Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Når selger på Finn ikke svarer


:utakt

Anbefalte innlegg

Litt uvant problemstilling. Jeg har kommet over noe på Finn jeg har lyst på. Jeg har sendt melding til selger og sagt at jeg ønsker å kjøpe. Jeg fikk ikke noe svar og har derfor sendt en ny melding der jeg ber om totalpris inkl frakt og hvor jeg skal overføre penger. 

Selger svarer fortsatt ikke! 

Kan jeg gå fra denne "avtalen"? Hvor lenge må jeg eventuelt vente før jeg kan trekke meg? 

Merkelig situasjon. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
tj96 skrev (4 minutter siden):

Opplever dette som en normal situasjon, eller rettere sagt, dette forekommer hyppig for min del. Du har ingen forpliktelse til binding.

Har man gjort avtale er det egentig bundet, men selgeren må jo ta saken til domstolen, ferreste ønsker jo å sløse tiden sin på det. Men først er vel vist tid selger har nå, får man ikke noe svar er jo egentlig det selgerens feil.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Etter min mening har du ikke inngått noen avtale ennå. Selger har ikke gitt deg tilbakemelding, og har dermed heller ikke akseptert ditt tilbud. Så jeg ville ha svart at du trekker tilbake ditt tilbud pga. manglende tilbakemelding.
Sinnsykt irriterende oppførsel fra selger, for øvrig, i hvert fall hvis det er flere døgn mellom meldingene du har sendt.

  • Liker 6
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513

Jeg pleier ikke skrive at jeg vil kjøpe på første melding, jeg spør heller om det kan sendes, eller noe annet om gjenstanden for å føle meg fram. Da kan jeg sende til flere og kjøpe fra den som er raskest og ryddigst å forholde seg til. Det er en del somlepaver der ute. Det du også kan gjøre er å ringe dem om de har nummer tilgjengelig.

Lenke til kommentar

En avtale er mellom 2 parter - så lenge selger ikke svarer har ikke du forpliktet deg til noe som helst.

Jeg har vært borti slike tilfeller før, hvor jeg har gitt det opptil 2 uker fra første kommunikasjon og til slutt sagt at hvis jeg ikke hører noe innen 2 dager så er jeg ikke interessert lenger.

Hvis selger svarer etter denne fristen krever jeg enten avslag eller sier at jeg har kjøpt varen et annet sted (som ofte ble noe dyrere - grunnen til at jeg tok kontakt med vedkommende i utgangspunktet).

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest 9db9a...072
Hapi70 skrev (Akkurat nå):

Jeg pleier ikke skrive at jeg vil kjøpe på første melding, jeg spør heller om det kan sendes, eller noe annet om gjenstanden for å føle meg fram. Da kan jeg sende til flere og kjøpe fra den som er raskest og ryddigst å forholde seg til. Det er en del somlepaver der ute. Det du også kan gjøre er å ringe dem om de har nummer tilgjengelig.

Sånne som deg blokkerer jeg tvert, folk som kaster bort tid med å ikke stille alle mulige spørsmål og gir et bud deretter kaster bort tid. Tirekicking burde vært grunn til at finn kaster folk ut.

Anonymous poster hash: 9db9a...072

Lenke til kommentar
1 minute ago, Guest 9db9a...072 said:

Sånne som deg blokkerer jeg tvert, folk som kaster bort tid med å ikke stille alle mulige spørsmål og gir et bud deretter kaster bort tid. Tirekicking burde vært grunn til at finn kaster folk ut.

Anonymous poster hash: 9db9a...072

Er det ikke lov til å kjenne på vannet før man hopper i det?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513
6 minutes ago, Guest 9db9a...072 said:

Sånne som deg blokkerer jeg tvert, folk som kaster bort tid med å ikke stille alle mulige spørsmål og gir et bud deretter kaster bort tid. Tirekicking burde vært grunn til at finn kaster folk ut.

Anonymous poster hash: 9db9a...072

Oi...hva mener du man skal gjøre da? Skal man sitte og vente i dagevis på én selger mens andre varer som man også kunne kjøpt blir solgt?

Lenke til kommentar
Gjest 39679...eb9
Gjest 9db9a...072 skrev (55 minutter siden):

Sånne som deg blokkerer jeg tvert, folk som kaster bort tid med å ikke stille alle mulige spørsmål og gir et bud deretter kaster bort tid. Tirekicking burde vært grunn til at finn kaster folk ut.

Anonymous poster hash: 9db9a...072

For en latterlig påstand. Det er utrolig mange annonser på finn som mangler informasjon som er viktig for meg. 

Anonymous poster hash: 39679...eb9

Lenke til kommentar

Sånt skjer dessverre, jeg hadde en lignende case med en idiot fra Oslo, vi hadde forhandlet fram en avtale om kjøp av hovedkort og cpu, så sluttet han plutselig å svare på meldinger fra meg, når jeg endelig får han i tale igjen så forteller han meg at han vil ha mer penger enn det vi hadde avtalt, så om jeg ville ha dem så måtte jeg bla opp mere penger, det takket jeg nei til før jeg ba han ryke ett vist sted, noen folk eier ikke folkeskikk.

 

Endret av unicorndeath
  • Liker 1
Lenke til kommentar
LMH1 skrev (7 timer siden):

Har man gjort avtale er det egentig bundet, men selgeren må jo ta saken til domstolen, ferreste ønsker jo å sløse tiden sin på det. Men først er vel vist tid selger har nå, får man ikke noe svar er jo egentlig det selgerens feil.

De har ikke inngått noen avtale når selger ikke har svart.

Lenke til kommentar
WeirdFace skrev (På 5.2.2021 den 18.13):

Denne oppførselen høres dessverre ganske normalt ut på Finn.no

Både blant kjøpere og selgere. Noen viser Interesse for ett eller annet produkt, men plutselig blir fullstendig brå-stopp i all kontakt. 

Ja hva er det for noe?? Forbanna irriterende. Mange kan sende meg melding og spør hva frskt blir. Så bruker jeg av tiden min til å sjekke det, men det virker som at de får helt halen mellom beina og stikker i det de skal betale. De gidder ikke engang avkrefte! Det står bare «sett». Fattige drittfolk. 
 

Har nylig funnet noe jeg har veldig lydt på, men nå er det selger som plutselig ikke svarer. Helt utrolig merkelig.. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...