Gå til innhold

Kryptovaluta mining med skjermkort diskusjonstråd.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Garegaupa skrev (9 minutter siden):

Er det mange her som har investera i hardware-lommebok for å lagre kryptovalutaen de minar? Eller reknar de det som sikkert nok å bruke nettbaserte/programvarebaserte lommebøker frå seriøse leverandørar?

Miner rett til Miraiex jeg, Ergo miner jeg til Yoroi (Chrome Tilegg basert krypto lommebok)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
idleman_2 skrev (28 minutter siden):

Bare lurte på en sak. Vil høy gas fee få noen påvirkning når vi ønsker å få utbetalt mining utbytte (etherium)  om det er veldig høy gas fee.. så kanskje en vil utsette payout til gas fee har gått ned igjen ?

Pool betaler vel fee som regel 

Lenke til kommentar
Garegaupa skrev (44 minutter siden):

Er det mange her som har investera i hardware-lommebok for å lagre kryptovalutaen de minar? Eller reknar de det som sikkert nok å bruke nettbaserte/programvarebaserte lommebøker frå seriøse leverandørar?

Jeg har Ledger S

  • Liker 1
Lenke til kommentar

er det noen som har noen tall på hva forventet utbetaling per 100 MH/s etter at EIP1559 har blitt aktivert ? Som jeg har forstått det

så vil ikke GAS fee bli inkludert i mining fortjeneste på mininga... så med de siste ukers lave tall så vil vi se tilsvarende tall når EIP1559 er blitt implementert ?

Lenke til kommentar
idleman_2 skrev (2 timer siden):

Rart... Hiveon sier hashrate har gått ned siden tidlig igår kveld.... Mens ethermine er inntjening fortsatt på vei opp... 

Er forskjell på inntjening og hashrate, høy hashrate trenger ikke å bety høy inntjening da det er avhengig av hva Eth prisen er, men ser på Ethermine at hashrate har gått opp mye den siste tiden, så får vi bare håpe Eth----$ også går opp med tiden.

Lenke til kommentar

Finnes det en type historisk whattomine side hvor man kan se mer enn 1 uke? Det er kanskje for mange variasjoner her.

Det hadde vært interessant å se hvor mye ETH man cirka fikk utbetalt per 100Mh/s i mai vs juni osv.
For meg ser det ut til at Cryptofall = Mindre $ / mindre inntektskatt og større ETH utbetalinger  = vinn vinn

Lenke til kommentar
/ɡruːt/ skrev (1 time siden):

Finnes det en type historisk whattomine side hvor man kan se mer enn 1 uke? Det er kanskje for mange variasjoner her.

Det hadde vært interessant å se hvor mye ETH man cirka fikk utbetalt per 100Mh/s i mai vs juni osv.
For meg ser det ut til at Cryptofall = Mindre $ / mindre inntektskatt og større ETH utbetalinger  = vinn vinn

første treff på google f.eks :)

https://bitinfocharts.com/comparison/ethereum-mining_profitability.html#3m

bare gange med 100 siden den grafen var pr 1Mhash

Lenke til kommentar
24 minutes ago, muuha said:

første treff på google f.eks :)

https://bitinfocharts.com/comparison/ethereum-mining_profitability.html#3m

bare gange med 100 siden den grafen var pr 1Mhash

Takk, men jeg ser etter historisk endringer i fortjeneste i ETH ikke USD. F.eks viser whattoomine det historiske snittet for den siste uke som er 0.020470ETH for 100Mh/s. Dette er jo estimater og avhengig av pool osv men mye mer interessant enn her og nå verdier i USD.

Lenke til kommentar
19 hours ago, Garegaupa said:

Er det mange her som har investera i hardware-lommebok for å lagre kryptovalutaen de minar? Eller reknar de det som sikkert nok å bruke nettbaserte/programvarebaserte lommebøker frå seriøse leverandørar?

Etter ha blitt pwnd hos mtgox og cryptsy har jeg en ledger s. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
6 hours ago, /ɡruːt/ said:

Finnes det en type historisk whattomine side hvor man kan se mer enn 1 uke? Det er kanskje for mange variasjoner her.

Det hadde vært interessant å se hvor mye ETH man cirka fikk utbetalt per 100Mh/s i mai vs juni osv.
For meg ser det ut til at Cryptofall = Mindre $ / mindre inntektskatt og større ETH utbetalinger  = vinn vinn

'vinn vinn'    Trenger jo å tjene nok verdier på mining riggen til å trekke fra på skatten  med utgifter til mining riggen.

Mining fortjeneste  = inntekt - (inntekt- 30% av hardware - strømkostnad)* 0,22  (22% skatt på kapitalgevinst)

Valuta gevinst/tap på transaksjoner  kan en ikke fradragsføre hardware/strøm kostnader. 

Om en har oppnådd maks fradrag (30%)  så er det vel et fett  om hvor høy/lav verdien på kryptovaluta er når payouts skjer..  kapital skatten er lik for både mining og valuta transaksjoner, 22%.  Det vil si at det er Realisering av verdiene i kryptovaluta til USD/NOK  som avgjør hvor mye skatt en må betale. En liten fordel med lav verdi på kryptovaluta ved utbetaling fra pool er at en får mindre skatt om en ikke ønsker å ha valuta stående og håper på økning i verdi... litt dumt å være 'blakk' og må realisere verdier på verst tenkt tidspunkt ved massivt fall.. for å kunne betale skatten

 

Endret av idleman_2
Lenke til kommentar

Kjøpte et rx580 8gb hos sharkgaming for ca 1 uke siden og mottok det i dag. Har prøvd i 4 timer på 3 forskjellige maskiner, 4 forskjellige risers og direkte i hovedkort på alle 3 maskinene. Kortet funker ikke, i 7/10 forsøk booter ikke maskinen engang. Tar man ut kortet booter maskinen rett opp. I de 3/10 gangene maskinen booter, så oppdager hiveos at det er et rx580 men klarer ikke hente minne info, så den kan ikke mine med kortet.

Litt shady egentlig, kortet lå bare pakka inn i plast i pakken det kom i. Var så stoka på å få satt i kortet, spesielt siden jeg bare betalt 2400kr for det.. jaja :(

Endret av nichos
Lenke til kommentar

Heiv et "eldre" 3060 kort i PC nr 2.

3060 kortet har tidligere gitt meg rundt 50MH/s med 470.05 driveren.

Setter kortet i PC nr 2, laster ned t-rex, installerer 470.05 driveren, installerer afterburner, setter klokken der den skal være ihht sist jeg brukte kortet å får kun 26MH/s. Hva gjør jeg galt?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...