tar sin del av ansvaret. Å utrydde Norge og vår kultur vil ha NULL effekt på verdens klima.

Endret av GaiusMarius
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513

Jeg lurer på hvor de får disse ideene sine fra? Er ikke f.ex. Bill Gates involvert i å lage sånne fake kjøttprodukter med suspekte ingredienser også? Jeg aner jo agendaen med dette, den egentlige agendaen. Det er å gjøre oss sykere ved å erstatte kjøtt, som faktisk er en naturlig mat, med suspekte produkter som også har et lass med tilsetningsstoffer.

Nå spiser jeg selv faktisk plantebasert, så om dette var en ekte bevegelse, med gode hensikter bak, så ville jeg kanskje vært glad for det. Men nai....smells fishy 🐡

Hehe, jammen Bill Gates ja, jeg lukter en rotte!
https://pjmedia.com/culture/brucecarroll/2021/02/16/super-emissions-emitter-bill-gates-wants-to-force-you-to-eat-fake-meat-n1425982

Endret av Slettet+513
Lenke til kommentar
1 hour ago, GaiusMarius said:

Nei, det skjedde ikke før på 60-tallet og utover hvor all norsk kultur ble og blir angrepet av liberale verdirelativister, feminister og sosialister som forsøker å utrydde norsk kultur.

Verdirelativister og feminister er bagateller i forhold. Norsk kultur ble utryddet for 1000 år siden. Kjenner du historie mer enn noenntiår tilbake?

Endret av Abigor
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Spørs om en ser på vikingtida eller den lykkelige kjernefamilien fra 50-tallet, som norsk kultur.

Regjeringen ønsker vel å erstatte mange kjøttproduserende bønder med epletrær. Så folk kan drikke eplenektar i stedet for å spise melke- og osteprodukter, og i stedet for å kle seg i ull. Vil si det er en viktig del av norsk kultur å kle seg i ull, og strikke. Og sko over hele verden lages av lær? Men folk som går med strikkede ting blir vel snart lov å hate.  

Hvis mange unge voksne mister tennene etter å ha levd på eplenektar i flere år (som er en form for faste), er det bare å gi dem gebiss.  

Lenke til kommentar
GaiusMarius skrev (15 timer siden):

64. plass i verden, med lave utslipp per capita og totalt for hele landet. Land som Kina får begynne å ta sin del av ansvaret, Norge har allerede gjort mer enn de fleste land i verden.

Nå vet jeg ikke hvor du har det fra at vi er på 64. plass, men jeg mistenker at det er denne siden: https://www.worldometers.info/co2-emissions/co2-emissions-per-capita/

Hvis du sorterer på utslipp per innbygger (trykk to ganger på CO2 Emissions per capita (tons)), vil du oppdage at vi ikke er i nærheten av 64. plass. Jeg talte nå, og kom frem til 36. plass. Sverige har knapt halvparten av våre utslipp per innbygger.

Kina er forøvrig bedre enn oss per innbygger.

 

GaiusMarius skrev (14 timer siden):

Nei, det skjedde ikke før på 60-tallet og utover hvor all norsk kultur ble og blir angrepet av liberale verdirelativister, feminister og sosialister som forsøker å utrydde norsk kultur.

Siden du er så opptatt av norsk kultur, hvorfor skriver du på bokmål og ikke nynorsk?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
8 minutes ago, N o r e n g said:

Nå vet jeg ikke hvor du har det fra at vi er på 64. plass, men jeg mistenker at det er denne siden: https://www.worldometers.info/co2-emissions/co2-emissions-per-capita/

Hvis du sorterer på utslipp per innbygger (trykk to ganger på CO2 Emissions per capita (tons)), vil du oppdage at vi ikke er i nærheten av 64. plass. Jeg talte nå, og kom frem til 36. plass. Sverige har knapt halvparten av våre utslipp per innbygger.

Kina er forøvrig bedre enn oss per innbygger.

 

Siden du er så opptatt av norsk kultur, hvorfor skriver du på bokmål og ikke nynorsk?

Så med andre ord må vi skjerpe oss veldig, hvis ikke gidder ikke kina og de fleste andre land å bidra?

Lenke til kommentar
Abigor skrev (3 minutter siden):

Så med andre ord må vi skjerpe oss veldig, hvis ikke gidder ikke kina og de fleste andre land å bidra?

Det har jeg aldri påstått.

Jeg tviler på at tiltakene vi gjør i Norge har stor påvirkning, Kina, USA, India, Russland, Japan, Saudi-Arabia, og andre store land kommer ikke til å gjøre nok.

På en annen side er det nå rimelig flaut å bli slått av svenskene, selv om vi fjerner andelen CO2 fra oljeplattformene er vi fortsatt betraktelig dårligere enn svenskene.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Abigor skrev (4 minutter siden):

Tiltakene hver enkelt person gjør har jo tilnærmet ingen effekt. Men det betyr jo ikke at hver enkelt person kan gi faen! Det er jo summen her. Molboen som lastet murstein på hestekjerra!

Ja, men jeg tror ikke løsningen er å rasjonere kjøtt, det er enklere å øke avgiftene på kjøtt i likhet med bensin eller flyreiser.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...