Gå til innhold

Kryptovaluta mining med skjermkort diskusjonstråd.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
36 minutes ago, KjellV said:

Jeg er veldig spent på hvordan det går på et vanlig ATX eller mATX hovedkort om man prøver å øke antall skjermkort i riggen til 8+ Aktuelt for deg å prøve noe slikt?

Kan sikkert teste, må bare få tak i en kjøler til det ekstra kortet jeg har liggende.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har fått min første rig i dag og satt på plass ett Slik HK Fra Iwill

https://www.iwill.no/iwill-h81-btc-6-h81-ddr3-usb-3-0-atx-socket-1150

Har ikke fått noen PSU ennda, men har en Eldre Non Modular Psu fra Corsair liggende på 650W, den har 2 stk 8pins Pci-e kontakter og jeg har 2 Molex til 6 pins liggende, vil dette funke på 2 RTX 3070 kort med 6 og 8 pins kontakter? har Risere på vei i posten også.

 

psu.jpg

Lenke til kommentar
8 hours ago, Dragonlove said:

Har fått min første rig i dag og satt på plass ett Slik HK Fra Iwill

https://www.iwill.no/iwill-h81-btc-6-h81-ddr3-usb-3-0-atx-socket-1150

Har ikke fått noen PSU ennda, men har en Eldre Non Modular Psu fra Corsair liggende på 650W, den har 2 stk 8pins Pci-e kontakter og jeg har 2 Molex til 6 pins liggende, vil dette funke på 2 RTX 3070 kort med 6 og 8 pins kontakter? har Risere på vei i posten også.

 

psu.jpg

Modulære kabler går ikke om hverandre på de forskjellige produsenters PSU...  en kabel som fulgte med et corsair psu funker ikke på et thermaltake PSU ...  mange som har brent seg på dette...

Lenke til kommentar
idleman_2 skrev (13 minutter siden):

Modulære kabler går ikke om hverandre på de forskjellige produsenters PSU...  en kabel som fulgte med et corsair psu funker ikke på et thermaltake PSU ...  mange som har brent seg på dette...

Nei det er greitt, men var ikke det jeg spurte om, psu har 2 stk PCI 8 pins kontakter, men for å få 2 stk 6 pins kontakter lurte jeg på om det gikk greitt å bruke 2 overganger fra Molex til 6 pins eller om det er fyfy? Molex. Er jo en standard som ikke tar hensyn til produsent av PSU.

Lenke til kommentar
17 hours ago, MariusJS said:

Har fungert upåklagelig!
EDIT; Tror jeg skal koble opp en til med 3 ekstra kort på den riggen i morgen bare for å teste.

Det jeg lurer på er om man kan ta det kjipeste av hovedkort (de med 2-3 PCI-E) og bruke et slikt kort for å få koblet på 6 kort.

Lenke til kommentar
27 minutes ago, Cardinal said:

Spørsmål:

Hvilke 3070 kort er det som IKKE er egnet til mining?

Har forstått det som Gigabyte Eagle har dårlig kjøling på baksiden. Gjelder det alle gigabyte kort som Vision og Gaming også?

Andre man bør styre unna?

Alle gigabyte kort, ja

Utover det har jeg faktisk ikke hørt om noen som er krise, er noen som har snakket om svetting på MSI kort, noe jeg har opplevd for mange år siden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...