Gå til innhold

Kryptovaluta mining med skjermkort diskusjonstråd.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
idleman_2 skrev (1 time siden):

Hmm 3060TI  hadde 3 rejected shares på 24 timer.. men nå den siste timen ble det plutselig 140 rejected shares...   finnes det noen forklaring på dette.. temp på gpu har ikke endra seg siden igår...

Hvilken pool bruker du? Og det er stale shares (ikke invalid shares) det er snakk om?

Jeg hadde en voldsom spike i stale shares i kveld. Da jeg sjekket Flexpool ca. kl 21 hadde de over 6TH/s, men er nede under 4TH/s igjen nå. Vet ikke helt hva som skjer der for tiden. Noen dager siden hadde de også overraskende høy hashrate og andel stale shares mer enn doblet seg hos meg, opp fra 0,6-0,7% til over 1,5%.

bilde.png.ca0ddfb64d06d35490f0c199b0567443.png

Lenke til kommentar
goofer skrev (7 minutter siden):

Noen som har en link til hvordan man går frem for å mine ETH med 3060?

Du må laste ned 470.05 driverne til Nvidia, deretter må du ha en skjerm tilkoplet eller en dummy plugg, skjermen trenger ikke være påslått.

Resten av det du trenger å vite står i begynnelsen av tråden.

Kortet/kortene må også stå i en/flere Pcie 3.0 X8 minimum.

Endret av Dragonlove
  • Liker 1
Lenke til kommentar
12 hours ago, idleman_2 said:

Tror ikke du får noen napp.. om det ikke finnes gpu i riggen 😛

 

Men..  har du vært borti at du har 100% uttelling  og etter en tid/noen timer/dager så plutselig får du masse invalid shares... rebooter og invalid shares blir borte.. har du noen erfaring med dette og evt vet årsak ?  Og finnes det virkemidler som hindrer at dette skjer ?

Hdmi dummy plugg kan ha noen effekt ?

Noen timer høres ut som høy temp etterhvert som gjør OC'en ustabil

Lenke til kommentar
1 minute ago, KjellV said:

Noen som vet hvor mye man kontinuerlig kan belaste et standard grenuttak? Så ikke noen informasjon på selve grenuttaket. Tenker at under 2kW bør gå greitt, eller? Er et tilfeldig grenuttak jeg fant i et skap.

Kan? I følge lovverket, 0W

Alle grenuttak er til midlertidig bruk.

Lenke til kommentar
MariusJS skrev (5 minutter siden):

Kan? I følge lovverket, 0W

Alle grenuttak er til midlertidig bruk.

Reformulert: Hvilken kontinuerlig belastning bør man holde seg under på et slikt grenuttak? 0W er ikke lovlig svar 😛

 

Complexity skrev (6 minutter siden):

2kW burde vel gå greit men ville passet på litt.

En vanlig stikk er rated for maks 10A som vil si 2.3kW, men har selv opplevd varmgang i stikkontakter som har vært brukt med lavere effekt enn som så. 

Ja, er noe med kontinuerlig vs midlertidig belastning også. I tugangspunktet tenker jeg to rigger, til sammen 1,7-1,8kW. Under 80% belastning på 10A.

 

Jeg kan evt kjøpe et nytt om noen har erfaring med grenuttak som tåler kontinuerlig belastning.

Endret av KjellV
Lenke til kommentar
1 minute ago, KjellV said:

Reformulert: Hvilken kontinuerlig belastning bør man holde seg under på et slikt grenuttak? 0W er ikke lovlig svar 😛

Ja, er noe med kontinuerlig vs midlertidig belastning også. I tugangspunktet tenker jeg to rigger, til sammen 1,7-1,8kW. Under 80% belastning på 10A.

Jeg kan evt kjøpe et nytt om noen har erfaring med grenuttak som tåler kontinuerlig belastning.

Jeg kjører bare PDU'er laget for serverrom og holder meg uansett under 10A

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...