Gå til innhold

Kryptovaluta mining med skjermkort diskusjonstråd.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
4 hours ago, MariusJS said:

Mem junction temp da? 

Du gjør jo ikke det der for å få bedre core temp :tease:

Får ikke testet på HiveOS, men blir å teste på 3090'en som står i hovedmaskinen, så kommer tilbake med oppdatering da. Antar at mem temp er lavere da jeg får mer mh/s og lavere core temp.

 

3 hours ago, KjellV said:

Hvor lett er det å få dise av igjen og er det mulig å "fjerne alle spor"?

Usikker, men siden det er metallbakplate antar jeg at det bare er å bruke en hårføner og litt isopropanol for å få bort den dobbeltsidige teipen.

3 hours ago, DuffyKey said:

Tror det vil være bedre med en vifte som suger den varme luften vekk, da lufta rundt bakplata ikke er spesielt kald. Da får du dratt kald luft fra kabinettet over kjøleribbene og kjølt dem ned. 

Har fått kjøleribber og vifte i dag selv, til min Suprim X. Det er i hvert fall slik jeg tenker å gjøre det med vifta. 

Usikker, tror det kommer litt ann på hvilket kabinett du bruker, jeg har det i en åpen mining rig så tror at kald luft rett på kjøleribbene er løsningen.

Lenke til kommentar
QUiPS skrev (33 minutter siden):

Får ikke testet på HiveOS, men blir å teste på 3090'en som står i hovedmaskinen, så kommer tilbake med oppdatering da. Antar at mem temp er lavere da jeg får mer mh/s og lavere core temp.

 

Usikker, men siden det er metallbakplate antar jeg at det bare er å bruke en hårføner og litt isopropanol for å få bort den dobbeltsidige teipen.

Usikker, tror det kommer litt ann på hvilket kabinett du bruker, jeg har det i en åpen mining rig så tror at kald luft rett på kjøleribbene er løsningen.

Ja, i åpen rig blir det nok annerledes. Jeg har fått ca 3-4 grader kjøligere core, og 10-12 grader kjøligere vram. Nå var temperaturen under 100 fra før av, men liker bedre at vram nå ligger på rundt 85 grader i bruks-pcen. 👍 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
33 minutes ago, QUiPS said:

Usikker, tror det kommer litt ann på hvilket kabinett du bruker, jeg har det i en åpen mining rig så tror at kald luft rett på kjøleribbene er løsningen.

Bare å snurre igang en vifte... så kan du holde holde hånden over vifte og under vifte så vil du nok kjenne hva som føles kaldest ut...

Jeg mener at vifte som blåser rett på kjøleribba er mere effektiv enn å suge luft opp fra kjøleribbe, fluidmekanikk... luften på kjøleribbens overflate mener jeg har større fart/turbulens  når en vifte blåser på enn fra.

Håndtesten gir en god indikasjon på det

Lenke til kommentar
idleman_2 skrev (1 time siden):

Bare å snurre igang en vifte... så kan du holde holde hånden over vifte og under vifte så vil du nok kjenne hva som føles kaldest ut...

Jeg mener at vifte som blåser rett på kjøleribba er mere effektiv enn å suge luft opp fra kjøleribbe, fluidmekanikk... luften på kjøleribbens overflate mener jeg har større fart/turbulens  når en vifte blåser på enn fra.

Håndtesten gir en god indikasjon på det

Ja, blir jo på en måte det samme som en motor med kjøleribber, for eksempel en motorsykkel, der blir jo luften presset på kjøleribbene.

Lenke til kommentar
muuha skrev (1 minutt siden):

får 4 stk 3060 i dag, men ingen plass å montere dem foreløpig. Iwill er vel i korona karantene så jeg noen som skreiv her..

Vær litt kreativ bruk strips og en av disse:

https://www.jula.no/catalog/hage/hageredskaper/planting/drivhus/drivhushylle-716001/

https://www.jula.no/catalog/bygg-og-maling/oppbevaring/mobler-og-tilbehor/sko-hattehyller/skohylle-009315/

https://www.jula.no/catalog/bygg-og-maling/oppbevaring/mobler-og-tilbehor/sko-hattehyller/skohylle-379067/

 

Lenke til kommentar
Pc Lynet skrev (Akkurat nå):

Vær litt kreativ bruk strips og en av disse:

er ikke ramme jeg venter på, er ett av dem komplette mining pcene for 8 kort jeg har bestilt.

har ikke risere/psu heller, så ikke så lett å være kreativ da.

har innfunnet meg i at jeg ikke får brukt dem korta (+2 stk 3070) før etter påske.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
1 minute ago, Claus3000 said:

Har et par slike selv jeg tester. Har litt problemer med å få dem til å boote av og til. 

Og ikke alle kort de vil ta. Til nå har 3060ti og 3070 fungert ihvertfall. 3060 også for såvidt

Ja, nvidia er jo ikke offisielt støttet, men jeg løste det meste her med å slå av legacy boot i bios.

Lenke til kommentar
MariusJS skrev (2 minutter siden):

Ja, nvidia er jo ikke offisielt støttet, men jeg løste det meste her med å slå av legacy boot i bios.

Prøvde en del forskjellige settings i bios, men tror faktisk alt står på factory reset nå(etter en del trøbbel og feilsøking) .

Overførte hive direkte fra USB til msata-disk. Stoler ikke heeeelt på disse ennå, så kjører bare med 4 kort. 🙂

Lenke til kommentar

Har nå fått den gamle pcen i gang med HiveOS og to 3070. da i ett Corsair 760T kabinett, kjører uten sidedøren.

Ett Asus 3070 TUF OC som kjører på 60,73 MH/s med +1100/2200 mem, 131W, CClock -502 og fans på 70% gav GPU temp på 49 grader

MSI 3070 Suprim X med samme settings bortsett fra 134W gir 60,75 MH/s og ligger kun på 37 grader.

 

Tydelig klassforskjell på kjølingssytemet på de to kortene, noe som var ventet. Dette såfremt temperaturmålingene i Hive er til å stole på?

Lenke til kommentar
Cardinal skrev (3 minutter siden):

Har nå fått den gamle pcen i gang med HiveOS og to 3070. da i ett Corsair 760T kabinett, kjører uten sidedøren.

Ett Asus 3070 TUF OC som kjører på 60,73 MH/s med +1100/2200 mem, 131W, CClock -502 og fans på 70% gav GPU temp på 49 grader

MSI 3070 Suprim X med samme settings bortsett fra 134W gir 60,75 MH/s og ligger kun på 37 grader.

 

Tydelig klassforskjell på kjølingssytemet på de to kortene, noe som var ventet. Dette såfremt temperaturmålingene i Hive er til å stole på?

Er Suprim på toppen eller i bunn? Varme stiger oppover.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...