Gå til innhold

Kryptovaluta mining med skjermkort diskusjonstråd.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-grkpmGQW

Noen som har prøvd å bruke 3060 Ti DUAL MINI OC til mining? Bør man unngå dette kortet og holde seg til de "større" kortene med 3 vifter? eller er det helt kurrant?

Lenke til kommentar
justus skrev (7 minutter siden):

Noen som har prøvd å bruke 3060 Ti DUAL MINI OC til mining? Bør man unngå dette kortet og holde seg til de "større" kortene med 3 vifter? eller er det helt kurrant?

Tynt grunnlag, men jeg har ett MSI 3060 Ti Ventus 2X og det er det dårligste kortet av mine 16. Eneste kortet med kun to vifter.

muuha skrev (3 minutter siden):

hvorfor ikke ? er fysisk plass til kort som ikke er bredere enn 2x size

Ikke nok PCIe-lanes til å forsyne alle portene med x16 regner jeg med.

Endret av KjellV
Lenke til kommentar
KjellV skrev (1 minutt siden):

Tynt grunnlag, men jeg har ett MSI 3060 Ti Ventus 2X og det er det dårligste kortet av mine 16. Eneste kortet med kun to vifter.

Ikke nok PCIe-lanes til å forsyne alle portene med x16 regner jeg med.

ok, kanskje jeg ikke har belegg for å si 8stk x16 lanes da, men man kan i allefall bruke 8 stk skjermkort direkte montert i hovedkortet

Lenke til kommentar
Just now, muuha said:

ok, kanskje jeg ikke har belegg for å si 8stk x16 lanes da, men man kan i allefall bruke 8 stk skjermkort direkte montert i hovedkortet

Jepp, det kan du, men du får ikke x16 på alle kortene, maks du får er vel x4 på 4 kort eller x1 på 8 kort (mulig du da får x8 på det første kortet)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-grkpmGQW
27 minutes ago, KjellV said:

Tynt grunnlag, men jeg har ett MSI 3060 Ti Ventus 2X og det er det dårligste kortet av mine 16. Eneste kortet med kun to vifter.

 

Hva vil det si? at du får noe lavere megahash? eller at de rett og slett blir for varme/bråkete til at du gidder mine med det?

Lenke til kommentar
justus skrev (8 minutter siden):

Hva vil det si? at du får noe lavere megahash? eller at de rett og slett blir for varme/bråkete til at du gidder mine med det?

Tenkte på dette etter at jeg postet, men da var jeg allerede på vei ut. Det er det kortet hos meg som er klokket lavest og har flest invalid shares, men det ligger likevel over 61MH/s så ikke nøl med å kjøpe om dere får tak i. Støyer mer enn 3060 Ti / 3070 TUF og Gaming X Trio, men tror ikke det genererer mer støy enn Gainward 3070 Phoenix GS.

Man mister litt perspektiv noen ganger :) 

Lenke til kommentar
justus skrev (1 time siden):

Noen som har prøvd å bruke 3060 Ti DUAL MINI OC til mining? Bør man unngå dette kortet og holde seg til de "større" kortene med 3 vifter? eller er det helt kurrant?

Har 2, ligger på ca 62 MH/s og 56 grader så foreløpig helt ok.
Viftene kjører på 75% så litt lyd er det men ikke plagsomt.

Lenke til kommentar
1 hour ago, justus said:

Noen som har prøvd å bruke 3060 Ti DUAL MINI OC til mining? Bør man unngå dette kortet og holde seg til de "større" kortene med 3 vifter? eller er det helt kurrant?

image.png.743089402d5dbaefb1b546d9b397b771.pngJeg har dette, fungerer svert bra. På mange måter et pluss med to vifter da det tar mindre plass.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...