Gå til innhold

Kryptovaluta mining med skjermkort diskusjonstråd.


Anbefalte innlegg

kremt skrev (22 minutter siden):

Eip har kjørt på testnet i flere dager, estimater tilsier ca lik difficulty som i dag. Men det er vel enda lenger frem at man skal begynne å burne gasfees som da vil redusere eth i omløp og total eth vil krympe.

Og det medfører forhåpentligvis til høyere verdi på Eth, så det er bare om å gjøre å grave ut så mye Eth man kan før de går over til Pos forhåpentligvis ikke før til neste år.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
idleman_2 skrev (30 minutter siden):

Proof of stake involverer ikke gpu bruk i det hele tatt eller må en stake med sikkerhet i 'innskudd' for å kunne mine på gpu/asics kraft ?

Nei, Proof of stake da setter du inn dine Eth en plass også, vokser de. de som har mest får mest, veldig enkelt forklart.

Nei, bruker ikke Gpu i det hele tatt.

Lenke til kommentar

Hvordan realiserer dere gevinster?

Jeg har pleid å sende Bitcoin til MiraiEx og veksle det til NOK hos dem. Men hvordan tracker de prisen på Bitcoin? Når jeg veksler fra BTC til NOK, får jeg da dollarprisen for BTC eller trackes prisen på en annen måte?

Feks, hvis Bitcoin øker 5% i verdi, og dollarkursen øker 5% i verdi, så ville jeg fått en 10% økning (uten å regne akkumulasjon) hvis jeg hadde solgt BTC på Binance og overført USD til min bank i Norge og vekslet om til NOK der.

Noen kloke tanker rundt dette? :) 

Lenke til kommentar
Dragonlove skrev (På 28.6.2021 den 23.28):

Nei, Proof of stake da setter du inn dine Eth en plass også, vokser de. de som har mest får mest, veldig enkelt forklart.

Nei, bruker ikke Gpu i det hele tatt.

Det må da fortsatt foregå mining med staking på plass. Hvis ikke faller jo hele poenget med desentralisering bort.

Såvidt jeg har forstått har du en viss sjanse til å måtte validere neste blokk om du staker, og på den måten må man ha regnekraft tilgjengelig, men den blir bare brukt av og til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...