Gå til innhold

Anicient aliens tror dere på det?


Anbefalte innlegg

 https://play.history.com/shows/ancient-aliens

Blir dette ligdene som hunting hitler man lager program man forsker basert på enkelte bevis selv om det er lite sansynlig?

Er det sansynlig at tidligere genrasjon mennesker hadde bedre utstyr en vi har i dag? eller at enkelte av folkerasen baseres på marsboer? Eller at det var liv på mars før?

Syns det er litt rart enkelte har vurdert å flytte til mars når det viser seg til at verden er bedre å bo i.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så du tror ikke nasa bevist holder informasjon tilbake om forskningen om mars? At det er antatt før i tiden gud er en mars boer som bor i fjellet?

Er jo vanskelig å vite ting sikkert, virker jo troverdi at det kan ha vært liv på mars, og har vært vann der.

At engel kan være et folkeslag på mars eller var fuglemennesker?

BELON-1555-comparison-of-the-human-skele

Engel4.jpg

Endret av LMH1
Lenke til kommentar
LMH1 skrev (6 minutter siden):

Så du tror ikke nasa bevist holder informasjon tilbake om forskningen om mars? At det er antatt før i tiden gud er en mars boer som bor i fjellet?

Er jo vanskelig å vite ting sikkert, virker jo troverdi at det kan ha vært liv på mars, og har vært vann der.

Det har garantert vært liv på Mars men mest sannsynlig bare noen bakterier i noen sjøer. Det sprøytet som Ancient Aliens folka holder på med er kun vill fantasi dessverre.

 

Endret av Pc Lynet
  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Mener du alle de forskjellige Ancient Aliens teoriene, eller Ancient Aliens TV serien. 

Jeg tror ikke så mye på det de snakker om i TV serien, men etpar av teoriene er fasinerende.


Dersom menneskeheten er det mest intelligente livet i universet, er min mening om det:
LOL! 

Endret av sam11net
  • Liker 3
Lenke til kommentar
LMH1 skrev (2 timer siden):

Så du tror ikke nasa bevist holder informasjon tilbake om forskningen om mars? At det er antatt før i tiden gud er en mars boer som bor i fjellet?

Er jo vanskelig å vite ting sikkert, virker jo troverdi at det kan ha vært liv på mars, og har vært vann der.

At engel kan være et folkeslag på mars eller var fuglemennesker?

Helt fantastiske historier som er totalt blottet for bevis er fantastiske historier fordi de er fantasi.

Før det framlegges noe som helst bevis er det ingen grunn til å tro at det er noe annet enn fantasi - bortsett fra at det er morsomt med slike fantasier. 

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Dette programmet er bokstavelig talt en meme. Har du ikke fått det med deg før nå? Jeg kan forsikre deg om at alt Discovery/History Channel og MTV sender nå om dagen er oppdiktet piss selv om de kaller det dokumentarer eller reality TV. Dette er ren underholdning og Science Fiction. 

 

Nå er det 10 år siden jeg så programmet men om jeg minnes riktig var et av "hovedbevisene" pyramidene man finner overalt. Programmet hopper bukk over de enkleste forklaringene og går rett på at det må være Aliens fordi man ikke kan motbevise det? (Grunnen til at det er pyramider over alt er at det er den enkleste, sikreste og solide måten å bygge jævlig store bygg på og selv om man skulle nekte å tro på at man kan finne opp det samme konseptet flere steder uavhengig av hverandre så er det fortsatt slik at mennesker og andre dyr i lange tider fint har klart å forflytte seg uten hjelp fra flyvende ufo-er og er veldig flinke til å utveksle ideer).

Dette betyr allikevel selvsagt ikke at det er helt utenkelig at det finnes liv på andre planeter som  til og med kanskje kan forflytte seg over store avstander mellom stjerner. 

  • Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Jeg synes teorien om at jorden er høstet for 98% ressursene og at menneskene er en underlegen slaverase som ble etterlatt da våre mestre dro videre er en interessant teori. Tror på det gjør jeg ikke, men det gir mening dersom det stemmer. At menneskene med sine svært begrensede hjerner og kropper tror ironisk nok at vi er øverst på rangstigen og så er vi som en prosessor hvor majoriteten av kjerner og funksjoner er avskrudd og solgt som en lavbudsjettmodell.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg tenker at mye av det de tar opp er genuine mysterier, og så får det heller være deres greie at forklaringsmodellen alltid er "Aliens". Programmet heter tross alt "Ancient Aliens", så det er ikke sånn at de er lite åpne om sine biaser eller noe sånn. Man får akkurat det man på forhånd kan forvente. Syns det er et underholdende program, men personlig heller jeg litt mer mot at menneskets utvikling kanskje ikke er så lineær som vi liker å anta, og at "katastrofisme" kanskje i større grad burde være en del av utviklingen. Altså, hvem vet vel hva istiden har hvisket bort av evt. tidligere, jordlige sivilisasjoner? De siste 10-15 årene har del vel også begynt å komme mer og mer bevis for at noe katastrofalt som involverer et himmellegeme skjedde for 12-1300 år siden. Selv NASA har begynt å omtale det de siste par årene. 

Kjenner jeg blir automatisk veldig skeptisk til Aliens-forklaringen, og det at dette på noen som helst måte skal være noen "grand konspirasjon" som er skjult for oss. For når jeg tenker tilbake på hva jeg har blitt eksponert for via mainstream pop-kultur i løpet av mitt liv, så er det jo ingen tvil om at "små grønne menn fra verdensrommet" er noe man konsekvent blir bombardert med. Så om det skulle være noe i menneskets historie som liksom skulle være skjult for oss, er vel kanskje den forklaringen den siste jeg ville hoppet på. F.eks. kan det jo tenkes at det er veldig praktisk i forhold til prøveflygning av ny militær-teknologi at evt. vitner automatisk vil tro det er snakk om utenomjordisk teknologi. Altså, at det en fordel at folk tror dette når man helst vil holde såkalte "black projects" skjult for almenheten. 

Men uansett, jeg er alltid pro kjetteri og kjettere sånn i bunn og grunn, og "Ancient Aliens" er jo absolutt for kjetteri å regne. Så alt er bare fryd og gammen sånn sett, i hvert fall for min del. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hele serien bygger på bøkene til Erich Von Dãniken

 

https://rationalwiki.org/wiki/Erich_von_Däniken

 

"Fraud

In yet another stunning example of the establishment conspiring against innovative intellectuals, von Däniken was convicted for embezzlement and tax evasion shortly after the publication of Chariots. He also had to admit that he had forged some of his "ancient" artifacts allegedly depicting alien visitors."

  • Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Men hva er historien egentlig om hercules, Medusa, Taurus?

I følge filmene hercules the legend legary virker ut som de er på samme årtall.

Men i følge historen er det annen helt istedenfor hercules?

Er det teknisk mulig hvis dyr og mennesker har sex kan det bli blanding slik som:

https://static.boredpanda.com/blog/wp-content/uploads/2015/01/zodiac-monsters-fantasy-digital-art-damon-hellandbrand-2.jpg

For er selv usikker på om pyramidene i egypt peker mot stjernene eller om det er så lite så

https://no.pinterest.com/pin/340866265521086820/?d=t&mt=login

Sitat

Det er ikke umulig at teknologi har gått tapt. Det er heller ikke umulig at det har vært romvesen her før, eller at livet på jorden ikke er så tilfeldig som vi tror. Men det er bare teorier. Finnes mye bra om det i sci-fi bøker. 

Har noen kjenskap til mosebok om det kan være tilfeller engler har sex med personer? det kan være årsaken til mennesker forrander seg over tiden? Og noas ark utslettet nesten hele jorden for å regne så mye for at jorden skal være 100% dekket med vann er nesten umulig.  Man mener noa er delevis inngift med englendene. Men tror det er misfortåelse.

For tror ikke alt er direkte feil. Men finner ikke noe informasjon at enkelte blir bortført av romvesen eller at de ikke tror det er så mange som ville nevnt ufoer hvis det ikke var riktig, men er jo mulig de er noe annet kanskje dyr vi ikke viste fantes særlig i vannet er vel lite utforsket man tror hai fra dinosaurtiden kan ha overlevd som er 10 ganger større en andre haier.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar
LMH1 skrev (På 1.1.2021 den 19.43):

Og noas ark utslettet nesten hele jorden for å regne så mye for at jorden skal være 100% dekket med vann er nesten umulig.

Bibelen må regnes som ei eventyrbok. Eventyret om Noa er umulig og kan aldri ha skjedd. Hvis hele jorda skulle blitt oversvømt av 40 døgn med regn, så måtte det regnet med en intensitet som strålen ut av en brannslange, på alle punkter på jorda samtidig. Og hvor ble vannet av etterpå? Selv om all isen i verden hadde smeltet, inkludert isen på Grønland og i Antarktis, så ville havnivået kun stige ca 70 meter. Mesteparten av dagens landområder ville fortsatt være synlige over vann, verdenskartet ville fortsatt vært gjenkjennbart.

Det er dessuten ikke funnet spor etter en global oversvømmelse. Det finnes spor etter lokale oversvømmelser, men de skjer jo stadig vekk, også i våre dager. Og ingen bygger arker for å redde dyrelivet i slike lokale oversvømmelser.

70_m_havnivåstigning.jpg

Endret av SeaLion
  • Liker 3
Lenke til kommentar
LMH1 skrev (På 3.1.2021 den 9.59):

https://www.livescience.com/44442-noahs-ark-true.html

så istiden er også bløff? er jo teknisk mulig å ha oversvømmelse, men skal mye til, spørsmålet er hvor vannet blir av?

 

Hvorfor skulle istiden være en bløff? Det er da fullt mulig å ha landmasser dekket av is, selv om det er totalt umulig med en verdensdekkende oversvømmelse, som SeaLion forklarer. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...