Gå til innhold

Kryptovaluta mining med skjermkort diskusjonstråd.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hmm

i 19:37:21 ethminer Disconnected from eu1.ethermine.org:5555 i 19:37:21 ethminer No connection. Suspend mining ... i 19:37:21 ethminer Selected pool eu1.ethermine.org:5555 i 19:37:21 ethminer Connection remotely closed by eu1.ethermine.org

 

Blokkert av server eller brannmur her hjemme  som blokkerer ?

Lenke til kommentar
idleman_2 skrev (3 timer siden):

Driver å setter opp hiveos...  litt uklart hva jeg skal sette opp i wallet...   er det hiveos sin egen wallet eller skal denne linkes til en annen wallet som jeg har på nett -> myetherwallet.com ?

 

Hvilke pools  bruker dere ?

Det er alltid din egen adresse du skal sette opp. Valg av miningpool gjøres under pool.

 

Ephrus skrev (2 timer siden):

Hiveon pool. Eller så betaler du $3 eller 3% av det du miner i løpet av en mnd. Wallet er din wallet adresse du vil ha utbetalingen til

Man kan mine til annen pool med 1 rig uten at det koster noe.

 

Kjeks1 skrev (1 time siden):

Har Hiveon hatt stabilt høyere utbetaling enn de andre nå? Vurderer skifte fra ethermine etter neste payout. Ligger på ca 7.8 usd om dagen for ish 100mh/s, mens hiveon frister med 10.8. (Selvom jeg så den også rundt 8 i mårrest)

Hiveon har ikke stabilt høyere utbetaling enn andre pools. Er mye det samme fra pool til pool. Det som er forskjell er andelen stale shares dersom du ikke får betalt for disse og at en del pools har "gratis" utbetaling siden de kjører utbetalinger til 1 gwei i egen pool. Med andre ord: du miner selv utbetalingtransaksjonen din og går glipp av betaling fra andre transaksjoner. Dette er hovedgrunnen til at jeg bruker Flexpool, samt at jeg kan sette terskel for utbetaling og ingen autoutbetaling for mindre beløp (annen)hver uke.

 

idleman_2 skrev (1 time siden):

Når dere tuner et 3070 kort hva starter dere på ?

52%PL, -200 core og +1200 memory. Red Panda Mining er er godt utgangspunkt. Begynner på samme innstillinger, men med litt lavere minne og øker minne til det sier stopp. Prøver også å justere PL litt for å se om det blir utslag på hashrate.

https://docs.google.com/spreadsheets/d/1sAx0nxgmmq1SXmuu0jJystp2eb3fLTDDiFkThRENYcc/edit#gid=0

idleman_2 skrev (13 minutter siden):

Hmm

i 19:37:21 ethminer Disconnected from eu1.ethermine.org:5555 i 19:37:21 ethminer No connection. Suspend mining ... i 19:37:21 ethminer Selected pool eu1.ethermine.org:5555 i 19:37:21 ethminer Connection remotely closed by eu1.ethermine.org

 

Blokkert av server eller brannmur her hjemme  som blokkerer ?

Har du prøvd med port 4444? Jeg har opplevd problemer med SSL port (5555) noen ganger.

Lenke til kommentar
idleman_2 skrev (1 time siden):

Hmm

i 19:37:21 ethminer Disconnected from eu1.ethermine.org:5555 i 19:37:21 ethminer No connection. Suspend mining ... i 19:37:21 ethminer Selected pool eu1.ethermine.org:5555 i 19:37:21 ethminer Connection remotely closed by eu1.ethermine.org

 

Blokkert av server eller brannmur her hjemme  som blokkerer ?

Det står jo "Connection remotely closed bu eu1.ethermine.org"

Da er det nok ikke hos deg problemet ligger, eller jo det kan jo kanskje være.

Hvordan er du tilkoplet? Lan eller Wifi? Det kan jo være dårlig tilkopling som gjør at du får timeout.

Endret av Dragonlove
Lenke til kommentar
11 minutes ago, Dragonlove said:

Det står jo "Connection remotely closed bu eu1.ethermine.org"

Da er det nok ikke hos deg problemet ligger, eller jo det kan jo kanskje være.

Hvordan er du tilkoplet? Lan eller Wifi? Det kan jo være dårlig tilkopling som gjør at du får timeout.

Var nok brannmuren som blokkerte innkommende.. la inn portforwarding rule i router

nå med 4444 og 14444

 

Endret av idleman_2
Lenke til kommentar
idleman_2 skrev (Akkurat nå):

hmm dårlig bin ?..  får invalid shares  core -150  mem 2400  PL 140    uansett hva jeg putter inn så ramler invalid shares inn...

Kjører Core -200, Memory Clock 1250+ og Power Limit 55 her på mitt 3070 kort som står i Acer Pc, vært dønn stabilt og har ligget på 61-62MH/s de 14 dagene den har duret å gått.

Lenke til kommentar
kremt skrev (11 minutter siden):

Standard virker å være per 2 uker.

Tror han mener balansen på Ethermine siden, altså den som viser Wallet adressen, det var vel 7 dager til 14 dager for utbetaling ja, litt avhengig av sum man har minet frem.

 

Jeg fikk nylig min første utbetaling til Wallet og jeg har holdt på i 14 dager ca.

Endret av Dragonlove
Lenke til kommentar
Pc Lynet skrev (4 timer siden):

Utsolgt nå 😜👍

Edit: Sykt imponerende pakket og sendt etter 10 min på en søndag.

Tipset en venn forje dagen, da var pakken levert hjem innen få timer på kvelden. :D Spennende åse om en liten Norsk butikk kan overleve :)

Lenke til kommentar
Jdyver skrev (Akkurat nå):

Tipset en venn forje dagen, da var pakken levert hjem innen få timer på kvelden. :D Spennende åse om en liten Norsk butikk kan overleve :)

Det er sånn de små kan overleve, på å gi god service og det er jo bra at de gjør🙂 jeg leverte inn en RMA til Power for nesten en uke siden, ikke hørt en dritt ennda, har også en sak hos Elkjøp som jeg ikke har hørt en dritt om de siste 14 dagene sikkert.

Det virker som om det er greitt å kjøpe hos de store kjedene men når problemet oppstår da driter de i kundene sine.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...