Gå til innhold

Kryptovaluta mining med skjermkort diskusjonstråd.


Anbefalte innlegg

Men hvis man bare bruker vanlig schuko-kontakt så er man vel like langt uansett. Disse er jo ikke beregnet for mer enn 10amp kontinuerlig last selv om det står 16amp på grenuttaket. 

Jeg ønsker selv 1 eller 2 PDUer med f.eks C20-kontakt, men er ikke sikker på hvordan dette skal kobles mot vegguttak 🤔

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Claus3000 skrev (4 minutter siden):

Men hvis man bare bruker vanlig schuko-kontakt så er man vel like langt uansett. Disse er jo ikke beregnet for mer enn 10amp kontinuerlig last selv om det står 16amp på grenuttaket. 

Jeg ønsker selv 1 eller 2 PDUer med f.eks C20-kontakt, men er ikke sikker på hvordan dette skal kobles mot vegguttak 🤔

Man kan nå uansett ikke belaste en 16A kurs med noe mer enn 80% last kontinuerlig over tid , eller bør ikke, man kan jo, men ikke anbefalt.

Endret av Dragonlove
Lenke til kommentar
Frank Drebin skrev (5 minutter siden):

"Mamma, kunne jeg ha fått en 5-polt 32 A industrikontakt på rommet? Så skal jeg ikke ønske meg noe mer til bursdag og jul i år, lover!"

Tror visst mamma skulle ordnet det her hos meg, hadde det blitt ganske dyrt siden vi sitter på ett to faset anlegg på 220V å ikke disse nyere anleggene på 400V

Endret av Dragonlove
Lenke til kommentar
Dragonlove skrev (14 minutter siden):

Man kan nå uansett ikke belaste en 16A kurs med noe mer enn 80% last kontinuerlig over tid , eller bør ikke, man kan jo, men ikke anbefalt.

Neida. Men fortsatt et stykke fra 16A på 80% og 10A da. Bruker grenuttak med schuko-kontakt selv for øyeblikket selv om det er litt fy. 

Passer bare godt på å ikke belaste hver kontakt for mye. Har watt måler på hvert grenuttak for øyeblikket. 

Men dette er jo det jeg vil kalle midlertidige løsninger. 

Lenke til kommentar

 

Frank Drebin skrev (26 minutter siden):

"Mamma, kunne jeg ha fått en 5-polt 32 A industrikontakt på rommet? Så skal jeg ikke ønske meg noe mer til bursdag og jul i år, lover!"

Så du ønsker å bruke all strømmen i huset på ditt eget rom? 22kW er jo en god del overkill...

Endret av Ephrus
Lenke til kommentar
22 minutes ago, Kalle Klo said:

Så på et amerikansk forum at en generell anbefaling var at når du begynner å stange i taket på maks på kurser osv, da er det på tide å vurdere å flytte over i et dertil egnet lokale (industribygg). Evnt. roe ambisjonene noe. 

Solgte unna litt her når jeg tok hovedsikringen :rofl:

Lenke til kommentar

Er nødvendigvis ikke belastningen som tar siktingen. Er som oftest toppene som tar sikringen og ikke overbelastning. Kan hjelpe å være lenger unna sikringskapet for å unngå det problemet.

Hvor stor er hovedsikringen og type? B, C, OV?

Endret av Ephrus
Lenke til kommentar
5 minutes ago, Ephrus said:

Er nødvendigvis ikke belastningen som tar siktingen. Er som oftest toppene som tar sikringen og ikke overbelastning. Kan hjelpe å være lenger unna sikringskapet for å unngå det problemet.

Hvor stor er hovedsikringen og type? B, C, OV?

Problemet var at mye annet ble satt på samtidig, vaskemaskin, tørketrommel og VVB blant annet...

Lenke til kommentar

Da har jeg installert kjøleribber på mitt Gigabyte 3080 Vision OC og foreløpig ser det svært bra ut. Heldigvis er metallbakplate, så kjøleribbene sitter godt. Skal installere en vifte som står og blåser rett på kjøleribbene, men venter fortsatt på delene.

Har en konstant viftehastighet på 80% og jeg har gått fra:

Ca 90Mh/s til 95mh/s

Ca 39 grader til 37 grader

Skal prøve å leke litt med overklokkingen og se om jeg klarer å skvise enda mer ut av den.

20210323_162511.thumb.jpg.fcdc6b786d0c21f4b7844d6d83b4819d.jpg

Endret av QUiPS
  • Liker 2
Lenke til kommentar
1 hour ago, QUiPS said:

Da har jeg installert kjøleribber på mitt Gigabyte 3080 Vision OC og foreløpig ser det svært bra ut. Heldigvis er metallbakplate, så kjøleribbene sitter godt. Skal installere en vifte som står og blåser rett på kjøleribbene, men venter fortsatt på delene.

Har en konstant viftehastighet på 80% og jeg har gått fra:

Ca 90Mh/s til 95mh/s

Ca 39 grader til 37 grader

Skal prøve å leke litt med overklokkingen og se om jeg klarer å skvise enda mer ut av den.

 

Mem junction temp da? 

Du gjør jo ikke det der for å få bedre core temp :tease:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
QUiPS skrev (2 timer siden):

Da har jeg installert kjøleribber på mitt Gigabyte 3080 Vision OC og foreløpig ser det svært bra ut. Heldigvis er metallbakplate, så kjøleribbene sitter godt. Skal installere en vifte som står og blåser rett på kjøleribbene, men venter fortsatt på delene.

Har en konstant viftehastighet på 80% og jeg har gått fra:

Ca 90Mh/s til 95mh/s

Ca 39 grader til 37 grader

Skal prøve å leke litt med overklokkingen og se om jeg klarer å skvise enda mer ut av den.

Hvor lett er det å få dise av igjen og er det mulig å "fjerne alle spor"?

Lenke til kommentar
QUiPS skrev (2 timer siden):

Da har jeg installert kjøleribber på mitt Gigabyte 3080 Vision OC og foreløpig ser det svært bra ut. Heldigvis er metallbakplate, så kjøleribbene sitter godt. Skal installere en vifte som står og blåser rett på kjøleribbene, men venter fortsatt på delene.

Har en konstant viftehastighet på 80% og jeg har gått fra:

Ca 90Mh/s til 95mh/s

Ca 39 grader til 37 grader

Skal prøve å leke litt med overklokkingen og se om jeg klarer å skvise enda mer ut av den.

20210323_162511.thumb.jpg.fcdc6b786d0c21f4b7844d6d83b4819d.jpg

Tror det vil være bedre med en vifte som suger den varme luften vekk, da lufta rundt bakplata ikke er spesielt kald. Da får du dratt kald luft fra kabinettet over kjøleribbene og kjølt dem ned. 

Har fått kjøleribber og vifte i dag selv, til min Suprim X. Det er i hvert fall slik jeg tenker å gjøre det med vifta. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...