Gå til innhold

Kryptovaluta mining med skjermkort diskusjonstråd.


Anbefalte innlegg

idleman_2 skrev (11 timer siden):

40 timer siden payout, fremdeles ikke synlig på miraiex...  om jeg sjekker balance på min wallet adresse så viser den riktig.. men miraiex  nei.. hva skjer ?

Det har tidligere tatt opptil 24 timer på en transaksjon hos meg. Du har ikke prøvd å sjekke transaction hash for å finne status på transaksjonen?

Endret av TheKims
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Cowboystrekk skrev (13 timer siden):

Ikke om majoriteten av dagens minere bytter. Om det store flertallet kaster inn hånklet går det greit, men etc, ravencoin, ergo etc er ikke i nærheten av rigga for massemigrasjon fra eth. Difficulty vil gå til himmels og inntjening gå i dass. Med mindre noen altcoins går til himmels i verdi i.l.a 6mnd får vi håoe mange legger mining på hylla, ellers blir det lite lønnsomt i et uvisst tidsrom framover. 

Men da tar du det for gitt at det ikke skjer noe nytt. Verden er nå en gang slik at når noen sine prosjekter tar slutt, så starter noe annet i dragsuget. Si at 50% av hashraten er fra ASIC som ikke kan gå over til noe annet, så betyr det at 50% av hashraten er i GPU'er. 
Da er det en stor mulighet for noen å lage/forme et prosjekt som kan ta utnyttelse av all den hashraten som ligger tilgjengelig.

Det er ingen tvil for min del at NOE vil skje. Men at det blir en periode med lavere inntjening og en form for korreksjon det er helt greit. 

Lenke til kommentar

Det vil være et annet scenario da. Det Cowboystrekk gjør er å anta at picnic på stranden om vinteren blir  det samme om sommeren. Solseng og kjølebag på stranda er fristende i juli, men det er noe annet i januar.

Det vil garantert åpnes noen nye muligheter som man ikke ser nå, men som man ser når den tid kommer. Det er som når man kjører bil, at man tar en sving om gangen og gir gass på langstrekkene.

Lenke til kommentar

Begynner å gå tom for PCI-E slots (og kabler) på PSU til miningriggen min.

Har nettopp fått kjøpt et RTX 3070 kort der det er to stk 8-pins for å gi strøm til skjermkortet. 

Har brukt en vanlig PCI-E kabel (8 pin -> 6+2 / 6+2 pin). Der har jeg satt på en splitter på en av de 6+2 pinsene slik at den kan gi strøm til skjermkortet mens den andre 6-pinnen gir strøm til riseren. 

Er det innafor? Eller blir det for mye strøm gjennom den ledningen? :)

Hvor kan jeg eventuelt få kjøpt flere PCI-E kabler som kan plugges til PSUene jeg bruker? ;p

Lenke til kommentar
KennyGG skrev (7 minutter siden):

Begynner å gå tom for PCI-E slots (og kabler) på PSU til miningriggen min.

Har nettopp fått kjøpt et RTX 3070 kort der det er to stk 8-pins for å gi strøm til skjermkortet. 

Har brukt en vanlig PCI-E kabel (8 pin -> 6+2 / 6+2 pin). Der har jeg satt på en splitter på en av de 6+2 pinsene slik at den kan gi strøm til skjermkortet mens den andre 6-pinnen gir strøm til riseren. 

Er det innafor? Eller blir det for mye strøm gjennom den ledningen? :)

Hvor kan jeg eventuelt få kjøpt flere PCI-E kabler som kan plugges til PSUene jeg bruker? 😜

Se her:

 

Lenke til kommentar
BadCat skrev (På 3.7.2021 den 13.25):

Det vil være et annet scenario da. Det Cowboystrekk gjør er å anta at picnic på stranden om vinteren blir  det samme om sommeren. Solseng og kjølebag på stranda er fristende i juli, men det er noe annet i januar.

Det vil garantert åpnes noen nye muligheter som man ikke ser nå, men som man ser når den tid kommer. Det er som når man kjører bil, at man tar en sving om gangen og gir gass på langstrekkene.

Jeg avviser ikke at noe skjer, men jeg sier at OM ikke noe skjer vil inntjening gå i dass da ingen altcoins er rigga for hashraten. Noe vil sikkert skje, men godt mulig vi får en situasjon ala q3 2018 g>q2 2020 hvor mining for det meste er ulønnsomt. Folk kan fortsatt mine og være tolmodige i påvente av bedre tider :)

Lenke til kommentar
Dragonlove skrev (11 minutter siden):

Se her:

 

Så den videoen, veldig bra! Men kortet han bruker har en TDP (Max power usage) på 125 W, kortet har TDP på 220 W. Derfor jeg er usikker på om det er innafor :).

Vet du hvor jeg kan bestille ekstra PCI-E kabler som jeg kan bruke til strøm til GPU or risere? Helst noen med god kvalitet ;p 

Lenke til kommentar
KennyGG skrev (2 minutter siden):

Så den videoen, veldig bra! Men kortet han bruker har en TDP (Max power usage) på 125 W, kortet har TDP på 220 W. Derfor jeg er usikker på om det er innafor :).

Vet du hvor jeg kan bestille ekstra PCI-E kabler som jeg kan bruke til strøm til GPU or risere? Helst noen med god kvalitet 😜

Han sier jo i videon hvor mye hver kabel kan trekke, så da må du jo finne ut hvilken kabeltykkelse du har.

Lenke til kommentar
25 minutes ago, Cowboystrekk said:

Jeg avviser ikke at noe skjer, men jeg sier at OM ikke noe skjer vil inntjening gå i dass da ingen altcoins er rigga for hashraten. Noe vil sikkert skje, men godt mulig vi får en situasjon ala q3 2018 g>q2 2020 hvor mining for det meste er ulønnsomt. Folk kan fortsatt mine og være tolmodige i påvente av bedre tider :)

Mining var ikke ulønnsomt. De minet flere ETH per måned da enn nå. Det var ikke ulønnsomt å mine, men å selge. Mining er lønnsomt hvis man kan vente og markedet har tro på den aktuelle valutaen. ETH har mye spennende i vente. Det eneste som gir mening er å mine så lenge det går.

Hvis man miner eller gjør andre investeringer må man tenke i perspektiv på 60-120 måneder eller mer, ikke 6-12.

Kjøpe bygården for 5 millioner i 1990, selge den for 40 i 2020. I tillegg kommer leieinntekter inn minus vedlikehod og kostnader.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar
Dragonlove skrev (3 minutter siden):

Han sier jo i videon hvor mye hver kabel kan trekke, så da må du jo finne ut hvilken kabeltykkelse du har.

Ja, kabelen kan trekke 300 W.

Kortet tar max 220 W og riseren 75 W, så der er jeg innafor.

Men ettersom jeg deler den ene 6+2 pin så regner jeg med at det er noe begrensninger på den delen. Kan den dra 220 W? 

Mulig det er jeg som er helt retard ;p 

Lenke til kommentar
16 minutes ago, KennyGG said:

Ja, kabelen kan trekke 300 W.

Kortet tar max 220 W og riseren 75 W, så der er jeg innafor.

Men ettersom jeg deler den ene 6+2 pin så regner jeg med at det er noe begrensninger på den delen. Kan den dra 220 W? 

Mulig det er jeg som er helt retard 😜

Riseren tar ikke 75w, kortet trekker maks 220w, og det kan trekke 75 av dem fra riseren, trekker kortet 75w fra riser så trekker det 145w fra 6+2 pins på kortet.

Du trekker altså maks 220w fra hele "pigtailen" så det ser iaf jeg på som null problem

Endret av MariusJS
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, han sier jo i videoen at 2 Pins, eller 2 kabler kan trekke 192W eller tåler at man trekker så mye på de, og det er jo totalt 8 pins i hele kabelen, eller om man bare bruker den som 6 pins så er det jo uansett 192W x 3 576w, merk at dette avhenger selvfølgelig av kabel tykkelse, men anyway, så tror jeg du er innafor ja.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
BadCat skrev (47 minutter siden):

Mining var ikke ulønnsomt. De minet flere ETH per måned da enn nå. Det var ikke ulønnsomt å mine, men å selge. Mining er lønnsomt hvis man kan vente og markedet har tro på den aktuelle valutaen. ETH har mye spennende i vente. Det eneste som gir mening er å mine så lenge det går.

Hvis man miner eller gjør andre investeringer må man tenke i perspektiv på 60-120 måneder eller mer, ikke 6-12.

Kjøpe bygården for 5 millioner i 1990, selge den for 40 i 2020. I tillegg kommer leieinntekter inn minus vedlikehod og kostnader.

Jeg mente såklart ulønnsomt å selge, ære være de som lot riggene dure i hele 2019 og ofte gikk i minus pga strøm/utstyr som havarerte (vega 56/64). 

Lenke til kommentar

Dersom det koster mer i strøm enn hva du miner så gir det jo langt mer mening å kjøpe enn å mine. Da får du jo mer eth for pengene og kan holde til bedre tider uansett. Mine når utgifter er høyere enn potensielle inntekter er jo å kaste bort penger.

Lenke til kommentar
valen skrev (3 minutter siden):

Dersom det koster mer i strøm enn hva du miner så gir det jo langt mer mening å kjøpe enn å mine. Da får du jo mer eth for pengene og kan holde til bedre tider uansett. Mine når utgifter er høyere enn potensielle inntekter er jo å kaste bort penger.

Jo, men vi er ikke der ennda, dessuten er strømmen generelt sett billigere om sommeren.

Lenke til kommentar

Noen her som har fått testet LHR kort på andre coins enn ETH og hvordan profitten er på vanilla vs LHR? Vurderer litt om jeg skal kjøpe 3070 eller 3070TI og begge er vel LHR varianter nå om dagen. Er det kun ETH og ETH classic som er nerfet?

Så var det driver da. Tenkte å ha 3060 i samme maskin som 3070/3070TI, og da fungerer vel kanskje ikke 3070TI på 470.05 driveren?

Lenke til kommentar
On 7/2/2021 at 11:58 PM, idleman_2 said:

40 timer siden payout, fremdeles ikke synlig på miraiex...  om jeg sjekker balance på min wallet adresse så viser den riktig.. men miraiex  nei.. hva skjer ?

Jeg måtte en gang opprette en support sak på dette, det løste seg greit. Det svarer seg nok å følge med.

Lenke til kommentar

Jeg er litt nysgjerrig, så har noen BANALE spørsmål ang alle typer crypto currency:

- alle bygger på block chain teknologi, korrekt?

- kan man mine på mange forskjellige enheter til samme wallet/konto/profil/currency?

- har man en wallet pr currency (ser ut som for meg noen wallets tar flere currencies)?

- hva er beste måten man kan beskytte sin(e) wallet(s) på?

- er det slik at en wallet mistes dersom man mister devicen den er på, eller kan man lage en ny kopi bare man har den rette infoen?

- hvordan vet man at en exchange site er seriøs/ekte/bra å bruke/etc?

- hva er forskjellen på å mine selv eller via en 'pool'?

- hvordan vet man at en miner man laster ned er ekte og 'offisiell' uten hacker/spyware dritt?

Som sagt; banale basic spørsmål....

 

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...