Gå til innhold

Kryptovaluta mining med skjermkort diskusjonstråd.


Anbefalte innlegg

Jeg bruker Pheonixminer via Unminable til å mine ethash, men jeg har utbetaling i Dogecoin.

Er dette dumt? grunnen til at jeg gjør det slik er egentlig bare fordi jeg hadde wallet med Dogecoin fra før og det er eneste kryptovalutaen jeg har styrt med.

Har ett billig Asus 2070 clocket ned til 125W og får 41Mh. Det gir meg en 65-70 doge utbetalt i døgnet. 
Har vært opptatt med mye annet så dette ble bare slått på og ikke rørt mere, men jeg tenker det kansje er lurere å mine Etherum direkte og så eventuelt veksle det i dogecoin? Eller er det ligsågreit å fortsette slik jeg gjør nå?

Endret av Complexity
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ephrus skrev (19 minutter siden):

Har ett grafikkort som jeg nettopp satt in i riggen som gir meg invalid share ganske ofte med (-200 core, 2100 memory 125W power limit). Har dere noen ide hvordan jeg kan stabilisere kortet? Muligens jeg må senke memory enda mer?

Du må gjerne oppgi hvilket grafikkort du har. Men ett tips er å putte core på 0 og minne på 900mhz Windows, 1800mhz Linux.

Complexity skrev (10 minutter siden):

Jeg bruker Pheonixminer via Unminable til å mine ethash, men jeg har utbetaling i Dogecoin.

Er dette dumt? grunnen til at jeg gjør det slik er egentlig bare fordi jeg hadde wallet med Dogecoin fra før og det er eneste kryptovalutaen jeg har styrt med.

Har ett billig Asus 2070 clocket ned til 125W og får 41Mh. Det gir meg en 65-70 doge utbetalt i døgnet. 
Har vært opptatt med mye annet så dette ble bare slått på og ikke rørt mere, men jeg tenker det kansje er lurere å mine Etherum direkte og så eventuelt veksle det i dogecoin? Eller er det ligsågreit å fortsette slik jeg gjør nå?

Det får du regne ut selv. Men vil tro det lønner seg å mine ETH direkte. Dogecoin er kun meme og kan fort falle 80%.

Lenke til kommentar
Pc Lynet skrev (1 time siden):

Min erfaring er at 3070 ofte ikke går høyere enn 1800mhz stabilt.

50% av mine Gainward kjører på +2500 mens mine andre Gainward og øvrige 3070 kjører +2600, alle med power limit 125W. Har ikke prøvd å presse de lenger da jeg har tenkt at +2600 er greit uansett, men får se om jeg ikke justerer litt på de fremover. Iallfall når de flyttes ut i uoppvarmet garasje.

Lenke til kommentar

Hmm, merkelig powerlimit på mitt 3060ti. Under 65% får jeg keaftig reduksjon i hashrate på tross av underklokk av kjerne og +500 på vram. Umulig å få under 135W med powerlimit så da kjører jeg heller fastvolt på 731mv, bruker 5W mindre og gir samme hashrate. Mulig binninga er dårlig, men greier 1800 kjerne på 806mv så trodde egentlig ikke det. 

Lenke til kommentar

Da kan du prøve +50, +75, +100, +125, +150 på core. Kort responderer ikke likt. Noen kort må ha +core for å nå 530-ish effektivitet. +500 på minnet er i knappeste laget for å få god hashrate.

Det er ikke vanskelig å tune kort.

Prøv mellom -500 og +200 core i trinn på 25.
Prøv mellom 115 og 135W
Prøv mellom 1200 og 1500 på minnet i trinn på 25.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar
BadCat skrev (35 minutter siden):

Da kan du prøve +50, +75, +100, +125, +150 på core. Kort responderer ikke likt. Noen kort må ha +core for å nå 530-ish effektivitet. +500 på minnet er i knappeste laget for å få god hashrate.

Det er ikke vanskelig å tune kort.

Prøv mellom -500 og +200 core i trinn på 25.
Prøv mellom 115 og 135W
Prøv mellom 1200 og 1500 på minnet i trinn på 25.

Har prøvd og kjernefrekvens har 0 å si hos meg, får samme hashrate på 950 som på 1600, kan fint kjøre kortet på 115-120W med pwrlimit på 60, men får da 49Mh\s samme om minnet er på 0 eller +500. Eneste måte jeg kan få 57,5Mh\s på som jeg får nå er tydeligvis enten fastvolt på 731mv eller 65% pwr limit. Sistnevnte gir dog 5W høyere forbruk så foretrekker førstnevnte da jeg fint kan game med den profilen mens jeg miner. Får 61Mh\s med minnet på +1000, men usikker på temp på vram da kortet har lite kjøling og ingen tempsensor på vram\eller software som kan lese av. 

Lenke til kommentar
8 minutes ago, Cowboystrekk said:

Har prøvd og kjernefrekvens har 0 å si hos meg, får samme hashrate på 950 som på 1600, kan fint kjøre kortet på 115-120W med pwrlimit på 60, men får da 49Mh\s samme om minnet er på 0 eller +500. Eneste måte jeg kan få 57,5Mh\s på som jeg får nå er tydeligvis enten fastvolt på 731mv eller 65% pwr limit. Sistnevnte gir dog 5W høyere forbruk så foretrekker førstnevnte da jeg fint kan game med den profilen mens jeg miner. Får 61Mh\s med minnet på +1000, men usikker på temp på vram da kortet har lite kjøling og ingen tempsensor på vram\eller software som kan lese av. 

Hele poenget med å justere core er å tvinge core til å bruke mindre strøm

Hvilke temps har du?

Lenke til kommentar
MariusJS skrev (1 minutt siden):

Hele poenget med å justere core er å tvinge core til å bruke mindre strøm

Hvilke temps har du?

Jepp, vet det, derav kjører jeg 950 når jeg miner på 731mv da det gir lavest forbruk\temp av det jeg har testa til nå. Temp ligger på 63-65C på kjerne, men aner ikke hva vram ligger på. Hadde 5700XT før og der lå typisk vram 10C høyere enn kjerne når jeg kjørte minneintensive oppgaver.

 

BadCat skrev (1 minutt siden):

Jeg pleier å styre klar av kort med lite kjøling. Kunne nok hatt dobbelt så mange kort hvis jeg hadde kjøpt det som var i stedet for å velge det jeg vil ha.

Det var det eneste som var mulig å oppdrive da siden proshop og dustin ikke greide å levere når de lovet. Hadde ideelt sett kjøpt et kort med bedre kjøling, men ville ha nytt kort da pga Cyberpunk og fikk det til en bra pris :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...