Gå til innhold

Kryptovaluta mining med skjermkort diskusjonstråd.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Litt ut av det blå, men likevel:

Jeg har et 6700XT som jeg bruker til gaming på pcen. Hvor klønete vil det være å få satt inn et 3060 med devdriver og dummyplug, og kun mine på det samtidig som det andre er frigjort til gaming?

For det tilfellet at jeg vil mine på begge kortene må jeg da altså kunne starte T-Rex kun på 3060en, og TeamRed på kun 6700XTen i to forskjellige operasjoner. Vil jeg fremdeles på max hashrate?

Og vil jeg oppleve mye stress med gaming med to drivere innstallert?

Endret av Sarasin
Lenke til kommentar

22 % økt difficulty på en uke. Hva tenker dere, mange nye minere som har fyrt opp rigger og store volum nye kort (relativt sett) som fører til dette? Kan potensielt bli et blodbad i løpet av året før de som har kjøpt til scalper priser. Jeg ønsker ikke å male fanden på veggen på noen som helst måte, men alle ser jo at profitt på eth går ned ganske raskt for tiden. Det eneste som vil hjelpe mot dette vil være en kraftig økning i eth pris. 

Lenke til kommentar
14 minutes ago, kremt said:

22 % økt difficulty på en uke. Hva tenker dere, mange nye minere som har fyrt opp rigger og store volum nye kort (relativt sett) som fører til dette? Kan potensielt bli et blodbad i løpet av året før de som har kjøpt til scalper priser. Jeg ønsker ikke å male fanden på veggen på noen som helst måte, men alle ser jo at profitt på eth går ned ganske raskt for tiden. Det eneste som vil hjelpe mot dette vil være en kraftig økning i eth pris. 

En kan vel ikke trekke konklusjon  utifra en ukes periode....

Lenke til kommentar

Mulig jeg tenker veldig feil, men jeg vil jo tro at følgende dynamikk vil skje med ETH (kun mine personlige synsinger og spekulasjoner):

Difficultien går opp, og det vil derfor bli vanskeligere å få fatt i ETH. Det medfører at
a) folk slutter å mine ETH, som vil få difficultien ned igjen, eller
b) at verdien på ETH stiger, ettersom den er vanskeligere å få tak i.

Når da EIP 1559 kommer i spill i juli-ish, vil det ikke lenger være like lønnsomt å mine ETH, ettersom gas-fees fordufter ut i intet. På denne måten vil fortsatt ETH være vanskelig å få tak i, og vil derfor øke i verdi.

Så jeg er ikke så bekymret for at verdien til ETH ikke skal gå opp, for det tror jeg den vil. Men at man kan gjøre lurt i å "forhåndsmine" andre CCs nå, kan også være skikkelig smart. For dersom "alle" slutter å mine ETH, og går over til noe annet som for eksempel CFX / ADA / RVN - så vil jo difficultien øke på de CCene også, og vi er tilbake til at profitten vil synke.

Vanskelig å forutse fremtiden dessverre, og jeg sliter skikkelig med å stoppe å mine ETH for å mine for eksempel CFX, men jeg tror kanskje det er lurt. @Pc Lynet har nok langt mer innsikt i dette enn meg ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
idleman_2 skrev (32 minutter siden):

En kan vel ikke trekke konklusjon  utifra en ukes periode....

Dette har skjedd over mer enn en uke, for noen uker siden hadde jeg en inntjening på 0,00340-0,00350, de siste dagene har jeg vært under 0,0025, for øyeblikket 0,00227. 4,76 USD i går.

Endret av Muncie
  • Liker 2
Lenke til kommentar
6 minutes ago, Muncie said:

Dette har skjedd over mer enn en uke, for noen uker siden hadde jeg en inntjening på 0,00340-0,00350, de siste dagene har jeg vært under 0,0025, for øyeblikket 0,00227. 4,76 USD i går.

Ja, samme her. Hadde opp mot 0.09, men nå er jeg heldig hvis jeg treffer 0.06 :)

Lenke til kommentar
Sarasin skrev (2 timer siden):

Forresten, kan man mine CFX direkte til Nicehash? Coinbase støtter ikke CFX... Eller lønner det seg å mine direkte til CFX-wallet (ConfluxPortal) og deretter overføre til en exchange, for deretter å sende til coinbase?

Miner CFX til ConfluxPortal sender til https://www.okex.com/ for å selge. 

Ville nok minet ETH jeg miner kun CFX på 3060 12gb.

Grunnen til at difficulty på Eth oppe denne uka er inntoget av flere tusen eth asic minere. Men prisen på ETH stiger så jeg er enig med deg. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-grkpmGQW
6 hours ago, Sarasin said:

Difficultien går opp, og det vil derfor bli vanskeligere å få fatt i ETH. Det medfører at
a) folk slutter å mine ETH, som vil få difficultien ned igjen, eller
b) at verdien på ETH stiger, ettersom den er vanskeligere å få tak i.

Når da EIP 1559 kommer i spill i juli-ish, vil det ikke lenger være like lønnsomt å mine ETH, ettersom gas-fees fordufter ut i intet. På denne måten vil fortsatt ETH være vanskelig å få tak i, og vil derfor øke i verdi.

a) er bare å drite i, kan ikke seg for meg at folk slutter å mine ETH nå før EIP1559. Hvor mye reduksjon i profitability det blir etter EIP1559 kan vi bare spekulere i, folk som har peiling sier alt fra 20-50%. Det er uansett ikke noe vanskeligere å få tak i ETH nå enn før, det er literally bare å gå på en exchange og kjøpe.. selvom jeg ser den i forhold til at hvor mye som er available på exchanges stiger.. og rewardsa fra mining blir mindre raw eth, selvom fiat verdien kan være ca den samme; aka difficulty går opp, pris går opp og man får mindre ETH for verdt ca samme fiat verdi.

Lenke til kommentar

Etter sist windows update for noen uker siden har Windows Security begynt å blokkere phoenixmineren, gjerne en gang per dag. Jeg trykker "restore" så dukker minerfila opp igjen, men den blir bare satt i karantene på nytt igjen neste dag. Jeg har slått av "check app and files". Har forsøkt å gå i brannmuren og legge inn mineren i unntakslista uten at det hjelper. Mulig jeg har gjort det feil? Noen som har anelse? På forhånt takk!

image.thumb.png.100bb38ccfb08603b545bc33904c8669.png

Lenke til kommentar
odalfe skrev (38 minutter siden):

Etter sist windows update for noen uker siden har Windows Security begynt å blokkere phoenixmineren, gjerne en gang per dag. Jeg trykker "restore" så dukker minerfila opp igjen, men den blir bare satt i karantene på nytt igjen neste dag. Jeg har slått av "check app and files". Har forsøkt å gå i brannmuren og legge inn mineren i unntakslista uten at det hjelper. Mulig jeg har gjort det feil? Noen som har anelse? På forhånt takk!

image.thumb.png.100bb38ccfb08603b545bc33904c8669.png

Har du lastet ned Phoenix miner herfra:

https://github.com/PhoenixMinerDevTeam/PhoenixMiner/releases/tag/5.5c

Prøv det. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Pc Lynet skrev (20 minutter siden):

Har du lastet ned Phoenix miner herfra:

https://github.com/PhoenixMinerDevTeam/PhoenixMiner/releases/tag/5.5c

Prøv det. 

Jeg hadde lastet ned versjon 5.4 fra mega-linken til Kryptokodebunker på førsteside i denne tråden. 
Chrome/Edge/Windows Security forsøker fortsatt å blokkere nedlastningen av versjon 5.5 også. Skal likevel skifte til 5.5 så får jeg se i morgen om mineren plutselig er fjernet igjen. Takk for tips :) 
image.png.a1672b817bfcea46e1bb0e8027c9583b.png

Lenke til kommentar
odalfe skrev (26 minutter siden):

Jeg hadde lastet ned versjon 5.4 fra mega-linken til Kryptokodebunker på førsteside i denne tråden. 
Chrome/Edge/Windows Security forsøker fortsatt å blokkere nedlastningen av versjon 5.5 også. Skal likevel skifte til 5.5 så får jeg se i morgen om mineren plutselig er fjernet igjen. Takk for tips :)

Eventuelt så laster du ned avg free isteden. Den gir seg etter første fjerning når man lager unntak.

https://www.avg.com/no-no/homepage#pc

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...