Gå til innhold

Gamestop-aksjen [GME] - Hva skjer?


xitimes864

Anbefalte innlegg

Dette fra Rossmann. Salg over 5 tusen så jeg fra robin, finner det ikke i farten. Uansett er det svært få selgere i forhold til hvor mye de må kjøpe. Derfor den store manipulasjonen nå. Vi er på 320 nå og dette er ikke engang starten av short squeeze! Selv med massiv manipulasjon og fake news all over går det bare oppover. Jeg gjentar: Det vi ser nå er ikke den store short squeeze.

 

oaf0eab8m8e61.png?width=1281&format=png&

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det finst vel andre mogelege (og meir ofissielle?) forklaringar på kvifor Robinhood og andre nettmeklarar har innført restriksjonar i desse aksjane? Er det nokon som kan forklare ein amatør som meg som såvidt veit kva shorting er på godt norsk kvifor Robinhood fekk så store likviditetsproblem på grunn av desse handlane at dei måtte hente inn 1 mrd. $? Kan noko liknande skje med Nordnet her i Norge?

Uansett så er jo denne saka med saueflokken som vil slå Wallstreet spennande, og den ser etter kvart ut til å dreie seg meir om politikk enn om økonomi. Det hadde jo vore artig om dei greidde å påføre desse hedgefonda nokre skraper.

Endret av torbjornen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
torbjornen skrev (18 minutter siden):

 

Uansett så er jo denne saka med saueflokken som vil slå Wallstreet spennande, og den ser etter kvart ut til å dreie seg meir om politikk enn om økonomi. Det hadde jo vore artig om dei greidde å påføre desse hedgefonda nokre skraper.

Handler kun om politikk for sikkert 50% av de som sitter på GME nå..Meg inkludert.. Var oppe 40% tidligere idag, men selger ikke..Så lenge alle følger den strategien så sliter man dem ut..

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Sitat

Gamestop-shorterne påført tap på 20 mrd.

Handelsplattformen Robinhood åpnet for begrenset handel fredag og aksjen skyter igjen fart. Ifølge analytikere har shorterne blitt påført et foreløpig tap på rundt 20 milliarder dollar den siste måneden.

https://e24.no/boers-og-finans/i/kRpzGk/gamestop-shorterne-paafoert-tap-paa-20-mrd?referer=https%3A%2F%2Fwww.vg.no

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Lurer på hvor mange paller med dollarsedler Melvin & Co har brent for å skvise kursen ned i dag. Hvis den likevel ender over 320 har de jo i praksis gått rett i lomma på WSB-hopen.

@Buddy Dakota: Går hedgefunda konk eller overskrider marginene de har for å shorte aksjer er det handelsbankene som stiller sikkerhet for dem som må ta tapet. Har jeg blitt fortalt.

Endret av Olethros
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Buddy Dakota skrev (8 minutter siden):

Men om/når de store hedgefondene går dukken, hvem vil kjøpe aksjen da? De som sitter på det nå må jo håpe at de til slutt biter i seg tapet og kjøper tilbake? Går de konk har jo alle på Reddit tapt alt de har kjøpt for, ingen andre har vel noen interesse av å kjøpe GME enn de som sitter short?

Alle spiller nå på short squeezen. Alle er inneforståt med at kursen vil falle ned igjen, de som ikke har skjønt det burde ikke vært i markedet. 

Gamestop er det gode argumenter for å kjøpe og var det i hele fjor og frem til ca 30 dollar. Etter det begynt short squeezen og dra den oppover. Gamestop hadde mange positive triggere og ting rundt seg. Har det fortsatt, men det er ikke verdt 320 dollar pr aksje. 

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
4 minutes ago, MagnusRB said:

Gamestop hadde mange positive triggere og ting rundt seg. Har det fortsatt, men det er ikke verdt 320 dollar pr aksje. 

Noe sier meg du ikke helt forstår det som skjer her. Man kan jo sammenligne med andre, ta f.eks en amerikansk bilprodusent som har steget over 1000 % på ett år. Price per share er midlertidig der den er nå, men av gode grunner. Uten ban av robinpoop kan jeg nesten garantere en langt høyere kurs. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
kremt skrev (13 minutter siden):

Noe sier meg du ikke helt forstår det som skjer her. Man kan jo sammenligne med andre, ta f.eks en amerikansk bilprodusent som har steget over 1000 % på ett år. Price per share er midlertidig der den er nå, men av gode grunner. Uten ban av robinpoop kan jeg nesten garantere en langt høyere kurs. 

Hva mener du? Jeg forstår veldig godt hva som skjer med GME. Har fulgt selskapet i månedsvis. Prisen der den er nå er på shorthandel som går til helvete, aka SQUEEZE! 


Det var mye manipulasjon i dag også fra RH. Når aksjen steg til nye høyder strupa de antall aksjer folk kunne kjøpe til 2 fra 5. Litt senere strupa de ned til 1. Helt utrolig. 

Endret av MagnusRB
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Buddy Dakota skrev (33 minutter siden):

Men om/når de store hedgefondene går dukken, hvem vil kjøpe aksjen da? De som sitter på det nå må jo håpe at de til slutt biter i seg tapet og kjøper tilbake? Går de konk har jo alle på Reddit tapt alt de har kjøpt for, ingen andre har vel noen interesse av å kjøpe GME enn de som sitter short?

Det er en kjede av ansvarlige der neste mann i rekken må dekke opp hvis noen foran ham går i bakken.

Lenke til kommentar
MagnusRB skrev (16 minutter siden):

Hva mener du? Jeg forstår veldig godt hva som skjer med GME. Har fulgt selskapet i månedsvis. Prisen der den er nå er på shorthandel som går til helvete, aka SQUEEZE! 


Det var mye manipulasjon i dag også fra RH. Når aksjen steg til nye høyder strupa de antall aksjer folk kunne kjøpe til 2 fra 5. Litt senere strupa de ned til 1. Helt utrolig. 

Kall meg naiv, men jeg hadde forventet at de millionene av mennesker som har strømmet til WSB, hadde fått meg seg at RH var noe drit, og valgt en annen broker. Tydeligvis ikke. Vi får se til mandag!

Lenke til kommentar

Texas AG tells trading platforms to stop limiting retail investors

Texas Attorney General Ken Paxton (pictured) issued on Friday Civil Investigative Demands (CID) to 13 trading platforms, telling them to stop limiting public access to the markets as retail investors were angered over trading restrictions imposed on them following the GameStop short-squeeze.

https://www.breakingthenews.net/Article/Texas-AG-tells-trading-platforms-to-stop-limiting-retail-investors/54480594

 

Lenke til kommentar
ex-jordbærplukker skrev (7 minutter siden):

problemet med robthehood gutta var at de hadde ikke nok clearings for den store pågangen så de måtte stenge muligheten for kjøp, men de burde også stenge muligheten for salg også for å være helt fair, ellers vil de som sitter med short posisjoner få fordel

Etoro har som eks hatt stengt for selg på GME siden all hypen startet.

Så RH ligger dårlig an med tanke på hvordan de valgte gjøre det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Robinhood kan fort være done for etter dette. Flere sier de ikke får ut penger og at siden frøys like før short ladder begynte sine hardeste angrep. Når ingen kunne kjøpe ble margin kontoer tvangssolgt på dagens absolutt laveste kurs. Dette er citadel og Helikopter-Ben vi kjemper mot her. Disse gir ikke opp for ingenting men vil fremover kaste absolutt alt de har på dette her. Doubling down, nå henter de inn kapital ved å selge ned andre posisjoner. Markedet er jo generelt rødt for flere dager må. Den gode nyheten er at short interest må betales over weekend også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...