Gå til innhold

Gamestop-aksjen [GME] - Hva skjer?


xitimes864

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen kilder sier hedgefonda har gjort opp for seg, tilnærmet (Kilde: S3 Shortsight https://twitter.com/s3partners). 
Andre sier det motsatte, at det fremdeles er 120% short (https://www.marketwatch.com/investing/stock/gme). 
Ingen 100% sikre kilder. Nå kan jeg relativt lite om aksjer å da. 

GME er fremdeles relativt "stabil", om en kan kalle den det 😛 Forventer, og håper at noe drastisk vil skje i løpet av uken. 
Om det så stuper. så er det ok det og. 

Det er spekulering gutta!

 

Endret av Swoosh
Lenke til kommentar

Kaller dere -28% for diamond hands 💎🙌 ?

Er ikke noe teknisk analyse geni, men ser at den går i hakk nedover og nedover i dag. Kanskje det er de som ikke er så hardcore anti-wall street som selger. De som trenger likviditet igjen. Eller kanskje bare noen av de griseheldige som eide masse billige gme aksjer før wsb satte igang pumpingen.

Citadel og de med short posisjoner utgjør ikke hele wall street vettu. Er sikkert mange WS fat cats som hadde eierandeler i gme før pumpingen. De casher bra inn, mens mannen i gaten blir bag holder, igjen og igjen. 

Lenke til kommentar

GME er åpenbart ikke verdt $240, den er vel ikke verdt $100 en gang, spørsmålet er om shorterne allerede er skviset, eller om skvisen kommer, samt hvorvidt mange nok klarer å holde til det faktisk er en skvis?

Fondene har ikke noen frist til å dekke shorten, den må dekkes når de ikke lengre kan eller vil stille sikkerhet for posisjonen, men flere av de må rapportere sine short-posisjoner og papirtap i løpet av en uke eller to, og da er det nok mange av de store som helst ikke vil sitte short i GME med et stort urealisert tap, og i det minste vise til at de klarte å komme ut av dette uten å tape for mye.

Det gjør at de nå bruker alle taktikker for å få kursen ned, samtidig som "retards" nekter å selge for å holde prisen oppe.
Dette har ingen ting med reell verdi på Gamestop å gjøre, det er kun snakk om hvem som har mest midler, hedgefondene eller titusenvis av "retards", og hvem som gir seg først, enten må hedgefondene ta et massivt tap å dekke seg inn uansett pris, som betyr at oppsiden på aksjen er nærmest uendelig, eller så selger småinvestorene seg ut for tidlig uten at det blir noen skvis, det er derfor det er viktig å holde så lenge som mulig, uansett tap, her burde man jo uansett ikke gå inn nå med mindre man har råd til å tape alt, risikoen er skyhøy.

Endret av 0laf
  • Liker 7
Lenke til kommentar
2 hours ago, Swoosh said:

Noen kilder sier hedgefonda har gjort opp for seg, tilnærmet (Kilde: S3 Shortsight https://twitter.com/s3partners). 
Andre sier det motsatte, at det fremdeles er 120% short (https://www.marketwatch.com/investing/stock/gme). 
Ingen 100% sikre kilder. Nå kan jeg relativt lite om aksjer å da. 

 

Marketwatch sine data er fra 15. januar og helt utdaterte. S3 sine estimat baserer seg på beregninger.

Endret av ism_InnleggNO
Lenke til kommentar
0laf skrev (53 minutter siden):

Dette har ingen ting med reell verdi på Gamestop å gjøre, det er kun snakk om hvem som har mest midler, hedgefondene eller titusenvis av "retards", og hvem som gir seg først, enten må hedgefondene ta et massivt tap å dekke seg inn uansett pris, som betyr at oppsiden på aksjen er nærmest uendelig, eller så selger småinvestorene seg ut for tidlig uten at det blir noen skvis, det er derfor det er viktig å holde så lenge som mulig, uansett tap, her burde man jo uansett ikke gå inn nå med mindre man har råd til å tape alt, risikoen er skyhøy.

Men hva om hedgefondene påvirket går konkurs?

Lenke til kommentar
aklla skrev (1 minutt siden):

Men hva om hedgefondene påvirket går konkurs?


De må først dekke inn shortene sine, å kjøpe tilbake de aksjene de har lånt, dersom det så er tomt for penger, så går de konkurs.

Det skal dog mye til før de går konkurs, å først må de selge alle eiendelene sine for å dekke opp aksjelånet (shorten), de slipper ikke unna den regningen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
icetwice skrev (På 30.1.2021 den 18.25):

S3 er hvem? Analysefirma har vel bare modeller de kan estimere fra? Må vi ikke vente til NYSE faktisk oppdaterer dette før vi har et konkret svar.

Det er riktig at vi bare har estimater, men flere forskjellige estimater er sånn ca. enige, og så er det ting som at renten på utlån av aksjer har falt drastisk i tillegg.

Lenke til kommentar
Lami skrev (4 timer siden):

Toget er gone og hypen er ferdig.

Shortene hadde frist fredag men hva har skjedd? Nada nix. 

Ikke så rask på avtrekkeren nå. Såvidt jeg fikk med meg så utløp alle GME-opsjoner "in the money" på fredag. Det tar to dager å få til oppgjøret. Det vil si at det vil kunne påvirke kursen på GME i morgen.

Lenke til kommentar
Swoosh skrev (3 timer siden):

Noen kilder sier hedgefonda har gjort opp for seg, tilnærmet (Kilde: S3 Shortsight https://twitter.com/s3partners). 
Andre sier det motsatte, at det fremdeles er 120% short (https://www.marketwatch.com/investing/stock/gme). 
Ingen 100% sikre kilder. Nå kan jeg relativt lite om aksjer å da. 

Marketwatch baserer seg på utdaterte tall. Tror de kan være opptil flere uker gamle? S3 har ferske tall (anslag, men dog).

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Sagt det før og sier det igjen. Å kjøpe etter 300 er ikke anbefalt. Nyheter og positiv trend dro denne til 30 dollar. Ingen nyheter siden. Short squeeze til 480 dollar. Nå vil den konsolidere ned til forsvarlig pris igjen. Short ble dekket forrige uke når handel ble stoppet og de med margin ble likvidert. 
Det er også som jeg har nevnt her eller annen plass. Store aktører som gjerne selger aksjene sine til shortetne off market. 
 

sqeeze er over. Well played.

Edit: jeg er hvertfall ganske sikkert. Kan selvfølgelig være jeg tar feil, men alt jeg ser tilsier det. Denne fortsatt høye short interessen tolker jo folk litt enkelt. Det er mest sannsynlig short posisjoner satt på mye høyere nivåer. 

Endret av Hyd
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...