Gå til innhold

Kryptovaluta mining med skjermkort diskusjonstråd.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
muuha skrev (38 minutter siden):

mors pc har vel neppe det :)

Joda, Asus-hovedkort med to stk PCIe 2.0 x16-spor som kjører i x8/x8-modus når begge sporene er i bruk.

BadCat skrev (36 minutter siden):

Skal du gjøre din mor til miner? :p

Verker litt i kroppen når jeg tenker på at hun har en PC stående som kunne gjort nytte for seg :)

Så spørsmålet står fortsatt. Hvilke kort er mest fornuftig priset, aka det beste kjøpet?

Endret av KjellV
Lenke til kommentar

Leste et sted at en må bruke dummy plugg for å kunne se temperatur på gpu kortene...  hvor får en tak i slike dummy plugger ? Pris?

Har dere testa skjermkortene med dummy plugg ? Lurer vel kortene til å tro at de er tilkoblet en skjerm

Fant dummy plugg på digital impuls...  249 kroner skal de ha...

Elfa selger samme pluggen for  48,5 kroner inkludert moms

Jaja...  bestilte 12 stk jeg..  total pris frakt moms (voec listet)  600 kroner

Lenke til kommentar
5 minutes ago, Dragonlove said:

Dette står...

2 X Pci Express 3.0*/2.0 X16 Slots (Single at X16, or Dual at X8/ X8 mode)

yep, da skal det nok fungere. Men har ikke prøvd og kan ikke garantere noe.

men har du to 3060 er det jo bare å prøve. feks med det ene tilkoblet skjerm og dummy plug på det andre

Lenke til kommentar

Har et 3060 kort.. tenkte å bruke denne i plex media server/filserver boksen... (plass til 24 stk sas/sata disker 24 ports hba kontroller)

Har igpu som tar seg av hardware transcoding om det trengs.. en xeon E3 1230L   tror jeg den het...  hmm kan vel bruke denne både til mining + plex media transcoding eller blir det kluss ?

Om jeg setter inn 3060 kort på denne serveren

Endret av idleman_2
Lenke til kommentar
Cardinal skrev (4 minutter siden):

Litt i samme båten. Har ett 3060 som kommer i morgen men vet ikke om jeg vil ha det eller vente på Ti/3070 dukker opp når jeg ser det tidsnok.

Venter på ett Zotac 3060 Twin Edge fra Komplett til 4000,- ca, står forventet 3 april, så mulig jeg kvitter meg med ett av de kortene jeg har og beholder Zotac White Amp Edition også det var 4793,- så ikke så værst pris på det heller.

Lenke til kommentar

Noen som har noe settings jeg kan prøve på Zotac RTX 3060 AMP White edition i MSI Afterburner? få ikke mer enn ca 39MH/s og har satt opp maskinen med kort som Rig002 i T-rex med samme lommebok adresse, skal det ikke vise 2 Workers hos Ethermine da?

Edit, der kom det 2/0 Worker Active/ Inactive

 

Endret av Dragonlove
Lenke til kommentar

Ikke dårlig, men må det absolutt være 8 lanes for at man skal kunne kjøre 2x 3060 på ethash uten hashrate limit? Har en intel prosessor og hovedkort jeg ikke bruker, men den kjører ikke 8x på begge pcie portene. Er ikke så keen på å invester i nytt intel hovedkort.

Lenke til kommentar
bmwm skrev (5 minutter siden):

Ikke dårlig, men må det absolutt være 8 lanes for at man skal kunne kjøre 2x 3060 på ethash uten hashrate limit? Har en intel prosessor og hovedkort jeg ikke bruker, men den kjører ikke 8x på begge pcie portene. Er ikke så keen på å invester i nytt intel hovedkort.

Samme her. Står i manualen på hovedkortet mitt at hvis jeg benytter begge pcie x16 slottene samtidig vil den ene kjøre på 16x og den andre på 4x. Går derfor ut i fra at det ikke vil fungere å mine eth på 2 3060 på mitt hovedkort uten begrensning. 

Endret av Le_Chuck
Lenke til kommentar
Le_Chuck skrev (21 minutter siden):

Samme her. Står i manualen på hovedkortet mitt at hvis jeg benytter begge pcie x16 slottene samtidig vil den ene kjøre på 16x og den andre på 4x. Går derfor ut i fra at det ikke vil fungere å mine eth på 2 3060 på mitt hovedkort. 

De fleste intel hovedkort jeg har sett klarer 1 x16, eller x8 + x4 + x4. Rart man ikke kan splitte x16 til x8+x8

Endret av bmwm
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...