Gå til innhold

intel 11900K/11700K/11600K


magnusavr

Anbefalte innlegg

3 minutes ago, Cardinal said:

Ville heller si 10600KF er bedre kjøp for gamere, AMD om man gjør mer....

Hverken 10900K eller 11900K er verdt pengene for gaming i forhold til 10600KF/5600X. 11900K er ekstra meningsløs i forhold i 11700K.

En må gjerne si "jeg vil ha det "beste" og gir blaffen i pengene/fornuften" (eller #jeg er Intel fanboy") men en kan ikke forsvare det med logikk/fornuft

Jeg kjøper kun 11900k for å teste dritten. Gøy å overklokke minne uten å bli begrenset av annet enn selve minnet.

Bruker fortsatt x299 maskinen min mest. Snart 4 år gamnel 😆

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nizzen skrev (4 minutter siden):

Jeg kjøper kun 11900k for å teste dritten. Gøy å overklokke minne uten å bli begrenset av annet enn selve minnet.

Bruker fortsatt x299 maskinen min mest. Snart 4 år gamnel 😆

 

 

Jeg brenner tusenlapper i peisen kun for å holde varmen og fordi det er spennende 😛

Lenke til kommentar

 

2 minutes ago, Nizzen said:

Jeg kjøper kun 11900k for å teste dritten.

 

Og det er jo selvfølgelig en veldig god grunn til å kjøpe den.

Jeg håper bare ikke for mange faller i fellen Intel har lagt ut: "Intel har de beste gaming CPUene. 11900K er den nye top of the line og derfor må jeg kjøpe den for å få det beste"

 

Lenke til kommentar
2 minutes ago, Cardinal said:

 

 

Og det er jo selvfølgelig en veldig god grunn til å kjøpe den.

Jeg håper bare ikke for mange faller i fellen Intel har lagt ut: "Intel har de beste gaming CPUene. 11900K er den nye top of the line og derfor må jeg kjøpe den for å få det beste"

 

Er vel like mange idioter som kjøper 11900k som kjøpte 3 serie Amd ;)

 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
4 minutes ago, Cardinal said:

Intel har de beste gaming CPUene. 11900K er den nye top of the line og derfor må jeg kjøpe den for å få det beste"

 

Er ikke usannsynlig at den med riktig tweaking faktisk er det? Win for entusiastene mao.. 

Sitter selv på gjerdet ang 11900k, men det har mer med at jeg har lite tid fram til sommeren enn at jeg ikke ser potensialet 😉

Lenke til kommentar
Mumriken skrev (1 time siden):

Tror det der er ekstremt opphypet av et par som har fått review samples.. Ikke hatt crash i verken minecraft, apex eller warzone med CML som pusher skamhøy fps(med mindre det har vært min egen feil). Har dog ikke prøvd stock.. 

Jeg vet ikke, første gang jeg leste om det var i går, men det var ikke noe problem å finne patchen i Apex Legends som fikset dette i 2019 (med Falkentyne referert)

Uansett en merkelig generasjon, men blir morsomt å teste dette. Den har jo Intel Xe-grafikk også, kanskje den klarer å kjøre enkelte spill?

Lenke til kommentar
2 minutes ago, N o r e n g said:

Jeg vet ikke, første gang jeg leste om det var i går, men det var ikke noe problem å finne patchen i Apex Legends som fikset dette i 2019 (med Falkentyne referert) 

Jepp! Stemmer det og jeg sier ikke at det ikke er et issue, men at det er veeeldig opphypet og kan kan lett bypasses med å kjøre litt overhead på vcore og sa/io. 

Lenke til kommentar
1 minute ago, N o r e n g said:

Jeg vet ikke, første gang jeg leste om det var i går, men det var ikke noe problem å finne patchen i Apex Legends som fikset dette i 2019 (med Falkentyne referert)

Uansett en merkelig generasjon, men blir morsomt å teste dette. Den har jo Intel Xe-grafikk også, kanskje den klarer å kjøre enkelte spill?

Den bør klare å kjøre noen spill når ungene spiller Fortnite på hytta med 10nm intel igpu laptop :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er ikke mange tester å finne på nettet av Rocket Lakes iGPU. Men av kommentarer jeg har sett på div forum og kommentarfelt hos blant annet Anandtech, så virker det som om det ikke er mye å skryte av. AMDs laptop iGPU er flere hakk foran. Det kan bli spennende å se om AMD kommer ut med nye APUer etterhvert også om man er interessert i iGPU.

Lenke til kommentar

11900k er dead on arrival. For den prisen er 10900k et bedre valg om man på død og liv skal ha intel.

Å kjøpe 11th gen, som er dårligere og dyrere enn 10th gen, gir ingen mening. Spesielt med tanke på at man tvinges til å kjøpe en død plattform som Intel selv vil erstatte senere i år.

Vent på DDR5 og Alder Lake.

Skal du ha det beste til den prisen akkurat nå, så kjøper du opplagt 5900x.

Endret av Donkey Kong
  • Liker 4
Lenke til kommentar
10 minutes ago, Donkey Kong said:

11900k er dead on arrival. For den prisen er 10900k et bedre valg om man på død og liv skal ha intel.

Skal du ha det beste til den prisen kjøper du 5900x.

Hvor kjøper du 5900x? :p

Alle mainstream plattformer er døde for meg, da det er alt for mye  kompromiss. Er jo en grunn for at jeg digger x299 enda.  Zen 3 refresh på threadripper hadde vært fint.

 

Endret av Nizzen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Nizzen skrev (20 timer siden):

Hvor kjøper du 5900x? :p

Ikke på lager, men det gjelder jo strengt tatt også 11900k.

5800x er imidlertid på lager. Den yter tilsvarende som 11900k, er langt mer effektiv og koster en tusenlapp mindre.

Spm sagt, 11900k er dead on arrival.

Endret av Donkey Kong
Lenke til kommentar
5 minutes ago, Donkey Kong said:

Ikke på lager, men det gjelder jo strengt tatt også 11900k.

5800x er imidlertid på lager. Den yter tilsvarende som 10900k, er langt mer effektiv og koster en tusenlapp mindre.

Spm sagt, 11900k er dead on arrival.

Er en grunn for at ingen vil ha 5800x ;) Værre enn 11900k

Lenke til kommentar
Donkey Kong skrev (46 minutter siden):

11900k er dead on arrival. For den prisen er 10900k et bedre valg om man på død og liv skal ha intel.

Skal du ha det beste til den prisen akkurat nå, så kjøper du opplagt 5900x.

Var noen som sa til meg tidligere at det ikke gir mening å kjøpe gammel hardware (Z490) - nå som tester er ute vil jeg si det var riktig av meg likevel. ^^

AMD endte med å bli uaktuelt for min del (er en spill-CPU mer enn en arbeidshest jeg ønsker), men...er 5900x / 5950x å få tak i det hele tatt akkurat nå?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...